معرفی 10 کتاب برای شب‌های طولانی پاییز‌ی‌تان

22

به شخصه، پست‌های معرفی کتاب را خیلی دوست دارم، اگر این پست‌ها باعث شوند که از هر کتاب معرفی‌شده تنها 10 جلد بیشتر فروخته شود، بهترین پاداش را دریافت کرده‌ام.

در ساعاتی که وضعیت دسترسی‌ام به اینترنت تعریفی نداشت با خودم گفتم که بهترین کار آفلاین‌نویسی است و معرفی تازه‌ترین کتاب‌هایی که دیده‌ام. آفلاین بودن اجباری هم گاهی، توفیق اجباری است!

در این پست 10 کتاب که بیشتر آنها جدید هستند به شما معرفی خواهم کرد تلاش کرده‌ام که کتاب‌هایی متنوع، مناسب با سلیقه‌های گوناگون را معرفی کنم.

1- داستان‌های لس‌آنجلس: کتاب داستان‌های لس‌آنجلس، تلاشی است واقع‌گرایانه، صمیمی و به دور از تبلیغات «پرفروش‌ترین‌ها». این مجموعه به لس‌آنجلس و لس‌آنجلسی‌ها می‌پردازد که توسط برخی از سرشناس‌ترین نویسندگان آمریکایی (برخی به هنگام اقامت خود در این شهر) نگارش یافته است. این داستان‌ها دوره خاصی از تاریخ مردم این شهر را دربرمی‌گیرد. یعنی از سال‌ها 1800 تا 1980.

در این کتاب می‌توانید داستان‌های کوتاهی از نویسندگان بزرگی مانند اسکات فیتس جرالد، سم شپرد، ریموند چندلر، هنری میلر، چارلز بوکوفسکی را که داستانشان در محیط شهر لس‌آنجلس می‌گذرد، بخوانید.

این کتاب را نشر نشانه در 272 صفحه با ترجمه ن. خواجوی نوری با قیمت 6800 تومان منتشر کرده است.

2- فاشیسم: نشر ماهی در ادامه‌ کار انتشار کتاب‌های به صورت سریال و مجموعه‌‌ای، سری کتاب‌های «مختصر-مفید» را به بازار کتاب ایران فرستاده است. این مجموعه نگاهی آکادمیک به مخاطبی عام‌تر را در دستور کار خود قرار داده است. زبانی که کتاب‌ها دارند، زبانی ساده و مفهوم، درباره موضوعی است که در حال بحث آن هستند. کتاب‌های این مجموعه همگی در قطع پالتویی و حدود 200 صفحه دارند و 3 هزار تومان قیمت دارند.

عنوان دهمین جلد این سری کتاب‌ها، «فاشیسم» است، اصطلاحی که ما بارها شنیده‌ایم، اما بیشتر ماها نه تعریف درست و علمی‌ای از آن می‌شناسیم و نه چیزی در مورد تاریخچه آن می‌دانیم.

کتاب نخست، می‌کوشد، تعریفی از فاشیسم به دست بدهد و بعد تاریخچه فاشیسم را با بردن شما به فرانسه و ایتالیا و آلمان بررسی می‌کند.

این کتاب که توسط علمی معظمی ترجمه شده است، بدون احتساب نمایه و قسمت معرفی منابع، 223 صفحه دارد و قیمت‌اش 4500 تومان است.

3- گربه‌های آدمخوار: نشر نیکو با ترجمه «مهدی غبرایی» مدتی است که کتابی از هاروکی موراکامی با عنوان «گربه‌های» آدمخوار وارد بازار کتاب کرده است. این کتاب 132 صفحه دارد و متشکل از 6 داستان کوتاه است. دنیای موراکامی دنیایی است که در عین این ‌که در ژاپن امروز می‌گذرد، با تخیل و فانتزی هم سر و کار فراوان دارد و داستان‌های این مجموعه هم چنین قالبی دارند.

4- سه‌شنبه‌ها با موری: احتمالا فیلم سه‌شنبه‌ها با موری با بازی «جک لمون» را که از تلویزیون ایران هم پخش شده، دیده‌اید. اما خواندن این کتاب لطف دیگری دارد.

