نوستالژی سریال ناوارو ، روژه هانن و دوبله بهرام زند

60

شاید به اندازه‌ی 24 پرهیجان نباشد، شاید قهرمان داستان، درشت‌اندام‌‌تر و سالخورده‌تر از یک پلیس تر و فرز و بزن‌بهادر باشد؛ اما برای من هیچ‌ چیز دیگری جایش را نمی‌گیرد. «ناوارو» از سال 1989 کلید خورد و تا سال 2006 در فرانسه پخش می‌شد که سال‌ها قبل از شبکه‌ی یک به‌صورت نامنظم کارهای سال 89 تا 95 به نمایش در آمد. امروز از «ناوارو» می‌نویسم چون مجموعه‌ی 11 تایی دی‌وی‌دی‌هایش را دارم بعد از سال‌‌ها تماشا می‌کنم. تا امروز 5 تا دی‌وی‌دی را دیده‌ام، 16 قسمت و روزی 2 قسمت.

ناوارو (روژه هانن)، که نام کوچکش تنها در یک قسمت و در یک دیالوگ مطرح می‌شود (و نباید آن را فاش کنی، فقط طرفدارهای او حق دانستنش را دارند)، کمیسر پلیسی است در اواسط دهه‌ی پنجم زندگیش، او دختر کوچک و قشنگی به نام یولاند (امانوئل بوآدرون) دارد که حاصل عشق او و همسری است که عاشقش بوده اما زن بی‌خبر ترکش کرد. ناوارو با گروهی 4 نفره کار می‌کند، اوکلن (کریستین روث) که خانواده‌ای ندارد و اگر دستش برسد از مصاحبت با زنان لذت می‌برد و بددهان و بزن‌بهادر است، بن‌ماری (ژاک مارتیال)، یک سیاه‌پوست مهاجر است که همسر و فرزند دارد و علی‌رغم قوی‌هیکل بودن، معمولاً آرام است. بلومه (دنیل ریاله) یک پسر مادر ذلیل که هر بار با دختری آشنا می‌شود، مادرش بامبولی در می‌آورد، با اوکلن جور است و اوکلن هم گه‌گاه درباره‌ی زنان سر به سرش می‌گذارد، ساده است و حرف همه را باور می‌کند و تمام دستوارات ناوارو را بی چون و چرا انجام می‌دهد. بارادا (سام کارمان) بعد از ناوارو باهوش‌ترین فرد گروه است، بسیار جدی، منضبط و درون‌گراست و تنها کسی است که اگر خواسته‌ی ناوارو را قانونی نداند جرئت می کند مقابلش بایستد. بارادا در سال 95 خودش کمیسر می‌شود و داستان را ترک می کند، از آن‌وقت بورلی (ژان‌کلود کارون) وارد داستان می‌شود. او در تصادف اتومبیلی که راننده خودش بود، دختر کوچکش را از دست می‌دهد، الکلی می‌شود و از پلیس اخراج می‌شود، اما در پرونده‌ای ناوارو او را به خود می‌آورد و او را به نیروی پلیس بر می‌گرداند. ناوارو و گروهش ظاهراً تحت نظر سر کمیسر والتز (موریس وودو) کار می‌کنند که هرگز زورش به ناوارو نمی‌رسد. آن‌ها هربار با پرونده‌های گوناگون قتل، تجاوز و سرقت سر و کار دارند.

سریال ناوارو

ناوارو از آن آدم هایی است که خودش قانون است، هوای ضعفا را دارد، از امضای حکم تخلیه‌ی فقرا هرگز حق مزد دریافت نمی‌کند، خلافکاران خرده‌پا را گاهی کنار می‌گذارد تا با جنایتکاران و سرمنشاهای فساد بجنگد و کلی دشمن دارد، شاید مسخره باشد و حتی همکارانش به او بخندند ولی فقط بخاطر حفظ شرافت‌های انسانی پلیس شده و عزیزترین چیزش در دنیا دخترش است. حواسش به همکارانش هست و زیردستانش همگی دوستش دارند.

