10 اپلیکیشن‌ جالبی که این چند وقت دیدم!

5

مدتی بود که وقت نمی‌کردم، در مورد اپ‌های جالبی که می‌بینم برایتان بنویسم، در این پست 10 اپ جالبی که به تازگی دیده‌ام را به شما معرفی می‌کنم.

1- اپلیکیشن بر فراز فرانسه: این اپلیکیشن کاری است از نشنال جئوگرافیک و مخصوص گجت‌های iOS است. با نصب این اپ به 2000 عکس بسیار زیبا که با هلیکوپتر و به وسیله عکاسان حرفه‌ای از فرانسه گرفته شده‌اند، دسترسی خواهید داشت. این اپ رایگان نیست.

2- اپلیکیشن‌ای برای تشخیص ملانوما: آیا خالی در پوست دارید که نگران هستید بدخیم باشد؟ می‌توانید از این اپیکیشن 1.99 دلاری استفاده کنید تا این اپ یک ارزیابی اولیه از ضایعه پوستی شما داشته باشد.

این اپ عکسی را که شما از ضایعه پوستی‌تان می‌گیرد، تحلیل می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که ضایعه بیشتر احتمال دارد، خوشخیم یا بدخیم باشد. بر اساس معیارهای ABCD (قرینه نبودن، حاشیه نامنظم، رنگ یا اندازه ضایعه) می‌شود، به خوش‌خیم یا بدخیم بودن ضایعه مشکوک شد. بدیهی است که هیچی چیز، جای ویزیت پزشک را نمی‌گیرد و این اپ تنها یک وسیله کمکی خواهد بود.

3- با HistoryPin تاریخ را در جیبتان داشته باشید: من قبلا سایت HistoryPin را به شما معرفی کرده بودم، کاری که این سایت می‌کند، این است که عکس‌های قدیمی و جدید را در هم می‌آمیزد و یک عکس ترکیبی جالب درست می‌کند.

این سایت به تازگی اپلیکیشن رایگان اندروید را خود بیرون داده است که بد نیست تست کنید.

خوبی داشتن این اپ این است که هر کس می‌تواند ببیند که چه عکس‌های ترکیبی به این سبک و سیاق درست شده‌اند که مکان گرفته‌شدنشان در نزدیکی محل اقامت اوست. کاربر می‌تواند با راهنمایی GPS به آن محل برود و عکس را با محل مقایسه کند و کلی لذت ببرد.

اگر وسیله  اندرویدی ندارید، عجالتا به مرورگر خود به اینجا بروید.

4- اپلیکیشن رایگان ناسا برای اندروید: در همان روزی که آخرین مأموریت شاتل‌ها از مرکز فضایی کندی انجام شد، ناسا یک اپلیکیشن رایگان برای اندروید بیرون داد. با این اپ می‌توان به آخرین خبرها و عکس‌ها و آرشیو عکس‌ها و حتی تلویزیون ناسا دسترسی پیدا کرد.

5- MediBabble، ترجمان دردهای شما: پزشکانی که در شهرها و بیمارستان‌های بزرگ کار می‌کنند، گاهی به مشکل جدی‌ای برمی خورند، بیمارانی با زبان‌های خارجی به نزد آنها می‌یایند و تا مترجم ظاهر شود، دقایق ارزشمندی از دست می‌رود. دو دانشجوی دانشکده پزشکی UCSF با نوشتن یک اپ به این مشکل خاتمه داده‌اند.

آنها اپ MediBabble را نوشته‌اند که هزاران سؤال معمولی که یک پزشک بسته به شرایط ممکن است از بیمار خود بپرسد، در خود ذخیره کرده است.

این اپ رایگان تا به حال هشت هزار بار دانلود شده است و فعلا زبان‌های اسپانیایی، ماندارین، روسی، هایئیتایی و کانتونی را پشتبانی می‌کند اما به زودی مجهز به زبان‌های اردو، عربی، هندی و فرانسه هم خواهد شد.

اگر پزشک هستید یا بیماری هستید که به یک شهر غریب می‌رود، توصیه می‌کنم مجهز به این اپ شوید، بی‌گمان روزی به کارتان خواهد آمد!

6- Tweed، اپلیکیشن‌ای برای خواندن لینک‌های توییتر: اگر مایلید هستید خیلی سریع لینک‌هایی را که دوستان شما در توییتر توصیه کرده‌اند، مرور کنید، حتما از این اپ استفاده کنید. این اپ رایگان است.

7- مرورگر 360 Web: سفری، مرورگر خوبی است، اما با کمک 360 Web Browser Lite می‌توانید فلش‌های گنجانیده شده در صفحات وب را ببیند و از دانلود منیجر خوب این مروگر استفاده کنید. به علاوه این مرورگر، رابط کاربری مدرن و زیبایی دارد و یکنواختی خسته‌کننده سفری را هم ندارد. بقیه ویژگی‌ها را در همان صفحه آی‌تونز ببیند.

8- Evoz، غمخوار شیرخوارن: از بچه شیرخواره خود به خاطر کار روزانه دور می‌افتید و نگرانش هستید؟! با Evoz می‌توانید، همیشه و در همه جا از اوضاع فرزند خود مطلع شوید. این اپ به صدای گریه فرزند شما گوش می‌کند و بر اساس آن محاسبه می‌کند که آیا فرزند شما بیش از حد معمول گریه می‌کند و یا کیفیت خوابش چطور است. این اپ حتی می‌تواند در هنگام گریه شیرخوار به شما ایمیل بزند یا پیام کوتاه بفرستد!

