نقش تبلت در مرور اخبار

5

پدیده تبلت، پدیده تازه‌ای است، پژوهش تازه‌ای که در مورد تبلت انجام شده است، اطلاعات جالبی در مورد میزان و شیوه استفاده از این گجت نوظهور را می‌دهد.

بر اساس آماری مؤسسه Pew، یازده درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر تبلت دارند که رقمی خیره‌کننده است، تصور کنید که هفت هشت میلیون ایرانی تبلت می‌داشتند!

مشخص شده است که 77 درصد افرادی که در آمریکا تبلت دارند، از وسیله‌شان هر روز استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از آنها، از تبلت برای مرور اخبار استفاده می‌کنند.

این پژوهش حاوی جزئیات قابل توجهی است، مثلا مشخص شده است که خواندن اخبار، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مردم با تبلت‌هایشان انجام می‌دهند و معلوم شده است که از زمانی که کاربران از تبلت استفاده می‌کنند به میزان بیشتری محتوای خبری مصرف می‌کنند.

تبلت‌ها حالا وسایل مکمل پی‌سی‌ها هستند، البته در آینده ممکن است وسیله رایانش اصلی ما هم بشوند.

تبلت‌ها امکانات خوب و رفاهی برای کاربران مشتاق مرور اخبار و اطلاعات تازه فراهم می‌آورند که پیش از آن سابقه نداشته است و بنابراین رقیب رسانه‌های سنتی کاغذی هم شده‌اند. به یاری اپلییکشن‌های نشریه‌ها و خبرگزاری‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به صورت خودکار اخبار را دستچین می‌کنند، می‌توان در زمان بسیار کمتری به اخبار بیشتری مناسب با ذائقه هر کاربر، دست یافت.

اما یک یافته جانبی جالب در پژوهش Pew نموداری است که میزان دسترسی به اخبار را از طریق اپلیکیشن‌ها و مروگرهای تبلت‌ها با هم مقایسه می‌کند.
صاحبان خبرگزاری‌ها و نشریات در این یکی دو ساله کوشش داشته‌اند تا با عرضه اپلیکیشن‌های جذاب، نظر کاربران بیشتری را جلب کنند. تصور کلی ما این است که اگر اپ روزنامه یا خبرگزاری‌ای نصب شود، احتمال اینکه کاربر در آینده اپ را اجرا کند و اخبار را با آن مرور کند، بیشتر است. به عبارتی ما فکر می‌کنیم که نصب اپ، نوعی تعهد برای کاربر به همراه دارد.

اما بر اساس پژوهش Pew مشخص شده است که هنوز تعداد کاربرانی که با مرورگر اینترنتی خبر می‌خوانند، بیش از آنهایی است که با اپلیکیشن‌ها اخبار را می‌خوانند:

البته باید در نظر داشت که با طراحی‌های جدید صفحات وب و استفاده از HTML5، فاصله بین اپ‌ها و صفحات وب از نظر میزان جذابیت و رابط کاربری تا حدی کم شده است. مثالی خوبی که در این مورد می‌توانم بزنم، نسخه ویژه روزنامه نیویورک‌تایمز در این آدرس است که به نظر من از اپلیکیشن این روزنامه هم جذاب‌تر است. حتما ببینید!

از دید شخصی هم نتایج این تحقیق منطبق با تجربه من بوده است، تبلت هم‌اینک برای من وسیله اصلی دسترسی به خبر است و ماه‌هاست که به سبک سابق از گودر برای مرور اخبار استفاده نمی‌کنم و به جای آن عدمتا از اپ‌های سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بهره می‌برم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. Ali می گوید

    سلام، لطفا چند تا از آپ های خبرگزاری ها را معرفی نمایید.

  2. هادی می گوید

    جالب بود خیلی!

  3. Reza می گوید

    سلام دکتر جون بالاخره ما نفهمیدیم شما تبلت چی داری؟ آیپد یا گالاکسی تب؟ اگر تجربه کار با هر دو را داشتید کدوم بیشتر به دلتون نشته؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      هر دو را دارم. هر کدوم نقاظ قوتی دارن. من بیشتر از آی‌پد استفاده می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5