75 درصد کسانی که فایرفاکس را دانلود می‌کنند ، کاربر فعال آن نمی‌شوند

نگاهی به آمارگیرهای وبلاگ‌های ایرانی نشان می‌دهد که
بازدیدکنندگانی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند در اقلیت هستند و از 15 درصد
کل بازدیدکنندگان تجاوز نمی‌کنند. امروز مطلب جالبی در  قسمت وبلاگ‌های
روزنامه گاردین خواندم:

در موزیلا ویکی آمار جالبی منتشر شده است ،
بر طبق این آمار تنها نیمی از کسانی که فایرفاکس را دانلود می‌کنند ، واقعا آن را
تست می‌کنند و تنها نیمی از همین افراد ، مبدل به کاربر فعال فایرفاکس می‌شوند.

موزیلا تا به حال موفقیت مرورگرش را بر اساس تعداد دانلودهای آن
مورد سنجش قرار می‌داد ، مثلا اگر به سایت spreadfirefox بروید ، می‌بینید که در
بالای صفحه ، تعداد دانلودهای فایرفاکس از ابتدای شکل‌گیری این مرورگر تا به حال
نشان داده می‌شود. عددی که در لحظه نگارش این سطور 387231018 بوده است.

 firefox and IE.jpg

البته این مطلب که تنها 25 درصد دانلودکنندگان فایرفاکس ، کاربر
فعال می‌شوند ، مطلقا آمار نگران‌کننده‌ای برای مقامات مزیلا نمی‌تواند باشد ، چرا
که بسیاری از کاربران از اکثر برنامه‌های نصب‌شده ، استفاده نمی‌کنند.

کار فایرفاکس این روزها سخت‌تر از پیش شده است ، چرا که اینترنت
اکسپلور 7 مشکلات امنیتی بی‌شمار اینترنت اکسپلورر 6 را ندارد و ویژگی‌هایی مثل
پشتیبانی از فید و همچنین باز شدن صفحات در برگه‌های جداگانه را دارد ، از سوی دیگر
مرورگرهایی مثل اپرا ، نت‌اسکپیپ و حتی مرورگر جدید شرکت اپل هم سهم خود را از
بازار ، طلب می‌کنند.

کسانی که با اینترنت بیشتر آشنا هستند ، می‌دانند که برتری
فایرفاکس بر مرورگرهای دیگر غیرقابل تردید است ، پس چرا این مرورگر نمی‌تواند سهم
بیشتری در دنیای مرورگرها به خصوص در ایران به دست بیاورد؟

راستش می‌شود پاسخ‌هایی برای این سؤال پیدا کرد ، اما بزرگ‌ترین
چالش در ایران شاید این باشد که کاربران را از این اشتباه دربیاوریم که اینترنت همان آیکون
آبی رنگ برنامه اینترنت اکسپلورر روی دسکتاپ نیست! قبول ندارید؟!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
27 نظرات
  1. amin می گوید

    یکی از دوستان من که مدتی کافی نت داشت می گفت توی همه ی سیستم هاش فایرفاکس رو مرورگر پیشفرض قرار داده بود منتها با این ابتکار ! که آیکون فایرفاکس رو همون آیکون اینترنت اکسپلورر قرار داده بود !!!
    به همین سادگی . 😀

  2. علی می گوید

    حق با شماست!
    شاید یکی از دلایل این باشد که اکثر کاربران ایرانی در مواردی که ویندوز برنامه ای را در اختیارشان گذاشته به همان برنامه های دیفالت ویندوز بسنده می کنند و به آن عادت می کنند.

  3. دایی البرز می گوید

    به عنوان یک اپرا باز قبول دارم که فایرفکس در خیلی از جهات مروگر عالی ای است و بهترین مروگر برای وب 2 است.هیچ مرورگری به اندازه فایرفکس با آجاکس هماهنگ نیست.ولی استفاده زیاد فایرفکس از رم برای بسیاری از افراد که سیستم هایی سطح پایین یا معمولی دارند عذاب آور است.ولی بازهم با شما موافقم که درصد استفاده از فایرفکس عادلانه نیست.

