آی‌فون 3G، آی‌فون ارزان‌تر و سریع‌تر

50

دیروز در نشستی در سانفرانسیسکو، کنفرانس شرکت اپل برگزار شد، کنفرانسی که در آن «استیو جابز»، به طور رسمی پرده از آی‌فون جدید برداشت.

آی‌فون جدید موسوم به آی‌فون 3G است چرا که می‌تواند به شبکه‌های موبایل نسل سوم یا third generation متصل شود. از آنجا که شبکه‌های موبایل نسل سوم، سریع‌تر از شبکه‌های نسل دومی هستند که در آی‌فون نسخه یک استفاده می‌شد، بر سرعت مرور صفحات در آی‌فون جدید افزوده شده است.

IPHONE 3G.JPG

جابز که یک بار دیگر در مقام یک شومن خبره در کنفرانسی با شرکت پنج‌هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار و خبرنگار، روی سن ظاهر شده بود، مثل همیشه جینی به پا داشت و یک بلوز یقه‌اسکی به تن کرده بود. او در ابتدای صحبت‌هایش سه پایه‌ای را که شرکت اپل بر آنها استوار شده است، این موارد دانست:

– رایانه‌های مک

– آی‌پاد و فروشگاه موسیقی آی‌تونز

و آی‌فون

apple_stevejobs_iphone3G2.jpg

آی‌فون جدید تغیرات ظاهری کمی دارد. این موبایل کمی نازک‌تر شده است و دو مدل 8 و 15 گیگابایتی دارد. مدل 8 گیگ آی‌فون تنها رنگ مشکی دارد، اما مدل 16 گیگ آن در دو رنگ سفید و مشکی آماده شده است.

کسانی که نسخه قدیمی آی‌فون را می توانند نرم‌افزار موبایلشان را به‌روز کنند اما مسلما سخت‌افزار گوشی‌شان اجازه نمی دهد که از GPS استفاده کنند یا به شبکه 3G دسترسی پیدا کنند.

آی‌فون سریع‌تر: جابز برای آزمایش سرعت بارگزاری صفحات اینترنتی در آی‌فون جدید، یک صفحه سنگین سایت نشنال جئوگرافیک را در آی‌فون جدید و آی‌فون قدیمی باز کرد، در عرض 21 ثانیه صفحه در آی‌فون 3G باز شد، در حالی که در آی‌فون قدیمی 59 ثانیه زمان برای باز شدن صفحه لازم بود. آی‌فون جدید از شبکه 3G شرکت AT&T استفاده می‌کند.

تجهیز به سامانه موقعیت‌یاب جهانی: آی‌فون 3G، مجهز به سامانه موقعیت‌یاب جهانی شده است. با کمک GPS آی‌فون هر کاربر می‌تواند موقعیت خود را روی گوگل مپ مشاهده کند.

stevejobs_iphone3G2.jpg

آی‌فون ارزان‌تر: در حالی که مدل 8 گیگابایتی آی‌فون در نسخه قبلی، 399 دلار قیمت داشت، قیمت آی‌فون 3G با ظرقیت 8 گیگابایت، 199 دلار است و قیمت مدل 16 گیگاباتی آن، 299 دلار است.

اما این همه هزینه‌ای نیست که یک خریدار آی‌فون باید بپردازد، هر خریدار آی‌فون جدید مجبور است برای دسترسی یک ماهه به شبکه نسل سوم  AT&T ، حدود 45 دلار پرداخت کند و قراردادی دو ساله با این شرکت منعقد کند. به عبارت دیگر خریداران
آی‌فون جدید مجبور هستند، ماهانه 20 دلار بیشتر بپردازند و مبلغ اضافه‌پرداخت آنها طی دو سال به 240 دلار می‌رسد. اما شاید دسترسی به اینترنت موبایلی 3G، ارزش این پول را داشته باشد.

تا حالا شش میلیون دستگاه آی‌فون به فروش رسیده است و اپل امیدوار است که تا انتهای سال میلادی جاری و با عرضه آی‌فون جدید، این تعداد به 10 میلیون عدد برسد.

آی‌فون حاضر در همه جا: از یک ماه بعد آی‌فون در آمریکا و 21 کشور دیگر قابل تهیه خواهد بود و در عرض چند ماه علاقه‌مندان 70 کشور دیگر شامل ژاپن، برزیل و هند هم به آن دسترسی خواهند داشت.