نکته‌ی خیلی جالب درباره‌ی این سریال، درباره‌ی یکی از بازیگرانش هست. سام کارمان (بارادا). او متولد پورت‌سعید در مصر است و بیشتر به‌عنوان یک کارگردان در فرانسه شهرت دارد و جوایز معتبری را در کارنامه دارد، در همان سال‌ها برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای بهترین فیلم کوتاه در سال 93 و جایزه‌ی جشنواره‌ی کن در همین زمینه در سال 92 را برای فیلم 8 دقیقه‌ای Omnibus برنده شد. او در این فیلم از سه تا از هم‌بازی‌هایش در «ناوارو» استفاده کرد، دنیل ریاله، ژاک مارتیال و کریستین روث.

روژه هانن، که داماد رئیس‌جمهور اسبق فرانسه، فرانسوا میتران، است از حامیان سارکوزی به شمار می‌رود. این سریال با کارگردانان مختلفی تهیه شده، با این‌حال اغلب فیلمنامه‌ها کار تیتو تاپن است. شوخی‌ها و شخصیت‌پردازی‌های فیلم بسیار عالی است، بازی‌ها خیلی خوبند و موسیقی فیلم که اثر ژانیک تاپ و سرژ پراتونه است، برای نسل ما بسیار به‌یاد ماندنی است.

و در نهایت، یک سپاس‌گذاری بزرگ می‌ماند از آن زنده‌یاد «بهرام زند» است، کسی که به گوش من زیباترین صدای تمام دنیا را داشت! همچنین کار «حسین باغی» برای بارادا که صدای ثابت تبلیغات و خاطرات خوب کودکی (چهار دست در «نیکو و نیک»، کایکو در «میتی‌کومون» و ریگودون در «دور دنیا در 80 روز») است بسیار شنیدنی است. محمد عبادی (اوکلن) و شروین قطعه‌ای (بلومه) هم دوبله‌های خیلی خوبی انجام داده‌اند. همه‌ی این‌ها دلایل خوبی است که دوباره به تماشای ناوارو بنشینم، چون برای من معنای واقعی نوستالژی سال‌های نوجوانی است. شما چه؟

بهرام زند


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
60 نظرات
  1. امیر حسین می گوید

    هیچ چی مثل گویندگی ناوارو در ایران دوست ندارم! خیلی زیباست.

    آقای دکتر هنوزم دکمه پرینت مطالبتون رو قرار نداده اید. چرا؟

  2. حسين می گوید

    سلامه عجب آپدیت کری؟
    کجایی نیستی… ایمیل جواب نمیدی؟

  3. mss می گوید

    سلام
    یکی از سریال هایی هستش که همیشه عاشقش بودم و سعی میکردم همه قسمتهاشم ببینم.
    الان که این مطلب رو خوندم می بینم یکی از بزرگترین فارکتور هایی که به این سریال علاقه داشتم، همین دوبلاژ بدون عیبش بود(البته از موسقی فیلم هم نمیشه گذشت)
    به فکر گذشته های شیرین افتادم 🙂
    ممنون
    موفق باشید

  4. مهدی می گوید

    از پست های صفرویکی دور شدید . . . 🙂

  5. ساکی می گوید

    اه. یادش بخیر. من نوجوان بودم که این سریال از شبکه ی دو(به گمانم) پخش می شد.خیلی می جنگیدیم تا بتوانیم ببینیمش. چون همیشه پدرمان می خواست برنامه ی دیگری را تماشا کند. بعد از تماشای هر قسمت، من و خواهرهایم می رفتیم به اتاقی تا در موردش حرف بزنیم. در مورد شوخی ها، و قدرتمندی ناوارو و همنوع دوستی اش و البته حماقتهای رییس پلیس که فقط به فکر سر وتیپ و حفظ ظاهری مقامش بود و … خیلی خاطره دارم از این سریال. ممنون که این پست را نوشتید.

  6. Saeed می گوید

    سلام
    ممنون از پست قشنگتون
    من عاشق این سریال بودم که متاسفانه صداوسیما بیچارم کرد با نشون دادنش
    dvdهای شما دوبله هست؟
    میتونید سورسی به من برای تهیه dvd دوبله یا زبان اصلی معرفی کنید؟

    باز هم از اینکه دوباره منو یاد اون خاطرات انداختید سپاسگذارم

  7. مسعود می گوید

    سلام !
    فکر می کنم پست های زیادی از یک پزشک خواندم و نظر ندادم ، مثل خیلی های دیگر !
    اما این یکی به خاطر نوستالژی عمیق من به ناوارو و طعمی که از آن ایام برایم تجدید شد قابل اغماض نبود .
    ممنون.

