جادو در آسمان

22

در ادامه توضیحات مربوط به انتشار ترجمه کتاب تازه راندا برن، در این پست به توضیحات مترجم کتاب توجه کنید:

وامق عسکری (مترجم کتاب معجزه شکرگزاری): وقتی که در فرودگاه امام خمینی جهت مسافرت به ژاپن سوار هواپیما میشدم ، هرگز تصور نمی‌کردم که در طی این پرواز به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای زندگیم دست یابم. درست بر روی صندلی کناری من ، مردی نشسته بود که خیلی زود فهمیدم همان کسی است که سال‌ها به دنبالش بوده‌ام.

معجزه شکرگزاری

از کودکی آقای غلامحسین سالمی را به خاطر ترجمه و معرفی کتابهایی چون “زوال فرشته” ،”مرد داستان فروش”، و “برف بهاری ” می‌شناختم و می‌ستودم. همان کسی که روزی برای شیرمردان خرمشهر و مقاومت جانانه‌شان سروده بود:

تاریخ را بگویید
تا واژه «مقاومت» را
از استالین‌گراد
یا هر کجای دیگر
باز پس گیرد
اینک نبرد خون و شرف جاریست
در کوچه‌های خاکی خرمشهر

غلامحسین سالمی
غلامحسین سالمی

خیلی زود ایده ترجمه و انتشار آخرین کتاب «راندا برن» که قرار بود ماه آینده به بازار بیاید را با ایشان مطرح کردم و ایشان هم با متانتی ستودنی به سخنانم گوش کردند و نهایتا ویرایش کتاب را بر عهده گرفتند. و اینگونه بود که من پس از ارایه کتاب به زبان انگلیسی سریعا ترجمه آن را شروع و سه هفته بعد نتیجه کار را جهت ویرایش به آقای سالمی سپردم.

وامق عسکری
وامق عسکری

هنگامی که نسخه ویرایش شده کتاب را دیدم واقعا مبهوت شدم و از توانایی شگفت انگیز ایشان در پالایش وتصحیح متن متحیر گردیدم. متن کتاب چنان سلیس و روان است که خواننده را بر سر ذوق می آورد تا کتاب را تا آخرین صفحه دنبال کند. کتاب اینگونه آغاز میگردد:

باشد که معجزه شکرگزاری درهای دنیای نوینی را بر تو بگشاید
و برای تمامی سالهای زندگی‌ات شادمانی به ارمغان آورد
این خواسته قلبی من برای تو و تمامی جهان است

و بدینسان به پایان میرسد:

واژه جادویی سپاسگزارم را بگویید. آن را بلند بگویید و اگر می‌توانید از فراز بام‌ها فریاد بزنید، آن را برای خود زمزمه کنید، آن را در ذهن خود بگویید، یا آنکه آن را در قلبتان احساس کنید. از امروز به بعد هرجا که می‌روید، قدرشناسی و نیروی جادویی‌اش را با خود به همراه ببرید. برای داشتن یک زندگی جادویی سرشار از فراوانی‌ها و شادمانی، جواب بر لبهای شماست، در قلب شماست و آماده و منتظر است تا شما، جادو را به عمل تبدیل کنید/

در فرهنگ دهخدا جادو به عنوان “چیزهای غریب که خلاف عادت طبع است” آورده شده است. اما آیا در زندگی روزمره می توان جادو را دید و از آن برای پیشرفت و بهبود شرایط زندگی استفاده کرد؟ جواب قطعا مثبت است و راهکارهای آن در کتاب “معجزه شکرگزاری” آورده شده است.

غلامحسین سالمی,وامق عسکری

برای تأثیر بهتر جادوی شکرگزاری بر زندگی روزمره، باید دستورالعملی خاص را با عملکردی خاص در هم آمیخت و این امر به صورت کاملا کاربردی و طی یک دوره تمرینی ۲۸ روزه در کتاب “معجزه شکرگزاری ” آورده شده است.

این کتاب در 240 صفحه به بهای 7500 تومان به وسیله نشر صدای معاصر منتشر شده است. وبلاگ «یک پزشک» هم کتاب را به صورت فصل به فصل به صورت هفتگی به صورت آنلاین منتشر خواهد کرد.

