با کمک گوگل، نسخه تبلت و موبایل سایت خود را بسازید

12

در پست قبل در مورد اپلیکیشن‌های مجله‌ای اجتماعی برایتان نوشتم، در آن پست در مورد اپلیکیشن تازه گوگل یعنی «کارنتس» Currents هم برایتان نوشتم.

درست است که «کارنتس» در حد و اندازه‌های زایت یا فلیپ‌بورد نیست، اما باید توجه داشته باشیم که اصولا هدف گوگل از انتشار «کارنتس» هماوردی و رقابت با اپلیکیشن‌های مجله‌ای موجود نبوده است و به نظر می‌رسد این اپ می‌خواهد یک محیط زیبا و ساده برای مطالعه سرراست سایت‌ها و منابع خبری مورد علاقه شما باشد.

همان طور که اشاره شد با کمک کارنتس می‌توانید به صورت زیبا سایت‌ها و منابع خبری را مرور کنید. اما اگر شما صاحب یک سایت یا وبلاگ باشید، چه؟ آیا فقط سایت‌های و خبرگزاری‌های بزرگ می‌توانند از خدمات کارنتس استفاده کنند؟

نه! شما به عنوان صاحب یک وبلاگ کوچک هم می‌توانید نسخه مخصوص تبلت و موبایل وبلاگ خود را بسازید، مثل من!

البته توجه داشته باشید که خوانندگان شما فقط در درون خود اپلیکشن کارنتس می‌توانند نسخه موبایل یا تبلت وبلاگ شما را ببینند و کارنتس اپ مستقلی تولید نمی‌کند و در اختیار شما قرار نخواهد داد.

با خواندن توضیحات زیر، بیشتر متوجه موضوع خواهید شد.

– نخست با مرورگر کروم به اینجا بروید. نام وبلاگ خود و آدرس فید وبلاگ خود را بنویسید.

– روی create کلیک کنید و قدری صبر کنید، می‌بینید که به سرعت نسخه تبلت، اندروید، آی‌فون و آی‌پد وبلاگ شما ساخته شده و پیش نمایش آن هم مشخص است.

با کلیک بر روی آی‌فون و تبلت و اندروید و آی‌پد می‌توانید پیش‌نمایش وبلاگ خودتان را در هر یک از این گجت‌ها ببینید.

– در مرحله بعد شما می‌توانید در قسمت Edition name & description، اطلاعات اضافی در مورد سایت خودتان بدهید. یا در قسمت Edition icon، آیکونی برای سایت خودتان انتخاب کنید.

– شما می‌توانید از بازدیدکنندگان بخواهید که آدرس ایمیل به شما بدهند یا گوگل آنالیتیک برای نسخه تبلت و موبایل سایت خودتان تنظیم کنید تا اطلاعاتی در مورد میزان بازدید موبایلی داشته باشید.

– اما مسلما خیلی‌ها می‌خواهند که نسخه موابایلی سایتشان چیزی بیشتر از نمایش مجله‌ای فید وبلاگشان باشد، بنابراین اگر نیاز داشتید، می‌توانید آدرس فیدهای دیگری را به نسخه موبایلی سایت خود اضافه کنید یا توضیحات، عکس یا ویدئویی به آن اضافه کنید. شما می‌توانید حتی آخرین فیدهای گوگل پلاس خودتان را به نسخه موبایل سایت خود اضافه کنید!

– با مراجعه به قسمت Presentation options می‌توانید قالب نسخه موبایلی را تا حدی تغییر بدهید.

– اما شما قبل از اینکه مجاز به انتشار نسخه موبایل خود در کارنتش باشید، باید مالکیت خود را ثابت کنید. مسلم است که اگر این مرحله نباشد، هر کسی می‌تواند نسخه موبایلی هر سایتی را که دلش خواست بسازد و محتوای مورد نظر خود را هم اضافه کند.

اثبات مالکیت بسیار ساده است، کافی است که یک فایل کوچک را بگیرید و در ریشه سایت خود آپلود کنید و با مرورگر باز کنید تا گوگل متوجه شود، شما صاحب سایت هستید.

با اتمام این مراحل که خیلی ساده هستند، شما صاحب نسخه موبایل و تبلت وبلاگ یا سایت خود می‌شوید، لینکی به شما داده می‌شود که با اشتراک آن با خوانندگانتان می‌توانید نسخه موبایل وبلاگتان را به آنها نشان بدهید.