ماندگاری باتری: ماندگاری شارژ باتری آی‌فون گرچه بهتر شده است، اما یکی از نقاط ضعف آن است. زمان ماندگاری باتری بسته به نوع استفاده به شرح زیر است:

– در حالت استندبای: 300 ساعت

– پنج ساعت در حالت مکالمه

– 5 تا 6 ساعت در زمان مرور صفحات اینترنتی

– 7 ساعت مشاهده ویدئو

– 24 ساعت گوش کردن به موسیقی

سرویس MobileMe:اپل در ضمن خبر از راه‌اندازی سرویس MobileMe داد که در آن هر کاربر با پرداخت سالانه 99 دلار، به 20 گیگ فضای آنلاین دسترسی پیدا می کند تا بتواند ایمیل، تماس‌ها، عکس‌ها و تقویم کارش را به صورت اتوماتیک و بی‌سیم روانه این فضا کند. به این ترتیب همه این اطلاعات در همه زمان و با ابزارهای مختلف مثل آی‌فون، مک، پی سی یا آی‌پاد تاچ قابل دسترسی خواهند بود.

اپلیکیشن‌ها: توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و شرکت‌ها و سایت‌ها می‌توانند با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آی‌فون برنامه‌های کاربردی برای آن بنویسند و به این ترتیب هم خود درآمدی کسب کنند و هم درآمد جانبی برای شرکت اپل فراهم کنند. قرار است به زودی اپل همانند سرویس موسیقی آی‌تونز، فروشگاهی هم برای اپلیکیشن‌های آی‌فون برپا کند، اپل این فروشگاه را App Store نامیده است.

در واقع عملا از هفته‌ها و ماه‌ها قبل، بسیاری درگیر نوشتن این اپلیکیشن‌ها شده‌اند، طوری که همین دیروز تعدادی از اپلکیشن‌های جالب به نمایش گذاشته شد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنم:

– سگا، یک بازی بیلیارد به نام Super Monkey Ball را به نمالیش گذاشت، اپلیکشینی که 9.99 دلار قیمت دارد، این بازی از شتاب‌سنج آی‌فون استفاده می‌کند و بسیار جذاب است.

– یک اپلیکیشن جالب دیگر که از GPS آی‌فون استفاده می‌کرد هم دیروز نمایش داده شد. این اپلکیشن رایگان Loopt نام دارد و کاربر آی‌فون می‌تواند به کمک آن پی ببرد که کدام یک از کسانی که در لیست تماس او هستند، در نزدیکی او هستند!

اپلیکیشن‌های برای پزشکان: دو اپلکیشن پزشکی هم دیروزبه نمایش گذاشته شد:

Modality یک اطلس پزشکی است که تصاویر آناتومیک را در اختیار پزشکان و دانشجویان پزشکی قرار می‌دهد، آنها می‌توانند از طریق لینک‌های این اطلس به ویکی‌پدیا، جزئیات مشروح‌تر را هم مطالعه کنند.

2008wwdclivemimvista2.jpg

MIMvista هم اپلیکیشن دیگری است که به پزشکان اجازه می‌دهد تصاویر سی تی اسکن و پت اسکن را روی موبایل‌های خود ببینند!

– سرویس میل Zenbe، اپلیکیشنی برای مدیریت کارهای روزانه درست کرده است.

اپلیکیشن خبرگزاری آسوشنیدپرس: AP هم اپلیکیشن جالبی ساخته است که با آن بر اساس موقعیت کاربر، خبرهای محلی برای او ارسال می‌شود و به علاوه هر کاربر آی‌فون می تواند با ارسال عکس و متن به یک «روزنامه‌نگار شهروند» مبدل شود.

capt.0b559cc415434146b43cf3ccc3900c86.apple_2iphone_caer102.jpg

شرکت سیکس اپارت Six Apart همان شرکتی که نرم‌افزار مدیریت محتوای وبلاگی مووبل تایپ و سرویس وبلاگ‌نویسی TypePad را به وبلاگ‌نویس‌ها عرضه کرد ، یک اپلیکیشن برای وبلاگ‌نویسی ساخته است.

– سایت MLB.tv هم اپلیکیشنی برای علاقه‌مندان بازی بیسبال ساخته است که به کمک آن کاربران می‌توانند در جریان آخرین اخبار بیسبال و لیگ حرفه‌ای آن قرار بگیرند.