معجزه شکرگزاری


وامق عسکری، فارغ‌التحصیل دکترای دانشگاه فنیکس است، مطالعات حرفه‌ای او در مورد موفقیت فردی و روش‌های رسیدن بین آن است، از بین اساتید این علم، تمرکز ایشان بر نوشته‌های دکتر ناپلئون هیل بوده است. عسکری به زودی دوره‌های آموزشی آنلاین خود را برای علاقه‌مندان راه MBA راه اندازی خواهد کرد تا روش‌های علمی موفقیت و ثروتمند شدن را در زندگی آموزش دهد. ایشان به مدت 5 سال شاگرد باب پراکتر بوده است و نویسنده و مترجم کتاب‌های متعددی است. دوره‌های آموزشی ایشان به زبان بسیار ساده و کاربردی راه دانش توانمندی را آموزش خواهد داد.

عصر امروز به یک پزشک بیایید، تا نخستین بخش کتاب معجزه شکرگزاری را بخوانید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
22 نظرات
  1. sasan می گوید

    تشکر
    منتظر هستیم

  2. نیما می گوید

    یک کتاب هم باید بنویسند به نام “معجزه موفقیت نویسندگان موفقیت!”
    بیش از صد کتاب در این زمینه ها چاپ شده که واقعا نشون میده تنها کسی که معجزه میکنه و به موفقیت میرسه خود نویسندگان کتاب هستن

  3. nas می گوید

    با تشکر از زحمت شما بابت ترجمه و معرفی این کتاب .
    امیدوارم صحبتی که میخواهم بکنم مبنی بر مخالفت من با این کتاب خاص یا نویسنده و یا مترجم نباشه. صرفا قصد بیان تجربیات خودم و تحقیقات انجام شده در این زمینه رو دارم.
    شاید ۱۰ سال پیش قبل از اینکه موج کتابهای روانشناسی عامه فهم یا عامه پسند راه بیفتد آدمها انقدر تشنه موفقیت نبودند و سطح توقعاتشون از زندگی خیلی پایین تر بود. آدمها زندگی را زندگی میکردند و آدم های بلند پرواز خیلی کمتر بودند.
    اینکه آیا این قبیل کتابها بودند که مردم را هیجان زده و سطح توقعات آنها رو از زندگی بالا بردند و یا آیا اینکه این کتابها در پاسخ به نیاز زیاده خواهی مردم فراگیر شدند برای من نامعلوم است و شاید موضوع خوبی برای تحقیق باشه. ولی قصد من صحبت راجع به مقایسه مزایا و معایب این گونه از کتاب هاست که من از دکتر مجیدی که انسان متفکری است و سایت پر بیننده دارندخواهش میکنم مطلبی در این رابطه چاپ کنه و یا حتی یک بخش آمار گیری ایجاد کنه تا دوستان که اکثرا تجربه خواندن حداقل یکی از این گونه کتاب ها را دارند در اون شرکت کنند تا مشخص بشه آیا کسی نتیجه عملی مثبتی از این کتابها گرفته و یا صرفا خوانده شدند و بعد از مدتی فراموش شدند.
    امروزه کافیه یک سری به میدان انقلاب بزنید تا با دنیایی از کتاب های روانشناسی، فیلم ها ، سمینارهای موفقیت، کلاس های ان ال پی … رو به رو بشی. که همه اونها قصد دارن به مخاطب خودشون بگویند که شما میتوانید موفق باشید و به آرزوهای خود برسید. در ظاهر بسیار هم خوب و مفید و افراد معمولا بعد از شرکت در این دورهها یا خواندن این کتابها انرژی زیادی در خودشون حس میکنند و اهدافشون رو خیلی قابل دسترس میبینند و با لبخندی با لب سمینار را ترک میکنند و یا کتاب را میبندند و شروع به برنامه ریز میکنند. تا اینجای کار بسیار هم خوب و عالی.
    اما بیایید کمی به جلو حرکت کنیم. کتابخانه ها پر از کتاب میشوند، تعداد شرکت در کلاس ها و سمینارها بیشتر میشود. و اگر کمی جلو تر برویم میبینیم که شخص در همان وضیت قبلی قرار داره ولی اینبار حالت های افسردگی و شکست درش دیده میشه.
    من تا به این لحظه هیچ شخصی را ندیدم که ادعا کند با مطالعه کتابی و یا شرکت در سمیناری به موفقیت رسیده( غیر از خود نویسندگان و برگزار کنندگان این سمینارها که قطعا به موفقیت رسیدند)
    پس مشکل کجاست؟ آیا مشکل از آدمهاست که به درستی به دستور العمل ها عمل نمیکنند؟ یا چیزه دیگری در پس این ماجراست. اصلا خوشبختی و شادی و موفقیت چیست ؟ کتابهایی که از پارامتر های انسانی به عنوان ابزاری برای موفقت های مادی استفاده میکنند و انسان ها رو وارد گردونه رقابت میکنند با بشارت دادن به آینده ای موفق و زندگی شاد.
    با عرض پوزش چون بحث طولاتی شد، ادامه اون رو اگر دوستان تمایل داشتند و دکتر مجیدی موافقت کردند در پستی جداگانه میدهم.
    با تشکر