  8. newseijiro می گوید

    سلام
    به شدت با این نوشته رفتم 10-12 سال پیش
    یه سوال
    سری کامل هست؟
    میگن از 2006 به بعد با تغییر بازیگرا داره به اسم دار و دسته ناوارو پخش میشه

  9. یک قلم می گوید

    ما رو بدجوری بردی گذشته….
    یادش به خیر.
    .
    .
    .
    درباره بهرام زند هم شدیداً باهات موافقم، صداش رو دوست دارم. مخصوصاً صداش توی سریال مدار صفر درجه عالی بود.
    همیشه نفسش گرم باشه.

  10. نازمهر می گوید

    ناوارو رو چندین بار دیدم. اول لذت بردم بعد عاشقش شدم و بعد حسابی معتادش شدم.
    یادمه هر هفته پنج شنبه شب که ساعت 1 به بعد تکرار سری اول و بعد هم دوم رو پخش می کرد هرچقدر خوابم می اومد بیدار می موندم تا سریال رو ببینم هرچند اکثر مواقع می دونستم آخرش چی می شه ولی اگه نمی دیدم این سریال رو صبح انگار یه چیزی کم داشتم.
    هنوز که هنوزه عاشق این سریالم با بازیگرهای عالی و دوبلورهای بی همتای ایرانی.
    واقعا که سریال معرکه ای این ناوارو

  11. حمید می گوید

    موسیقیش عالی بود.کاش میشد کیفیتی خوبی ازش گیر آورد.

  12. مجید می گوید

    واقعا خاطره انگیز بودمن هنوز از صدای آهنگش خوشم میاد مخصوصا اون تیکه ای که بعد از صدای زنگ تلفن میگه ناوارو (چه دوبله ی زیبایی)، در ضمن اگه اشتباه نکنم ناوارو برای دستگیری سارکیس رفت سراغ بورلی و …. ،راستی دی وی دی ها رو از ایران خریدی؟

  13. محمد خواجه‌پور می گوید

    گاهی وقت‌ها هم به عنوان فیلم سینمایی قالب می‌کردند به ما. راستی نگفتید از کجا گیر آورد‌ه‌اید؟

  14. سهند می گوید

    با صحبت در مورد فیلم کاراگاهی مورد علاقه و دوبلور محبوبم، حس نوستالژیک من رو هم بیدار کردین.

  15. amin می گوید

    من فیلم هایی رو که شما تو این وبلاگ معرفی می کنین رو می بینم و باید سلیقه ی شما رو تحسین کنم! واقعا از شما برای پیشنهادهای خوبتون ممنونم.
    در ضمن چه طور میشه دی وی دی های این مجموعه رو تهیه کرد؟

  16. Amir GT می گوید

    سلام. ممنون واقعا مطالب به یاد ماندنی رو ذکر کردین / من هم از طرفداران این سریال بوده و هستم.
    می خواستم بدونم دی وی دی های این مجموعه رو چه طور بدست آوردین؟
    چون من هم می خوام داشته باشم. دانلود کردین یا خریدین؟ ممنون می شو در این مورد هم اطلاع رسانی کنین. خدانگهدار…

  17. roghayeh می گوید

    salam
    mamnoon az neveshte toon
    man kamelan dark mikonam,ba nazaretoon movafegham;
    faghat inke hanooz in serial dar france pakhsh mishe-2009_
    merci

  18. palomino می گوید

    من هم حس خاصی نسبت به این سریال دارم شاید یکی از دلایلش این باشه که جمعه عصرها پخش می شد و خوب می دونید که جمعه عصرها چه حسی برای بچه مدرسه ای ها داره 😉 هنوز هم از دیدنش لذت می برم در واقع جزو معدود سریالهای پلیسی است که خوشم میاد.
    ضمنا می تونید آهنگ تیتراژش هم از اینجا دانلود کنید: http://www.malkemid.persiangig.com/audio/Navarro.wma

    1. کوروش می گوید

      خیلی عالیه داداش.. دمت گرم.. همونیه که میخواستم.. 🙂

  19. سمان می گوید

    ای جان!
    یادمه اونوقتا که میداد، مقداد میگفت فکر میکنم چون این بشر مثل ما ایرانیا کراوات نمیزنه اینقدر خوشمون میاد ازش و احساس نزدیکی میکنیم باهاش!
    مقداد اون وقتا شاید 12-13 ساله ش بود!

