دیوانگان آی‌فون: ساعاتی قبل از فروش نخستین نسخه آی‌فون در سال 2007 چنین غوغایی بر پا شده بود!

در شرایطی که ساعاتی تا زمان آغاز فروش رسمی آی‌فون -گوشی موبایلی که اپل قصد دارد با آن بازار موبایل را متحول کند-  باقی مانده است ، صدها علاقمند این محصول شب‌ را تا صبح در بیرون فروشگاه اپل در نیویورک به سر می‌برند.

اریک براندون 42 ساله می‌گوید : « این هدیه‌ای برای همسرم است. مقداری گران است ، ولی ارزشش را دارد ، چون گوشی دیگری نیست که این اندازه دوستش داشته باشم.»

در حالی که بعضی،  این گوشی 600 دلاری را برای این می‌خرند که بتوانند با فروش مجدد آن ، سود شخصی کسب کنند ، بعضی‌ها هم از سوی اعضای خانواده و رؤسایشان مأمور شده‌اند که گوشی را بخرند. اقوام و رؤسای آنها دوست دارند جزو اولین اشخاصی باشند که این گوشی را صاحب می‌شوند.

امروز ساعت 6 بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک ، فروش آی‌فون آغاز می‌شود. آی‌فون امید «استیو جابز» ، رئیس اپل برای تکرار موفقیت پخش‌کنننده موسیقی آی‌پاد است. آی‌فون در عین زیبایی محصولی است که قصد دارد به طور همزمان کارایی یک گوشی موبایل ، پخش‌کننده موسیقی و مرورکننده اینترنت را در خود بگنجاند.

بعضی خریداران از اول هفته در بیرون محوطه فروشگاه اپل ، جا خوش کرده‌اند ، روزنامه‌ها هم در صفحات اول‌شان عکس‌ها و اخباری از آی‌فون منتشر می‌کنند و این روزها لقمه‌ای چرب و نرم‌تر از آی‌فون برای وبلاگ‌های آی‌تی پیدا نمی‌شود.

آی‌فون فعلا دو مدل با میزان حافظه متفاوت دارد. ظاهرا هنگام خرید گوشی باید قرارداد دو ساله‌ای هم با شرکت انتقال دیتای AT&T بست که ماهانه هزینه‌ای حدود 60 تا 100 دلار در بر خواهد داشت!

آیا آی‌فون واقعا یک گوشی انقلابی است؟

شاید اگر آی‌فون از روز اول اعلام رسمی ورودش به بازار ، در اختیار کاربران عادی قرار می‌گرفت ، اکنون درک بهتری از آن داشتیم. با اینکه صفحه کلید مجازی و لمسی این گوشی و صفحه نمایش بزرگش جذابیت زیادی ایجاد می‌کند ولی پیداست که این گوشی هم ضعف‌های خاص خود را دارد.

وضوح دوربین آی‌فون تنها دو مگاپیکسل است که در مقایسه با رقبای آی فون مثل نوکیا N95 که وضوحی 5 مگاپیکسلی دارد ، بسیار پایین‌تر است. این گوشی GPS ندارد و اطلاعی در مورد سرعت پردازنده آن در دست نیست. باطری‌های این گوشی را نمی‌توان عوض کرد. با آن نمی‌توان MMS فرستاد. پیام‌رسان فوری و VoIP ندارد. ظاهرا  قابلیت ضبط ویدئو ندارد و نمی‌توان ویدئوهای ذخیره شده در ان را به تلویزیون منتقل کرد ، عکس‌هایش را برخلاف بعضی از گوشی‌های موبایل نمی‌شود به فلیکر ارسال کرد.

به علاوه شک و تردیدهایی در مورد کیفیت خدمات شرکت AT&T وجود دارد.

رقبای آی‌فون با تمرکز بر نقاط ضعف آی‌فون می‌توانند از همین حالا آن را به چالش بگیرند.