  4. پيشگو می گوید

    سلام
    در مورد آیکن آبی رنگ با شما موافقم. هنوز هم وقتی خییلی ها میخوان از اینترنت حرف بزن ربطش میدن به همون آیکن!!!
    راستی من امروز فهمیدم که وبلاگ شما وبلاگ برگزیده سال شده…
    خیلی خیلی خوشحالم. واقعا انتخاب درستی بوده. شاید من اینجا کم نظر بدم ولی همیشه پست ها و لینکهایی که این بغل میذارید رو میخونم. راستش رو بگم این لینکهای این بغل رو بیشتر از پستهاتون دنبال میکنم! البته بعضی از پستها که به مقوله فناوری اطلاعات مربوط میشن رو کامل میخونم و لینکهای مرتبطش رو هم دنبال میکنم.

    باز هم تبریک میگم. امیدوارم در تمام امور زندگی تون موفق و موید باشید.

  5. رضا می گوید

    راستش من خیلی ها رو دیدم که به آیکون اینترنت اکسپلورر میگن نرم افزار اینترنت!

  6. کامبیز می گوید

    بدبختانه تر از همه این که یه عده میگن ما از maxton استفاده می کنیم که قابلیت های بیشمارتری نسبت به IE داره. هرچی هم میگی بابا جان این همونه منتها لباسش عوض شده کو گوش شنوا؟

  7. سولوژن می گوید

    با این جمله‌تان موافق نیستم: “کسانی که با اینترنت بیشتر آشنا هستند ، می‌دانند که برتری فایرفاکس بر مرورگرهای دیگر غیرقابل تردید است”
    با این‌که فایرفاکس مرورگر خیلی خوبی است، اما برتری‌اش بی‌تردید نیست. من به شخصه Safari را ترجیح می‌دهم (و البته نمی‌گویم Safari بی‌تردید به‌تر از فایرفاکس است).

  8. آریا می گوید

    خودمونیم شاید فایر فاکس 1 انقلابی بود ولی 2 واقعا یک ورژن جدیدتر نبود. کما اینکه بدون اکستنشن ها زیاد چیز خاصی نسبت به بقیه نداره. یکی دیگه از دلایل هم که وبلاگ های فارسی بیشتر با آی ایی دیده میشه اینه که بعضی از سایتها و بلاگهای فارسی با فایر فاکس خوب نمایش داده نمیشه.

  9. M.K_Soft می گوید

    من هم با این نظرتون که مردم ایران اینترنت رو با همون آیکئن آبی رنگ می شناسند شدیدا موافقم.
    به نظر من هم که 1 سال است که از کاربران حرفه ای فایرفوکس هستم و قبلا هم با اپرا و صد البته اینترنت اکسپلورر کار می کردم، این روباه قرمز اصلا یه چیز دیگست.
    موفق باشید.

  10. عليرضا می گوید

    یکی از دلایل استفاده از IE عادت کردن به اون هست من هم برای یکی از آشنایان که در یک کافی نت کار میکنه FF نسب کردم منتها بعدا دیدم پاکش کرده وقتی دلیلش رو پرسیدم گفت به IE عادت کرده. جالب تر اینه که گفتم این همه پنجره IE پایین صفحه ویندوز اذیتت نمی کنه گفت اینجوری راحت تر هستم وقتی صفحات توی تب باز میشن اذیتم میکنن!

  11. farnaz می گوید

    من هم از فایر فاکس و هم اکسپلورر استفاهده می کنم . واقعیت این است که سرعت باز شدن صفحات در فایر فاکس خیلی سریعتر است و کمتر با پیغامهای خطا روبرو می شوم . تنها اشکالی که دارد ( شاید هم من بلد نیستم ) این است که برخی نوشته های فارسی را نمی خواند و مجبور می شوم دوباره همان صفحه را در IE باز کنم. یعنی امکان تبدیل به یونیکد را ندارد ( یا آنکه من بلد نیستم )

  12. احسان ولی نوری می گوید

    ظاهرا تغییر عادت برای بسیاری از ایرنیها موجب مرضه. من به عنوان یه فایرفاکسی سعی زیادی برای جا انداختن این مرورگر در میان دوستام کردم ولی در نهایت دیدم که درصد بالایی از اونا هنوز دارن از IE6 استفاده میکنند.اینجا بود که برای تلاش های خودم تاسف خوردم.