  20. مرورگر می گوید

    سریال بسیار دوست داشتنی ای بود، نمی دونم چند تا قسمت پخش نشده داره ولی امیدوارم اونا هم پخش بشن.
    ممنون بابت این پست.

  21. مهتاب می گوید

    خاطره خوبی رو زنده کردین ممنونم که مینویسین.

  22. yAhYa می گوید

    خیلی قشنگ بود
    درسته من سالی که سریال کلید خورد به دنیا امدم ولی سریال رو یادمه مخصوصاً بن ماری
    دوبله فیلم هم خیلی حرفه ای بود

  23. saeed می گوید

    فرانک خانم، با این علیرضا دست به دست هم بدهید و یک فروشگاه راه اندازی کنید،بسی فروش می کند.از من گفتن،کافی است دوباره همین نظرات بالا را نظاره کنید:)

  24. وبلاگچی می گوید

    عجیب دوست داشتم شخصیت ناوارو رو و همچنین همدلی و تنوع خلق و خوی اعضای تیمشون کارو جذاب تر کرده بود.ممنون بابت این نوستالوژی.
    پ ن : الان که فکر میکنم میبینم این سبک نوشتن حرفه ای مخصوص وبلاگه داداش یک پزشکه و کلن اشتباه بود که شما با اون یارو گجمو ( کپی پیستی ) وبلاگنویسی کنید.

  25. ژوکر می گوید

    سلام فرانک عزیز و ممنون از یادآوری نوستالوژی ناوارو.
    خیلی عوامل باید بخوبی در کنار هم قرار بگیرند تا نقشی ماندگار در ذهن‌ها بزنند.
    موسیقی خوب، نقش‌آفرینی خوب بازیگران، دوبله خوب شخصیت‌ها، داستان گیرا و… که در سریال ناوارو بخوبی در کنار هم مچ شده بودند تا لحظات بیادماندنی با بازی روژه هانن و سایر دوستانش رغم بخوره.
    سریال‌هایی از این دست بیشتر از این که روایت داستان یک سریال باشه، روایت زندگی خودمون هم هست، در شب‌ها و روزهایی که این سریال‌ها گوشه‌ای از خاطرات زندگی گذشته‌مون هستند…

  26. merdasi می گوید

    سلام. واقعا مطلب جالبی بود . به نظر من این سریال واقعا قشنگ بود اما قشنگی اصلی اون بخاطر دوبله واقعا حرفه ای که صدا و سیمای ایران به برکت وجود تعداد معدود دوبلرها و مدیر دوبلاژهای عالی داره هستش. امیدوارم که همیشه بشنویم که دوبله ایران توی دنیا رتبه اول رو داره.

  27. زهرا می گوید

    مدت‌ها تنها سریالی بود که اجازه داشتم از تلویزیون ببینم. برای همین برای من بیشتر از یک نوستالو‍ژی است. خیلی هم دوستش داشتم. فقط هم من و برادرم بزرگم این اجازه را داشتیم، برای خواهرم که دو سالی از من کوچکتر است هنوز مناسب نبود. چه دورانی بود.
    :)))

  28. ehsan می گوید

    با سلام. از مطلب زیبایی که نوشتید تشکر می کنم. اگه امکان داره به من اطلاع بدید چطور می تونم دی وی دی های این سریالو تهیه کنم! با تشکر

  29. فرهام می گوید

    موسیقی خیلی زیبایی داشت

  30. aseman می گوید

    سلام ببخشید سوالی دارم امیدوارم بتوانید کمکم کنید،

    گاهی اوقات (بیشتر مواقع) کامنت هایی که برای یکی از وبلاگ های

    وردپرس میگذارم، ثبت نمیشود، و گاهی با تغییر دادن ایمیل نوشته شده در

    مشخصات کامنتم، میتوانم برای وبلاگ نظر دهم….***

    نمیدانم آیا این “ورود ممنوع” است از طرف صاحب وبلاگ و یا علت دیگری

    دارد، به هر حال کامنتم ثبت نمیشود…لطفا اگر میدانید، راهنمایی ام کنید ..

