14 زن خلاق و پیشروی «سیلیکون وَلی»

13

دست خودمان نیست، اما ما تا نام سیلیکون ولی، استارت‌آپ و شرکت‌های بزرگ به گوشمان می‌خورد، به یاد رؤسا و رهبرانی مانند استیو جایز، بیل گیتس، سرگئی برین، لری پیج، مارک زاکربرگ و … می‌افتیم و خیلی کم پیش می‌آید که یادی از زنان پیشروی دنیای فناوری کنیم. «بیزینس اینسایدر» نگاهی دارد به زنان خلاق دنیای سیلکون ولی.

1- مری میکر: او یکی از آگاه‌ترین شحصیت‌های دنیای سیلیکون ولی است. زمانی به وی لقب ملکه نِت داده شده بود، او در روانشناسی و اقتصاد تحصیل کرده است. میکر، سهامدار موفق انبوهی از شرکت‌ها از آمازون و گوگل گرفته تا یاهو و مایکروسافت است. او یکی از اعضای هیئت مدیره سایت محبوب اشتراک موسیقی soundcloud است.

2- Sukhinder Singh: او مؤسس و رئیس سایت خرید آنلاین Joyus.com است. بیشتر سایت‌های خرید و فروش به درج عکس از محصولات خود بسنده می‌کنند، اما Joyus مبتکر قرار دادن ویدئوهای محصولات است.

او قبلا مسئول اجرایی گوگل در منطقه آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرق بود. مسئولیت پیشین دیگر او ریاست سایت محبوب Polyvore بود.

3- مریم نفیسی: او در 28 سالگی همراه شریک خود سایت آرایش Eve را به مبلغ 110 میلیون دلار فروخت!

او حالا در سانفرانسیسکو، استارت‌آپ دیگری دارد: سایت Minted.com که کارش فروختن کارهای مبتکرانه طراحان است، شرکت او در سال 2011، حدود 5.5 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

4- کارا ویشر: او یکی از دبیران سایت AllThingsD است. نقدها و مقالات او در مورد شرکت‌های فناوری مؤثر و بیرحمانه است!

5- سارا لِیسی: او عضو سابق سایت تک‌کرانچ بود و این سایت را برای تأسیس استارت‌آپ خود که یک سایت خبری به نام PandoDaily است ترک کرده است، او توانسته است تا به حال 2.5 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

6- ارنستین فو: او دانشجوی دانشگاه استنفورد و در عین حال جوان‌ترین سرمایه‌گذار سیلیکون ولی است. او آنقدر موفق کرده است که عکس‌اش، کاور مجله معتبر فوربس هم شده است.

7- آلیسون پینکوس و سوزان فلدمن: آنها مؤسسان سایت خرید و فروش One Kings Lane هستند، سایتی که ارزش آن 440 میلیون دلار برآورد می‌شود و سال پیش 40 میلیون دلار سود برای آنها داشته است.

8- جولیا هارتز: او همراه با شوهرش، سایت Eventbrite را راه انداخته است که سایتی است که کار مدیریت، تبلیغ و فروش بلیط‌های رویدادها و مراسم مختلف را ساده می‌کند.

9- لیزا شوگر: او امپراطوری وبلاگ‌نویسی‌ای مخصوص زنان به نام Sugar Inc.را دارد.

10- جسیکا اسکورپیو: او استارت‌آپ موفقی به نام GetAround دارد که به کاربرانش اجازه می‌دهند خودروهای یکدیگر را قرض بگیرند.

11- Leah Busque: او سایت TaskRabbit را تأسیس کرده است، کار این سایت این است که به کابرانش امکان دهد، برای انجام کارهای خود از کارهای خانه گرفته تا خرید و تجیول اجناس، افراد مناسبی در حوالی محل اقامتشان پیدا کنند.

12- شریل سندبرگ: او می‌تواند یکی از ثروتمندترین زن‌های دنیا باشد که ثروتش حاصل تلاش خودش بوده است. شریل یکی از اعضای اجرایی فیس‌بوک است، او مسئول ارتقای درآمدهای آگهی فیس‌بوک به 4 میلیارد دلار در سال پیش بوده است. امسال، زمانی که سهام فیس‌بوک به صورت عمومی عرضه شود، او بخت میلیاردر شدن را خواهد داشت! او عضو سابق گوگل و کارمند وزارت خزانه‌داری آمریکا هم بوده است.

13- مگ ویتمن: در اهمیت او همین بس که او رئیس کنونی شرکت بزرگ HP است! او عضو سابق والت دیسنی، DreamWorks و سایت eBay بوده است. ثروت او در سال 2010 حدود 1.3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در عین حال او یک سیاستمدار هم است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
13 نظرات
  1. زهرا می گوید

    مثل همیشه عالی و بی نظیر بود.

  2. مصطفی می گوید

    خیلی عالی بود. اگه میشد بگید که چرا با همچین سایتهایی اینقدر پول در می آرن دیگه خیلی خوب میشد…واقعا بعضی هاش اصلا به چشم نمیان!!!!!

  3. راحیل می گوید

    با این اوضاعی که دسترسی به اینترنت تو ایران داره اگر ما که کارمون در رابطه مستقیم با نت هست دیوانه نشیم و به تیمارستان نریم باید شکرگذار باشیم چه برسه به اینکه “زن خلاق و پیشرو” هم بشیم :)))

  4. حیدر می گوید

    من یکی از پست هایتان را در قسمت مطالب تصادفی خواندم ولی در آنجا نتونستم کامنت بزارم فکر کنم قسمت نظرات اونجا بسته شده باشه
    http://1pezeshk.com/archives/2007/12/post_694.html#comments
    و ببخشید که اینجا نظرم رو درباره اون مطلب میذارم
    که در مورد مواد نیروزای مغزی بودش
    و چه جالب که من دیشب داشتم فیلمی رو می دیدم به اسم نامحدود یا limitless که توی اون فیلم یک نویسنده ای که با انسداد ذهنی مواجه شده بوده از یک قرصی استفاده می کنه که باعث میشه از 100 درصد ! مغزش استفاده کنه البته این فیلم جزو فیلم های تریلر اکشن به حساب میاد ولی ایده جالبی داره و تا حدودی به مطلب شما مرتبط بود

  5. Mohsen می گوید

    مرسی

  6. gozari می گوید

    همیشه پای یک زن در میان است…

  7. ادیب می گوید

    عالی بود/من هم قبول دارم بسیاری ه از زنان میتوانند قدرتمند باشند

  8. bahar می گوید

    بی نظیربودبازهم اینگونه مطالب رادرسایت قراردهید.

  9. محسن می گوید

    سلام.من دیگه نمیخوام از شما خبری تو میلم دریافت کنم.باید چی کار کنم؟

  10. فرشید می گوید

    عالی بود.

  11. mohammad می گوید

    واقعا به این زنهای موفق باید افتخار کرد

  12. ش می گوید

    اینا که 13 تاست!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5