از وودی الن تا آرتور شوپنهاور، معرفی 10 کتاب

18

دیشب با اینکه چندین سوژه آی‌تی برای نوشتن داشتم، ترجیح دادم سه ساعتی از وقت خود را صرف معرفی کتاب‌هایی کنم که تازه دیده‌ام. مدت زیادی از آخرین باری که کتاب در این وبلاگ معرفی کرده بودم، می‌گذرد و راست‌اش دچار عذاب وجدان شده بودم.

گاهی وقتی به کتاب‌های ارزشمندی که ناشر و مترجم با زحمت فراوان منتشر می‌کنند و برای ما دریچه‌ای برای کشف دنیایی جدید و نگرشی جدید به زندگی هستند، نگاه می‌کنم، از خودم می‌پرسم که مترجم یا نویسنده عزیز، با چه انگیزه و محرکی در ایرانی که اینقدر قدرناشناس به ادبیات است، کتاب‌هایی با شمارگان بسیاری پایین وارد بازار کتاب می‌کند. من شمارگان هر ده کتابی را که در این پست معرفی کردم، مرور کردم: 1100 نسخه، 1000 نسخه … در نهایت 2500 نسخه. در گستره‌ای به بزرگی ایران گویا دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که کتابی در دست بگیرد.

این روزها حتی کتاب خواندن، به قصدی به جز شرکت در آزمون‌های مختلف تحصیلی، نوعی ضد ارزش پنهان شده است. یک بار برای یک از دوستان تعریف کردم که حتی اگر فرصت‌اش هم باشد و کتاب کوچکی در دسترس داشته باشم، کمتر رغبت می‌کنم که در محیط کار چند صفحه‌ای از آن را بخوانم، چون بازخورد به کتابخوانی در نهایت تعجب، بسیار عجیب و بی‌رحمانه شده است.

واله‌ها و شیداهای کتاب‌ها -چه کاغذی و چه ای‌بوک- را در متروهای ژاپن پیش چشم می‌آورم … بر ما چه رفته است که این طور نگاه کاسب‌کارانه به کتاب و ادبیات و تخیل پیدا کرده‌ایم؟

به هر ترتیب در این نوشته می‌توانید، معرفی کوتاه ده کتاب را بخوانید. سعی کرده‌ام کتاب‌هایی را از ژانرهای مختلف در این پست در کنار هم قرار دهم. امیدوارم خوانندگانی پیدا شوند که با خواندن این پست، مشتاق به تهیه بعضی از آنها شوند.

1- گل‌هایی به یاد آلجرنون: دنیل کیز Daniel Keyes متولد نهم آگوست 1927 در بروکلین نیویورک است. او تحصیلات خود را در بروکلین به پایان رساند. پس از پایان تحصیلات به عنوان ویراستار در مجله علمی -تخیلی مارول ساینس فیکشن، به فعالیت پرداخت. گل‌هایی یه یاد آلجرنون، معروف‌ترین و پرفروش‌ترین رمان اوست که در سال 1959 منتشر و در پنجاه سال اخیر به کرات تجدید چاپ شده است. دنیل کیز به خاطر اندیشه و پردازش شیوا و گیرای داستان بارها و بارها مورد تحسین قرار گرفته است و جوایز ادبی متعددی را به خود اختصاص داده است. این کتاب به بیش از پنجاه زبان رایج دنیا ترجمه شده و به شکل نمایشنامه، فیلم سینمایی و سریال بارها به نمایش در آمده است.

در حقیقت تا کنون کمتر پیش آمده که داستانی تا این اندازه مورد توجه دست‌اندرکاران صنعت فیلم و نمایش و همین طور تماشاگران قرار گرفته باشد.