    سپاسگذارم….************#########

  31. علی می گوید

    سلام پزشک جون…راستش من با ناوارو زندگی کردم…و یادمه بریده عکسشو تو دفترچه خاطراتم از اون زمون دارم…یه جورایی عاشق خشونت و دوست داشتنی بودنش بودم…
    یه حس قهرمان برای من ایرانی با فرهنگ خواص خودم داره…

    خیلی خیلی دمت گرم

  32. Saeed می گوید

    امیدوار بودم به سئوالات خوانندگان وبلاگتون اهمیت میدادید.
    تصورم از شما چیز دیگری بود.

    1. فرانک مجیدی می گوید

      دوست عزیز

      البته جز این نیست که رای و عقیده‌ی شما، و تک‌تک خوانندگان این وبلاگ برای ما مهم و عزیز باشند. وبلاگ، با خوانندگانش معنا می‌یابد. جز این هم نیست که معنای یک پزشک، شما هستید.

      درباره‌ی این سریال، حقیقت اینست که چیزی حدود یک سال قبل، اتفاقی به برادرم پیشنهاد خرید دی‌وی‌دی‌های این سریال، و شرلوک هلمز را دادم. تا آنجا که خبر دارم، علی‌رضا هم با یک سرچ اینترنتی آدرسی را انتخاب کرد و این سریال‌ها را سفارش داد. کاملاً شانسی! اما الان معتبرترین جایی که خودم سرچ کردم و یافتم، اینجاست. با 11 دی‌وی‌دی و قیمت 15000 تومان. http://www.simashop.ir/product_info.php?products_id=505&osCsid=f216n4a53ubrkc91dt6m4f0080
      در انتها، بعنوان نویسنده‌ی این مطلب، اگر عدم پاسخ ما (به زعم ما چنین بود که خوانندگان با سرچ، امکان انتخاب فراوانی برای خرید سریال دارند) موجب ناراحتی و سوء تفاهم خوانندگان خوبمان شده، صمیمانه از شما عذر می‌خواهم.

  33. mrmr می گوید

    به نظر من از اون مطالبی بود که نمی شد خوندش و چیزی نگفت ،حداقل برای من.
    واقعا که سریال بی نظیری بود، همه چیز کامل بود،خصوصا موسیقی . و در کنار اون دوبله عالی آقای بهرام زند که واقعا شخصیت رو در می آره. یاد “کجیرو ” بخیر ( پدر هانیکو)
    خیلی ممنون از یاد آوری لحظات خوب گذشته.

  34. Amir می گوید

    ایده خیلی جالبی بود نوشتن راجع به این سریال…. واقعاً تماشاش با وجود تمام سانسورهای روش لذت بخش بود. فقط یادتون رفت از موسیقی ساده ولی هنرمندانه ی Serge Perathoner هم بگین که به من از جذابترین موسیقی های سریال های تلویزیونی یکی دو سه دهه اخیره!

  35. ali می گوید

    یادش بخیر سریال زیبای شبهای جمعه ساعت 10 یا 11

  36. پانی می گوید

    هیچ سریال پلیسی ای به اندازه ناوارو برام دلنشین نبود و نیست
    چقدر ناوارو رو دوست داشتم

    رفتارش با دخترش و همکاراش
    قاطعیتش در برابر رئیسش
    کمکش به افراد

    یعنی یه آدم کامل و به تمام معنا

    یکی از دلایل محبویتش واسه من صدای دوبلرش بود
    فوق العاده به شخصیتش میومد و ویژگیهاش رو بازتر میکرد

    علاوه بر شخصیت خودش داستانهاشم همیشه جذاب بود
    تنها سریالی بود که دنبالش میکردم همیشه

    ممنون از پست خاطره انگیزتون

    1. مرجان احمدي می گوید

      سلام از سایتتون خیلی ممنونم من الان 26 سالم وسریال ناوارو را از 12سالگی نگاه می کردم وعاشق این سریالم وهیج وقت این سریال را فراموش نمی کنم

  37. امين می گوید

    با سلام و تشکر از مطلب قشنگتون و سپاس فراوان از پالومینو که آهنگ زیبای این سریال رو برای دانلود گذاشته بودند

  38. معصومه گنجي می گوید

    با سلام.چند روز پیش که رفتم در سایت های فرانسوی و چهره خسته و پیر ناوارو را دیدم خیلی ناراحت شدم . الان هم اشک در چشمانم است.مردی با آن همه قدرت و الان؟…
    بگذریم راستی می دانید کریستین روت (اوکلن) در سال ۱۹۵۰ به دنیا آمده ودنیل ریاله(بلومه) در سال ۱۹۶۰ و هر دوی اینها فامیل هستند و دو دوست خوب. ژاک مارتیال (بن ماری) هم در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمده .ضمنا سایت دنیل ریاله را برایتان می نویسم عکسها و کلیپهای زیبایی دارد دیدنش خالی از لطف نیست .سایت را در بالا در قسمت وب سایت نوشتم.موفق باشید