کتاب «سه شنبه‌ها با موری»، رمانی واقعی، نوشته شده توسط نویسنده آمریکایی با نام میچ آلبوم می باشد، این کتاب در تاریخ ۱۹۷۷ به انتشار رسید و چندین سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب ها قرار داشت، این کتاب، داستانی واقعی از ارتباط میچ با استاد پیشین خود، به نام موری شوارتز می باشد.

داستان از این قرار است که میچ که سال‌هاست، از استاد خود خبری ندارد، در واپسین لحظه های زندگی موری، پس از مشاهده تلویزیون، متوجه بیماری مرگ‌بار استاد خود شده و تازه به یاد قول چند ده ساله خود می‌افتد، حال موری به بیماری ALS دچار است و تنها چند ماه با مرگ تدریجی خود فاصله دارد و میچ می‌خواهد از این لحظه‌ها کمال استفاده را ببرد، حال این مرشد چه چیزی یاد می‌دهد؟

«سه شنبه‌ها با موری»، از تأثیرگذارترین و پر‌فروش‌ترین انتشارات نیویورک‌تایمز است که از اکتبر 1997 تاکنون همواره در صدر جدول پرفروش‌ترین کتابهای سال قرار داشته است.

5- زخم نامرئی: این کتاب را که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است، واقعها دوست دارم و توصیه می‌کنم.

این کتاب چاپ مجدد مجموعه داستان کوتاهی است که من سال‌ها پیش خوانده بودم و خیلی خوشحالم که دوباره بازنشر شده است. داستان‌های کوتاه این مجموعه که از کلاسیک‌های ادبی هستند، همه جالب و سرگرم‌کننده هستند.

اگر خیلی سرتان شلوغ است و فرصت نمی‌کنید رمان بلند بخوانید، می‌توانید با خواندن یک داستان از این مجموعه در شب‌ها، کلی لذت ببرید.

ری برادبری، فرانک اوکانر، آلبرتو موراویا، ماکسیم گورکی، فئودور داستایوسکی، لئو تولستوی، گی دو موپوسان، انوره دو بالزاک، ادگار آلن پو، ارنست همینگوی و … نویسندگان معروفی هستند که از هر کدام یک داستان در این مجموعه آورده شده است.

کتاب را حسن نامدار ترجمه کرده است و انتشارات فکرآذین آن را در 270 صفحه با قیمت 6500 تومان منتشر کرده است.

6- الفبای تقلب: الفبای تقلب، مجموعه 37 داستان کوتاه و طنز سورئال و فانتزی از نام آوران این حوزه است. کتاب را به مینیمال‌نویس‌ها و مینیمال‌خوان‌ها توصیه می‌کنم.

کتاب را انتشارات مروارید در 177 صفحه و 3700 تومان منتشر کرده است.

7- سرزمین‌های شبح‌زده: این کتاب ارزشمند را تینا روزنبرگ نوشته و برای همین کتاب برنده پولتزر هم شده است.

کتاب به طرز زیبا و هنرمندانه‌ای مشکلات و دردسرهای کشورهایی همچون لهستان، چکسلواکی و آلمان را بعد از سقوط دیکتاتوری کمونیستی بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که در راه گذار از دیکتاتوری به دموکراسی، چه کارهایی باید انجام داد و برای پرهیز از سقوط از چاله به چاه باید از چه کارهایی احتراز نمود.

این کتاب در 564 صفحه توسط نشر ثالث با ترجمه فروع پوریاوری منتشر شده است. قیمت کتاب 8500 تومان است.

تصور نکنید که کتاب نثر جامعه‌شناسانه یا سیاسی سنگین دارد، نه! کتاب بسیار پرکشش نوشته شده است و در آن با ذکر مکرر مثال‌هایی عینی، شما با شرایط مردم جوامع ذکر شده پس از پایان دیکتاتوری آشنا می‌شوید.