    1. میترا می گوید

      با احترام
      من می خواستم درپاسخ به این دوست عزیز متقابلا دیدگاه خود م ر ا مطرح کنم. کاملا با این بخش از سخنان ایشان درمورد رشد نوعی نگرش های ازمندانه و سیری ناپذری برای مادیات درجامعه موافقم اما تصور نمی کنم که این کتاب ها عامل ایجاد این روحیه ویا تشدید و سرایت ان باشد. بیش از هرچیز دلایل بسیار بسیار زیادتری ازجمله توسعه ابزارهای ارتباطی و اساسا نگرش های جهانی در تشویق مصرف که محور اقتصاد جهانی است و به تبع آن تبلیغات افسارگسیخته و ا زدیگر سو کاهش فرصت ها و آگاهی ها و فقر آموزشی وفرهنگی درباره درون نگری و تفکر و رشد و فعالیت در مسیرهایی موسوم به خودشکوفایی در مفهوم مزلویی آن بیش از این کتاب ها در شیوع چنین روحیاتی در جامعه و جوانان موثر بوده است.
      من شخصا معتقدم هر انسانی در مقطعی از زندگی اگر اهل تفکر و تامل باشد به آسانی دل از وعده های دنیوی و جاذبه های مادی می برد و به مصداق کلام حافظ درمی یابد که :
      هرآن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
      فروخت یوسف مصری به کمترین ثمنی
      اما
      درعین حال معتقدم که این کتاب ها تا حد زیادی می تواند برای برخی گروه ها دررفع مشکلات روحی ناشی از تربیت های غلط کودکی و تصویرهای ذهنی منفی و بشدت فلج کننده – تا حدی مفید باشد. شاید ادعای نویسندگان و مولفان این کتاب ها اغراق امیز باشد اما گاهی در مورد برخی کتاب ها – از جمله همین کتاب معجزه شکر گزاری – اگر خواننده ای واقعا درپی کسب نوعی ارامش درونی و رهایی از روحیه ناامید و تلخ نگر و افسرده ای باشد که درفرهنگ و جامعه ما ریشه تاریخی دارد- باشد – این کتاب ها می تواند در تغییر نگاه ما به زندگی و رها شدن از فشار منکوب کننده افکار و عقاید و اموخته های عمدتا محدود کننده ذهنی دوران کودکی مان در بسیاری از امور مفید و کمک کننده باشد. … بی شک همه خوانندگان قصد موفقیت در میدان های مخوف رقابت و حرص و از ندارند . بسیاری نیز تنها در پی نگاه کردن به جهان از دریچه ای دیگر و به رنگی دیگرند و این کتاب ها طبق تجربه شخصی من نشان داده اند که اتفاقا بیش از بسیاری از کتاب ها و نویسندگان دیگر مدعی ارامش و معنویات — خواننده را به روحیه سپاس و احترام به هستی و زندگی و انسان ها دعوت می کنند. نمی گویم همه این کتاب ها و لی تاجایی که دیده ام بسیاری از این کتاب ها ازجمله همین کتاب معجزه شکر گزاری حداقل کاری که برای خواننده مستعد – می کند این است که توجه او را در کشف ریشه مشکلاتش از دنیای بیرون و پیرامون متوجه خود و نقش خود و تاثیر عملکرد شخصی و اجتماعی خود او می کند. و این دستاورد کمی نیست .آن هم درجامعه ای که به گونه ای طوطی وار تنها می کوشد تقصیر همه مشکلا ت شخصی و اجتماعی اش را به گردن دیگری و دیگران بیندازد و فرا فکنی کند.
      مطمئن نیستم اما این احتمال را می دهم که اگر کسی با مطالعه این کتاب ها حریص تر و ازمند ترو طبیعتا سرخورده و افسرده تر شده – شاید – البته – شاید دلیل اصلی آن را نه درکتاب که در خود خواننده باید جست . منظور وقصد اولیه خواننده از مطالعه این کتاب ها که عمدتا با هدف کشف فرمول مطلق و جزمی و ساده انگارانه برای درک و تسلط بر جهان و یافتن موفقیت – به معنی مادی محض آن بوده است . هرچند که ادعای نویسندگان این کتاب ها می تواند نقش مخربی داشته باشد
      درهرحال من فکر می کنم جامعه ما در همه سطوح از دانشگاهی تا عامی نیازمند دو رویکرد عمده است نخست شناخت نقش خود در نابسامانی های شخصی و عمومی و دیگر رها شدن از چنگال ناامیدی و تاسف و اندوه و منفی گرایی و نتیجه طبیعی آن نق زدن و شکوه و شکایت کردن های مدام از دنیا و زندگی و ادم ها و …. درهرحال این کتاب ها هم مثل هرچیز دیگری در این جهان مطلق نیست و ارزش های آن مثبت و منفی – نسبی است و به خواننده ارتباط دارد و نه صرفا نویسنده و مترجم و ناشر و …. با سپاس از حوصله شما