بخش اول این کتاب به سال‌های جوانی خود وی اشاره دارد. دورانی که با فشار والدین و بر خلاف علاقه شخصی به تحصیل در رشته پزشکی مشغول بود. به دلیل فقر، مجبور به کار کردن هم‌زمان، تحصیل و البته ادامه حرفه مورد علاقه‌اش، یعنی نویسندگی بود. انجام هم‌زمان این سه کار و همین طور اجبار والدینش بر ادامه تحصیل وی در رشته پزشکی موجب بروز مشکلات و فشارهای زیادی شد، همین فشارها او را به سوی دو اندیشه عمیق سوق داد:
– تحصیلات موجب شکاف بین او آدم‌هایی شد که دوستشان می‌داشت.
– اگر امکان افزایش هوش و استعداد وجود داشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟

این اندیشه موجب خلق شخصیت داستانی شد که چنانچه اشاره شد، طی پنج دهه، بارها و بارها به گونه‌های مختلف مورد توجه  ملیت‌ها گوناگون قرار گرفته است. نویسنده با تبحر و هوشیاری زیاد، بیشتر صحنه‌های داستان را از زندگی واقعی و مشاهدات خود، اقتباس کرده و به گونه‌ای ماهرانه کاملا طبیعی، کنار هم چیده و کتابی عرضه داشته که بی‌گمان یکی از داستان‌های همه‌جانبه و فراموش‌نشدنی هر خواننده‌ای خواهد بود.

این کتاب را انتشارات معین با ترجمه مهرداد بازیاری در 368 صفحه و به قیمت 4700 تومان منتشر کرده است.

قطعه‌ای از داستان:

«- پروفسور عزیز، مشکل این است که تو کسی را می‌خواهی که از لحاظ هوش ترقی کند، ولی همچنان در قفست زندانی بماند تا هر زمان که برای کسب افتخار لازم بدانی، او را به نمایش بگذاری. ولی مشکل این‌جاست که من یک انسان هستم.

عصبانی بود. می‌دیدم که با خودش در ستیز است. نمی‌دانست به دعوا خاتمه دهد یا سعی کند یک بار دیگر سرکوبم نماید.

– مثل همیشه غیرمنصفانه حرف می‌زنی. می‌دانی که ما همیشه رفتار خوبی با تو داشته‌ایم و هر کاری توانسته‌ایم برایت انجام داده‌ایم.

-هر کاری به غیر از رفتار کردن مثل یک انسان. بارها و بارها اشاره کردی که قبل از این آزمایش هیچ چیز نبودم. دلیلش را می‌دانم. اگر در آن زمان هیچ‌چیز نبوده باشم، آن مسئولیت خلق من به عهده‌ی تو خواهد بود و این موضوع تو را به عنوان مخلوق من جلوه خواهد داد. از این که ساعت به ساعت قدرشناسی‌ام را نسبت به تو نشان نمی‌دهم، از من متنفری. بسیار خوب. باوری کنی یا نکنی، من سپاسگزارم. ولی می‌خواهم بپرسم برای من چه کار کرده‌ای. هر کار فوق‌العاده‌ای که انجام داده باشی، به تو حق نمی‌دهم با من مثل یک حیوان آزمایشگاهی رفتار کنی. در حال حاضر، یک آدم هستم. چارلی قبل از این که پایش را درون آزمایشگاه بگذارد، یک آدم بود. به نظر می‌رسد انتظارش را نداشتی! بله، ناگهان به این نتیجه رسیدم که من همیشه یک انسان بوده‌ام. حتا قبل از آن عمل جراحی و این برخلاف اعتقادات و باورهای توست که یک نفر با ضریب هوشی پایین‌تر از صد حق توجه و تأمل داشته باشد. پروفسور نمور، فکر می‌کنم وقتی به من نگاه می‌کنی، وجدانت آزارت می‌دهد.»

2- هنر همیشه بر حق بودن: آرتور شوپنهاور، فیلسوف نامدار آلمانی، در این کتاب، که اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست، رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در بحث و مجادله بیان می‌کند. در این رهنمودها به ظاهر آنچه اصل است، غلبه بر حریف به هر تدبیری است و غالبا مطالبی آمده است که جنبه جدلی دارد، نه استدلالی. با این حال از منظری دیگر، خواننده با برخی آفات بحث و استدلال آشنا می‌شود، آفاتی که به کرات در گفتگوها و بحث‌های روزمره نیز رخ می‌نمایند.

این کتاب 136 صفحه‌ای با ترجمه عرفان ثابتی، توسط انتشارات ققنوس چاپ شده است. مروری بر شیوه‌هایی که این کتاب توصیه می‌کند، بسیار جالب است. البته برای فهم هر تکنیک، باید خود کتاب را بخوانید!