انتظاراتی که برآورده نشد: بسیاری انتظار تحولات و پیشرفت‌های سخت‌افزاری بیشتری داشتند، از جمله:

– ارائه مدل 32 گیگاباتی

– باتری با ماندگاری شارژ بهتر

– رم بیشتر

– قابلیت ارسال MMS

– اضافه شدن دوربین جلوی دستگاه

– افزایش کیفیت دوربین دو مگاپیکسلی حال حاضر

– افزایش کیفت صدای آی‌فون

دیدن ویدئوی تبلیغاتی آی‌فون 3G را هم به شما توصیه می‌کنم. دیدن این کلیپ تبلیغاتی آدم را به یاد فیلم مأموریت غیرممکن و تام کروز می‌اندازد!

iPhone_3G_Ad2.jpg

در اینجا هم تنها در عرض 60 ثانیه می‌توانید چکیده حرف‌های دیروز استیو جابز را ببینید.

ریویو نوشتن برای آی‌فون؟!!: این سؤالی است که در انتهای این پست ممکن است از خود بپرسید، آخر چرا یک نفر در ایران باید برای آی‌فون، مقاله مروری بنویسد، کشوری که هیچگاه این گوشی به صورت «رسمی» وارد آن نخواهد شد و در آن نه تنها شبکه موبایلی نسل سوم وجود ندارد، بلکه اکثر کاربران آن در حسرت شبکه‌های موبایل اینترنتی اولیه هم می‌سوزند، هیچ کدام از اپلیکشین‌ها مستقیما قابل دسترسی نخواهد بود. این را هم باید در نظر داشت که گوشی‌های زیادی وجود دارند که قابلیت سخت‌افزاری بسیار بهتری دارند و …

capt.e4d3ed6beb154a818d275ae4790a21e3.apple_ipho2ne_caps107.jpg

صرف‌نظر از اهمیتی که برای خوانندگان ایرانی این وبلاگ که در خارج کشور مقیم هستند، قائل هستم، باید بگویم که پدیده آی‌فون از چند نظر قابل توجه و مداقه است:

– مدل تجاری پیشرفته شرکت اپل، شامل تبلیغات و بازاریابی پیشرفته: شما در نظر بگیرید که مقامات یک شرکت باید تا چه حد در این زمینه خبره باشند که بتوانند در حدود 60 کشور بازاریابی کنند و با شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکشین‌ها به گفتگو
بنشینند. فروش شش میلیون دستگاه گوشی موبایل، برای یک شرکت تازه‌کار در بازار فشرده گوشی‌سازان کار ساده‌ای نیست.

– اپلیکیشن‌ها: نکته قابل توجه دیگر همین اپلیکیشن‌هاست. همانطور که فیس‌بوک با انتشار API خود به سایت‌های وب دویی دیگر اجازه نوشتن و ارائه اپلکیشن می‌دهد و به این ترتیب بر جذابیت شبکه اجتماعی خود می‌افزاید، اپل هم البته به صورتی متفاوت، گوشی خود را با اپلیکشین‌های دیگران جذاب‌تر می‌کند و با فروشگاه اپلیکشین خود مبالغ هنگفتی درآمدزایی خواهد کرد. چنین مدل مشارکتی درآمدسازی تا دو سال قابل تصور بود؟!

– وب موبایلی: تصور ما از کاربران اینترنت، کاربرانی است که پشت رایانه‌های خود به اینترنت با سرعت پایین متصل هستند. اما جهان وب در حال پوست انداختن است، هم‌اکنون صدها میلیون نفر روزانه به کمک موبایل‌های خود به اینترنت متصل می‌شوند، با همان گوشی موبایل خود، وبلاگ به‌روز می‌کنند، عکس و ویدئو به سایت‌های اشتراک عکس و ویدئو می‌فرستند، با هم تعامل می‌کنند و از اخبار جهان مطلع می‌شوند. دیگر دوره و زمان اینترنت موبایلی کم‌سرعت سپری شده است و زمانه، زمانه نسل سوم اینترنت موبایلی است. شاید به زودی شاهد وبی باشیم که بیشتر برای کاربران موبایلی اینترنت طراحی و بهینه‌سازی شده باشد، وبی که بر اخبار و نوشته‌های ژورنالیست‌های شهروند خود متکی باشد و بیشتر چندرسانه‌ای باشد تا متنی!