  39. mina می گوید

    سلام من هم مثل خیلی ها یکی از بینندگان والبته دوستداران سریال ناوارو هستم
    دنبال عکس از بازرس اوکلن یا کریستین روت میگردم اما پیدا نکردم اگه شما پیدا کردید لطفا واسم ایمیل کنید خیلی خیلی ممنون میشم

    1. فرانک مجیدی می گوید

      روی نام خانم گنجی، کامنت بالای کامنت شما، کلیک کنید!

  40. نیما می گوید

    سلام
    دوران راهنمایی بودم که پخش سریال ناوارو از تلویزیون آغاز شد والان ۲۴ سال دارم.حقیقتا” وقتی دوباره این سریال را می بینم تمام آن خاطرات به یاد ماندنی برایم زنده می شود به خصوص وقتی آهنگ زیبایش را می شنوم.راستی شنیدم ناوارو سکته کرده امیدوارم عمر این یکی به دنیا باشه و نره پیش کارآگاه دریک.

  41. سعید می گوید

    سریال ناوارو محشره الانم صبحها شبکه ۱ داره پخشش میکنه. وقتی این سریالو نگاه می کنم حسو حالی بهم دست میده عجیب هر روز صبح باید نگاهش کنم بدون استثنا. فرانسه ی سالهای۹۰ همه چی این سریال عالیه داستان-بازیگرا-اهنگ-دوبله خلاصه همه چی

  42. حميد می گوید

    واقعا سریال ضعیفی بود یک سکانسه اکشن هم نداره

  43. مهدی می گوید

    سلام

    سریال بسیار عالی بود که من بیشتر از موسیقی متنش لذت بردم

    موسیقی این سریال به من یه قدرت و اعتماد به نفس خوبی میده.

  44. ادیب می گوید

    وای.الان گریم میگیره!
    با اینکه وقتی ناوارو پخش میشد من تو سنی نبودم که سریال جنایی دنبال کنم ولی این سریال برا من هم خیلی نوستالژیکه!
    راستی برا چی اون دوران اینقدر برا همه لذت بخش بوده؟همه ما نسبت به اون دوران حسرت میخوریم.چه چیزاییو از دست دادیم که اشک تو چشامون جمع میشه؟چرا الان متل اونوقت لذت نمیبریم؟(حداقل برا من اینجوره)
    ممنون از مطلب خوبتون

  45. دکتر علی نقی لو می گوید

    سلام همکار عزیز چه جالب که 2 پزشک هستیم که هر دو عاشق ناوارو و خاطرات و نوستالژی آن هستیم
    واقعا عاشق این سریال هستم و هر وقت پخش بشه نگاه میکنم و 4 کاست هم ضبط کردم
    بهرام زند فقط یه دوبلور خوب نیست بلکه اونقدر تو نقش غرق میشه که خودش میشه یه ناوارو خدا حفظش کنه
    خیلی دلم میخواد مجموعه کامل دوبله شده این سریال رو داشته باشم اگه سراغ دارین راهنمایی کنین ممنون

  46. Scorpio می گوید

    واقعا ممنون و متشکرم! شما حرف دل خیلی ها رو زدین!
    فقط یه موضوع من از کجا میتونم این سریال و مثل شما تهیه کنم؟

  47. حسین می گوید

    عالی بود
    … ولی یه انتقاد که فرانک به سوالای هیچکی در مورد نحوه تهیه دی وی دی ها جواب نداده! شاید خسیسیش میاد نه دکتر؟!

