بهترین‌های CES 2012 – قسمت سوم: اولترابوک‌ها

9

آیا با اوج گرفتن تبلت‌های تصور می‌کردید که به زودی شاهد مرگ لپ‌تاپ‌ها خواهید بود؟
نه! آنها زنده‌اند، البته به صورت تکامل‌یافته و در قالب اولترابوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها حیاتی دوباره یافته‌اند، طوری که درCES 2012، بیش از هر گجتی، صحبت از اولترابوک‌ها بود.

اینتل که تا به حال 150 میلیون پردازنده Sandy Bridge فروخته است، بسیار امیدوار است که با رونق گرفتن بازار اولترابوک‌ها بتواند پردازنده تازه‌تر Ivy Bridge خود را در دل آنها ببیند.

در این پست اولترابوک‌های برتر CES 2012 را با هم مرور می‌کنیم:

– Aspire S5 شرکت ایسر: این اولترابوک 13.3 اینچی است و نخستین لپ‌تاپی است که به صورت رسمی اعلام شده است که از فناوری تاندربولت که پیش از این فقط در مک‌ها بود، پشتیبانی می‌کند.

ضخامت Aspire S5، تنها 15 میلیمتر است که آن را مبدل به نازک‌ترین اولترابوک موجود کرده است. از آلیاژ منیزیوم در ترکیب بدنه این اولترابوک استفاده شده است. این لپ‌تاپ در پشت خود پنلی دارد که با برداشتن آن، تعدادی بیشتر پورت برای اتصال به وسایل جانبی آشکار می‌شود.

وزن این لپ‌تاپ تنها 1.35 کیلوگرم است و ادعا می‌شود که تنها در عرض 1.5 ثانیه سیستم عامل را بالا می‌آورد.

Aspire S5 پورت USB 3.0 دارد و حافظه‌اش از نوع SSD‌ است، در کنفرانس خبری ایسر، این شرکت به صورت قاطع اعلام نکرده است که از چه پردازنده‌ای در زمان به بازار آمدن این لپ‌تاپ استفاده خواهد کرد، اما به احتمال زیاد از پردازنده Core i5 یا i7 استفاده خواهد شد.

– سری IdeaPad U شرکت لِنوو: مدل U310 و U410 ، دو مدل شاخص این سری هستند که بهای پایه هر دو 599 دلار است، می‌توان بر حسب نیاز ویژگی‌هایی مثل حافظه SSD به میزان 64 گیگ یا هارد 500 گیگی یا پردازنده یک گیگی Nvidia GeForce 6210M را برای این دو مدل سفارش داد.

مدل U310، سیزده اینچی است و تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد و ضخامتش فقط 18 میلیمتر است، در حالی که مدل U410 1.9 کیلوگرمی است و ضخامتش 21 میلیمتر است.

البته لنوو، اولترابوک جالب IdeaPad YOGA را هم در CES‌ معرفی کرد که در «یک پزشک»، این لپ‌تاپ/تبلت در پست پیشین معرفی شده بود.

– Envy 14 Spectre شرکت HP: این لپ‌تاپ 14 اینچی است و ضخامتش 21 میلیمتر است که قدری از اولترابوک‌های روتین، بیشتر است. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5 یا Core i7 استفاده می‌کند و هاردش 128 گیگی است.

این لپ‌تاپ با توجه به وضوح خوب صفحه نمایش می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که دوست دارند با لپ‌تاپ فیلم ببینند.

وزن Envy 14 Spectre، حدود 1.7 کیلوگرم است.

– نوبت می‌رسد به لپ‌تاپ‌های سری 5 سامسونگ، این لپ تاپ‌های در دو اندازه 13 و 14 اینچی تولید شده‌اند و از پردازنده نسل دوم Core i5 اینتل و کارت گرافیک Radeon HD استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌های، 8 گیگ رم دارند و زمان بوت آنها فقط 20 پانیه است.

– نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری 9 سامسونگ: این لپ‌تاپ‌ها دو نسخه 15 و 13 اینچی دارند. ضخامت نسخه 13 اینچی 12.9 میلیمتر و وزنش 1.16 کیلوگرم و ضخامت نسخه 15 اینچی 14.9 میلیمتر و وزنش 1.59 کیلوگرم است.

پیشرفت‌های نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری 9 سامسونگ، چشمگیر هستند، از بین آنها می‌شود به کاهش وزن 180 گرمی، افزایش وضوح صفحه نمایش به 1600 در 900، بدنه آلومنیومی با طراحی زیبا و پورت‌های متعدد با دسترسی آسان اشاره کرد.

این لپ‌تاپ‌های 8 گیگ رم دارند و از حافظه SSD با ظرفیت 128 یا 256 گیگ استفاده می‌کنند.

زمان بوت این سری از لپ‌تاپ‌های زیر 10 ثانیه است، نسخه 15 اینچی می‌تواند با شارژ کامل 10 ساعت کار کند.

طراحی زیبای آئرودینامیک، از ویژگی‌های این سری است.