شما چه فکر می‌کنید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
50 نظرات
  1. عالیجناب منتقد می گوید

    من خواستم اول بگم دیشب اینقدر خسته بودم نشد ترجمه مقاله و جزئیات برنامه رو در وبلاگم بنویسم و امروز هم شما به صورت کامل و مفصل نوشتی که دستت درد نکنه.

    از نظر من به عنوان یک استفاده کننده از آیفون و یک فروشنده مبایل که مدت بسیار طولانی برای بدست اوردن مدل اول صبر کردم و بعد هم از تمام سرویس هاش امروز استفاده می کنم، شاید از نظر خیلی ها سر و صدای آیفون تنها به خاطر قراردادی بودنش و پخش شدنش در چند کشور محدود در سری اول بود، ولی فقط نه بخاطر محدودیت بلکه به خاطر یونیک بودن امکانات و تاکید می کنم سرعت بالای استفاده از تمامی اونها ، موبایل آیفون از تمامی مدل ها فاصله بسیار بالایی می گیرد.

    از حدود 8 ماه پیش که هر روز از آیفون استفاده می کنم، روزی نشده که از تمامی امکانات منجمله ایمیل، اینترنت با سرعت وایرلس 12 مگابیت در ثانیه ؛ یوتوب و حتی بارها از گوگل مپ که در مدل اول وجود داشت استفاده نکرده باشم.
    همه این امکانات در کنار هم باعث موفقیت زیاد این تلفن شده است. شما فقط ویدویی معرفی امسال در کنفرانس توسط ستیو جابز و همکارانش رو نگاه می کنید متوجه قدرت قوی تبلیغاتی شرکت اپل می شوید.

  2. علی می گوید

    سلام

    دکتر جان دستت درد نکنه مثل همیشه کاملترین اخبار رو شما منتشر میکنید .

    موفق باشید

  3. سروش می گوید

    یه دلیل دیگه هم داره.
    تو ایران هم کلی استفاده کننده از آیفون وجود دارد.

  4. Mohammad می گوید

    با سلام و عرض احترام فراوان
    بابت این معرفی کامل از شما سپاسگذارم فقط لازم دیدم یاد آوری کنم از 11 جولای این محصول به بازار می آد تقریبا 1 ماه دیگه
    پاسخ: ممنونم، اصلاح کردم.

  5. يك عليرضا می گوید

    دکتر جان من شما رو همینجا به عنوان ویکیپدیای فارسی معرفی می کنم. مرسی

  6. ادیب می گوید

    با سلام.
    این آقایان آیفون درست کنن ما هم حسرتش را بخوریم که چرا اینجا همچین چیزی نمیاد.
    البته این شرکت روسی که اومده بعنوان اپراتور سوم میخواد فعالیت کنه هم باید طبق قانون نسل سوم تلفتهای همراه رو بیاره به داخل کشور . ولی من یکی که چشمم از این روسا آب نمیخوره ولی باید دید میارن یا نه.
    راستی مارو هم یه گوشه جا بده اگه تونستی کما اینکه لینک و آر اس اس تون رو گذاشتم تو وبلاگم.
    “( یه روز شاید ! )”
    با تشکر

  7. poorya می گوید

    دکتر جان ممنون، اولین سایتی هستی که به این کاملی و سریع مطالب رو جمع بندی و ارائه کردید.

  8. poorya می گوید

    دکتر جان ممنون، اولین سایتی هستی که به این کاملی و سریع مطالب رو جمع بندی و ارائه کردید.

  9. free_hef می گوید

    آقای دکتر اون خط آخر “انتظاراتی که برآورده نشد” رو اشتباه نوشتید چون یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این آیفون جدید بهتر شدن صدای اسپیکره..به جز این مورد باقی موارد درسته.
    پاسخ: کیفیت صدا بهتر شده ولی صدا اصلا استریو و در حد گوشی‌های جدید نوکیا یا سونی اریکسون نیست.

  10. noleek می گوید

    با سلام خدمت شما دوست گرامی ، از وبتون (1پزشک)دیدن کردم به حق مطالب جالبی دارین من شخصا مطالب شما رو پیگیری می کنم خوشحال می شم یک سر به من بزنید در ضمن من می خوام با شما تبادل لینک کنم اگه حاضرین به من اطلاع بدین تا لینکتون کنم در ضمن این دومین بار است لطفا من و باخبر کنید

  11. waterwall می گوید

    متاسفانه iPhone 3G دارای bluetooth نیست و فقط هدفون بلوتوث دارد !!!!