  4. m.bahar می گوید

    سلام
    واقعا دستتون درد نکنه،
    با انرژی ادامه بدید.

  5. میلاد طهرانی می گوید

    سلام آقای مجیدی.ممنون از مطلب خوبتون، من که برای عصر امروز دارم لحظه شماری می کنم.فقط اگر امکانش هست خبر شروع دوره های آموزشی آنلاین آقای وامق عسکری رو هم در وبلاگ منتشر کنید.
    ممنون 🙂

  6. ارش... می گوید

    ممنون از آقای وامق عسکری بابت منش و دیدگاهشون نسبت محتوای آنلاین…همه چی عالیه …دلم میخواد به پاس این همه خوبی در وبلاگ یک پزشک؛ یکروز بتونم یک کار مثبت برای این وبلاگ انجام بدم…شاید یک مقاله یا…نمیدونم…فقط باید خیلی خوب باشه. خیلی…

  7. nas می گوید

    دکتر عزیز دیدگاه من همچنان در انتظار تایید است.
    شرافت حرفه ای خیلی مهمه.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      من همیشه پشت سیستم نیستم و گاه 18 ساعت تمام به اینترنت متصل نمی‌شوم، بنابراین گاهی تأیید کامنت‌ها به تأخیر می‌افتد. به علاوه کامنت شما خیلی خوب بود و زاویه دید متفاوتی داشتید، من از مطرح شدن این زوایای دید متفاوت استقبال می‌کنم.

  8. مجید می گوید

    موفقیت …
    این کتابها، سمینارها و … صرفا تلنگرند برای انسانهایی که میخواهند موفق باشند، ولی تعلل می کنند.
    ««البته من معتقدم تمامی انسانهای موفق نه کتابهای اینچنینی خوانده اند و نه به کلاس رفته اند. جوهره موفقیت را داشته اند. شعار نمی داده اند. فقط عمل می کنند به اعتقاداتشون. تلاشهای بی وقفه مطئما به مفقیت می انجامد»»
    من از این کتابها در سینین پایینتر خوانده ام. امروز و با گذشت زمان و کسب تجربیات متعدد به این نتیجه رسیده ام که (خلاصه تمامی این دست کتب): “در زندگی هدفی مشخص کن، +سپس برای رسیدن به هدف حرکت کن. بسته به میزان تلاشت، دیر یا زود موفق می شوی.”
    با این اوصاف می گویم این دست کتب و سخنرانیها می بایست وجود داشته باشد. تا مانند جرقه ای ذهنهای مستعد را هدایت کند. همیشه وجود مرشد و راهنما، زمان دستیابی به موفقیت را کاهش خواهد داد.