  13. محمد می گوید

    این ققط IE نیست که از رده خارج شده. Windows XP/Vista هم با وجود linux دیگه مثل سابق یکه تاز نیستن

  14. بیل گیتس می گوید

    من هم به عنوان رییس شرکتی روز به روز دشماننش بیشتر می شوند باید بگم با حرف دکی جون (آقای مجیدی) موافقم.

    راستش رو بخواید من هم خودم از IE 7 که برو بچ خودمون ساختنش استفاده نمی کنم. میدونی (با لحن حامد) FF با IE قابل مقایسه نیست اصلا …

    اما یک نکته ای هم به نظرم اومد اینکه خیلی از سایت های ایرانی و یا وبلاگ ها اصلا نمیان این سایتشون رو روی FF تست کنن (یا بهتر بگم فقط روی IE تست میکنن) بعد این کد نویسی هاشون هم غلط هست روی FF خوب باز نمیشه، همه چیز قاطی میشه

    قربان همتون
    ریاست محترم چرت سافت

  15. سمیرا می گوید

    از برتریهاش چیه؟ حتی یه بار هم به این اشاره نکردین …

  16. سپهر می گوید

    شاید این نوع برداشت شما به خاطر این باشه که فکر می کنید که فایرفاکس « به طور مطلق» بهتر از دیگر براوزرهاست. من هم یکی از داونلود کنندگان فایرفاکس هستم که بعد از مدتی کار کردن با آن، کنار گذاشتمش. برتری فایرفاکس تنها در تب دار بودن و افزونه هایش بود. که هر دو قابلیت هم در اکسپلورر 7 ارائه شده. بماند که اضاف کردن هر افزونه به فایرفاکس موجب کندی آن میشود و در عمل، موجب غیرقابل مصرف شدنش می شود.
    من شخصاً سالهاست که به طور معمول از ماکستون (همان اکسپلورر با لباس جدید!) استفاده می کنم. خیلی از فایرفاکس سبکتر هست و تا به حال هم هیچ ارور خاصی نداده. ورژن جدید آن هم قابلیت اضاف کردن افزونه های مختلف را دارد که من حتی یکی را هم نصب نکرده ام. سبک بودن نرم افزار از هر چیز دیگر برایم اهمیت دارد. اگر اکسپلورر7 یکی از مشکلاتش بر روی تب ها رو حل کنه، بی شک از ماکستون هم دست خواهم شست و به اکسپلورر 7 بازخواهم گشت. تنها استفاده ای که از فایرفاکس می کنم، به خاطر افزونهء ویدیو داونلودر آن در هنگام گشت و گذار در یوتیوب هست. اگه این قابلیت روی ماکستون یا اکسپلورر7 بود، بی شک فایرفاکس رو از روی دستگاه پاک می کردم.

  17. صمیمی می گوید

    با شما موافقم دکتر جان.
    نمیدانم چیگونه فریادم را به بل گیت برسانم و بگویم که ترا بخدا، به غیر از سیستم عامل و آفیس دیگه هیچ سافتی نساز !!
    مایکروسافت را همان سیستم عامل خوب است و آفیسش
    دیگر چیز هایش نتوانستند دنیای رقابت امروزی را موفقانه طی کنند. یا شاید هم بل بیگت میخواهد، جای برای نان خوردن دیگران هم توی این سیستم عامل بگذارد، و یا اینکه واقعا نمیتواند رقبای سخت گیر را ورشکست سازد؟؟؟!!

  18. Grande Abi می گوید

    من خودم با همه برنامه ها (IE 7 , Fire Fox ,Sea Monkey,Opera ) کار کردم و طی کلی بررسی به این نتیجه رسیدم که Opera یه چیزه دیگس . کار کردن باهاش فوق العادس ، سرعت باز شدن صفحات که دیگه حرف نداره .
    من به همتون پیشنهاد میکنم IE 7 , Fire Fox ,Sea Monkey,….
    رو بریزید دور و فقط با Opera کار کنید

    والسلام …

  19. پدرام می گوید

    دقیقا مشکل همین آشنا نبودم مردم با فایرفاکسه.دوستانی که میگن IE هم اکسنشن دار شده حاضرم باشون بحث کنم.اگر اکستنشن هایی رو که من نشون میدم توی IE هم بود من خودم فایرفاکس رو میذارم کنار!!!

    می دونید مشکل چیه؟بعضی ها بلد نیستن از یه برنامه جدید استفاده کنن (یا تنبلیشون میشه آزمایش کنن) از برنامه قدیمیشون حمایت می کنن!