  12. ميثم می گوید

    مثل همیشه عالی بود دکتر
    اگه مشکلی نیست تبادل لینک کن
    http://iampersian.wordpress.com

  13. پیام می گوید

    مطلب خیلی جامع و عالی بود. مرسی

  14. حسن می گوید

    سلام ،ممنونم از مطال خوبتون

    ولله آیفون به بازار ایران بیاد قیمتش میره بالا

    199 دلار فکر کنم 180 هزار تومن هست و اگر به ایران وارد کنند مالیات چقدر میشه؟

    در ضمن ممنونم میشم که تبادل لینک داشته باشیم
    اسم سایتمون (فتو بلاگ عکاسی) هست و آدرس (www.akasee.ir)
    دومین .آی آر هنوز تکمیل نکردیم و چند روز دیگر انجام میدیم

    اگه موافقین مارو خبر کنین و در اسرع وقت لینکتون می کنیم

    موفق باشین

  15. مرتضی می گوید

    سلام
    خودمونیم ولی آخرشید ها!
    یه شغل دوم تو علاءالدین واسه خودتون دستو پا کنین!!!!
    پیروز باشید

  16. اشئهی می گوید

    توضیحات بسیار عالی،ممنون!!!
    اگر فناوری 3G تو ایران بیاد من یکی اسممو عوض می کنم. ایرانسل خودشو کشت تا GPRS بیاره تو ایران،چی شد؟ همیشه خدا یا قطعه یا سرعتش زیره صفره! تازه استفاده کندگان آن فقط در زمان رایگان بودنش زیاده. باید اینو قبول داشته باشیم که هنوز تعداد کسانی که می فهمند 3G چیه تو ایران خیلی کمه.
    وقتی سرعت اینترنت موبایل کشور های دیگه از سرعت اینترنت رسمی مضحک ما (56K) بیشتره ما باید چیکار کنیم؟!!

  17. م.زمانی می گوید

    سلام خواهش میکنم در مورد این مطلب یک پست در وبلاگتان بنویسید.
    http://irgen.blogfa.com/post-1.aspx
    خیلی ممنون میشوم ، هرچه باشد شما پزشک هستید.

  18. ramin می گوید

    agh man az japon tamas migiram! in iphone be nesbate gushihaei ke tu japon hast hiche gushihaye nasle 3 sale pishi ke tu japon tavasat sherkataie japoni parsal arze mishod ghabeliataye be nesbat bishtari daran az in iphone vali inke chera iphone karesh gerefte ina r bayad dar tablighat jostejoo kard manbe harfamam
    http://www.businessweek.com/globalbiz/content/dec2007/gb20071220_152247.htm
    albate in link male parsale va i phone ghabli vali dar morede jadidam hamintore gushie share man ke tamame emkanate i phon ro dare be alave dorbine 5 mega pixel va tv sar khod parsal kharidam ba ye karte sony 8 gigi 23 hezar yen kamtar az 220 dolar amrika dar 15 mahe pish

  19. MODIR می گوید

    واقعا مطلب خوبی بود . ولی بقول شما اینا بدرد ما نمی خوره . نصف کاراییش برای ما اجرایی نیست . ولی واقعا قمت مناسبی داره . آقای دکتر با اجازه تون من شما رو لینک کردم . خوشحال می شم بعد از بررسی در صورت تمایل لینک من هم در یک پزشک قرار بگیره .
    ممنون

  20. نقدعلی می گوید

    سلام. من نمی‌دونم که این خبر رو می‌دونید یا نه اما فایر فاکس اعلام کرد که روز موعود برای دانلود و ثبت رکورد در گینس، 17 june است. اگر انرژی‌ام در بالاترین تمام نشده بود لینک می‌گذاشتم. اما خوب گفتم به شما بگویم شاید خواستید لینکش را بگذارید: http://developer.mozilla.org/devnews/index.php/2008/06/11/coming-tuesday-june-17th-firefox-3/ خیلی دردناکه:)

  21. tooraj می گوید

    سلام.. همیشه دنبال می کنم وبلاگت رو دکتر جان..
    یه اصلاحیه کوچولو:
    1. قطر گوشی زیادتر از قبلش شده نه کمتر و کمی پهنتر شده البته!
    2. مبلغ قرارداد بین 20 دلار تا 55دلار گفتن!
    3. سطح پشتیش پلاستیکی شده و این کمی از زیبایی گوشی نسبت به نسخه فبلی که استیل بود کاسته است.

