وبلاگ‌نویسی زنده با کمک «گوگل ویو»

27

همان طور که قبلا در پستی نوشته بودم، وبلاگ‌نویسی زنده، شیوه‌ای از وبلاگ‌نویسی است که در وبلاگستان ایران کمتر جدی گرفته شده است. هر زمان همزمان با نوشته شدن یک مطلب، محتوای نوشته‌های به صورت خودکار صفحه وبلاگ ظاهر شوند، در واقع به صورت زنده وبلاگ نوشته‌ایم.

با وبلاگ‌نویسی زنده می‌شود کارهای جالبی کرد، مثلا یک مسابقه فوتبال را گزارش کرد، یک رویداد مهم فناوری یا هنری را منتشر کرد یا اصلا به صورت زنده و بدون ویرایش، پرده از سیل افکاری که به مغز هجوم می‌آورند برداشت و «برین استورمنیگ»ی راه اندخت!

اما چطور و با استفاده از چه وسیله‌ای می‌شود بدون دردسر وبلاگ‌نویسی زنده کرد، پیش از این سرویس CoverItLive را به شما معرفی کردم، با استفاده از توییتر و فرندفید هم می‌شود همین کار را کرد. اما علاوه بر مشکل «عدم دسترسی» به این سرویس‌ها در ایران، این شیوه‌های وبلاگ‌نویسی زنده محدودیت‌های دارند که از جذابیت وبلاگ‌نویسی زنده کم می‌کنند.

اما شما می‌توانید با استفاده از «گوگل ویو» که چند وقتی است دسترسی به آن برای همگان آزاد شده، هم وبلاگ‌نویسی زنده کنید.

شیوه کار بسیار ساده است:

– اول به گوگل ویو بروید و در گوشه پایین و چپ صفحه روی علامت + در کنار Mange contacts کلیک کنید و public@a.gwave.com را به لیست تماس خود اضافه کنید:

– حالا یک موج جدید درست کنید، برای این کار روی New wave کلیک کنید.

– حالا باید public@a.gwave.com را به موج خود اضافه کنید.

– شما این امکان را دارید که به خوانندگان وبلاگ خود این امکان را بدهید که در وبلاگ‌نویسی زنده و موج شما شرکت کنند، البته ممکن است تمایلی به این کار نداشته باشید و بخواهید آنها صرفا مطالب شما را بخوانند. پس در این مرحله روی ایکون Public کلیک کنید و …

– حالا به اینجا بروید و آدرس موج گوگلی خود را از نوار آدرس مرورگر کپی پیست کنید تا کد لازم برای قرار دادن موجتان در پست وبلاگی‌تان را بگیرید.

– کار تمام است، مشغول وبلاگ‌نویسی زنده شوید، با اندکی تأخیر، هر آنچه در موج می‌نویسید در وبلاگتان هم ظاهر می‌شود.

این هم نمونه‌اش:


یکی از کاربردهای جالبی که می‌توان برای وبلاگ‌نویسی زنده با استفاده از «ویو» متصور شد، راه انداختن بحث‌ها و مصاحبه‌های زنده است. یکی از ایرادهای مصاحبه‌ها و مباحثه‌های تحت وب این است که زنده نیستند، ممکن است مصاحبه‌شوند سر فرصت، افکار خود را تصحیح کند یا ملاحظات خاص را در نوشته خود داخل کند، همچنین بحث‌های غیر زنده لطف خاص مباحثه‌های زنده را ندارند، اما شیوه‌ای که شرحش دادم یک شیوه و ابزار عالی را برای به راه انداختن چنین گفتگوهایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

در نظر دارم آخر هفته بعد اگر فرصتش بود، با چند نفر از دوستان وبلاگی، به صورت زنده در مورد رویدادهای مهم فناوری که در هفته اتفاق افتاده است گفتگو کنم و به این شیوه در وبلاگ قرار بدهم. سعی می‌کنم در عرض این هفته هماهنگی‌های لازم را انجام دهم. منتظر باشید!

شما چه نظری در مورد وبلاگ‌نویسی زنده با موج گوگلی دارید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
27 نظرات
  1. reza می گوید

    خیلی مطلب جالب بود. منهم در وبلاگ خودم اونو اضافه کردم.

  2. reza می گوید

    خیلی ایده جالبی بود. به این روش میشه واقعا بحثهای خوبی توی وبلاگ راه انداخت.
    ممنون

  3. صادق می گوید

    با مصاحبه‌ی زنده‌ای که قراره راه بیافته فکر کنم خیلی حال کنم 🙂

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      شما هم می‌تونین توی فیس آف تست کنین.

