طراحی‌های حیرت‌انگیز شرکت «هرزوگ و دو مورون»

26

حتما در طی برگزاری المپیک تابستانی پکن، استادیوم ملی پکن که به ورزشگاه آشیانه پرنده هم موسوم است، دیده‌اید. شاید از خود پرسیده باشید که کار طراحی و ساخت این استادیوم را چه اشخاص و شرکت‌هایی انجام داده‌اند.

کار طراحی این استادیوم را شرکت سوئیسی «هرزوگ و دو مورون» Herzog & de Meuron انجام داده است. این شرکت در سال 1978 به وسیله پییر دو مورون و ژاک هرزوگ در بازل تأسیس شد. این شرکت تا به حال برنده جوایز متعدد معماری شده است و طراحی‌های منحصر به فردی انجام داده است. در سال 2006، مجله نیویورک تایمز این شرکت را تحسین‌شده‌ترین شرکت معماری دنیا دانست.

علاوه بر ورزشگاه آشیانه پرنده، علاقه‌مندان ورزش حتما یکی دیگر از شاهکارهای این شرکت را می‌شناسند: ورزشگاه مشترک تیم‌های بایرن مونیخ و مونیخ 1860 موسوم به «آلیانز آرنا» Allianz Arena:

اما کارهای این شرکت مهندسی منحصر به ساخت ورزشگاه‌های مدرن زیبا نیست، شماری دیگر از طراحی‌های زیبای این شرکت شامل موارد زیر است:

موزه M. H. de Young Memorial در پارک گلدن گیت سانفرانسیسکو:

Walker Art Center در میناپلولیس مینه‌سوتای آمریکا:

Forum Building بارسلونای اسپانیا: این ساختمان را سمبل بارسلون جدید می‌دانند:

شرکت «هرزوگ و دو مورون» پروژه‌های جالب زیادی در دست ساخت دارد. یکی از این پروژه‌ها که این روزها در اینترنت سرو صدای زیادی به پا کرده است، پروژه ساخت یک ساختمان مسکونی 57 طبقه در نیویورک است که معماری منحصر به فردی دارد. این ساختمان شامل 145 آپارتمان دو تا پنح اتاق خوابه خواهد بود. قیمت این آپارتمان‌ها از 3.5 میلون تا 33 میلیون دلار متغییر است.

نیویورک شهر آسمان‌خراش‌هاست و در شهر آسمان‌خراش‌ها، برای شاخص شدن، قطعا باید طراحی‌های غیرمعمولی با استفاده از تخیل انجام داد.

ساخت این ساختمان در سال 2010 به پایان خواهد رسید.

سالن کنسرت فیلارمونیک هامبورگ و طرح جاه‌طلبانه استادیوم تیم فوتبال پورتموث، از پروژه‌های در حال ساخت و طراحی دیگر این شرکت هستند:


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
26 نظرات
  1. مجید می گوید

    دهان آدم باز می‌ماند و صد البته به عنوان یک ایرانی هم به فکر فرو میروم هم حسرت می‌خورم.

  2. علیرضا حسینی می گوید

    با اینکه ایرانی‌ها در زمینه معماری اصلاً‌ عقب نیستن (و البته تا قبلا از این مطلب من این‌طور فکر می‌کردم) اما انگار در برابر خارجی‌ها هنوز صفر هستیم. البته خب، ساختن چنین اماراتی، پول خوب هم می‌خواد که توی ایران کسی نداره یا نمی‌ده.
    بزرگترین و بهترین استادیوم ورزشی ما همین استادیوم آزادی تهران هست، که دلت‌مردان کلی بهش افخار می‌کنن و در ساخت‌وسازهای جدید هم هنوز تماشاگران باید آفتاب و بارون بخوره توی کله‌شون.

  3. seyed می گوید

    آقا کارشون درسته
    خیلی جالب بود
    تازه می فهمم معماری ایران هیچه
    آخه قبل این فکر میکردم یه زره معماری داریم
    الان می فهمم اونم نداریم
    من اشتباه می کردم

  4. پدرام می گوید

    از همین پشت PC آدم فکر می کنه اینا رویا هستن.بابا دنیا پیشرفت کرده اما ما نه …

  5. وستا می گوید

    ایران هم مهندس داره ولی همه قوطی کبریتی می سازند

  6. elham می گوید

    خیلی زیبا و رویایی هستند. ممنون از حسن انتخابتون

  7. صادق می گوید

    گویا آنچنان هم هنر نزد ایرنیان نیست و بس!

  8. محمد حسن سلیمانی می گوید

    جدا زیبا بود!

  9. Amir می گوید

    ایرانی جماعت حوصله ی این کارارو ندارند. و گر نه همچین میسازند که فک خارجی ها
    بیافته پایین!!!!

  10. شهاب حنفی(یاسین) می گوید

    بسیار جالب بودند ….
    دوست داشتم از نزدیک می دیدمشون.