  48. مهدی می گوید

    من خواننده ی وب سایت شما نبودم، امشب همینجوری یاد ناوارو افتادم، این نوستالوژی لعنتی، جستجو کردم شاید بتونم لینک دانلود پیدا کنم که به وی سایت شما رسیدم، خیلی ذوق زده شدم از متن شما و این همه احساس های مشابه شما و دوستان، من می خوام این مجموعه رو بخرم، دسترسی مستقیم ندارم، ممکنه راهنماییم کنید؟

  49. ساکو می گوید

    سلام، ممنون از اینکه مرا به گذشته بردید،برای من هم ناوارو یادآور دوران زیبای نوجوانی است مردی که برای من یک سوپرمن بود، مردی با شانه هایی عریض که همیشه غمی روی آنها سنگینی میکرد، غم از دست دادن همسرش و این جمله معروفش با آن صدای زیبای بهرام زند:من خودم رو تو کار غرق کردم،بعد از اینکه همسرم ترکم کرد…از زیباییهای این سریال اینکه بیننده را در این سوال باقی گذاشت که بالاخره بر سر زنش چه آمد و چرا ترکش کرد؟ ناوارو نیاز زیادی به اتاق کارش نداشت، در رستوران ژینو درددلهایش را میکرد همانجا با همکارانش جلسه برگزار میشد و در اتاق بیلیارد بازجویی و محاکمه مضنون برپا میشد…در هر حال خیلی وقته دنبال این سریال میگردم لطفا” راهنمایی بفرمایید چجوری گیر بیارم – با تشکر فراوان

  50. مجید می گوید

    سلام. بیاد دوران شیرین زندگیم افتادم زمانی که واسه تماشی ناوارو ثانیه شماری میکردیم

  51. مهدی می گوید

    ناوارو قهرمان دوران کودکی منه. واقعا منو بردین به اون سالها…چقدر زیبا و تماشایی بود این سریال

  52. هیچکس می گوید

    خوش بحالت منکه چشمهام کور شد ازبس دنبال سریالهای ناوارو گشتم وندیدم.لطفا بگید از کجا تهیه کردید؟

  53. امیر مسعود می گوید

    توصیف بسیار زیبا و عالی از این سریال بی بدیل داشتید. بنظر من سریال ناوارو بی همتاست چون یگانه سریالی است که تونسته آنارشیزم واقعی، که بزبان ساده، اجرای عدالت (توجه شود که “اجرای عدالت”، و نه “احقاق حق”، که 2 معنای کاملا متفاوت است) ولو با نقض قوانین جاری، که مطلوب و نیاز دنیای حال حاضر هست رو به زیبایی بتصویر بکشه، چیزی که در واقعیت هرگز محقق نشده و هر کسی که ادعای آنارشیست بودن رو داشت، در انتها سر از لیست بلند تبهکاران و دیکتاتورها درآورد. اما در این سریال همانطور که به زیبایی تفسیر کردید، “او خودش قانون است”… و در ادامه، این سریال با موسیقی فوق العاده از Serge Perathoner & Jannick Top
    و صدای جادویی جناب زند جاودانه شد…. با ذکر 2 نکته سخن رو کوتاه میکنم: 1. شایسته ناوارو نیست که بگویم، “همسرش بیخبر او را ترک کرد”… بلکه در همان قسمت سریال که نام آنتوان ناوارو توسط همسرش برای اولین و آخرین بار برده میشود، متوجه میشویم که همسرش طی یک سانحه که منجر به از دست دادن حافظه اش شده بود، مفقود میگردد. 2. مرحوم، روژه هانن باجناق میتران بود. با تشکر،
    امیر مسعود

  54. حسین می گوید

    سلام من با تک تک نظرات موافق هستم من کشته مرده لحظات و ثانیه های این سریال هستم مکتب انسان سازی است هر وقت این ۳۲ قسمت را که دارم میبینم اشک شوق تو چشام جمع میشه خدا رحمتش کنه و خدا رحمت کنه حسین باغی را و خدا حفظ کنه استاد بهرام زند و تیمش را در این سریال آرزوم این است یه روز بتونم بروم فرانسه سر خاکش یه فاتحه واسط بخوانم خدا حفظ کند سایر بازیگران و عوامل تولید این سریال محشر را ممنون از بابت همه دوستان حسین یزد

  55. محمدرضا می گوید

    دیدن هیچ سریالی به اندازه دیدن ناواروو شب های جمعه مزه نمیده
    یاد روزهای خوب دهه 70 بخیر
    ممنون از یادآوری این سریال خیلی نوستالژیک
    و اینکه DVD های آن را از کجا میشه تهیه کرد؟

  56. فرزانه می گوید

    بیش از 10 ساله ، از وقتی موسیقی تیتراژ پایانی شو پیدا کردم ، زنگ موبایلمه. در این حد مجذوب این سریال بودم و هستم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5