    از این ها که بگذریم به آزادی نرم افزار فکر کنید.اگر این ننگ رو تحمل می کنید که برای سیستم عامل مذخرفی مثل ویندوز به چشم یه دزد به شما و کشورتون نگاه کنن حداقل از نرم افزارهای آزاد در اون استفاده کنید.

    دوستانی که از IE طرفداری می کنند مطمئنا نمی تونن انکار کنن که مایکروسافت به فکر کاربر نیست و فقط به پول فکر میکنه.داشتن نسخه ۷ مرورگر مسخرتون هم مدیون فایرفاکس هستید.مطمئن باشید اگر همین فایرفاکس نبود حالا حالاها باید با همون نسخه ۶ حال می کردید.شما بگید اگر فایرفاکس نبود و مایکروسافت بازار مرورگرشو در خطر نمی دید هیچوقت میومد یه نسخه جدید بده و حالا هم بخواد تند و تند نسخه های جدیدشو بده بیرون؟

  20. پدرام می گوید

    در ضمن این رو هم بدونید که فایرفاکس به عنوان استانداردترین مرورگر شناخته شده.پس اگر سایتی در اون درست نشون داده نمی شه بدونید مشکل از اون سایته که استاندارد نیست نه فایرفاکس.

  21. علی می گوید

    به به ! میبینم که چه بازار داغی درست کرده این FF ! بابا ! یواشتر چرا اینقدر شلوغش کردین بابا !
    من 2 ساله که تو کار FF هستم دیگه بهش عادت کردم خیلی خیلی باحاله و مثل موشک میمونه ! کی میگه FF رو بینداز دور ؟ بیاد خودشو معرفی کنه تا حسابشو برسونم !
    دکتر جون ! تا میتونی از FF بگو و مطلب بزار.اصلا وبلاگت رو من برای همین مرورگر مامانی میخونم!
    تنها یک مشکل کوچولو داره اونم اینه که بیشتر از 10 تب باز کنی باید دی سی بشی و همه تبها را با Scrapbook سیو کنی و ببندی تا هنگ نکنه !!! ایرادش فقط همینه ! حالا شایدم رم من کمه چون 256 است!

    کاملا موافقم که اینترنت رو همون ایکن آبیه میدونن! ولی خب تقصیر سیستم آموزشی ما هم هست وقتی توی دوره های آموزشی فنی حرفه ای و کتابهای کاردانش و جاهای دیگه همش از اکسپلورر عکس میزارند و آموزشش میدن خب ملت از کجا بدونن که فایرفاکسی هم اصلا هست ؟؟!!

    من خودم 6 ماهه که توی سایت دانشجو دات آی آر عضوم اوائل آواتارم لوگوی فایرفاکس بود حتی یک تاپیک هم برای فایرفاکس باز کردم که تمام اکستشنهای باحال رو گذاشتم توش.الان هم هست.میتونید تشریف بیارید و حالشو ببرید !
    ولی وقتی بحثی ایجاد کردم که به نظر شما کدوم مرورگر بهتره بدجوری دعوا شد بین اکسپلورری ها و FF ها ! مجبورم شدم بحث رو قطع کنم !

    اون عزیزی که گفته فقط اپرا خب عزیزم اپرا خیلی خوبه ؟ من خودم یک مدتی باهاش کار میکردم خیلی هم خوب نبود درسته که سرعتش توپ بود ولی دیگه قابلیتهای اضافه شونده اش نسبت به FF خیلی کمه ! تازه یکسری مشکلاتی داشت که یادم نیست الان.

    با نظر ممد جون رییس شرکت چرت سافت کاملا موافقم خیلی بیجا میکنند این هایی که هاست مجانی میدن واسه ملت که بیان وبلاگ باز کنن روشون بعد نمیان با FF تستشون کنن! نمونش همون بلا….!
    هرچی به مدیرش ایمیل دادم گوش نکرد که نکرد ! منم گفتم نخواستم هاست مزخرفتو ! میرم توی هاستای خارجی مثل ورد پرس !
    یک بار خواستم با بیلی رییس ماکی سافت چت کنم حالشو بگیرم بخاطر این اکسپلورر مزخرفش ! تا فهمید من عضو گروه توسعه FF هستم زد زیر قولشو و نیامد چت کنه !!!