1- گستره مصداق را بسط بده
2- از مشترک‌های لفظی استفاده کن.
3- گزاره‌های خاص خصمت را تعمیم بده.
4- دستت را رو نکن.
5- به مقدمات کاذب متوسل شو.
6- چیزی را که باید به اثبات برسد، مسلم فرض کن.
7- با سؤال‌پیچ کردن، اقرار بگیر.
8- خصمت را عصبانی کن.
9- سؤال‌های انحرافی مطرح کن.
10- کسی را که به سؤال‌هایت جواب منفی می‌دهد، گول بزن.
11- قبول موارد خاص را تعمیم بده.
12- استعاره‌هایی مناسب قضیه‌ات انتخاب کن.
13-  با رد دلیل نقض موافقت کن.
14- به رغم شکست، مدعی پیروز شو.
15- قضیه‌های ظاهرا بی‌معنی به کار ببر.
16- از آرای خصمت استفاده کن.
17- به وسیله وجه فارغ ظریفی از خودت دفاع کن.
18- حرفش را قطع کن، توی حرفش بدو، بحث را منحرف کن.
19- موضوع را تعمیم بده، سپس علیه آن سخن بگو.
20- خودت نتیجه‌گیری کن.
21- با استدلالی به بدی استدلال خودش با او مقابله کن.
22- مصادره به مطلوب کن.
23- او را وادار به اغراق کن.
24- قیاس نادرستی مطرح کن.
25- مثال نقض پیدا کن.
26- اوضاع را به سود خودت عوض کن.
27- عصبانیت نشانه ضعف است.
28- حضار را متقاعد کن، نه خشم را.
29- مسیر بحث را عوض کن.
3- به جای دلیل به مرجع متوسل شو
31- این حرف از سطح درک من بالاتر است.
32- برنهادش را در مقوله نفرت‌انگیزی طبقه‌بندی کن.
33- در حرف صادق است، نه در عمل.
34- اجازه نده از مخمصه فرار کند.
35- اراده از عقل و هوش مؤثرتر است.
36- خصمت را گیج کن.
37- یک دلیل نادرست کل موضعش را رد می‌کند.
38- به بحث جنبه شخصی بده، توهین و بددهنی کن.

در هر مورد نویسنده، بعد از شرح تکنیک، مثال‌هایی برای ملموس شدن و درک آن زده است. اگر ذاتا آدمی هستید که در بحث‌ها و گفتگوها کم می‌آورد، این کتاب 136 صفحه‌ای -البته با شیوه‌ای ماکیاولیستی- از شما یک مبارز موفق جدال‌های کلامی می‌سازد. صد البته، تیزهوشی و ممارست لازم دارید!

3- خاطرات کاناپه فروید: در مورد فروید کتاب‌های زیادی به زبان فارسی وجود دارد، اما من مشخصا کتاب خاطرات کاناپه فروید را به شما توصیه می‌کنم. کتاب 143 صفحه بیشتر ندارد، اما در همین صفحات ظاهرا اندک با زبانی بسیار ساده از قول کاناپه معروف فروید، چیزهای زیادی در مورد او فرامی‌گیرید.

این کتاب را نشر حوض نقره با ترجمه ناثر غیاثی با بهای 2800 تومان منتشر کرده است.

«من یک کاناپه‌ معمولی هستم. نه‌خیر، شکسته‌نفسی نمی‌کنم. از چی درست شدم؟ از کمی چوب، چند تا فنر، کمی موی اسب و مختصری پارچه. حالا خواهید گفت: «اما این دروغ محض است. هرچه باشد، بالاخره تو آن کاناپه معروفی.» خب بله. درست است. وقتی نزدیک به نیم قرن جزو وسایل درمان یک روان‌کاو کار کرده باشی، یک چیزهایی هم به تو اضافه می‌شود: خون، عرق و اشک. اشک خاطرات و عرق کار سخت ذهنی. قضیه‌ خون یک مورد خاص بود. بعدا بیش‌تر درباره‌اش خواهم گفت و وقتی این روان‌کاو نه یکی از این روان‌کاوان معمولی، بلکه زیگموند فروید باشد، در این‌صورت شاید هم واقعا کاناپه، یک کاناپه معمولی نباشد. موافقم، اسمم را بگذارید: کاناپه‌ معروف. در کمال تواضع و فروتنی البته و حالا که این‌قدر دوستانه می‌پرسید، بله، می‌توانم یک چیزهایی درباره استاد تعریف کنم. می‌خواهید بشنوید؟ پس بفرمایید بنشینید و راحت باشید.»