همان طور که در بالا اشاره کردم، این نسخه موبایلی با یک نسخه موبایلی مستقل تفاوت دارد، یعنی این نسخه موبایل را دوست‌داران وبلاگ شما فقط با اجرای اپ کارنتس خواهند دید.

در واقع گوگل با کارنتس کوشیده است که به تولیدکنندگان کوچک محتوا با این کار مجالی برای انتشار مدرن‌تر محتوای خود بدهد و در عوض اپ مخصوص خبرپراکنی خود را به صورت غیرمستقیم تبلیغ کند.

نسخه موبایلی که به این شیوه تولید می‌شود، گرچه کامل نیست، اما نیازهای بسیاری‌ها را هم برآورده می‌‌کند.

در پایان ممکن است این سؤال شما برای شمت پیش بیاید که اگر سایت یا وبلاگ مورد علاقه‌تان نسخه موبایلی کارنتس نداشت باید چه کنید، باید بگویم که مشکلی نیست و شما می‌توانید بعد از اجرای اپ کارنتس با جستجویی سایت مورد نظرتان، فید آن را به کارنتس اضافه کنید و مطالعه‌اش کنید.

خوب برای اینکه اپلیکیشن کارنتس و نسخه موبایلی «یک پزشک» را تست کنید، نخست اپ کارنتس را برای اندروید یا iOS دانلود کنید و بعد با مرورگر گوشی یا تبلت خودتان به اینجا بروید. اگر نمی‌توانید کارنتس را به صورت مستقیم از اندروید مارکت بگیرید، می‌توانید از بازار استفاده کنید.

اگر یک اپلیکیشن بارکد اسکنر دارید، می‌توانید، از این کیو آر کد هم استفاده کنید:


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. احسان می گوید

    آقای مجیدی اطلاع دارین سی پنل نسخه موبایل داره یا نه؟ مواقعی پیش میاد که بخوام با موبایل تنظیمات هاست رو انجام دیم

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      نه، تا جایی که می‌دونم نسخه موبایل نداره.

      1. حامد می گوید

        من نمیدونم این قسمت از آموزشتون یعنی چی اگه میشه توضیح بدید:
        اثبات مالکیت بسیار ساده است، کافی است که یک فایل کوچک را بگیرید و در ریشه سایت خود آپلود کنید و با مرورگر باز کنید تا گوگل متوجه شود، شما صاحب سایت هستید.

    2. احسان اسدالهی می گوید

      برای cpanel یک اپ اندروید موجود است. می توانید در مارکت بازار بیابید : http://drya.in/C

  2. آرمان می گوید

    سلام آقای مجیدی، چرا واسه وبلاگ خوبتون یه نسخه موبایل که بدون اپ هم قابل خوندن باشه نمی سازین؟! واقعا حیفه.

  3. شهریار می گوید

    http://www.google.com/gwt/n
    Formatted for mobile viewing by Google
    محشره،هر سایتی رو براحتی و خوب باز میکنه

  4. وهاب می گوید

    ممنون…

  5. علی می گوید

    سلام.فکر میکنم تو نسخه گوگل کارنتس “یک پزشک” یه مشکلی وجود داره. لطفا بررسی کنید.

  6. شهریار می گوید

    کارنتس 1پزشک مشکل داره. من با نکسوس4 اندروید 4.3 نمی‌تونم باز کنم

  7. قاصدک می گوید

    مطالب سایتتون فوق العادست طوری که نمیشه تو سایت ها ومنابع فارسی دیگر پیدا کرد.
    من نمیدونم این قسمت از آموزشتون یعنی چی اگه میشه توضیح بدید:
    اثبات مالکیت بسیار ساده است، کافی است که یک فایل کوچک را بگیرید و در ریشه سایت خود آپلود کنید و با مرورگر باز کنید تا گوگل متوجه شود، شما صاحب سایت هستید.

  8. ملیکا می گوید

    سلام .

    من از شما یک سوال دارم شاید شما بتونید به من کمک کنید من میخوام اینترنت گوشیم رو وصل کنم از طریق Wi-fi ولی حین وصل شدن میگه سیگنال ضعیفه بعضی ها بهم میگن مشکل از شبکه است ولی من نمیدونم باید چیکار کنم که گوشیم به اینترنت وصل بشه ممنون میشم به سوالم جواب بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5