از هنگامی که اپل خبر از ساخته شدن این گوشی داد و استیو جابز آن را معرفی کرد ، ارزش سهام اپل 30 درصد بالا رفته است ، این در حالی است که ظرف 5 سال گذشته ، سهام اپل 2.5 درصد پایین امده بود.

جابز قصد دارد در سال 2008 ، 10 میلیون دستگاه آی‌فون به فروش برساند ، اگر این فروش به تحقق بپیوندد ، اپل 5 میلیارد دلار سود خواهد برد و یک درصد بازار جهانی موبایل را در دست خواهد گرفت.

اپل امید دارد که تا سال 2009 ، 45 میلیون دستگاه آی‌فون بفروشد و آی‌فون را تبدیل به یک محصول موفق در کنار مکینتاش و آی‌پاد کند.

آی‌فون و ایران

پیشبینی امکان استفاده آسان ایرانی‌ها از آی‌فون در داخل ایران دشوار است. با توجه به امریکایی بودن این محصول ، مسلما گوشی باید با واسطه و به صورت قاچاق وارد ایران شود ، در مورد سازگاری آن با سیستم مخابرات و دیتای ایران شک و تردید زیاد وجود دارد. نداشتن گارانتی هم خرید این گوشی را با ریسک زیاد مواجه خواهد کرد. به علاوه آی‌فون گوشی نسبتا گرانی است و مسیر ورود آن به ایران ، خرید این گوشی را بسیار گران‌تر و خرید آن را غیرمنطقی خواهد کرد.  با این شرایط ، خریداران مشتقاق خرید گوشی‌های رقبای اپل خواهند شد ، رقبایی که از مدت‌ها پیش درصدد برطرف کردن نقاط ضعف خود و تمرکز بر ضعف‌های آی‌فون هستند.


در ادامه پست ، می‌توانید عکس‌های دیگری را از انتظار علاقمندان آی‌فون ببینید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
19 نظرات
  1. حمیدرضا می گوید

    ُسلام
    divshare برای من مسدوده و احتمالاً به زودی همه جا مسدود میشه. فکر نمی کنم تعداد زیادی از خواننده هاتون بتونن عکسها رو ببینن. راستی شما که یه plan خفن میزبانی خریده بودید، چرا بازم از این سرویس استفاده می کنید که به فرض مسدود نبودن زیاد هم پیش میاد که دچار مشکل میشه و down بشه؟

  2. Sina می گوید

    I wouldn’t spend a penny on iPhone,it’s not only the price you’ll have to sign a contract for 2 years which means you can’t chage your phone for another 24 months.Plus if you travel alot you can’t use your iPhone abroad.It’s only good for listening to music and I already have an iPod lol

    any way

    I bought LG prada the other day it has the same touch screen technology but more usefull

    Buy LG Prada not iPhone

  3. Leva می گوید

    علیرضا جان
    در مورد آی فون و تبش خیلی خوب نوشتی. من تا ژانویه قصد خریدش را ندارم. یعنی این بر میگردد به سرویس ارایه دهنده.
    همانطور که میدانی اینجا سرویسهای مختلف خصوصی خدمات تلفن را ارایه میدهند که از هرکدام که سرویس بگیری (‌و برای اغلبشان هم باید قرار داد دوساله ببندی)‌خودشان تلفن را هم می دهند. یعنی نمی توان هر تلفنی را خرید و یک سیم کارت گذاشت رویشان. تلفنها سیم کارتی نیست.

    اگر زودتر از موعد مقرر هم قرار داد را کنسل کنی یک جریمه معمولا دویست دلاری میشوی. این هست که من باید تا ژانویه صبر کنم تا قراردادم با این شرکت تمام شود و آِنوقت به سرویس سینگولار سابق و ای تی اند تی فعلی بروم برای اینکه آی فون را فعلا به طور اختصاصی این شرکت ارایه می دهد و نمی شود رفت از بازار خرید.