4- سرنوشت تلخ بشر، جستارهایی در تاریخ اندیشه‌ها: آیزا برلین از برجسته‌ترین اندیشمندان و بزرگ‌ترین منادیان آزادی فردی و جمعی و انواع کثرت‌گرایی (سیاسی و فرهنگی) است. او اعتقاد دارد که دوران آرمان‌شهرجویی به سرآمده و جستجوی راه حلی برای سامان دادن جوامع بیهوده است.
برلین در این کتاب پیوندهای میان اندیشه‌های گذشته و آشوب‌های و وقایع اجتماعی و سیاسی این روزگار را آشکار می‌کند: پیوندی میان اعتقاد افلاطونی به حقیقت مطلق و دام اقتدارگرایی، پیوند میان ژورف دو مستر ایدئولوگ ارتجاعی قرن هجدهم و فاشیسم قرن بیستم، پیوند میان رمانتیسیسم شیلر و بایرون و ملی‌گرایی جنگ‌طلبانه که جهان امروز را برمی‌آشوبد.

این کتاب با ترجمه لیلا سازگار توسط نشر ققنوس در 374 صفحه، به قیمت 5200 تومان منتشر شده است.

5- دفترچه ممنوع، اثر آلبا دسس په‌دس: والریا زنی میانسال است که در کنار اشتغال باید کارهای مربوط به خانه را انجام دهد. میشل همسر او و دو فرزند آنها خانواده ای کوچک و از نظر اقتصادی متوسط رو به پایین را تشکیل می دهند.

بحران اقتصادی بعد از جنگ فشار مضاعفی را بر انها تحمیل کرده و افراد خانواده را هر روز به خاطر این مشکل از هم دور می کند.

اما خرید یک دفترچه یادداشت در یک روز تعطیل زندگی والریا را دگرگون می کند. او که عادت کرده است مشکلات و نیازهای خود را نادیده بگیرد با شروع نگارش خاطرات روزانه خود در این دفترچه به این نتیجه می رسد که سالیان متمادی زندگی خود را بیهوده صرف روزمرگی زندگی و خدمت به کسانی کرده که قدر او را نمی دانند و هیچ وقت به فکر خود نبوده است.

این کتاب را نشر بدیهه در 351 صفحه با ترجمه بهمن فرزانه منتشر کرده است.

6- تونل از ارنستو ساباتو: ارنستو ساباتو چند وقت پیش در 99 سالگی درگذشت. متأسفانه در وبلاگستان شاهد پست‌هایی به این مناسبت نبودیم و جستجویی در اینترنت نشان می‌دهد که مطالب خوبی در مورد این نویسنده بزرگ نوشته نشده است.

این نویسنده و تحصیل‌کرده رشته فیزیک اتمی که بیشتر با همین رمان تونل و همچنین قهرمان و گورها شناخته شده است، در تونل به سبک فلش‌بک داستان عشق یک نقاش آشفته‌حال را به زنی روایت می‌کند. تونل رمان کوتاهی است، بیش از 174 صفحه ندارد. این کتاب را انتشارات نیلوفر با قیمت 3000 تومان منتشر کرده است.

7- بیوگرافی فیدل کاسترو: برای دوست‌داران خواندن شرح حال آدم‌های مشهور، یکی از بهترین کتاب‌های این دسته، در سال اخیر، همین کتاب فیدل کاسترو است که انتشارات اطلاعات در 682 صفحه منتشر کرده است.

کاسترو را برخی مانند قهرمانی که هیچ لکه‌ای در کارنامه سفید خود ندارد، می‌ستایند و برخی هم او را یک دیکتاتور تمام‌عیار می‌دانند، اما مثل خیلی از رهبران سیاسی و بزرگان اجتماعی، شخصیت و کردار او خاکستری بوده است. مطالعه این کتاب می‌تواند این خاکستری‌بینی را در شما القا کند.

کتاب حاوی اطلاعات جالبی درباره مسائل مناقشه‌برانگیزی همچون جنگ خلیج خوک‌ها، بحران موشکی کوبا و کشته شدن چه گوارا است.