  11. mahdi می گوید

    خیلی جالب بود
    ایرانی ها میتوانند اگر امکانات و بودجه و هزار درد دیگرشان تامین شود اگر تحریم نباشند حتی در سطح بین المللی هم مهندسان ایرانی ومعماران ایرانی پیشرفت میکنند اما افسوس که هنوز در برج میلاد گیر کرده ایم

    به امید روزی که تمام موانع بر سر تمام مهندسان ایرانی رفع شود تا بتوانند خودی نشان دهند

  12. ذهگذر می گوید

    ماشاءالله! از 8 تا کامنت 7 تاش به ایران و ایرانی وصل شده!!!
    به جای مقایسه و انگشت به دهن موندن یه تکونی به خودمون بدیم، هر چند که تک نفر باشیم.

  13. sh می گوید

    پست فوق العاده ای بود بنده پای سیستم خشکم زده از این همه ابهت و زیبایی !!!!!!!!!!و حتما این پست را برای یکی از نزدیکانم که آرشیتکت هست صددرصد ایمیل می کنم.بازهم دستتون درد نکنه جناب دکتر با این حسن انتخابتون.الحق خوش سلیقه هستید.

  14. فرهنگ دیناشی می گوید

    انگار همه عرق ملی دارند
    دوستان فراموش نکنید ایرانیها تو خیلی پروژه های بزرگ دنیا دست دارن
    منتها چیزی که در ایجاد بناهای فوق نقش دارد 1- نیاز 2- دانش فنی 3- مدیریت کارآمد ……. و
    در آخر زیربنای اقتصادی ست که فکر میکنم بجز اولی و آخری همه اینها را داریم.

  15. sina می گوید

    امیدوارم در آینده قدرت طراحی از این قشنگتراشو داشته باشم. برام دعا کنید !!!

  16. سینا می گوید

    من یه همچین چیزی طراحی کردم. به هر کی که نشون دادم خندید. گفتم به چیش می خندید ؟ طرح به این نازی، مگه چشه ؟ گفتن کدووم آدم (فلان ، فلان، ….) می‌یاد چند میلیارد بده که همچین چیزی بسازند. با پول این میشه 23 تا برج 20 طبقه‌ی ساده ساخت. یه ذره فکر کردم. دیدم همچینم بیراه نمیگن!!! والا چه عرض کنم.

  17. علی رضا می گوید

    عالیه فقط کاش که ما هم یه استادیوم یا هر چیزه دیگه مثل اونا داشتیم

  18. هومن می گوید

    دکتر جان در جهت تکمیل فرمایشات :
    http://1memar.net/1387/06/31/herzog_de_meuron_56_leonard_street

  19. Mahdi Ayat. می گوید

    حالا هرچی من بگم بابا ما معماریمون از بین رفته گم شده بین وضعیت ملک و ساخت و ساز های بساز بفروشی …. (بساز بندازی) اصلا کسی براش مهم نیست … تو آموزش هم که همش حرف حرف استادیه که از اوایل دوران مدرن پیشرفتی نکرده و حاظر هم نیستن اینها رو ببینند … و وقتی حرف از معماری ایرانی پیش میاد همه میگن ما ایرانیا بهترینیم … و وقتی دنبال نشونه میگردی میگن برو اصفهان و ببین برو پرسپولیسو ببین … ما انقد خوبیم که ساختمونه نریخته هنوز !! دانشجو هام همش تو عرفان زدن و یا مدرن 1930 میسازند … یا مسجد گوتیک قرن 14 … بلاگ منو ببینید … عمق فاجعه !!

  20. donya می گوید

    واقعا حیرت انگیز است!

  21. www.SorenPhoto.com می گوید

    سلام دوست عزیز .
    میدونی “سورن” چیه یا کیه ؟؟؟؟
    اولین و بهترین وب سایت عکس ایرانیان راه اندازی شد .
    بدون نیاز به عضویت .
    استفاده کاملا” رایگان .
    با یک عالمه عکس های دیدنی با کیفیت بالا .
    تمامی عکس ها در سایز واقعی هستند .
    سایت به سرعت در حال آپدیت میباشد .
    منتظر پیشنهادات و انتقادهای شما دوست عزیز هستیم .
    با آرزوی موفقیت …
    گروه طرفداران http://www.SorenPhoto.com

  22. محمد می گوید

    وای بر ما که چقدر بد بختیم
    از ماست که بر ماست

  23. کلوپ می گوید

    واقعا که زیباست به این میگن طراحی. مخلوط هنر و تکنولوژی و صنعت
    مرسی

  24. علی سلطان محمدی می گوید

    آنهایی که اینقدر می گویند که معماری ایرانی هیچ است از هیچ بودن خودشان است چون خودشان اینقدر کار بلد نیستند که همان قوطی کبریت را بسازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5