  22. MicroDump می گوید

    دانلود کامل ویدئوی کنفرانس دیروز
    http://www.mywasteofspace.net/index.php?pge=news&action=view-story&id=22

  23. محمدرضا می گوید

    ای بابا دکتر جان کجای کاری. ما هنوز بر سر اینکه اینترنت‌مون بیشتر از 128k باشه یا نه و اینکه آیا این کار بر امنیت ملی تاثیر می‌گذارد، مشکل داریم.
    هنوز نتوانستیم سرویس mms را برروی خط‌هایمان فعال کنیم. سرویسی که مدت‌هاست که در کشورهای پیشرفته به فراموشی شده است.

  24. امین می گوید

    دکی(!) دمت گرم کامل و جالب بود!

  25. فرزاد زمانی می گوید

    در ورد این پستت و اون حرفی که آخرش زدی یه مطلب نوشتم!

  26. xooxoo می گوید

    دکتر جان سلام

    مقاله شما دو قسمت اصلی داشت که قسمت اول اون رو تقریبا خیلی از وبلاگ ها نوشته اند و بررسی کرده اند ( بررسی خصوصیات iPhone )

    قسمت دوم که به نوعی یک revirew کوجک ولی بسیار خواندنی بود رو خیلی کم میشه در میان وبلاگ های فارسی دید و به نظر من این قسمت هستش که نشون میده شما مطالبی رو که می خواهین بنویسین خیلی با ظرافت و دقت تمام می نویسین و به معماری یک مطلب که یک introduction از یک چیز از تقریبا اشراف کامل دارین. همین نکته هست که من خیلی وقته که خواننده وبلاگ شما هستم.

    اصولا در وبلاگ های فارسی کمتر دیده ام که کسی این دوقسمت رو با هم در مطلب خودش قرار بده و همه برای نوشتن یک مطلب به معرفی اجمالی بسنده کرده اند. البته این مورد در وبلاگ های انگلیسی زبان هم به وفور دیده می شود و فقط کسانی که توانسته اند در کنار معرفی بررسی کوتاه ویا باندی از مطلب داشته باشند موفق بوده اند.

    همیشه موفق باشین و به روز

    برادر کوچک شما

    زوزو

  27. marziyeh می گوید

    لطفا قیمت دقیق اکنون گوشی آیفون را در ایران را هرچه سریعتر برای من ارسال کنید .
    با تشکر

  28. پوپک می گوید

    سلام.وب جالبی دارین.خوشحال میشم من رو هم از مطالب خوبتون بهره مند کنین
    موفق باشین

  29. Mohsen Sadeghi می گوید

    من الان به هیچی نمیتونم فکر کنم
    فقط دارم برای وضعیت خودمون گریه
    میکنم…

  30. nima می گوید

    bluutooth همچنان مثل iphone قبلی headset only!

  31. حسين می گوید

    باز ما که ایرانسل داریم و یه حظی از اینترنت موبایل داریم اونای که 0900و بوق دارن چی ؟

  32. محسن می گوید

    یعنی وقتی میاد تو ایران قیمتش چنده

  33. hamid می گوید

    سلام. این گوشی از نظر تکنولوژی به جز صفحه لمسی و چند تا مورد دیگر چیز خاصی برای ارائه ندارد ولی من عاشقش هستم. تمام ان مسایل و فروش خوب هم به خاطر استیو جابز هستش. راستی وبلاگ عالی داریدو متوقفش نکنید و ادامه بدید.
    ممنون

  34. حميد می گوید

    خوشحال میشم قیمت کوشی(در ایران) و امکاناتش واینکه کی به ایران می آد رو واسم بفرستید

  35. api می گوید

    قیمت ایفون3جی تو ایران

  36. احسان جهانی می گوید

    خیلی دمت گرم . حال دادی اسیدی ….