8- قصه‌های یک دقیقه‌ای: این کتاب را ایشتوان ارکنی نوشته است و نشر چشمه در385 صفحه با قیمت 8 هزار تومان منتشر کرده است.

تصور می‌کنم خواندن این داستان‌های کوتاه هم برای مینیمال‌نویس‌ها و مینیمال‌خوان‌ها خیلی جذاب باشد. ارکنی، سبکی قابل احترام دارد و از عاشق موجزنویسی است.

9- خاطره‌ای از کریسمس: این کتاب از کارهای مهم و کلاسیک ترومن کایوتی است. کاپوتی را لابد از روی فیلم «صبحانه در تیفانی» باید بشناسید. خاطره‌ای از کریسمس، مجموعه‌ای از سه داستان است که دو شخصیت اصلی آن ثابت هستند: پسرکی هفت‌ساله که شباهت زیادی به کودکی خود کاپوتی دارد و پیردختری دوست‌داشتنی.

این داستان در دوره اوج کاپوتی، عنی در دهه 60 میلادی نوشته شده است. این کتاب را انتشارات مروارید در 95 صفحه به قیمت 2700 تومان منتشر کرده است. مهدی فاتحی مترجم این کتاب است.

10- ذن در هنر نویسندگی: ری بردبری، نویسنده مشهور ژانر فانتزی و علمی – تخیلی با آن جهان‌بینی مثال‌زدنی‌اش، حالا 90 ساله است. بسیاری از آثار او به فارسی ترجمه شده‌اند، بسیاری هم نه.

اما انتشارات جهان کتاب، کتابی از او به نام ذن در هنر نویسندگی  با ترجمه «پرویز دوائی» در109 صفحه منتشر کرده است که حاوی بسیاری از نکات و ظرائف پیرامون نویسندگی و تجربه‌های نویسندگی خود اوست.

این کتاب را به همه مشتاقان نویسندگی به صورت عام و آنهایی که عاشق این نویسنده‌اند، توصیه می‌کنم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
22 نظرات
  1. یاسر می گوید

    سلام دکتر
    هر پستی که میذارید یه امید تازست واسه من،وبلاگتون رو دوس دارم خصوصاً بخش کتاب و فیلم رو
    خیلی از کتاب‌هایی که معرفی کردید رو تهیه کردم و خوندم
    ممنونم ازتون
    شاد و پیروز باشد

  2. حسین می گوید

    خوشحالم که هیچکدومشون رو نخوندم. با این حساب شاید 10 تا کتاب دیگه به لیست پاییزیم اظافه بشه !

  3. احمد می گوید

    خیلی خیلی ممنون از پست معرفی کتاب
    شما باعث میشین که من با خرید بعضی از این کتابها از روزمرگی فاصله بگیرم. باز هم ممنون.

  4. آریا می گوید

    دکتر عزیز من هم مثل شما این بخش معرفی کتابتان را خیلی دوست دارم

  5. na3r می گوید

    آفلاین بودن اجباری هم گاهی، توفیق اجباری است! …. موافقم…

  6. عابدی می گوید

    مثل همیشه عالی!

    همیشه علاقه ی خاصی به پست های معرفی کتاب یک پزشک داشتم!

    البته فکر کنم هر بار لابه لای این پست های معرفی کتاب یکی دو مورد زندگینامه هم باشه خیلی عالی میشه.

  7. نانی می گوید

    از اون کتاب داستان های یک دقیقه ای خوشم اومد. دیدمش حتمآ میخرم.

  8. محبوبه می گوید

    سلام … ما هم پست های معرفی کتاب رو خیلیییییییییی دوست داریم…ممنون.
    اکثر کتاب ها برای من جدید بودند به جز شماره های جهار و ده که چندین بار خونده و بارها هدیه داده ام.

