برترین عکس‌های مسابقه بین‌المللی عکاسی زمین و آسمان

8

به تازگی سایت نشنال جئوگرافیک، عکس‌های برتر دومین مسابقه بین‌المللی عکاسی زمین و آسمان را منتشر کرده است.

این مسابقه توسط مؤسسه دنیای شب یا The World at Night یا اختصارا TWAN و نشریه Global Astronomy Month برگزار می‌شود. عکس‌هایی اجازه شرکت در این مسابقه را دارند که به نحوی نشاندهنده زیبایی آسمان پرستاره یا معضل آلودگی نوری ایجاد شده توسط تمدن ما باشند.

بابک امین تفرشی که مؤسس TWAN است، یکی از داوران این مسابقه بود. به گفته او برای گرفتن عکس خوب از آسمان شب فقط داشتن تکنیک خوب یا دوربین DSLR ‌مناسب با لنز سریع کافی نیست، بلکه بودن در جای درست، در زمان مناسب هم مهم است.

روی هم 9 عکس برتر در دو رشته زیبایی آسمان پرستاره و همچنین آلودگی نوری معرفی شدند.

– رتبه اول زیبایی آسمان شب: شفق قطبی سبز به مانند قابی کهکشان راه شیری را فراگرفته است. این عکس را استفان وتر، از یک دریاچه یخی در ایسلند گرفته است.

– رتبه اول آلودگی نوری: این عکس را توماس کورات گرفته است و ستاره‌های چشمک‌زن را بر فراز کوهستان آلپ در اتریش در حال جدال با نور شهری نشان می‌دهد، نوری که واقعا به این فکر نیستیم که به سمت زمین متمرکزشان کنیم. این عکس به سبب این که توازنی بین آسمان پرستاره و نور شهری برقرار کرده است، شایسته این مقام شده است.

– عکس رتبه دوم در موضوع زیبایی آسمان شب را الکس چرنی گرفته است، در این عکس به نظر می‌رسد که وزش جریان کهکشانی، درختی را خم کرده است. عکس در استرالیا گرفته شده است.

– عکس رتبه دوم آلودگی نوری را مهدی مؤمن‌زاده گرفته است. در انتهای رنگین کمان راه شیری نور شهر اصفهان دیده می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه ستاره‌های را محو کرده است.

– عکس رتبه سوم آلودگی نوری را میگوئل کلارو است. این عکس با زمان نوردهی بالا از پلی در لیسبون گرفته شده است و ستاره‌های محو شده با نور شهری و نور هواپیماها را نشان می‌دهد.

– عکس رتبه سوم زیبایی آسمان شب را لوک پاروت به صورت پانوراما از جزیره فرانسوی رونیون گرفته است. عکس، راه شیری را بر فراز یک آتشفشان فعال نشان می‌دهد. این جزیره در نیمکره جنوبی در اقیانوس هند، در نزدیکی ماداگاسکار قرار دارد. ابرهای ماژلان در سمت راست عکس، نمایانند.

عکس رتبه چهارم آلودگی نوری را باز لوک پاروت گرفته است. این عکس پانورما از فراز کوه‌های جزیره رونیون گرفته شده است. در حالی که دهکده‌ای در مه پنهان شده است، نور ناشی از آن تنها به درخشان‌ترین سیاره‌ها و ستاره‌ها مثلا به زهره، امکان خودنمایی می‌دهد.

– عکس رتبه چهارم زیبایی آسمان شب را ژیایوهوآ گرفته است. ساخت و بازسازی دیوار بزرگ چین در بازه زمانی طولانی ،بین قرن پنجم قبل از میلاد تا قرن 17 پس از میلاد، طول کشید، زمانی که به اندازه یک چشم بر هم زدن در مقیاس کهکشانی است.

– عکس رتبه پنجم آلودگی نوری را بن کانالس گرفته است. او 90 کیلومتر از  شهر پرتلند ایالت ارگان فاصله گرفته و با این عکس بازتاب نورهای این شهر را از ابرها نشان داده است. ستارگان تنها در حاشیه‌های ابرها مشخص هستند.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. INCREDIBLE می گوید

    زیبا بود . مخصوصاً عکس آخر. ممنون از پست دیدنی شما.

  2. اردلان می گوید

    ممنون دکتر جان
    برام خیلی جالب بود که یکی از داوران و همچنین موسسان و همینطور یکی از برندگان ایرانی بودند
    با تشکر از شما

  3. mohammad می گوید

    afarin . ziba bod

  4. عابدی می گوید

    موسس و رئیس این پروژه ایرانیه. این وبسایتش:
    http://www.twanight.org/

  5. آیدا می گوید

    عالی بودن

  6. رها کریمی می گوید

    فقط میتونم بگم بی نظیر بود

  7. nassim می گوید

    سلام عالی بود .میشه برام عکسای از آسمان آران وبیدگل رو بفرستین خیلی نیاز دارم .

  8. پور بختیار می گوید

    دورود فراوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5