معرفی چند کتاب

10

1- شرافت سیسیلی: برای کسانی که وقت زیادی برای مطالعه ندارند، هیچ چیز بهتر از مجموعه داستان کوتاه نیست. هشت داستان مجموعه‌ شرافت سیسیلی جذابیت، تعلیق و لذت خواندن را یکجا به خواننده‌ی علاقه‌مند می‌چشاند. نویسندگان این مجموعه طیف‌های مختلفی از مکتب‌های ادبی از اواخر قرن 19 تا نیمه‌ دوم قرن 20 را در برمی‌گیرند به گونه‌ای که رئالیسم بالزاک و شروود اندرسن در کنار سبک امپرسیونیستی توماس مان و ادبیات پر هول و هراس گوتیک که تسوایک استاد آن است درکنار هم قرار گرفته‌اند.

این کتاب را انتشارات کاروان با ترجمه یوسف قنبر در 144 صفحه و به قیمت 3800 تومان منتشر کرده است.

خرید آنلاین کتاب از فروشگاه آدینه.

2- دست‌نوشته‌های یک مرده: این کتاب اثر میخاییل بولگاکف است، بولگاکف کار روی این رمان در سال 1930، بعد از اعمال سانسور روی یکی از نمایشنامه‌هایش آغاز کرد، این رمان منحصر به فرد با طنز حزن‌انگیزش، با قلمی توانا، زبانی سلیس، نیش‌دار و طنزآلود، خفقان حاکم بر فضای فرهنگی و هنری زمانه‌ای را نشان می‌دهد که بولگاکف را در زیر چنگال‌های محدودیت‌ها می‌فشارد. فضای اعمال محدودیت‌های حاکمیت که همواره در طول تاریخ ابتدا هنر و فضای خلاقانه نوشتار را نشانه رفته است، در این رمان با زبانی ساده، اما پرکنایه و مغزدار به تصویر کشیده است.

این رمان البته رمانی بی‌پایان است و مرگ بولگاکف، مانع از آن شد که این رمان به پایان برسد.

کتابسرای تندیس این کتاب را 230 صفحه با بهای پنج هزار تومان با ترجمه فهمیمه توزنده‌جانی به بازار کتاب فرستاده است.

3- تاریخ علم مردم: تاریخ علمی را که در مدرسه خوانده‌ایم، همه می‌دانیم، گالیله چطور از تلسکوپش استفاده کرد تا نشان بدهد، زمین مرکز عالم نیست، چطور سیبی از درخت افتاد و نیوتن جاذبه زمین را کشف کرد، چطور اینشتین با یک معادله ساده، پرده از اسرار زمان و مکان برداشت. ولی این تاریخ پر از دوره‌های طولانی ناآگاهی و بی‌خبری است. در این روایت حماسی سنتی، چند «مرد بزرگ» با «مغزهای بزرگ»، یک سر و گردن از دیگران بلندترند و ما هر چه علم داریم، به آنها مدیونیم.

اما سهم توده‌های گمنام مردم، مردم کوچه و بازار، در تولید و نشر علم، خیلی خیلی بیشتر از آنی بوده که ما می‌پنداریم یا می‌پذیریم:

تقریبا هر نوع گیاه و جانوری را که امروزه خوراک ماست، مردمان پیش از تاریخ با آزمایش و با مهندسی ژنتیک عملی، اهلی کرده‌اند. برای علم تولید غذا، دِین ما به سرخ‌پوست‌های پیش از کشف آمریکا، بیشتر است تا به گیاه‌شناسان ژنتیکی امروزی. پزشکی هم با شناخت خواص درمانی گیاهان آغاز شد و رشد کرد. اروپایی‌ها خواص درمانی درخت گنه‌گنه را در مداوای مالاریا از سرخ‌پوستان آمریکا یاد گرفتند و یک برده آفریقایی به اسم اُنیسموس بود که مایه‌کوبی علیه آبله ره به مردم آمریکای شمالی یاد داد. افتخار کشف واکسن به دکتر ادوراد جنر نسبت داده می‌شود، ولی در واقع این کشاورزی به نام بنجامین جِستی بود که پی به این مهم برد.