این کتاب 6200 تومان قیمت دارد.

8- گریز دلپذیر: این رمان کم‌حجم اما خواندنی، حکایت سفر چهار خواهر و برادر به مدت چند ساعت، به دنیا کودکی‌شان است.

«چیزی شبیه یک روز مرخصی اضافی حین خدمت، کمی مهلت، فاصله بین دو پرانتز، یک لحظه لطافت، چند ساعتی که از دیگران ربوده بودیم…»

این کتاب را نشر قطره در 146 صفحه و به قیمت 3500 تومان منتشر کرده است.

9- حالا بی‌حساب شدیم: اگر به طنزهای سبک وودی الن علاقه دارید، حتما این کتاب را تهیه کنید و بخوانید. کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است.

این کتاب را نشر بیدگل در 167 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر کرده است.

10- اقیانوس، دریا: این کتاب بیشتر شبیه یک سفر بلند است تا یک حکایت.  این کتاب را الساندرو بریکو نوشته است و انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است. کتاب مملو از استعاره و نمادهای اسطوره‌ای و فلسفی است و در آن هتلی در ساحل دریا به تصویر کشیده شده است که به وسیله کودکان فرشته‌مانند اداره می‌شود. این کتاب 194 صفحه دارد و قیمت‌اش 2700 تومان است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
18 نظرات
  1. محمد می گوید

    خوشحالم که بالاخر بعد مدتها به عبارت دقیقتر بعد 71 روز پستی درباره کتاب نوشتید جدا خوشحالم
    من هر هفته چندین بار به این سایت سر می زنم و فک می کردم دیگه باید اسم اینجا رو اپل استور یا همچین چیزی می ذاشتید

    از معرفی هنر همیشه برحق بودن و خاطره ی کاناپه ی فروید خیلی ممنونم حتما تهیه می کنم می خونمشون

    به خانم ها من هم پیشنهاد می کنم حتما کتابی از دسس پدس بخونن!من خودم از طرف اوی پدس رو خوندم خیلی خوب بود!دفترچه ممنوع هم حتما خیلی خوبه که بهمن فرزانه ترجمش کرده
    (البته به نظرم کتابی که تمام زنها حتما باید در عمرشون بخونن جان شیفته ست)

  2. محمد علی کریمی می گوید

    ایول دکتر . من عاشق پستهای کتاب و ادبیات و فیلم این وبلاگم . لطفا بیشترش کنید .

  3. عرفان می گوید

    پاراگراف سوم خیلی جالب و تامل برانگیز بود و در واقع واقعیتی بود که وجود داشت و به آن پی نبرده بودم.
    لطفا درباره ارزش ها و ضد ارزش های “پنهان” بیشتر بنویسید.

  4. یاسمن می گوید

    سلام و خسته نباشید به شما عزیزان
    ممنون از تمام مطالب پر محتواتون , من هر روز مطالب شما را از گوشی همراهم دنبال میکنم
    از خدا براتون توفیق روز افزون رو خواستارم

  5. Hva می گوید

    آقای دکتر مجیدی منم مثل کامنت محمد علی کریمی
    این بخش معرفی کتاب خیلی بدرد بخوره .

  6. rad می گوید

    مرسی دکتر.این دو سه روزه خیلی پست های خوبی دادی.

  7. نوید می گوید

    سلام
    خیلی ممنون از کتابهایی که معرفی کرده اید ، بخش اول صحبتهایتان درد دل خود من هم هست ، به امید روزی که تیراژ کتاب های خوب بالاتر ، کتابخانه ها پر رونق تر ، و اشتیاق ما برای خواندن بیشتر و بیشتر باشد…

  8. مسعود زمانی می گوید

    عالی بود دکتر جان… این موجی کتاب نخوانی دامن گیر همه ما شده است… مرسی از این همه وقتی که گذاشتید و با دقت و حوصله مطالب رو مرقوم کردید… شاد و سربلند بشاید

  9. عابدی می گوید

    سلام

    مثل همیشه عالی.

    فقط احتمالا تو شماره 8 یه مورد خطا هست: اسم کتاب ((گریزناپذیر)) درجه شده که ظاهرا باید ((گریز دلپذیر)) باشه.

