سال 2007: چرا در این سال مجله تایم «آی‌فون» را بهترین اختراع سال انتخاب کرده بود؟

گوشی‌ای که باید unlock شود ، MMS‌ نمی‌شود با آن فرستاد ، بلوتوث ندارد ، دوربینش در مقابل مدل‌های جدید سونی اریکسون و نوکیا ، عددی نیست! ، فیلمبرداری هم نمی‌کند ، چرا از سوی مجله معتبر تایم بهترین اختراع سال انتخاب شده است؟

1- زیبایی:

استیو جابز عقیده دارد که طراحی خوب به اندازه کیفیت فناوری به کار رفته در محصول ، اهمیت دارد. آی‌فون با صفحه لمسی بزرگش یک گوشی زیباست.

2- لمسی بودن:

اپل صفحات لمسی را اختراع نکرد ، حتی صفحات لمسی را دوباره اختراع نکرد. اپل در سال 2005 فناوری‌ای به نام Fingerworks را خرید. اپل دقیقا می‌دانست که با این فناوری چه کار کند و مهندسانش به خوبی از فناوری صفحات لمسی برای ایجاد یک نوآوری در رابط گرافیک کاربری استفاده کردند.

کاربران آی‌فون وقتی با صفحات لمسی کار می‌کنند این توهم را پیدا می‌کنند که به طور فیزیکی و با دست‌هایشان در حال دستکاری اطلاعات هستند ، در بین آلبوم‌های می‌گردند ، روی لینک‌ها کلیک می‌کنند و تصاویر را بزرگ و کوچک می‌کنند.

سال گذشته شاهد گسترش فناوری‌های مشابه بودیم ، کافی است به فناوری وی Wii نینتندو و کامپیوتر سطحی Surface مایکروسافت دقت کنید و یا ببینید که چگونه خود اپل این فناوری را به iPod line و یا مدل آی‌پاد لمسی‌اش هم منتقل کرد.

آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که روزی iMac Touch را هم ببنیم؟

3- آی‌فون کمک کرد که مدل‌های دیگر گوشی موبایل سعی در بهتر شدن کنند 

مذاکره اپل با AT&T و سپردن وظیفه مخابراتی آی‌فون به این شرکت ، باعث شد که آی‌فون بتواند خصوصیات ویژه خود را بتواند نشان دهد.

4- آی‌فون گوشی نیست ، پلت‌فرم است:

آی‌فون در واقع یک گوشی پرتابل است. استفاده از کامپیوتر و اینترنت نباید محدود به کامپیوترهای دسکتاپ شود ، بلکه باید بتوان در جهان واقعی از آن استفاده کرد. آی‌فون استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ را در خیابان‌ها یعنی جایی که واقعا مورد نیاز است ، ممکن کرد.

ماه گذشته اپل تصمیم گرفت که ساخت اپلیکیشن برای آی‌فون را برای همه ممکن کند.

5- آی‌فون جای کار برای بهتر شدن دارد:

همانطور که آی‌پاد در عرض 6 سال از یک پخش‌کننده موسیقی تک‌رنگ به آی‌پاد لمسی مبدل شد ، آی‌فون هم می تواند همین مسیر پیشرفت را طی کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
17 نظرات
  1. رضا می گوید

    یکی از نکات جالبش اینه که آیفون بلوتوث داره ولی مدار بلوتوث طوری طراح شده که فقط میشه باهاش برخی از مدلهای خاص هند ستهای بلوتوث رو دیتکت کرد و استفاده کرد ازشون! حالا چرا اپل همچین سیاستی به خرج داده خدا داند.

  2. itcaffe می گوید

    اصلا توجیه قابل قبولی نیست . مثلا آی فون بلوتوث نداره و یا وقتی به اینترنت متصل هستید تمام لینک ها برای شما lock هستند و هیچ فایلی رو نمی تونید دانلود کنید! چرا؟ چون ممکنه عده ای قانون کپی رایت رو زیرپا بزارن.!! و این یعنی توهین به شعور و فرهنگ انسان ها . اپل از بدو تولدش خریت هایی رو در محصولاتش داشته و هیچ گاه هم از این خریت ها دست نمی کشه ! مثل نبودن دگمه DELETE در Macbook .