ناخدا «کوک» بدون اطلاعات یک دریانورد بومی، هرگز نمی توانست نقشه‌اش را از جزایر اقیانوس آرام بکشد و ریاضیات هم به شیوه مشابهی مدیون بازرگان‌ها، دفتردارها و نقشه‌بردارهاست.

کتاب جالب «تاریخ علم مردم»، کتابی است که در پی آشکار کردن سهم مردم در تولید علم است. این کتاب را نشر ماهی در 547 صفحه و به قیمت 16500 تومان با ترجمه حسن افشار، منتشر کرده است.

4- چشم گربه: این رمان را مارگارت اتوود -نویسنده مشهور کانادایی- نوشته است. در این رمان، راوی یک نقاش مسن است که آثارش در قالب یک نمایشگاه مرور آثار در شهر تورنتو، برگزار شده است. این نقاش به موازات مواجهه با آثار قدیمی‌اش، خاطرات و سرگذشت‌های هنری و سیاسی‌اش را در ذهن مرور می‌کند.

این کتاب را انتشارات مروارید در 522 صفحه و به قیمت 12900 تومان به بازار فرستاده است.

خرید آنلاین کتاب

5- بعد از انقلاب: «در این اثر که نخستین بار در سال 1984 میلادی منتشر شده بود، مقالاتی از برخی نویسندگان مطرح جهان آمده است؛ مقالاتی که گاه رنگ و بوی داستانی به خود می‌گیرند.

در کتاب «بعد از انقلاب»، مقالات و گزارش‌هایی از نویسندگان مختلف دنیا گنجانده شده که با محوریت برخی از انقلاب‌ها و جنبش‌های اعتراضی قرن بیستم نوشته شده‌اند.

علاوه بر نویسندگانی چون کلیما، کوندرا، گوردیمر، مارکز و کاپوشینسکی که نامشان بر روی جلد کتاب آمده، آثاری از نویسندگان کشورهای مختلف چون کوبا، آلمان شرقی، آمریکا، انگلیس، چین و روسیه نیز در کتاب گنجانده شده و در تمامی آن‌ها پیامدهای انقلاب‌های جهان سوژه اصلی نویسنده برای خلق اثر بوده است.

برای مثال مقاله «پاریس یا پراگ» که نخستین گزارش کتاب با آن شروع می‌شود درباره جنبش آزادیخواهی مردم چک با نام «بهار پراگ» است؛ دوره‌ای که با گسترش آزادی‌های فردی و اجتماعی در این کشور همراه بود.

«سفر غایی» نیز عنوان گزارشی از گوردیمر است که ترجمه‌ای است از مقاله‌ای با نام «The Ultimate Safari». این اثر با جملات رازآلود نویسنده آغاز می‌شود که سبک ساده نوشتار نویسنده را به خوبی نشان می‌دهد:‌ «آن شب مادرمان به فروشگاه رفت و دیگر برنگشت. هرگز. چی شد؟ نمی‌دانم. پدرم هم یک روز رفته بود و دیگر برنگشته بود؛ اما او در حال جنگ بود. ما هم در حال جنگ بودیم؛ اما بچه بودیم؛ مثل پدربزرگ و مادربزرگ‌مان بودیم، اسلحه نداشتیم…»

راوی ماجراهای این کتاب دختر جوان و سیاه‌پوستی است که تا پایان ماجرا هم متوجه نمی‌شود چه بر سر مادر یا پدرش آمده است؛ مادر و پدری که یک روز خانه را ترک کردند و هرگز بدان بازنگشتند و تمام شواهد نشان می‌دهند که آن دو از دنیا رفته‌اند.

«نامه‌هایی به پدرم که حالا مرده است» نوشته‌ای است که در قالب نامه تنظیم شده است. نامه‌هایی که در طول سال‌های 1958 تا 1970 میلادی، بین نویسنده و پدرش رد و بدل شده است و به خصوص در نامه‌های پدر خاطراتی از روزهای سخت جنگ آمده است.

«بعد از انقلاب» در 320 صفحه با ترجمه فروغ پورپاوری و به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات «مهرویستا» روانه بازار کتاب ایران شده است. (منبع توضیحات)

6- تاریخ آمریکا از 1492 تا 2001: این کتاب مفصل را هاوارد زین نوشته است.

