بوتاکس و سیاست: سیاستمدارانی که با صورت صاف می‌خواهند محبوب شوند!

هفته پیش خانم کریستینا فرناندز ، عنوان اولین رئیس جمهور زن در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را از آن خود کرد. اما ، بسیاری از کارشناسان این پیروزی او را نه به واسطه اینکه همسر رئیس جمهور کنونی و عضو مجلس سنای این کشور است ، بلکه به دلیل ظاهر آراسته‌اش می‌دانند.

کفش پاشنه بلند ، بینی جراحی‌شده ، آرایش فوق‌العاده گران‌قیمت، مدل موی بسیار جذاب و تعداد دیگری جراحی‌های کوچک ، همگی عواملی هستند که همسر رئیس جمهور آرژانتین را رئیس جمهور کرد.

مخالفان فرناندز این خانم 52 ساله را ، «ملکه بوتاکس » نامیده‌اند. این لقب به آن معناست که او به قدری روی صورتش کار شده که حتی یک چین و
چروک ندارد.

ظاهرا ، سیمای خوب عکاسی شده و لبخند فرناندز در جلب آرای روستاییان فقیر آرژانتینی از ایالت پاتاگوئیا تا آماوزن بسیار مؤثر بوده است. وقتی از وی پرسیدند فکر نمی‌کنی ظاهر آراسته‌ات نقش مهمی در جلب آرای شما داشته باشد ، پاسخ داد:

«رونالد ریگان هم موهایش را رنگ می‌کرد ، سیلویو برلوسکونی هم جراحی بینی داشته و هم مو کاشته است. در ضمن بسیاری از رهبران مطرح دنیا در معرض شایعه‌های این چنینی قرار داشته‌اند.»

علاوه بر این موارد ، خانم فرناندز ویژگی‌های دیگری داشته که بسیار به چشم می‌آمده است. از جمله اینکه مانند شوهرش زیاد از جواهرات استفاده می‌کرد و بعضا کلاه‌های شیک قرمز بر سر می‌گذاشت. خبرنگاران آرژانتینی می‌گویند به محض اینکه زمزمه فرناندز برای ریاست جمهوری مطرح شد ، یک‌باره فرم لب و همه زوایای ظاهری او تغییر پیدا کرد.

گفته می‌شود او بدون چند چمدان لباس مسافرت نمی‌کند و روزی حداقل چهار بار لباس عوض می‌کند و در دوران انتخابات تلاش زیادی کرد تا شبیه اویتا پرون ، یک شخصیت سیاسی جوان و زیبا باشد که در سن 32 سالگی فوت کرد.

اما کریستینا فرناندز تنها کسی نیست که به نقش ظاهر در جلب آرای عمومی پی برده است. یک سال پیش روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به مسئله استفاده سیاست‌مداران از «بوتاکس » پرداخت:

چندی پیش یک نامزد جمهوری‌خواه سنای آمریکا اظهار نظر جنجال‌برانگیزی در مورد رقیبش -خانم هیلاری کلینتون- انجام داد. او گفت که هیلاری کلینتون با پول و بوتاکس ، از حالت یک جوجه اردک زشت به یک خانم 59 ساله قابل اعتنا درآمده است.

آمریکاییِ‌ها سالانه 12 میلیارد دلار صرف تزریق بوتاکس و جراحی‌های زیبایی می‌کنند و چرا باید عالم سیاست از این مسئله به کنار باشد؟

هنگامی که در انتخابات سال 2004 آمریکا افشا شد که کاندیدای دموکرات –جان کری– بوتاکس تزریق کرده است ، او این مطلب را پذیرفت و به صورت تلویحی گفت که چنین مسئله‌ای اهمیت ندارد.

