ویتیلیگو، مشکل پوستی که این گزارشگر سیاهپوست را سفیدپوست کرد!

ABC News، داستان جدال یک گزارشگر را با بیماری پوستی‌اش منتشر کرده است. «لی توماس»، بیش از یک دهه خبرنگار بخش اخبار سرگرم‌کننده تلویزیون دیترویت بود و با شخصیت برون‌گرا و کاریزماتیک خود، محبوبیت زیادی در میان تماشاگران داشت.

ولی آقای توماس رازی داشت. در اوقات فراغت، هیچ کس او را در بیرون خانه و خیابان‌های دیترویت ندیده بود. او چهره گریم‌نشده‌اش را از همه پنهان می‌کرد.

از سال‌ها پیش لکه‌های کوچک سفیدی در پوست سر و دست‌هایش ظاهر شده بودند، این لکه‌های سفید به تدریج در صورتش پخش شدند. یک متخصص پوست در سال 1994 تشخیص داد که او مبتلا به بیماری ویتیلیگو vitiligo یا برص شده است. ویتیلیگو درمان قطعی‌ای ندارد و 4 میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند. در این بیماری رنگدانه‌های پوست از بین می‌روند و پوست سفید می‌شود.

توماس وقتی تشخیص را از زبان پزشکش شنید شوک‌زده شد و از بی‌درمان بودن بیماری‌اش، نگران شد. او درست مثل مایکل جکسون، در حال تبدیل شدن از یک شخص سیاه‌پوست به سفید پوست بود.

توماس تصمیم گرفت که بیمار‌ی‌اش را از همه مردم به جز دوستان نزدیک و خانواده‌اش، پنهان کند.

گرچه ویتیلیگو، بیماری کشنده‌ای نیست، ولی مبتلا شدن به آن برای یک گزارشگر تلویزیون به معنای پایان همه چیز است. حضور در تلویزیون از کودکی آرزوی توماس بود اما او بعد از چهار سال تمام مخفی‌کاری، دیگر نمی‌توانست جلوی فاش شدن رازش را بگیرد.

بیماری توماس به سرعت گسترش پیدا می‌کرد، دیگر دست‌هایش کاملا سفید شده بود و بیش از 35 درصد از بدنش را مبتلا کرده بود. اما مدیران تلویزیون عکس‌العملی بر خلاف انتظار توماس نشان دادند، آنها به جای برکناری توماس از مجری‌گری از او خواستند در تلویزیون درباره بیماری‌اش صحبت کند.

سرانجام در نوامبر 2005، توماس بر ترس خود غلبه کرد و در یک برنامه زنده در جلوی دیدگان تماشاگران، گریم خود را پاک کرد. پاسخ تماشاگران برای توماس قابل پیش‌بینی نبود، او نامه‌ها و میل‌های دلگرم‌کننده‌ای از سراسر کشور دریافت کرد. البته معدودی از نامه‌ها، محتوای خوبی نداشتند. مثلا در نامه‌ای نوشته شده بود که توماس باید به خاطر اینکه خوش‌شانس بوده و خدا سفیدپوستش کرده، سپاسگزار باشد.

توماس هنوز هنگام پخش برنامه‌اش گریم می‌کند، البته تنها به خاطر اینکه حواس مردم به خاطر قیافه غیرعادی‌اش، از موضوع اصلی برنامه پرت نشود.

هر نوبت گریم آقای توماس، 20 دقیقه طول می‌کشد. ولی توماس در زندگی روزمره دیگر هراسی از نشان دادن چهره واقعی خود ندارد و گریم نمی‌کند.

توماس به تازگی کتابی هم با عنوان «سفید شدن» نوشته است تا راهنمایی باشد برای همه کسانی که چیزهای پیش‌بینی‌نشده‌ای، آرزوها و تصورات شخصی‌شان را دستخوش تهدید می‌کند.

حالا، توماس از قالب شخصی که می‌ترسید که از بیماری‌اش صحبت کند، به فردی مبدل شده است که با جرأت از جزئیات بیماری‌اش می‌گوید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. کمانگیر می گوید

    خیلی جالب بود. بخصوص ایمیل های “خوشحال باش”.

  2. یاسین می گوید

    این کامنت رو بخاطر این میزارم که بنده هم مبتلا به این بیماری هستم.
    از موقعی که بچه بودم تحت درمان هستم و ………
    مجبور هستم هر از گاهی بعضی جاهای بنم رو امپول بزنم، از جمله این مناطق: پیشانی، ساق پا، پست بدن(نزدیک کتف)، حد خاتمه محل رویش موی سر با صورت، گردن و ……..

    خیلی بحرانی نیست، من باهاش ساختم، ولی بخاطر مصرف قرص Methoxali بایستی هر از گاهی به دکتر چشم مراجعه کنم و عینک دودی بزنم.

    با اجازه از جناب آقای مجیدی میخوام مطلبی با اشاره به این پست بنویسم.

  3. B_666 می گوید

    داشتم این مطلب رو مى‌خوندم که پدرم اومد تو اطاق و تا چشمش به عکس افتاد، گفت این شخص بیمارى پیسى داره. همچنین گفتش که خوردن ترشى و سفیدى (لبنیات) مى‌تونه باعث ابتلا بشه!
    راستى، چرا این بیمارى کل پوست رو به صورت یکپارچه سفید نمى‌کنه؟

نظرات بسته شده است.

••4 5