– XPS 13 شرکت Dell: ضخمیم‌ترین قسمت این اولترابوک 13 اینچی، 18 میلیمتر و نازک‌ترین قسمت آن 6 میلیمتر است. وزن آن کمتر از 1.36 کیلوگرم است. از پردازنده Core i7 بهره می‌برد و کیبوردش نور پشت‌زمینه هم دارد. حافظه‌اش از نوع SSD به میزان 128 یا 256 گیگ است.

شرکت دل را که خیلی دیر به مسابقه اولترابوک‌ها وارد شده است، نباید دست‌کم بگیریم، چرا که همین شرکت بود که چند سال پیش با Adamo، پیشگام ساختن لپ‌تاپ‌های جمع و جور شده بود.

XPS 13 در ابتدای سال میلادی جاری وارد بازار خواه شد و قیمتش زیر هزار دلار، احتمالاحدود 900 دلار خواهد بود.

– Z430 شرکت ال‌جی: طراحی فلزی زیبا، ضخمت 19.9 میلیمتری، استفاده از پردازنده Core i7 و بوت سریع باعث شد که این لپ‌تاپ 14 اینچی را در فهرست برترین اولترابوک‌های CES‌ بیاوریم.

– اما بد نیست که در انتها یادی از عجیب‌ترین لپ‌تاپ نمایشگاه CES 2012 بکنیم که گرچه به خاطر ضخامتش نمی‌توان آن را در دسته اولترابوک‌ها گنجاند، اما در عوض ویژگی‌های دیگری دارد که آن را شاخص می‌کند.

این لپ‌تاپ Nikiski نام دارد و اینتل تولدش کرده است، این لپ‌تاپ یک تاچ پد شیشه‌ای شفاف دارد که همه عرض پایین کیبورد را اشغال کرده است، وقتی این قسمت شیشه‌ای را با یک انگشت لمس می‌کنید مثل یک ترک‌پد روتین عمل می‌کند، البته نگران واکنش این ترک‌پد عریض موقع تایپ کردن نباشید، چون لپ تاپ هوشمند است و متوجه می‌شود که کف دست را بر ترک‍‌‌پد نهاده‌اید.

اما وقتی که لپ‌تاپ را می‌بندید قضیه جالب می‌شود و این قسمت شیشه‌ای مبدل به یک صفحه لمسی می‌شود که از طریق آن می‌توانید بعضی از کارها از جمله چک کردن ایمیل‌ها را انجام بدهید. به این ترتیب برای کارهایی مثل چک لحظه‌ای ایمیل، پیام‌های فیس‌بوک یا قرارهای کاری‌تان، نیازی نیست که لپ‌تاپ را باز کنید.

گرچه در تصویری بالا نمایی شبیه «مترو»ی ویندوز هشت را می‌بینید، اما باید بگویم که نسخه اولیه Nikiski تنها ویندوز 7 را اجرا می‌کند. قیمت این لپ‌تاپ 699 دلار است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    واقعا قیمت هاشون خیلی خوبه. (البته با دلار خدابیامرز 1000 تومنی)
    هرچند اگه بیان تو ایران، دو برابر میشن!!

  2. m.r می گوید

    اینجا یه چیز با هم جور در نمیاد شما درمورد اولترابوک ایسر گفتید ضخامت Aspire S5، تنها ۱۵ میلیمتر است که آن را مبدل به نازک‌ترین اولترابوک موجود کرده است و در مورد سامسونگ سری 9 گفتید 12.9 میلیمتره

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      با تشکر از دقت نظر شما، باید بگم اعداد نوشته شدن درست هستن. سایت سی‌نت را ببینید.
      احتمالا مسئله برمی‌گرده به طراحی وج wedge سامسونگ سری 9 که یه قسمتش را ضخیم‌تر از قسمت دیگه می‌کنه. فکر کنم عدد نوشته شده ضخامت متوسط تبلت سامسونگ بوده باشه و در مورد این تبلت‌ها خیلی بهتره که ضخامت دو سمت نازک و ضخیمش را بگن. فعلا من جایی پیدا نکردم که این دو عدد را به ما بگه.

      1. m.r می گوید

        آره حق با شماست..ممنون از پاسختون

  3. مهدي می گوید

    13 اینچیش 12 میله ولی اون 15 اینچیه

  4. saman می گوید

    این ایسر هم گل کاشته امسال!
    حمل این اولترابوک ها با این ضخامت بسیار کم و سبکی خیلی لذت بخشه!

  5. علی می گوید

    http://www.xpango.com?ref=92623680
    برای دریافت هدیه رایگان در این سایت ثبت نام کنید شلید شماهم توی قرعه شانس اوردین و یه گوشی گرفتین

  6. تکنولوژی می گوید

    کاری که اپل سال ها داشت انجام میدادو اینا تازه دارن تقلید میکنن

  7. رضا می گوید

    “وزن این لپ‌تاپ تنها ۱٫۳۵ کیلوگرم است و ادعا می‌شود که تنها در عرض ۱٫۵ ثانیه سیستم عامل را بالا می‌آورد.”
    1.5 ثانیه قابلیت بوت از ریزوم داره . وگرنه بوت سیستم عامل که ….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5