در طی مبارزات انتخاباتی سال 2003 ، شایع شد که نامزد انتخابات فرمانداری کالیفرنیا –آرنولد شوارتزنگر– عمل جراحی زیبایی انجام داده ، چیزی که در سایت‌هایی مثل awfulplasticsurgery.com منعکس شد ، ولی توسط خود وی تکذیب شد.

هیلاری کلینتون هم مانند آرنولد ، هر گونه عمل زیبایی را تکذیب کرده است.

سیاستمداران همیشه به ظاهر خود اهمیت می‌داده‌اند ، سناتور اسبق ستیزه‌جوی تگزاس –فیل گرام– که قصد نامزدی ریاست جمهوری در سال 96 داشت یک بار در اظهار نظر جالبی گفته بود :«آیا یک مرد زشت می‌تواند به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود؟»

اگر به گذشته برگردیم میِ‌بینیم که این مسئله سابقه‌ای طولانی داشته است ، مشاوران جرالد فورد هم از او خواسته بودند ، فکری به حال موهای
خاکستری‌اش بکند.

Richard Gephardt یک دموکرات عضو میسوری که به مدت سه دهه در کنگره حضور داشت ، ابروهایش را مداد می‌کشید.

البته گریم سیاستمداران چیز پیش و پا افتاده‌ای است ، در واقع هر سیاستمداری که قرار است در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کند ، قبل از برنامه مقداری
گریم می‌شود.

یک جراح پلاستیک به نام Cap Lesesne می‌گوید که از 5 سال پیش تا به حال دست کم 18 مقام فدرال ، دولتی و محلی را جراحی کرده است و شخصا 6 سناتور را می‌شناسد که جراحی پلاستیک کرده‌اند.

سیاستمداران می‌خواهند که جوان‌تر و سالم‌تر به نظر بیایند ولی در عین حال نمی‌خواهند که اعمال زیبایی‌شان به گونه‌ای باشد که همگان متوجه تغییر چهره ناگهانی‌شان بشوند و مسئله به  رسانه‌های عمومی کشیده شود. جراح پلاستیکی که صحبتش شد می‌گوید که یک بیمار سیاستمدار داشته که هر 6 ماه یک بار به او مراجعه می‌کرده تا به صورت تدریجی و غیرمحسوس ، اعمال زیبایی‌اش را به صورت چند مرحله‌ای انجام دهد.

گاهی جراحی‌های زیبایی واکنش منفی مردم را در پی دارد. شاید مورد سیلویو برلوسکونی ، مثال خوبی برای این نوع واکنش باشد. نخست‌وزیر سابق و
میلیاردر معروف ایتالیایی که مالک باشگاه فوتبال آث میلان  و چندین شبکه رادیو تلویزیونی در ایتالیاست ، اعمال متعدد کشیدن پوست صورت و همچنین کاشت مو انجام داده بود که شاید یکی از علل اقبال کم رأی‌دهندگان ایتالیایی به وی بود.

اما شاید اشتیاق و وسواس سیاستمداران برای جوان و زیباتر شدن ، قابل درک باشد وقتی بدانیم که از سال 1909 که یک فرد چاق 145 کیلوگرمی -ویلیام هوارد تافت- رئیس جمهور آمریکا شد ، رأی‌دهندگان آمریکایی به نامزد چاق دیگری رأی نداده‌اند و همچنین بعد از «دوایت آیزنهاور» ، آمریکا دیگر رئیس جمهور طاسی نداشته است!

بوتاکس و مشاهیر دیگر

بسیاری از مشاهیر و افراد معروف از بوتاکس استفاده کرده‌اند و یا اشیعاتی در موراستفاده آنها در رسانه‌ها منتشر شده است : شر ، الیزابت هرلی ، جری هالیول ، آنی پاتس ، الیزابت تیلور و مدونا از جمله این افراد هستند.

زیبایی با بوتاکس

بوتاکس همان سم بوتولینوم است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که مسئول بیماری مهلک بوتولیسم است ، به دست می‌آید. بوتولیسم یک نوع مسمومیت غذایی شدید است.