9- Evernote برای اندروید: خوانندگان یک پزشک به خوبی با سرویس Evernote آشنا هستند. به تازگی نسخه جدید Evernote  برای اندروید منتشر شده است که از لحاظ رابط کاربری پیشرفت‌های زیادی کرده است.

10- با Friendthem دوستی‌های آفلاین خود را به دوستی‌های آنلاین تبدیل کنید: تصور کنید که با رفتن به یک مهمانی یا مسافرت، دوست جدیدی پیدا کرده‌اید یا همکار تازه‌ای پیدا کرده‌اید، آدم گاهی دوست دارد دوستی جدید خود را اینترنتی هم بکند و دوست جدید را به فیس‌بوک خود اضافه کند. اما جستجوی یک دوست تازه در فیس‌بوک و تقاضای دوستی چنان که در وهله اول آدم فکر می‌کند، ساده نیست.

Friendthem دقیقا به همین منظور نوشته شده است. با این اپ در واقع هر کاربر به دیگر کاربرانی که ان دور و اطراف هستند اعلام می‌کند که عضو فیس‌بوک است، تا آنها در صورت تمایل با او دوست شوند.

البته این اپ پیشبینی‌های امنیتی لازم را کرده است، شما می‌توانید مشخص کنید که کدام اطلاعات شما برای بقیه قابل مشاهده باشد، همچنان که می‌توانید در بعضی از محل‌ها مثل محل کار، اپ را به کلی غیرفعال کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. نادر می گوید

    آقای دکتر عزیز ضمن تشکر از خدمات بی دریغتان این بار سوم است که من خدمت شما تذکر می دهم ولی توجه نشده. لطفا به این زبان فلک زده مادری هم توجهی بفرمایید. به بند اول این مقاله نگاه کنید.
    ۱- اپلیکیشن بر فراز فرانسه: این اپلیکیشن کاری است از نشنال جئوگرافیک و مخصوص گجت‌های iOS است. با نصب این اپ به ۲۰۰۰ عکس بسیار زیبا که با هلیکوپتر و به وسیله عکاسان حرفه‌ای از فرانسه گرفته شده‌اند، دسترسی خواهید داشت. این اپ رایگان نیست.
    من اکنون مدت 18 سال است که مهندس کامپیوترم و در ایران هم زندگی نمی کنم (در شرکت بزرگی هستم) اما براحتی لفظ برنامه را برای کلمه اپلیکیشن یا برنامه کاربردی را بکار می‌برم آب از آب هم تکان نمی‌خورد و باز هم در همین جمله اپلیکیشن، نشنال جئو گرافی (جغرافیای ملی یادش بخیر نشریه دانشمند و دانستنیها). گجت (دستگاه، دستگاه همراه، وسیله همراه و…) آپ (برنامه) فرانسه ، هلیکوپتر و …. یادش بخیر در سال 2006 کاری با استان کبک کانادا داشتم آنها به اجبار تمام برگه‌های اداری را در دو قسمت فرانسه و انگلیسی تایپ می‌کنند تا این زبان در مقابل دستگاههایی که آقای جابز برای آنها می‌سازد و تنها کابردش یک سال از تاریخ بشریست دستنخورده باقی بماند (جالب است فرانسوی نژاد هستند). تمنا می‌کنم این زبان را با تمام وجود در نوشته‌هایتان حفظ کنید و به آن ببالید. باور کنید در 40 سال آینده حتی خشتهای تخت جمشید نیز هویت مارا حفظ نمی‌کنند بلکه این زبان است که همه چیز را حفظ خواهد کرد. شما نیز یک دانش آموخته هستید و به معنای کلام حفظ زبان مادری با ارزشمند ترین رفتار می‌تواند برای یک دانش آموخته باشد. زیرا برای ما راحت تر است تا زبان انگلیسی را به افراد خوب بیاموزیم و دیگر هم در وبگاه خود قلم نزنیم و خیال همه راحت شود. شما می نویسید که فارسی زبان بداند. پس پیش از همه چیز پاسدار آنچیزی باشیم که به ما اجازه نوشتن را می‌دهد و مادر قلم ماست و خداوند به آن سوگند می‌خورد.
    بازهم از مطالب ارزنده و بروزتان بینهایت سپاسگذارم.

    1. کوروش می گوید

      درود بر شما، حرف دل من را گفتید. البته آقای دکتر الآن کمی “آیفون زده” شده اند و خیال می کنند که واژه “App” اختراع جابز بوده و باید حتما به همین صورت بکار رود، و فراموش کرده اند که واژه هایی همچون نرم افزار یا برنامه وجود دارد.
      (این نظر من شاید مانند نظرات پیشین من در نکوهش “اپل زدگی” منتشر نشود)

  2. اصغرزاده می گوید

    ممنون از اشتراک این موارد دکتر جان. انتخابهای بسیار خوبی هستند. من بیشتر از بقیه مورد دوم یعنی historyPin را دوست دارم.

  3. مهدي می گوید

    شدیدا با کامنت اولی موافقم. به نظرم این وبلاگ که بازدیدکننده های فراوانی هم دارد بهتر می تواند معادل های فارسی برخی از اصطلاحات لاتین را به کاربران خود منتقل کند.

  4. e-room می گوید

    با نظر اول موافقم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.