  4. reza می گوید

    در ادامه نوشته قبلی باید بگم که این روش مشکل نمایش در گودر داره. موج من که نشان داده نمیشه. در این زمینه توصیه ای ندارید؟

  5. نیما می گوید

    برای معرفی محصولات اپل عالی میشهکه زنده نوشته بشه. سایتهایی مثل نارنجی و یا فروم ها نباید این امکان گوگل ویو را نادیده بگیرند. کارای عالی میشه با این امکان انجام داد.

  6. نیما می گوید

    برای معرفی محصولات اپل عالی میشهکه زنده نوشته بشه. سایتهایی مثل نارنجی و یا فروم ها نباید این امکان گوگل ویو را نادیده بگیرند. حتی توی فیس آف بلاگ نوشت هم میشه از این امکان استفاده قشنگی کرد

  7. محسن الف. جیم. می گوید

    من سعی می کنم از وب 2 به دور باشم!

  8. پیام می گوید

    عالی بود، عالی.
    باید حتما تو وبلاگم تستش کنم.
    ممنون

  9. رضا قربانی می گوید

    درود
    خیلی خوشم اومد. منتها به این فکر می کنم که بایستی حرفی برای گفتن داشته باشیم. فقط سریع و آنلاین وبلاگ نوشتن کافی نیست. البته بسترهای ارتباطی ایران هم جلوی لذت وافی و کافی را از این ماجرا می گیرد. اما کلا سرویس دوست داشتنی است.

  10. پسرخوانده می گوید

    پدیده‌ی بسیار مفید و جذابیست.
    اما لینکی که مربوط به webelements می‌شود ظاهرا مشمول تحریم می‌شود.

  11. پیام می گوید

    جالب است که در اینترنت اکسپلورر کار نمی‏کند.

  12. محمدرضا می گوید

    thanks dear friend, that’s an awesome ability which carries more potential … you are more than welcome to visit my weblog and participate in its live part ..

  13. پیام می گوید

    متاسفانه من موفق نشدم در وبلاگم (بر روی بلاگر) اینکار رو انجام بدم.
    از دوستان اگر کسی در بلاگر موفق شده اینکار رو انجام بده ممنون میشم راهنمایی کنه، علیرضا خان شما دلیلش رو نمی‏دونید؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      با فایرفاکس تست کردین؟

  14. اهورا می گوید

    اقای دکتر من چرا ادرس ایمیل خودمو تو اون عکس می بینم توهمه!!

  15. سارا می گوید

    به نظر میاد اپرا گوگل ویو ساپورت نمی کنه یا حداقل این ورژنی که من دارمو! Sorry, it looks like you’re using a browser that isn’t supported during the preview of Google Wave.

  16. misssdandelion می گوید

    خیلی جالب بود مرسی

  17. حمیده می گوید

    tnx

  18. MerCeDeh می گوید

    این خیلی جالبه ولی توی قسمت نیو کانتکت من اون پابلیک رو زدم ولی بعدش دیگه ساب میت فعال نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    میشه به من هم راهنمایی بدین.

  19. پیام می گوید

    اخیار دارید علیرضا خان، مرورگر پیش‏فرض ما فایرفاکس است 🙂 امـا نشد. حالا از رضا خان که تونستن در وبلاگشون که در بلاگر است بذارن سوال می‏کنم. ممنون.

  20. nasser می گوید

    دوستای عزیز اگر از اینترنت اکسپلورر ۶ استفاده می کنند بدانند که دیگر سایت هایی مثل گوگل و یوتیوب و فیس بوک و حتی خود مایکروسافت این مرور گر را پشتیبانی نخواهند کرد.

  21. sara می گوید

    یک سوال
    چطور بقیه افراد می تونن گوگل ویو را ببینن، یعنی باید مثل گوگل ریدر وارد اکانت خودشون بشن؟و آدرس اون فرد را داشته باشن ؟
    با سرچ کردن می شه مطالب گوگل ویو را دید؟

  22. مهرداد نايب می گوید

    با سلام
    جالب است باید دید استقبال کاربران چگونه می شود . به اون صورت فعلا ویو بین کاربران جایگاهی پیدا نکرده

  23. علی می گوید

    با سلام
    مطلب بسیار جالبی بود.
    ولی google wave به نظر من خیلی سنگینه (خیلی دیر لود میشه)

  24. mersen می گوید

    باید از اینجور روش ها در ایران بیشتر استفاده بشه! یکم خلاقیت می خواد. اما مثلا یکی پیدا بشه به فارسی تمام بازی های جام جهانی رو با این روش گزارش کنه با استقبال مواجه می شه؟!

  25. angel می گوید

    بسیار جالب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5