    در مورد اینکه گفته بودی هزینه ماهانه اش بین شصت تا صد دلار است این برای همه سرویسهاست. یعنی در ماه یک مقدار معینی دقیقه داری که حرف بزنی . مثلا در خانواده دو نفره ما برای پانصد دقیقه در ماه (‌که البته شبها از ساعت نه به بعد و آخر هفته ها مجانی است)‌باید دو نفر باهم هفتاد دلار بدهیم. اگر بیشتر از این پانصد دقیقه حرف بزنیم باید اضافه را پرداخت کنیم.
    ای تی اند تی هم مستثنا نیست و اینطور نیست که حالا چون این آی فون است باید بیشتر داد.

    من خیلی دلم می خواهد بعد از کار بروم در یکی از مغازه های اپل شهرمان و گوشی را لمس کنم!!! هرچند با این سابقه ای که من در موبایل گم کردن دارم اگر ششصد دلار (‌که با مالیاتش می شود چیزی در حدود ششصد و شصت هفتاد دلار) باید آن را به خودم بدوزم که گم یا دزدیده نشود!

  4. رضا می گوید

    به نظر من ماهی 50 یا 100 دلار دادن بالای این گوشی احمقانست!
    حتی اگر تو ایران مجبور نباشیم این پول را بدهیم نداشتن ام ام اس و ویدیو برای یک گوشی 600 دلاری فاجعه آمیز است.
    من به این گوشی خیلی علاقه داشتم ولی با این ضعف ها حتی 100 دلار هم برای آن پول نمیدهم

  5. رضا می گوید

    فکر می کنم iPhone مثل نسخه های اولیه iPod ضعفهای اساسی داشته باشد باید صبر کرد و دید نسخه های اصلاح شده اش کی به بازار عرضه می شوند.

  6. عالیجناب منتقد می گوید

    من یکی از دیوانگان آی پد هستم از ماه ژانویه هر روز اخبارش رو دنبال کردم 🙁 و دلم هی آب میشه وقتی درموردش می خونم و می بینم . من حاضرم براش هرچقدر قیمت اش هست بدم / درموردش زیاد خوندم و عاشقش هستم !! توی اروپا در پاییز میاد ! خلاصه که اگه الان امریکا بودم من هم کنار اینا توی خیابون منتظر میشستم :))

  7. Aslan می گوید

    iPhone Shayad Khoob Bashe…Vali Vaghti Sony Ericsson w960 Biyad Onvaght Maloom mishe Donya Daste Kiye…Vaghti Iphone MMS_Ems_Sms_3G_GPS_Video Recording NADARE….,

  8. عازم می گوید

    من که هنوز این گوشی رو از نزدیک ندیدم و کار باهاش نکردم.
    اما شرکت Apple رو می شناسم و به کارش اطمینان دارم.
    علامه هم نیستم که بخام نظر بدم… اما فکر کنم مانند گوشی های موتورولا اوایل که به ایران آمدند و آنتن دهی پایین داشتن این هم فعلا در ایران به همین صورت باشه… دیشب با شرکت اپل حرف زدم و آنها گفتند که باید صبر کنید تا برای آسیا آماده شود… این نقل قول بود…
    من تا چیزی رو امتحان نکردم نمی توانم نظر دهم… ممنون

  9. www.Fu20.com می گوید

    چقدر شبیه صف بنزین توی ایران شده 😉

  10. پرهام می گوید

    گزارش خوبی بود
    من با گوشی گرون موافق نیستم ولی با آی-فون موافقم 😀
    کاش از قابلیت هاش می گفتید و عکس خود گوشی را هم میذاشتین، اینطوری که از ضعفاش گفتین، ممکن باعث بشه خیلی ها که از امکاناتش خبر ندارن ندیده از گوشی بدشون بیاد.
    شاید بشه گفت بهترین ویژگی آی-فون سیستم MAC که روش نصبه و خیلی از کار های سیستم کامپیوتر های MAC را انجام میده، سیستم عامل MAC عالیه!
    اینا هم که رفتن خوابیدن اونجا تا آی-فون بگیرند خیلی بامزه بودن;))
    موفق و شاداب باشید

  11. محمد می گوید

    تا به حال اینقدر آدم بیکار ندیده بوده ام [img]http://www.postsmile.com/img/emotions/89.gif[/img]

  12. sadegh می گوید

    nazareh khasi nadaram vali ageh chizi vaghan barayeh adam estefadeh dashteh basheh khob bayad estefadeh koneh

  13. سامان می گوید

    خوراکم آی فونه .
    آقا منم آمریکا بودم الان اونجا “Nokia N95” می فروختم .