  37. وحید می گوید

    قیمت ایفون3جی تو ایران

  38. محمد رضا می گوید

    سلام خسته نباشید من نزدیک به 1 ماه پیش این گوشی آیفون رو خریداری کردم گوشیه خوبیه اما اشکال زیاد داره سیم کارت های همراه اول که شبکشون ir tciباشه رو جواب میده و ایرانسل رو اما اشکالاش اس ام اس رو که نمیشه فوروارد کرد فیلم برداری هم نمیشه کرد بلوتوث هم که نداره آهنگ هم به سختی میشه داخلش بریزی اما همه ی بر نامه هاش با اینترنته تو ایران که از اینترنت خبری نیست در کل گوشی بدی نیست اگه توی ایران سرویس اینترنت با سرعت بالا بود خیلی کارا میشد باهاش کرد من گوشیمو 590 هزار تومان خریدم که الا شده 490 اگه اون اشکالاتش درست بشه و توی ایران اینترنت هم باشه خیلی از این گوشی بیشتر اسقبال میشه .راستی دوربینش با اینکه 2مگاست ولی خیلی با کیفیت عکس میندازه بزرگ و با کیفیت من که حال کردم از شما مدیریت هم متشکرم که این اطلاعات رو در اختیار من قرار دادین .

  39. shahab می گوید

    va khob ertegh ye tavagho’e e karbaran fekr konam mohemtarin janbe ye mosbat e kare….! kheili bighim agha!kheili!

  40. محمدرضا می گوید

    لطفا نمایندگی آیفن در ایران که بتوان از آن نمایندگی خرید را به من ایمیل کنید تو را به خدا ایمیل بزنید

  41. جاويد می گوید

    من iphon 3G را میخواهم از امریکا خریداری کنم . حال می توانم در ایران استفاده کنم یا خیر ؟ چون قبلاً نمی شد اینکار را کرد و باید کد مربوطه با کشور سازگاری داشته باشد . لطفاً پاسخ فرمائید .

  42. amirreza می گوید

    سلام.
    می خواستم بدونم اگه آیفون 3gرو از کانادا lock بخرم تو ایران میشه unlock کرد؟ چقدر هزینه داره.

  43. ناصر می گوید

    من iphon 3G را میخواهم از اتریش خریداری کنم . حال می توانم در ایران استفاده کنم یا خیر ؟ چون قبلاً نمی شد اینکار را کرد و باید کد مربوطه با کشور سازگاری داشته باشد . لطفاً پاسخ فرمائید .

  44. Saeid می گوید

    من iPhone 3G را میخواهم از امریکا بخرم. آیا شما اینکارو تایید میکنید؟
    لطفا هرچه سریعتر به من ایمیل بزنید.

  45. farhaad می گوید

    سلام اول از همه ممنون وتشکر به خاطراین همه زحمت
    من یکی از دوستام داره هفتهی دیگه میره دوبی میخوام واسم یه 3gبگیره حالا چند تا سوال
    اصلا این حرکتو تایید میکنید ؟
    جایی تو ایران هست واسه unlock کردن؟
    از قیمت 16 گیگا بایت تو دبی خبر دارین؟
    مشکل بلوتوث و فروارد اس ام اس تو 3g حل شده؟
    ممنون میشم اگه وقت بذارین و راهنمایی بکنین.

  46. محسن می گوید

    با سلام.من میخوام آیفون را از ایتالیا بخرم.در حال حاضر قیمت اون تو اروپا چنده؟ اگه بیارمش ایران احتمالا با چه مشکلاتی روبرو خواهم شد؟آیا سیستم مخابرات ایران انرا ساپورت میکنه؟ اگه امکان داره خیلی فوری به من جواب بدید. با تشکر

  47. javad می گوید

    قیمت گوشی چقدره

  48. hamid می گوید

    لطفا نمایندگی آیفن در ایران که بتوان از آن نمایندگی خرید را به من ایمیل کنید و لطفا قیمت دقیق اکنون گوشی آیفون را در ایران را داسم ایمیل بزنید.
    ممنون

  49. علی مقدم می گوید

    سلام و ممنون از اطلاعاتتون…
    واسه من می خوان از آمریکا آیفن بیارن . آیا درست هست این کار.آیفنی که از اونجا میاد اینجا کار می کنه؟ و قیمت آیفن 3جی و 3جی اس ۱۶ گیگ رو لطفا در ایران به من بگید.
    لطفا زودتر جواب منو بدید چون تا ۱۵ اسفند بیشتر وقت ندارم.
    خیلی خیلی ممنونم

  50. محمد می گوید

    باتشکر ازمطالب واضح وگویای شماهرجا که هستید سلامت باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5