  9. مجید می گوید

    راستی نویسندگان این مطالب و کتابها می بایست موفق شوند چون برای رسیدن به هدفشان تلاش کرده اند. و سایرین برای بدست آوردن و استفاده از تجربیات آنان،می بایست یا مانند آنان تلاش کنند و یا چون همت کافی نداشته اند، تجربیات آنان را با پول بخرند.

  10. امیر می گوید

    بنده نوشته های nas را کاملا قبول دارم و از ایشان می خواهم در این زمینه اگه مطلبی دارند ادامه بدهند یا اگه ممکنه به عنوان مهمان یه پست بزارن رو این وبلاگ…

  11. وامق عسکری می گوید

    دوست عزیز Nas
    باعرض سلام و تشکر از انتقادهایی که مطرح فرمودید بر خود لازم میبینم توضیحات ذیل را اخدمت شما ارایه نمایم. دوست من، هیچ اُصولِ بُنیادینِ جدیدی وجود ندارد. حقیقت چیزِ جدیدی نیست، بَل که پیر و کُهنه است. شما باید به کسانی که می گویند: «بیایید عتیقه هایِ دست ساز من را ببینید.» شکّ کنید؛ چون اگر عتیقه است، تو نمی توانی آن را ساخته باشی. مهم نیست که خریدن یک کتاب چه قدر گران است، مهم این است که نخواندن یک کتاب چه قدر برایتان گران تمتم میشود. و سخن پایانی این که:
    «هر که به مردم خدمت کند، خود را در راهِ بزرگی و عَظَمَت، ثَروت، رضایت، اعتبار و لَذّت قرار می دهد.»

  12. nas می گوید

    امروزه انسان بیش از هر زمان دیگه ای راحت طلب شده و به دنبال راه های میان بر است و بازار نیز به خوبی از این امر آگاه است و آن را نشانه رفته. کافیست به اطراف خود و تبلیغات نگاهی کنید. “چگونه در یک ماه لاغر شوید” “رمز پولدار شدن” “روش های تناسب اندام در کمترین زمان” و… که همه آنها به شما نوید رسیدن به خواسته هایتان در کمترین زمان را میدهد. کتاب ها هم در این میان استثنا نیستند.
    کتاب های روانشناسی زرد (یا به نطر من عامه فهم) که چندین سال است به صورت قارچ گونه رشد کرده اند خاص ایران نیستند بلکه در تمام دنیا دارای فروش بالایی بوده و هستند. این دسته از کتاب ها هم مثل دیگر محضولات یک “کالا”ی تجاری هستند و هدف اولیه از انتشار آنها بازار است. این دو کلمه “بازار” و “کالا” را بخاطر بسپارید.
    متاسفانه امروزه بازار به دلایل بسیار (که در قسمت دیدگاه ها مجال آن نیست) بیش از هر زمان دیگری در خدمت کالاهای بی کیفیت است و در واقع بازار برای بازار است. این فرایند بیشتر از هر چیزی دامن هنر و فرهنگ را گرفته. موسیقی های سطح پایین، فیلمهای بی ارزش و گاها ضد ارزش و حتی خوراکی ها و… همه و همه صرفا به منظور جلب مشتری و تصاحب درصد بیشتری از سهم بازار هستند. کتاب ها هم در این فرایند با اینکه کمی مصون تر بودند ( به دلیل مخاطب کمتر) ولی همین راه را ادامه میدهند.
    امروزه ارزش هر کتاب به میزان فروش آن است. پیدا کردن یک کتاب خوب مانند یک فیلم خوب به مساله دشواری تبدیل شده. چه بسیار کتاب های با ارزشی که محجور قرار گرفته و حتی کسی نام آنها رو هم نشینده. جستجو در اینترنت را فراموش کنید چون آن هم در دست بازار است و نتایجی که به شما میدهد بر خواسته از میزان فروش است. چند بار تا به حال امتیاز یک فیلم را در سایت “IMDB” بالای 7 یا 8 بوده و بعد از تماشای آن بهت زده شده اید که چطور چنین فیلم سطح پایینی فروش بالایی داشته و این امتیاز را کسب کرده.
    و اما در مورد کتاب هایی از این دست که پرچمداران آن اشخاضی مانند “برایان تریسی” و “آنتونی رابینز” بودند. دو چهره همیشه خندان که با صلابت قدم میزنند و با شور و هیجان خاصی صحبت میکنند و نوید آینده ای روشن را به مخاطبان خود میدهند. آیا شخصی مثل آنتونی رابینز انسان فرهیخته و موفقی بوده که حال دارد تجربیاتش را با شما در میان میگذارد؟ ایشان هیچگونه تحصیلات اکادمیکی نداشته و هیچ موفقیتی در هیچ زمینه ای نداشته. در واقع ایشان انسان تیزهوشی هستند که تنها از طریق صحببت کردن راجع به موفقیت به موفقیت رسیده و حالا در قصری که زمانی آرزوی آن را داشتند زندگی میکنند. شخصی که تجربه هیچ کاری را در زندگی نداشته امروزه برای مدیران و مهندسان رده بالای شرکتهای بزرگ کنفراس برگزار میکند و حتی در “TED” به سخنرانی میپردازد. میدانم که زیر سوال بردن شخصی مثل آنتونی رابینز به نظر خیلی از دوستان شاید دیوانگی باشد. اما در این زمانه بیشتر از هر زمانی به ان نیاز داریم که چشمها و گوشهایمان را ببندیم و با ذهن خودمان به دور از هیاهوی رسانه ها و بازار مسایل را تحلیل کنیم. باید بیشتر فکر کنیم. کلید همه چیز در ذهن خود ماست.
    با عرض پوزش بازهم به دلیل ظولانی شدن بحث نتوانستم راجع به مزایای این قبیل کتاب ها بنوسم چون خود آن بحث مفصل و طولانی را طلب میکند.
    با تشکر از دوستان

