مبتلا شدن اپل به سندرم آزبورن!

4

سال پیش در «یک پزشک» مقاله‌ای در مورد کامپیوتر آزبورن 1 نوشته بودم، کامپیوتری که خیلی‌ها آن را نخستین کامپیوتر پرتابلی می‌دانند که به صورت انبوه تولید شده بود.

برایتان نوشتم که یکی از دلایلی عمده شکست شرکتی که «آدام آزبورن» بنا نهاده بود، راهبرد اشتباه او در تبلیغات بود، او آنقدر روی خصوصیات برتر نسل بعدی کامپیوترش مانور تبلیغاتی داد که هم فروش نسخه یک آزبورن را کم کرد و هم وقتی نسخه دوم آزبورن به بازار آمد و نتوانست انتظارات را برآورده کند، مشتریانش را سرخورده کرد.

آزبورن 2

اما حالا به صورت دیگر و البته «محدودتری»، شرکت اپل هم با پدیده آزبورن روبرو شده است که به صورت کاهش 31 درصدی فروش آی‌فون 4s، مطابق تازه‌ترین آمارهای سه‌ماهه اپل، خود را نشان داده است.

آی‌فون پنج که حدس زده می‌شود، نیمه ماه سپتامبر به معرفی شود، آی‌فونی است که با صفحه نمایش بزرگ‌تر، جهشی در طراحی گوشی‌ها شرکت اپل ایجاد خواهد کرد. پس بدیهی است که کسی که فعلا آی‌فون ندارد یا مثلا آی‌فون 4 دارد، ترجیح بدهد دو سه ماهی دندان روی جگر بگذارد و فعلا فکر خرید آی‌فون 4s را از سر بیرون کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که تمایل به خرید آی‌فون پنج بسیار بالاست، در شرایطی که دو ماهی و شاید بیشتر تا عرضه آی‌فون جدید فاصله داریم، 14 درصد مردم گفته‌اند که به احتمال زیاد این گوشی را خواهند خرید و 17 درصد هم خرید آن را محتمل دانسته‌اند.

 نظر سنجی, آیفون
منبع

این آمار را اگر با آماری که سال پیش در فاصله کمی تا عرضه آی‌فون 4s انجام شده، مقایسه کنیم، می‌بینیم که میزان اشتیاق مردم برای خرید آی‌فون پنج به میزان معنی‌داری بالاتر است.

اگر از دید دیگری به قضیه نگاه کنیم، می‌بینیم که راهبرد تبلیغاتی شرکت‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد زمان و ویژگی‌های نسخه بعدی گجت‌هایشان باید با دقت بسیار زیاد تنظیم شود، به دلایل زیر:

– اگر یک شرکت کلا همه چیز را محرمانه نگاه دارد و به صورت رسمی یا با درز خودخواسته بعضی از خصوصیات گجت بعدی، شعله اشتیاق مردم را روشن نگاه ندارد، ممکن است شماری از مشتریان بالقوه‌اش جذب شرکت‌های رقیب شوند. مثلا اگر این همه شایعه در مورد آی‌فون پنج نبود و اگر به صورت غیر رسمی گفته نمی‌شد که این گوشی ممکن است همه برتری‌های گلکسی اس 3 را کلا به چالش بکشد و محو کند، احتمال داشت که دسته‌ای از خریداران که فقط در پی خرید گوشی‌های برتر روز هستند، گلکسی اس 3 بخرند و از خرید آی‌فون صرف‌نظر کنند.

 آیفون5,iphone
ویژگی‌های آی‌فون پنج!

– اما از سوی دیگر اگر روی گجت بعدی، مانور تبلیغاتی زیادی انجام بشود و به جای شیوه انتشار خبر قطره‌چکانی، شرکتی پیدا بشود و حتی در مورد نسخه‌های بتای محصولاتش هم صحبت کند، عملا با کاهش شدید فروش در سه چهار ماه مانده به عرضه نسخه جدید گجت‌اش روبرو می‌شود و در زمان معرفی گجت تازه، هم به سبب حدف برخی از ویژگی‌ها که وعده‌اش را داده بود، مشتری‌هایش را سرخورده خواهد کرد.

iphone 5
هنوز معلوم نیست که آی‌فون پنج چه طراحی‌اش داشته باشد، در حال حاضر بیشتر گمانه‌زنی‌ها این است که نسبت طول به عرض آی‌فون ۵، ۱۶ به ۹ خواهد بود.

– حتی اطلاع‌رسانی دقیق در مورد زمان عرضه یک گجت هم ممکن است به شیوه مشابهی، مقداری از فروش را کم کند. مثلا آمار فروش حال حاضر آی‌فون، در صورتی که بدانیم آی‌فون پنج تا پیش از مهر معرفی خواهد شد از آمار فروش در صورت عرضه این گوشی در اوایل آبان، چند درصدی کمتر خواهد بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. مسعود می گوید

    نکته اینجاست که فروش محصول جدید بسیار بالاتر از کاهش فروش محصولىفعلى خواهد بود. مثل داستان آى پد جدید.

  2. farzad می گوید

    خخ خخ خ خخخ خخخخ خخخخ خخ خ خ خ خ خ خ خخخخخخخخخخخخخخخ
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    😛
    استیوجابز در حال پفک خوردن

  3. عماد می گوید

    شاید علت جلوگیری جدی این شرکت از درز اطلاعات محرمانه و نکات ریز محصولاتش هم در همین راستا باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.