  3. HAM!D می گوید

    salam
    lotfan har chi minivisid azash motmaen shid
    ki gofte ke iphone Bluetooth nadare?
    پاسخ : آی‌فون مدارهای بلوتوث را داره ، ولی نمی‌شه با اون مثل موبایل‌های دیگه با گوشی‌های دیگه ارتباط برقرار کرد. کافیه به یکی از سایت معتبر آمالیز گوشی مراجعه کنین.

  4. Saeed می گوید

    سلام. متاسفانه ما اگه از چیزی خوشمون نیاد به زمین میکوبیمش و اگه خوشمون بیاد به عرش میبریمش. حالا که ما دستمون بهش نمیرسه پس بکوبیمش! اینقدر راجع به این گوشی بد گفته شد تو ایران که واقعا من به دنبال این بودم که خودم شخصا تستش کنم. و خوشبختانه تو نمایشگاه الکامپ دیدمش. دوربینش اتوفوکوس نداره ولی کیفیتش قابل قبول بود. کار کردن باهاش اینقدر راحت و سادت که تصورش براتون غیرممکن.
    اگه این گوشی توسط نوکیا و سونی اریکسون ساخته شده بود. ما الان مشغول تعریف و تمجید ازش نبودیم؟ اگه این گوشی رو خودتون ساخته بودید یا تو ایران ساخته شده بود چه قدر تعریف و تمجید میکردین؟
    نوکیا هنوز اون رابط صفحه کلیدیشو کنار نمیزاره و سونی اریکسون هم رابط گرافیکیشو درست نمیکنه. فقط کپی از شرکتهای دیگه. اگه این کارو اپل نمیکرد فکر میکنید تا چند ساله دیگه این فناوری رو نوکیا و سونی اریکسون به کار میبردند؟
    یه لحظه بی تعصب فکر کنید. آی فون 400 هزار تومنی بهتره یا مثلا سونی اریکسون W850 سیصد هزار تومنی؟

  5. mehdi_ok1 می گوید

    Be nazare bande age az rooye hagh iphoe ro ba K750 moghayese konid

    K750 karae haye behtari dare

    hala age iphone ro ba 3310 moghayaseh konim chi

  6. itcaffe می گوید

    الله اکبر !!!!! آی فون بلوتوث داره !!! :دی
    اخوی منم منظورم همون بود ! بلوتوث داره ! من نمی دونم منظورتون از مدار بلوتوث چیه؟ بلوتوث یه device هست و بله آی فون بلوتوث داره اما فایل نمی شه فرستاد باهاش . سایت های آمالیز گوشی رو هم قبلا دیدم. خلاصه اگه کسی احساس می کنه گوشی خوبیه خوب بره بخره 🙂 الان شده 520 تومن !
    پاسخ : استغفرالله! خوب لابد باید یه هک دیگه برای فرستادن فایل با یلوتوث آی‌فون داشت.

  7. mhkh می گوید

    من چند روز پیش تو هفته‌نامه عصر ارتساط دیدم زده بود یک میلیون تومان!
    حالا چرا؟ به قول دوستمون “خدا داند”!!
    بابا Poket PC با این همه امکانات برنامه کا تو اینترنت ریخته پانصد ششصد تومان است 🙂

  8. Ehsan می گوید

    با پولی که برای آیفون پرداخت می کنید میشه بهترین موبایل ها رو با بهترین عملکرد ها خرید. به نظر من آیفون یه موبایل متوسط زیباست نه بیشتر نه کمتر. Apple تا تجربه Nokia و SonyEricsson رو در تولید موبایل بدست بیاره من کلی گوشی خریدم و فروختم. ما که موش آزمایشگاهی آقای جابز نیستیم.