    1. مجید می گوید

      دقیقا.(همانطور که در نظرات قبلی گفتم، با شما موافقم) تعریف از موفقیت برایشان پول آورده. آنها قصه گوهای خوبی هستند.
      جالبه که هیچ انسان واقعا موفقی از این کتابها و سخنرانیها نکرده. اینیشتین، حسابی، سمیعی، استیو جابز و … که انسانهای واقعا موفق و مفیدی بوده اند(در شاخه های مختلف) مانند درختان پر بار، سر به زیر به زندگی گوهر بار خودشان پرداخته اند و اگر انسانی واقعا نیاز به الگو برای موفقیت داره می تونه ببینه، البته اگه هوشیار باشه((برگ درختان سبز، هر ورقش دفتری است، در نظر هوشیار…))

  13. وامق عسکری می گوید

    دوستان عزیز من:
    موفقیت یک علم است که می توان آن را آموخت، با شرکت در سمینارها، خواندن کتاب ویا گوش کردن به کتابهای صوتی و…..
    به عنوان مثال شخصا با مطالعه زندگی دکتر حسابی و یا آلبرت انشتین درس های فراوانی آموخته ام. مجموعه این دروس اکنون به صورت کتاب به فروش می رسد.آیا میتوان نسبت به آنها بی توجه بود؟ دوست من لطفا کتاب ؛بیندیشید و ثروتمند شوید ؛ را بخوانید تا بدانید توماس ادیسون و هنری فورد چگونه با نویسنده این کتاب همکاری کرده اند تا راز ورمز موفقیت برای همه مردم آشکار شود.
    استاد عشق، دکترحسابی می فرماید ؛زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید.؛ و یا؛
    راه پیشرفت، ارزش نهادن به علم و تحقیق، احترام به معلمین، اساتید، دانش آموزان و دانشجویـان است؛
    وجود تعداد زیاد کتب روانشناسی سطحی نباید باعث شود ما هر کتابی را زیر سوال ببریم، شخصا ابتدا کتاب مورد نظر را بررسی میکنم و سپس در مورد آن نظر میدهم. در کتاب معجزه شکرگزاری دستورالعمل ۲۸ روزه ای بر اساس نظرات بزرگانی چون حضرت رسول اکرم ، حضرت مسیح و…ارایه شده که توصیه میکنم آن را دقیقا به کار ببندید و از نتایج آن لذت ببرید.