در شرایطی که ما غالبا اطلاع درستی از تاریخ کشورمان، چه معاصر و چه غیرمعاصر نداریم، برای من خیلی دشوار است که شما را ترغیب به خرید کتابی مفصل در مورد کشوری دیگر کنم، کتابی که بدون احتساب نمایه و قسمت عکس‌ها، 894 صفحه دارد و البته قیمت 28 هزار تومانی آن، هر کسی را می‌تواند از خرید آن منصرف کند!

اما خوب اگر مثل من وقتی فیلم‌ها و سریال‌های غربی را می‌بینید، احساس می‌کنید چیزی از تاریخ آمریکا نمی‌دانید و یا اگر کنجکاو هستید که در مورد تاریخ کشوری که این قدر در رویدادهای تاریخی کشورمان مؤثر بوده است، بیشتر بدانید، خرید این کتاب جامع را به شما توصیه می‌کنم.

این کتاب را انتشارات آمه با ترجمه مانی صالحی علامه منتشر کرده است.

7- اعتماد: این کتاب نوشته آریل دورفمن است و عبدلله کوثری آن را ترجمه کرده است. این کتاب را نشر آگاه در 181 صفحه و به بهای 3600 تومان منتشر کرده است.

داستان این رمان، ماجرای مبارزانی است که در فرانسه اشغال‌شده با آلمانی‌ها می‌جنگند. در این میان آلمانی‌هایی نیز هستند که بعد از پیروزی نازیسم، از میهن گریخته‌اند و به فرانسه پناه آورده‌اند، اما دست از مبارزه برنداشته‌اند.

همه چیز دراین داستان طى مکالمه طولانى مشخص مى شود. شخصیت هاى رمان درخلال گفت وگو به خواننده شناسانده مى شوند.

در این رمان کم نظیر ما با جهانی روبه رو می‌شویم که یکسره در هاله‌ای از دعاوی راست و دروغ که اثبات هیچ کدام برایمان میسر نیست پوشیده شده. هویت آدم‌ها از زبان کسانی بیان می شود که ما خودشان را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم آیا حتی آنچه راجع به خود می‌گویند راست است یا نه.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. مهدی می گوید

    چند ساله وبلاگتون را می‌خونم، تبریک می‌گم که وبلاگتون از قامت یک وبلاگ فناوری -که البته اون هم جالب بود- به وبلاگی با کارکرد عمیق و فلسفه و راهبری عمیق تبدیل شده. البته برای خیلی‌ها ممکنه مطالب شما مهم به نظر نمی‌رسه ولی من تحسین می کنم تعهد و پشتکار و تیزهوشی شما رو. فکر نکنید این تلاش‌ها را فراموش می‌کنیم.

  2. مریم می گوید

    با یک پزشک، همیشه کتاب‌های جالب کشف می‌کنیم، سری بعد چی می تونه باشه؟

  3. علیرضا تقوی می گوید

    بسیار عالی. انتخاب‌های عالی.

  4. نیلوفر می گوید

    مطالبی که تنها در وبلاگستان در یک پزشک به صورت مستمر و هدفدار دیده می‌شه. متشکرم از اشتراک دانایی.

  5. مصطفي می گوید

    اگه بشه بهترین رمان های سیاسی جهان رو معرفی کنین 🙂

    1. دکتر کتابفروش می گوید

      رمان سیاسی جیز مصطفی جون!

  6. رضا می گوید

    اعتماد بینظیره … خیلی خوشحالم که میبینم شما هم دوسش دارین …
    واقعا کتاب خوبیه هرکس نخونده بهش پیشنهاد میکنم شدیدا،حجمش هم کمه کمتر از 200 صفحه …

  7. زکریا سلیمانی می گوید

    سلام
    شرط می بندم هیچ کس متوجه نشده که تصویر روی جلد کتاب دست نوشته های یک مرده , تصویر بروس اسپرینگسنه
    🙂

  8. Farzad می گوید

    اگه یک پزشک اینطوری باشه ببین دو تا پزشک چه طوری می شه

  9. esan-andy می گوید

    معرفی کتاب ها تو سایت یک پزشک کم شده ها قبلا بیشتر بودن!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5