  9. حسام می گوید

    مطلب جالبی بود. من خودم هر کتابی دستم برسه میخونم ولی کتاب نمیخرم :دی

  10. امیر می گوید

    سلام آقای دکتر، ممنون پست (های) باارزش تون. اگر منو به ریزبینی و مو رو از ماست بیرون کشیدگی و عدم توجه به روح مطلب متهم نکنند؛ خدمتتون عارضم که شما در فاصله 5 خط، 50% به قیمت کتاب “فاشیسم” اضافه کردید!!
    متاسفانه به دلیل کم خوان بودن ما، تیراژها پایینه و قیمتهای کتاب مساله ساز هستن. امیدوارم دانایی بیشتر و بیشتر در کشور ما ارزشمند بشه و برامون کتاب داشتن و خوندن بیشتر بیارزه!
    تشکر مجدد بابت تلاشتون برای نشر دانش و آگاهی

  11. صبا می گوید

    ممنون، با توجه به علاقه شما (مطالعه کتاب بر روی کتابخوان) و البته من لطفا کتاب با فرمت epub نیز معرقی نمایید.

  12. مرسده می گوید

    از اون پست های 20 بود
    واقعا ممنون
    بخاطر امتحان ارشد تا بهمن شب های کوتاه و بلند برای من فرقی نداره
    ولی تو لیست خرید میرن برای روزهای بلند بهاری

  13. نرم افزار حقوق و دستمزد می گوید

    خیلی دوست دارم گربه های آدم خوار را بخونم،حتما گیرش می یارم

  14. حسين می گوید

    ممنون از شما
    چقدر با این پستهای “کتابی” شما حال می کنم.
    دست تون درد نکنه

  15. کیهان می گوید

    من اولین دفعه بود واردسایت شما میشم.مطالب بسیارمفیدبود.مخصوصا معرفی کتابها

  16. EhSAN می گوید

    تو مملکتی … کتابی به نام فاشیست خوندنش وقت تلف کردنه… پیشنهاد میکنم کتابهای با نوشته های فارسی که در مملکت بیرون میان رو نخونید و در معرفی بعضی از چیزها دقت کنید.

  17. n.a می گوید

    از انتخابهای وسوسه کننده تون سپاسگزارم،حتما در برنامه قرار میدم برای خوندن.

  18. جابر می گوید

    سلام
    چرا کتابی از نویسندگان ایرانی معرفی نکردین – من هم به این لیست شما دو تا کتاب اضافه میکنم که واقعا جذاب و کشدار و بسیار تاثیر گذار هست
    اولیش “” یک عاشقانه آرام ” استاد نادر ابراهیمی(خدایش بیامرزد)‌و دومین کتاب “” چشمهایش”” از آقای بزرگ علوی است . هر دو کتاب بسیار زیبا هستند . به همه مخصوصا زوجهایی که در ابتدای راه زندگی هستند خواندن این دو کتاب رو توصیه میکنم

  19. منصور می گوید

    آرزوی توفیق روزافزون برای همه ی کسانی که در راه دانایی .پر ثمر نمودن عمر و خدمت به انسانیت تلاش می کنند. باتشکر از زحمات شما

  20. مهشید می گوید

    دکتر جان اون کتاب اولی که معرفی کردی رو خودت ترجمه فارسیشو خوندی؟ من که باورم نمیشه اون مترجمش بیست ساله اونجاست! اصلا نمیفهمم چی ترجمه کرده! اول فکرکردم اشکال از متنه اما خب همش که مال یه نویسنده نیست، اما همش مال یه مترجمه! خلاصه نمیدونم قضیه چیه که به نظرم اصلا ترجمه ی روان و منسجمی نیست. در آخر هم ممنون بابت همه ی پستهای خواندنی ای که مینویسید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تا وقتی تیراژ کتاب‌های این باشه، مترجم‌های خوب از کار شانه خالی می‌کنن و مترجم‌های جوان هم انرژی زیاد نمی‌ذارن. کتاب‌های خیلی مشهورتری هم این روزها در بازار کتاب دیده می‌شه با اغلاطی که حتی من غیرمترجم هم متوجه‌شون می‌شم.

  21. باسلام
    ضمن تشکر از کتابهای ارزشمندی که معرفی کرده اید لینک این صفحه به لینک های روزانه وبلاگ انجمن نقد کتاب یاران اندیشه لنجان افزوده شد
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5