  14. علی می گوید

    من این کتاب را روز انتشار از iBooks اپل خریدم و روی آی‌فون و آی‌پد خواندم و تمرین ۲۸ روزۀ آن را جدی و پی‌گیر و بالذت انجام دادم و واقعا «جادو» را دیدم و لمس کردم. یکی از بهترین کتاب‌های خانم راندا برن است و شاید یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌تواند زندگی را برای شما لذت‌بخش‌تر و بامعناتر کند. کلماتی هم که از ترجمۀ فارسی در این پست خواندم، نشان می‌دهد که کتاب به‌زیبایی ترجمه شده و روحِ سرشار از انرژی کلمات خانم برن کاملا در آن جریان دارد.

    در مورد این کتاب، پیشنهاد می‌کنم پیش از هر قضاوتی، ۲۸ روز تمرین آن را انجام بدهید.

    متشکرم 🙂

  15. لیلا می گوید

    با سلام خدمت همه ی دوستان

    در آغاز از مدیر محترم سایت و مترجم محترم تشکر میکنم. در ادامه از آن دسته دوستان عزیز گله دارم که سعی دارند به دیگران بقبولانند که در جستجوی موفقیت بودن،خواستن روابط خوب، آرزوی ثروتمند شدن و…………. گناه محسوب میشود.کاترین پاندر:”فقر گناه است”، حالا میخواهد در هر زمینه ای باشد.در ثانی دوست محترمی که اینهمه انتقاد داری، اگر شما خودت به دنبال موفقیت نیستی چطور سر از این سایتها در میاورید؟ بله این کتابها هم تلنگرند هم مراحل را قدم به قدم نشان میدهند.
    بله من این مراحل را انجام دادم و به موفقیت چشمگیری دست یافته ام و البته از راه کاملا شرافتمندانه.من که از لحاظ موقعیت مالی در وضعیت بدی بودم حال به شکر خداوند متعال در رویایی ترین موقعیت هستم.
    همسری فوق العاده مهربان که اخلاقیات در زندگیش جایگاه ویژه ای دارد و ماعاشق هم هستیم و دو فرزند داریم( دوقلو).آپارتمان دوبلکس 500 متری داریم که در یکی از بهترین مناطق تهران است، خودروهای آنچنانی و خیلی چیزهای دیگر.همچنین در حال تاسیس بنیادی برای کودکان کار هستیم.و ما واقعا از هیچ به همه جا رسیدیم و از همه مهمتر رابطه ما با خداست. درست مثل اینکه خدا پدر ما باشد.
    در پایان برای همه ی مردم دنیا علی الخصوص مردم سرزمینم آرزوی موفقیت دارم.

  16. mahsa می گوید

    به نام خدا و با سلام خدمت همه ی دوستان و ]قای مجیدی و آقای دکتر عسکری از این که این کتاب نسبتا گران قیمت را به رایگان در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم و باز هم سپاس فراوان از این که بی دریغ و بدون چشمداشت دانسته ها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارید معتقدم هر انسانی برای انجام رسالتی به این دنیا آمده خوشا به حال افرادی مثل شما که خیلی زود و بدون اتلاف عمر به رسالتشون پی میبرند این گروه قطعا هم خودشان با موفقیت زندگی را پشت سر می گذارند و هم راه را به دیگران نشان می دهند موفقیت روزافزون شما را از درگاه باریتعالی خواهانم. آقای دکتر عسکری و آقای مجیدی ممنون میشم اگه بنده رو در رفع مشکلم کمک کنید .این که خیلی تو تعیین هدف زندگیم مشکل دارم و دچار تردید زیاد میشم و در انجام کارهام خیلی دچار نوسان انگیزه و انرژی هستم .پیشاپیش از شما ممنونم.

  17. محمد می گوید

    سپاسگذارم
    سپاسگذارم
    سپاسگذارم

  18. پوراحمدی می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزانی که در راه خدمت به همه فرزندان زمین گام برمیدارند
    و سلام و احترام خدمت دوست عزیزم جناب آقای دکتر وامق عسکری , که نزدیک به 25 سال است که از ایشان اطلاعی ندارم. ضمن آرزوی سلامتی برای این دوست عزیزم , لطفا هر شخصی که آدرس یا شماره تلفنی از آقای دکتر وامق عسکری دارد محبت کند , برای بنده ارسال فرماید.
    P365365P@gmail.com
    با تشکر
    پوراحمدی
    پایه گذار علم نقطه تعادل پایدار _ علمp

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5