  14. abolhasa می گوید

    faghat shologhesh karde chizi nadareh

  15. پست مدرن می گوید

    واقعاً که نسل بشر به چه روزی افتاده….
    اینا که به خاطر یک اسباب بازی خوش رنگ و لعاب از زندگیشون میزنن
    اینا یا به شدت الکی خوشند و به خاطر اینکه جلو دوست و آشنا پز بدن علاف خیابونها شدن یا بد بخت بیچاره هایی هستند که به خاطر چند دلار سود خودشونو آواره خیابون میکنن (مثل همین ایران خودمون و ثبت نام سیم کارتهای سری اول و دوم)
    ولی هر دو صورت کرامت انسانی زیر سوال میره…..

  16. Iranian می گوید

    سلام خوبین؟ من نظر خاصی در مورد این گوشی یا گوشی های دیگه ندارم، ولی چیزی که به نظرم جالبه و الان به ذهنم رسید اینه که با یه نگاه به صف های مردم برای اکران قسمت سوم جنگ ستارگان، خریدن اولین دستگاه های پلی استیشن و الان هم برای خرید این گوشی میشه به این نتیجه رسید که همه جای دنیا آدم های جالبی! پیدا میشن که برای چیزای نه چندان با اهمیت وقت خودشونو با توی صف وایسادن تلف کنن! البته در مورد ما مساله جالب تره، مردم برای خریدن شیرینی از قنادی، خریدن بستنی، توالت رفتن (مخصوصا ایام عید نوروز در جاهای الکی شلوغ)، خریدن آب انار! توی صف می ایستن که خوب به نظر بنده حقیر جای بحث داره… نداره؟!

  17. فرهود می گوید

    کسی نمی دونه این گوشی دقیقا کی به ایران میاد ؟

  18. مهدی می گوید

    آقا از روزی که آقای جابز این گوشی رو معرفی کرد تا هفته پیش که اون رو به بازار داد یک تغییر عمده و مهم در اون صورت گرفته که بجز چند منتقد کس دیگه ای راجع بهش چیزی ننوشته، اون هم حذف شدن سیم کارت از این گوشی است! یعنی فقط این گوشی با سرویس دهنده هایی که اپل باهاشون قرار داد داره کار می کنه و قطعاً نمی شه از اون در ایران استفاده کرد. مگر اینکه یک ورژن با سیم کارت به بیرون بدن! تازه الآن هم که با AT&T قرارداد داره، با زبون بی زبونی داره به AT&T میگه که اونایی که آیفون دارند، مشتری من هستند و تو فقط سرویس رو بهشون می دی! چون که وقتی گوشی رو از AT&T می خری، کار نمی کنه! باید بیاریش خونه و از طریق اینترنت و سایت ITUNES که مال اپل هست اونو رجیستر کنی!
    من توی این هفته خیلی مقالات را دنبال کردم، تنها چیزی که جدید و نو هست، صفحه لمسی و دیزاین خوب این گوشی هست. خیلی از منتقدین جدی مثل وال استریت جورنال هم ایرادات زیادی رو به این گوشی گرفتند و ادعا داشتند که قیمت این گوشی باید بین 200 تا 300 دلار باشه نه 600 دلار!

  19. محسن می گوید

    سلام. فقط میخواستم بگم، روش تبلیغات فروشندها/تولید کنندها برای جذب خریدارانی که با چشم فکر میکنن، خیلی ساده هست، اما روش تحقیق خریدار از اون مهمتره، که برای فکر کردن و انتخاب از مغزشوت کمک بیگیرن نه از ظاهر اشیا…..!

نظرات بسته شده است.

••4 5