فناوری فید و پزشکان: معرفی 3 سایت فیدخوان آنلاین

7

در ایران هنوز، شمار کمی از تحصیل‌کرده‌ها به صورت عام و پزشکان به طور خاص با فناوری فید feed آشنا هستند و کمتر کسی می‌توان یافت که بتواند از فید برای مرور خبرهای تازه دنیای پزشکی یا به منظورهای دیگر استفاده کند. علاوه براین، مشکل دیگر این است که اصولا خیلی از پزشکان به بهانه مشغله کاری، سال به سال هم سری به سایت‌های پزشکی نمی‌زنند و با ظن قوی، اصلا با سایت‌های معتبر پزشکی در رشته خود آشنا نیستند.

کیفیت بسیار بد اینترنت در ایران، هزینه نسبتا بالای استفاده از اینترنت پرسرعت، محدودیت‌های بی‌مورد دسترسی به سایت‌های مختلف، نبود آموزش مدون فناوری اطلاعات در سیستم آموزش پزشکی ما و کم شدن انگیزه مطالعه خارج تکست بوکی، در این وانفسای رقابت پزشکان برای رسیدن به مراتب تحصیلی بالاتر و کسب درآمد بیشتر، همه و همه موانعی برای به‌روز بودن پزشکان ایرانی هستند.

من در وبلاگم بارها در مورد فید نوشته‌ام، در اینجا هم راهنمای مختصر و مفیدی در مورد شیوه استفاده از فید را می‌توانید بخوانید.

اما واقعا نمی‌توان از همه انتظار داشت، با این شیوه، از فید استفاده کنند، به همین خاطر جمعی از پزشکان علاقه‌مند غربی، سایت‌های آنلاین فیدخوان درست کرده‌اند. به زبان ساده، آنها خروجی فید شمار زیادی از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و مجله‌های پزشکی را دسته‌بندی و مرتب کرده‌اند و در سایت خود قرار داده‌اند. با استفاده از این سایت‌ها یک پزشکی بدون اینکه دانشی در مورد فید داشته باشد و بدون اینکه سعی‌ای در زمنیه شناخت سایت‌های مهم در زمینه تحصیلی خود کند، می‌تواند در جریان آخرین اخبار دنیای پزشکی قرار گیرد.

در این پست به معرفی این سایت‌ها می‌پردازم:

1- سایت All Top: همان طور که از نام این ساین سایت برمی‌آید، این سایت قصد دارد کاربران خود را در جریان همه اخبار مهم در زمینه‌های مختلف قرار دهد. این سایت، البته، تنها مختص خبرهای پزشکی نیست و با مراجعه به قسمت‌های دیگر آن، می توانید در جریان خبرهای سیاسی، فرهنگی، ورزشی و دنیای فناوری هم قرار بگیرید.

به قسمت پزشکی این سایت بروید، می‌بینید که سایت تعداد زیادی زیرشاخه ، مثلا در مورد بیماری‌های قلب، نازایی، دیابت یا بیماری آلزاایمر دارد. با بردن موس روی هر خبر، می‌توانید خلاصه‌ای از خبر را بخوانید و با کلیک بر روی هر خبر، در جریان مشورح خبر قرار می‌گیرید.

2- سایت دیگر webicina نام دارد. پدیدآورندگان این سایت هم انبوهی از فیدهای پزشکی را در سایتشان گردآورده‌اند و آنها را به صورت پاکیزه‌ای در موشوعاتی مختلف تقسیم‌بندی کرده‌اند. با رفتن به این سایت می‌توانید در جریان آخرین مقاله‌های ژورنال‌های پزشکی، پست‌های وبلاگ‌های پزشکی مهم و اخبار پزشکی قرار بگیرید.

3- سایت Clinical Reader: این سایت هم سایت بسیار جالبی است. Clinical Reader، ظاهر زیبایی دارد. شیوه استفاده از سایت، بسیار ساده است، در قسمت quick launch، از منو، بسته به علاقه مندی خود، یکی از بخش‌ها را انتخاب کنید، مثلا بخش خبرهای نورولوژی، اورولوژی، بیماری‌ها قلب و دستگاه گوارش. بلافاصله به صفحه مربوطه هدایت می‌شوید.

منبع: وبلاگ Clinical Cases and Images – دکتر وس دیموف


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. المیرا می گوید

    خوشحال میشیم به وبلاگمون سر بزنین
    اجازه میدین لینکتون کنیم؟

  2. kamran می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    هر روز بهتر از دیروز…………..

    ممنوم….هر پست از پست قبلی بهتره!

  3. Dr.Shahram می گوید

    مطلب بسیار مفیدی بود . متشکرم

  4. ایمان می گوید

    سلام. کارامد بود . خیلی مفید بود. فقط ممنون میشم اگه همچین مجموعه ای از سایت های ایرانی هم بنویسید. فکر نمیکنم سایتی اینچنینی وجود داشته باشه. اگه خودتون زحمتش رو بکشید عالیه.

  5. دکتر ایرمان می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    سایت شما عالیه
    من دارم یه سری کتاب ها و مقالات جالب پزشکی رو به صورت کتاب موبایل رو وبلاگم میذارم. سر بزنید و نظر بدید خوشحالم می کنید.

  6. محمد می گوید

    بابا فید خوان آنلاین ایرانی رو یادت رفته معرفی کنی

    http://gotofeed.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5