  10. کورش می گوید

    دکتر جان سلام و ممنون از اینکه مثل همیشه عالی اطلاع رسانی می کنید. من یک سوال دارم و اونم اینه که شما واقعا چطور وقت می کنید اینهمه مطالعه کنید. در نگاه اول به آدمی می مانید که خواب و خوراک و زندگی نداره و فقط داره گوگلینگ میکنه یا کتاب می خونه!
    از اونجایی که این وبلاگ کلی خواننده داره اگه یه روز از زندگی خودتون رو به تصویر بکشید حتما کلی آموزنده خواهد بود.

  11. شوجی می گوید

    سلام
    من همیشه فیدتون رو در گودر دنبال می کنم
    گفتم بیام اینجا یه کامنتی هم بذارم یه خودی نشون بدم 🙂
    مطالب ای تی شما واقعا حرف نداره و بکره فقط یه لطفی بکنید اگر اپلیکیشن های آیفون و یا آندروید معرفی می کنید یه سرچی بکنید ببینید مشابه این سایتی و یا نرم افزاری برای پی سی هم هست یا نه

    معرفی های کتابتون هم کوتاه و خواندنی بود و من راغب شدم دو تا از این کتاب ها رو تهیه کنم و بخونم

  12. نوش‌گاه می گوید

    دکترجان یه سوالی مدت‌هاست فکر من رو مشغول کرده، با اجازه‌ت می‌پرسم.
    چه‌جوری تو شبانه‌روز وقت می‌کنی به این‌همه کار برسی؟ وقت از کجا می آری؟
    مَثَل توی این پست، حدود 2500 صفحه کتاب معرفی کردی که با یه حساب سرانگشتی خوندن‌شون (به معنای فقط از روی نوشته ردشدنِ بی‌هیچ تاملی) دستِ کم چهل‌پنجاه ساعتی وقت می‌گیره!
    ضمن این‌که به هر حال زندگی بخش‌ها و قسمت‌های دیگه‌ای هم داره. مثلا آیا جز کار و خوابیدن و وظایفِ عمومی روزانه… وقتی هم برای ورزش می‌ذاری، موزیک هم گوش می‌کنی، فیلم/سریالی هم می‌بینی؟
    چه‌طوری وقتت رو مدیریت می‌کنی که می‌تونی به این همه کار برسی؟

  13. دانیال سلیمانی می گوید

    لطف کنید پست هاتون راجع به کتاب رو بیشتر کنید.خیلی لذت بردم.ممنون

  14. Omid می گوید

    سلام
    ژاپنی ها بعد از کلی این ور اون ور دویدن آخرش فهمیدن که هیچ چیزی به اندازه اینکه یه کتاب بخونی بهت آرامش و تفکر نمیده.ولی ما فعلا در حال دویدنیم.
    لطفا کتابهای ایرانی هم معرفی کنید بعضی اوقات آدم فکر میکنه کتاب و نویسنده ایرانی نداریم.
    ممنون

  15. عرفان می گوید

    هنر همیشه بر حق بودن را خوانده‌ام.
    دوستان بخوانید به قصد پرهیز! قضیه همان لقمان و بی‌ادبان و …

  16. جامعه مجازی کتاب و ادبیات می گوید

    سلام خدمت شما . جامعه مجازی کتاب خوانی در آدرس http://www.bisheh.com راه اندازی شذه است . در این سایت میتوانید کتاب هایی را که میخوانید با دیگران به اشتراک بگذارید، در گروه های بیشه عضو شوید و گروه های جدیدی را پیرامون ادبیات ایجاد کنید. همچنین بیشه امکان آپلود فایل های PDF تا حجم 4 مگابایت را برای اشتراک گذاری کتاب فراهم میکند.
    بیشه در انتظار پشتیبانی کتاب خوانان است.

  17. ضحی می گوید

    سلام آقای دکتر راستش من دنبال کتابی هستم که انگار نیست در جهانه به اسم جهان همچون اراده و تصور نوشته ی آرتور شوپنهاور
    هر جایی رو هم می گردم این کتاب رو پیدا نمی کنم
    خواهش می کنم اگه پیداش کردین یا خوندینش به میل من حتما بفرستید .. باتشکر

  18. sajad می گوید

    کاش کتاب شماره 2 رو معرفی نمی کردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5