    ولی خودمونیم واسه کنکور امسال و انتخاب رشته مجبور شدم از IE7 استفاده کنم سرعتش بد نبود ! نزدیک بود به دوست چندین و چند ساله ام FF خیانت کنم که ناگهان وبلاگ زیبای شما رو دیدم و کلا صرف نظر کردم ازش ! همون FF خودمون رو چسبیدم !

    ببخشید زیاد فک زدم ! دوست داشتین بمیلانین منو !!!

  22. علیرضا حسینی می گوید

    آقا به هرکی رسیدیم، گفت Firefax‌ رو دانلود و استفاده کن. یک‌سال پیش دانلود کردم، نصب کردم اما هربار که سیستمم بالا میومد با پیغام خطا مواجه میشدم. و همین شد که خیلی زود Firefax‌ رو پاکش کردم و Internet Explorer 6 رو ترجیح دادم. وجود Internet Explorer 7 فکر می‌کنم دیگه نیازی به این برنامه‌ای که شاید الکی معروف شده، نباشه.

  23. علیرضا حسینی می گوید

    با سلامی دوباره
    نظر قبلی رو دو روز قبل نوشتم. دیروز مجدداً Firefox رو دانلود کردم. یک مشکل عجیب دارم باهاش. وقتی روی یک لینک برای دانلود کلیک می‌کنم، بجای اینکه دانلود شروع بشه، یک Tab‌ جدید باز میشه که توش کد نمایش داده میشه. با خودم فکر کردم شاید برای چنین کار مختصری هم نیاز به پلاگین باشه!
    از مراحل کارم، دوتا تصویر تهیه کردم. ببینید:
    http://i9.tinypic.com/4uc4uaq.jpg
    http://i12.tinypic.com/6cyuknk.jpg

    لینک مطلب:
    http://punish.wordpress.com/2007/08/24/stone_killing

    Internet Explorer 6 که اینجوری نیست! آقای مجیدی، شما می‌دونید دلیلش چیه؟

    پاسخ : شما باید کلیک راست کنید و save link as را بزنید. اون فایل ، یه فایل هست که با برنامه quickTime قابل دیدنه.

  24. tps می گوید

    من وقتی یک صفحه فارسی رو ذخیره می کنم تمام حروف های اون در فایر فاکس به هم می ریزد چاره چیست

  25. مسعود می گوید

    اینترنت همان آیکون آبی رنگ برنامه اینترنت اکسپلورر روی دسکتاپ نیست ، بلکه همان آیکون قرمزرنگ برنامه اپرای روی دسکتاپ است!!!

  26. مسعود می گوید

    در ضمن ، فایرفاکس خوبه اما اپرا عالیتر از عالیه…

    تنها دلیل معروف شدن فایرفاکس هم تبلیغ هست…
    این تبلیغ هم تنها روی خراب کردن IE هست ، نه چیز دیگه…

    یکی از دوستان گفته چون روی اپرا اضافه شونده ( احتمالا منظورشون توسعه یا extension بوده… ) نصب نمیشه بدرد نمیخوره و فایرفاکس خوبه…
    باید بگم که سری رو که درد نمیکنه بیخودی دستمال نمیبندن…
    خیلی ها میان توسعه نصب میکنن تا شاید بتونن درصدی از امکانات فایرفاکس رو افزایش بدن ، درحالی که 80% امکانات توسعه های فایرفاکس بصورت پیش فرض روی اپرا وجود داره… 10% دیگه اش هم با نصب فلان چیز ( مترادف widget !!! ) روی اپرا نصب میشه…
    میمونه 10% که اونهم میشه براش فلان ( widget ) چیز نوشت!

    به طرفداران افراطی فایرفاکس توصیه اکید میکنم که این تاپیک رو بخونن:
    http://forum.p30world.com/showthread.php?t=120703
    انشاء الله که به راه راست هدایت میشوید!!!

  27. Mono می گوید

    I have been using firefox since it’s first version.
    I like the fact that it’s faster and lighter. But it’s been walking on my nerve recently.
    As a web developer I’d say that the strength of firefox is that it’s open source and has got tons of extensions and plugins.
    However when it comes to compatibility with java, javaScript, ActionScript and…It is just pain in the buttom.

نظرات بسته شده است.