  9. nokia می گوید

    گوشی فقط nokia n98 با دوربین 7.2 مگاپیکسلی و صفحه 3.5 اینچی لمسی به علاوه dvb-h

  10. Soheil می گوید

    Bebinid hichi pocket pc nemishe be nazare man,Faghat bayad movazebesh bood ke mese man daghoonesh nakonid ke alan daram dobarre pool jam mikonam bekharam,(Soheil_persian_89@hotmail.com

  11. Sina می گوید

    دیوانگی که کسی فکرکنه بین غولهای موبایل سازی دنیا شرکت اپل گوشی تکی ساخته.مقایسه N98 یا N99 با یه موبایل ضعیف مثل آی فون???!!!حتی از نظر زیبای نمیتونه با Luna)Nokia)رقابت کنه.

  12. داش علی می گوید

    واقعا به شعور مجله تایم باید شک کرد!
    سه – چهار تا دلیل کوچولو و این همه بی عقلی!
    آیا اگر یکی مثل مجله تایم هم با سیاست و پول جای هر حق و حقیقتی رو عوض میکنه… دیگه از سیاست مدارها و مجلات و تلویزیون خودمون چه انتظاری میشه داشت!؟؟

  13. Nemesis می گوید

    با سلام ،
    هنو N97 نیومده دوستان دارن تبلیغ N98 , N99 می کنن اینجا ، هرچی بگوشتون میرسه که دلیل نداره درست باشه ، بهترین کار اینه که اطلاعاتتونو از سایت خود کمپانی بروز کنین .
    به نظر من بهترین گوشی باید و حتما باید قابلیت پشتیبانی از Symbian OS رو داشته باشه نه اینکه بخواد با اپلت های جاوا کار کنه که دیگه منسوخ شدن .

  14. mohammad می گوید

    سلام.متن های بالا رو که خوندم کلی حال کردم.نظرات جالب توجهی راجع به این گوشی داده بودید.راستش رو بخواید،زمانی می خواستم این گوشی رو بخرم.چون هم خیلی قشنگ بود و هم خیلی با کلاس.همین دو تا.ولی بعد فکر کردم به اندازه ای که این گوشی قیمت داره، کارآیی نداره.به نظر شما داره؟

  15. khan می گوید

    آیفون فقط یه جور نو آوریه. همینو بس. ضمنا مهندسینش 4 نفر آدم حسابی هستن نه چندتا احمق. مطمئنا هر کاری روی این گوشی اعمال شده با یه دلیل خاصی بوده.
    ضمنا ، آقا چرا بعضیها اینقدر جو گیر می شن؟ N97 , N98 و … این شایعات بی اساس رو باور نکنین!
    چرا اینقدر ساده این؟

  16. A7X می گوید

    واقعا حیف پوله این گوشی! مجله تایم هم اومده الکی رو این گوشی مانور بده.
    شما برین n95 8GB رو ببینین تو امکاناتش غرق میشین.
    2.8صفحه نمایش
    8 گیگ حافظه
    5 مگ دوربین
    بازی های N-GAGE
    gps
    و…..
    اگه دوست دارین بررسیشو بصورت ویدیویی ببینین یه سر به بلاگ من بزنین ضرر نمیکنین.

  17. Micky می گوید

    iphone faghat ye eshkal dare oonam faghat bluetooth eshe ke nemishe bahash file ferestad doorbinesham ke 2MP e amma keyfiyatesh khoobe kasayi ke migan iphone bade tavajoh konan ke iphone keyfiyat sedayi dare ke N95 8GB nadare amma faghat bekhatere bluetooth esh migam N95 8GB behtare badam iphone alave bar GPS Google Maps ham dare dar soorati ke N95 8GB faghat GPS dare va be zamane negahdariye sharje N95 8GB va N95 ham tavajoh konid

نظرات بسته شده است.