در مقادیر اندک و به صورت رقیق‌شده ، بوتاکس می‌تواند انتقال پیام‌های عصبی را به ماهیچه‌ها مسدود کند و میِ‌توان با تزریق در محل‌های مناسب ، ماهیچه‌های مسئول ایجاد چین و چروک را شل کرد و صورت را صاف‌تر و جوان‌تر نشان داد.

استفاده از بوتاکس برای مقاصد درمانی از سال 1980 آغاز شد. در ابتدا از بوتاکس برای درمان تیک‌ها و چشمک زدن غیر ارادی استفاده می‌شد. جراحان درماتولوژیست از سال 1987 استفاده از بوتاکس را شروع کردند.

سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا FDA ‌در اواخر سال 1980 استفاده از بوتاکس را برای درمان بیماری‌هایی مثل بلفارواسپاسم (چشک زدن غیر ارادی) و استرابیسم (تنبلی چشم) ، تأیید کرد.

در آوریل 2002 ، بوتاکس تأیید FDA را برای از بین بردن خطوط چهره بین دو ابرو موسوم به خطوط گلابلار را به دست آورد.

بوتاکس همچنین در درمان بیماری‌هایی مانند Cervical Dystonia ، ریزش عرق بیش از حد در ناحیه زیربغل Primary Axillary Hyperhidrosis و کرامپ نویسندگان Writer’s Cramp مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوتاکس بیشتر برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی ، اطراف چشم و اطراف ابرو استفاده می‌شود. چین و چروک‌هایی که به خاطر آسیب ناشی از تابش نور خورشید و یا جاذبه ایجاد شده باشند به بوتاکس جواب نمی‌دهند.

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد ، ترزیق با سرسوزن‌های ظریف و بدون استفاده از بی‌حسی انجام می‌شود. معمولا 3 تا 7 روز زمان برای تأثیر کامل تزریق ، ‌لازم است.

دو هفته قبل از درمان باید استفاده از آسپرین و داروهای ضدالتهابی قطع شود.

کاهش چین و چروک ناشی از تزریق بوتاکس معمولا 4 تا 6 ماه باقی می‌ماند و بعد از این بازه زمانی ، عضلات مجددا شروع به منقبض شدن می‌کنند ، با این همه معمولا شدت انقباض مجدد کمتر از مرحله قبل از تزریق است.

کبودی موقت شایع‌ترین عارضه جانبی تزریق بوتاکس است. همچنین سردردهایی هم ممکن است متعاقب تزریق رخ دهند ولی معمولا این نوع سردردها نادر هستند و بعد 24 تا 48 ساعت بهبود می‌یابند.

درصد کمی از بیماران ممکن است افتادگی پلک پیدا کنند ، که معمولا این عارضه هم بعد از 3 هفته بهبود پیدا می‌کند. افتادگی پلک به سبب پراکنده شدن بوتاکس از محل تزریقش رخ می‌دهد. به همین خاطر به بیماران توصیه می‌شود که تا 12 ساعت بعد از تزریق از مالش محل‌های تزریق خودداری کنند و همچنین به مدت 3 تا 4 ساعت دراز نکشند.

تا به امروز واکنش آلرژی به دنبال تزریق بوتاکس گزارش نشده است.

بیمارانی که باردار هستند یا در حال شیردهی هستند و یا بیماری نورولوژیک دارند ، نباید از بوتاکس استفاده کنند.

منابع : هفته‌نامه سلامت ، نیویورک تایمز ، ویکی‌پدیا ، سایت revolution health


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. پیمان می گوید

    در مورد اظهار نظر ، سناتور اسبق ستیزه‌جوی تگزاس -فیل گرام- باید بگویم (…)

  2. علی می گوید

    کاش (…).

  3. میلاد می گوید

    از اون پست های محشر بود

نظرات بسته شده است.

••4 5