یک مورد جالب و قابل تامل از اوتانازی

امروز لینک به یک مقاله خبری جالب را در وبلاگ Kevin MD پیدا کردم. خبر در مورد پزشکی است که بعد از اینکه دریافت به یک بیماری علاج‌ناپذیر مبتلا شده است ، تصمیم گرفت برای خودکشی یا اوتانازی به سوئیس برود. شاید شنیده باشید که در سوئیس “کمک به خودکشی” قانونی است. در انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر ، کمک به خودکشی غیرقانونی است. این هم ترجمه اندکی خلاصه‌شده این مقاله :

دکتر”آن ترنر” 66 ساله مبتلا به یک بیماری مغزی علاج‌ناپذیر به نام “فلج فوق هسته‌ای پیشرونده” یا PSP بود. همسر ایشان هم 4 سال قبل به علت یک بیماری مشابه تحلیل‌برنده فوت کرده بود.

در مصاحبه پایانی ،ایشان اظهار داشت که خواستار یک مرگ طولانی توام با رنج نیست و گفت، این حق هر کس است که یک مرگ همراه با وقار داشته باشد.

قبل از ترک انگلیس به مقصد سوئیس ایشان حدود 100 نامه برای دوستان نزدیکش نوشت که در آنها درباره این اقدامش توضیح داده شده بود.

اوتانازی

خانم ترنر و فرزندانش قبل از مسافرت به سوئیس

در هتلش که بر دریاچه Zurichsee در زوریخ مشرف بود ، او گفت من از وابسته بودن به دیگران خسته‌ام ، در عین حال از اینکه مجبورم در یک سرزمین بیگانه بمیرم و نه در خانه‌ام ، ناخشنودم.

دکتر ترنر در هنگام مرگ هنوز در مراحل اولیه بیماریش بود و می‌توانست بدون کمک راه برود ، بخورد و ارتباط برقرار کند.تصمیم ایشان برای شرکت در برنامه خودکشی تسهیل شده می‌تواند سرآغاز مناقشاتی درباره قوانین انگلیس درباره مرگ تسهیل شده ویا اوتانازی باشد.

سن متوسط یک بیمار PSP بعد از آغاز بیماری حدودا 7 سال است. این بیماران معمولا سال آخر عمر خود را در ویلچر یا رختخواب سپری می‌کنند و از طریق لوله‌های قرار داده شده در معده تغذیه می‌کنند. ناامیدکننده‌ترین جنبه این بیماری کاهش توانایی ارتباط با دیگران از راه کلمات ، در عین دست نخورده باقی ماندن قوای عقلانی است.

Michael Koe مدیر اجرایی مؤسسه PSP که همسرش در سن 54 سالگی به خاطر ابتلا به این بیماری درگذشته ، می‌گوید که مرگ دکتر ترنر بسیار ، بسیار غم‌انگیز است.

ولی او اضافه می‌کند : ” ما باید با خودکشی مخالفت کنیم ، کسانی که تحت درمان تسکین‌دهنده هستند ، معمولا از دوران باقیمانده عمرشان لذت می‌برند. یک روز قبل از مرگ ،همسرم لبخند می‌زد و شوخی می‌کرد.

همیچنین این کار دکتر ترنر می‌تواند به سایر بیماران PSP بقبولاند که خودکشی بهترین راه برای مقابله با بیماریشان است.”

دکتر ترنر بعد از استحمام به کلینیک Dignitas منتقل شد و در آنجا در حالی که به وسیله فرزندانش احاطه شده بود بعد از خوردن باربیتورات(؟) درگذشت. او خبرنگارانی از بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های گروهی را برای برجسته کردن اقدامش دعوت کرده بود.

پسر خانم ترنر می‌گوید که در حین دو ساعت پایانی زندگی مادرش ، اعضای خانواده با هم صحیت می‌کردند ، آواز می‌خواندند و شوخی می‌کردند.

وی می‌افزاید:” مادرم برای رفتن آماده بود و مرگش را برای همه آسانتر کرد.ما به تصمیمش احترام می‌گذاریم و فقدانش را احساس می‌کنیم.ما بسیار سپاسگزار هستیم که دوران رنجش پایان یافته است.”

آقای ترنر پیشتر از این گفته بود که اعضای خانواده موفق نشده بودند دکتر ترنر را از تصمیمش منصرف کنند.

اعضای خانواده بعد از رسیدن به زوریخ در یک کنسرت بتهوون و Rachmaninov شرکت کردند و رودخانه‌ها و دریاچه‌های شهر را گشتند .

در مصاحبه هفته آخرش خانم ترنر گفت که قوانین باید تغییر کند، طوری که بیمارانی که در مراحل پایانی زندگی خود هستند مجبور به مسافرت به خارج از کشور برای پایان دادن به زندگی خود نشوند.

دکتر ترنر در سال 2004 بعد از یک ماستکتومی از سرطان پستان جان سالم به در برد. در اکتبر سال گذشته وی قصد داشت با خفه کردن خود به زندگیش خاتمه دهد. شوهر خانم ترنر به علت تحلیل چند سیستمی بدن در سال 2002 فوت کرده بود.

قبل از ترک انگلیس خانم ترنر گفت که من به وسیله یک روانپزشک سه بار و به وسیله یک روانپزشک دیگر یک بار ویزیت شده‌ام و انها تایید کرده‌اند که از سلامت روان برخوردارم، نه آنها و نه خودم فکر نمی‌کنیم که من بیماری افسردگی داشته باشم. فرزندانم از تصمیمم حمایت کردند ، بخصوص وقتی که آنها آثار بیماری را روی پدرشان دیده بودند و مراحل آهسته و طولانی بیماری را در وی مشاهده کرده بودند.

دکتر ترنر یک پزشک خانواده بود و زودتر از موعد در 58 سالگی برای کمک به شوهر بیمارش بازنشسته شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5