دنیای اپلیکیشن‌ها

17

نویسنده مهمان: حامد پورحسینی: در «یک پزشک» از این پس، بر آنیم که دست کم هفته‌ای یک بار سری به این دنیا بزنیم و تجربه‌های خود را با شما با معرفی «بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها» به اشتراک بگذاریم.

1- Text Here:  شاید خیلی از شما این ذوق را داشته باشید که روی تصاویر گرفته شده توسط خودتان با Photoshop دیالوگ‌های طنز و بامزه بنویسید و خروجی کار نهایتا ترکیبی از زیبایی عکس و طنازی دیالوگ‌ها تحویل بگیرید.

همانطور که از نام و لوگو مشخص است شما به وسیله این اپلیکیشن میتوانید به روی تصاویر شخصی خود حباب‌های دیالوگ اضافه کنید و جلوهٔ بامزه ای به تصاویر بدهید.

ویژگی بارز این اپلیکیشن، سادگی و در عین حال کامل بودن از نظر ابزارهای موجود برای ایجاد متن، دیالوگ و به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است.

 نرم افزار Text Here

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت می‌باشد.به محض باز کردن این اپلیکیشن شما با صفحه ای روبرو خواهید شد که میتوانید عکس مورد نظر را از تصاویری که قبلا گرفتید انتخاب کنید و یا در همین لحظه تصویری را بگیرید. پس از انتخاب عکس در صفحهٔ بعد به راحتی هرچه تمام تر میتوانید حباب‌های مخصوص دیالوگ یا حباب فکر و غیره را به تصویر و با متن دلخواهتان اضافه کنید. با ضربه به روی متن میتوانید آن را ویرایش کرده و با کشیدن انگشت به روی حباب ها و با نیشگون گرفتن (Pinch) میتوانید سایز حباب را تغییر دهید.

در انتها نیز میتوانید تصویر نهایی را بروی دستگاه ذخیره کرده و یا در همان جا به وسیله دکمهٔ Share آنرا در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک،توییتر و اینستاگرام به اشتراک گذاشته و یا مستقیما برای شخص خاصی ایمیل کنید.

لینک اپلیکیشن در اپ استور

2- Milky Way: sky map
درصورتی که از علاقه‌مندان به فضا و نجوم هستید و از اپلیکیشن‌های دشوار این شاخه از علم خسته شده‌اید به شما این اپلیکیشن را پیشنهاد می‌کنم. به وسیلهٔ اپلیکیشن Milky Way شما به راحتی و زیبایی هرچه تمام‌تر پهنای آسمان را با تمام جزئیات و توضیحات زیر دست خود خواهید داشت. این اپلیکیشن آموزشی به وسیله محیطی زیبا، نقشه‌ای مجازی از آسمان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نرم افزار sky map, نقشه یابی آسمان,

با باز کردن این اپلیکیشن شما خود را زیر سقف آسمان خواهید دید. اما آسمانی که با چرخش در آن و اشاره به هر نقطه از آن اطلاعات مربوط به ستارگان،صور فلکی زیبا و کهکشان‌ها را به شما نشان خواهد داد. شما می‌توانید در این اپلیکیشن اطلاعات کاملا به روز و جامع در مورد میلیاردها ستاره، هزاران سیاره، ماه، خورشید و غیره را به دست بیاورید. به وسیله موتور جستجوی داخلی این اپلیکیشن شما در مورد موارد دلخواه خود نیز میتوانید اطلاعات جداگانه‌ای کسب کنید. کافیست به طور مثال در مورد “صورت فلکی چلیپا” جستجو کرده و اپلیکیشن جدای اطلاعات نوشتاری که برای شما میآورد، مکان دقیق این صورت فلکی را نیز در آسمانی که در دستان شماست نشان می‌دهد.

لینک اپلیکیشن در اپ استور

3- Filter Splash HD
در دنیای اپلیکیشن‌ها، ابزارهای کار بروی تصاویر و افکت گذاری بسیار فراوان موجود است، اما این بار با اپلیکیشنی مخصوص آیپد روبرو شدم که در نهایت سادگی با رابط کاربری فوق العاده کاربرپسند، قدرت بسیار خوب و امکانات خیلی مناسبی برای کار بروی تصاویر در اختیار ما قرار داده است.

اپلیکیشن Filter Splash انقدر ساده و واضح همهٔ امکانات را کنار هم قرار داده که به محض کار کردن تمام کارایی آن برایتان واضح خواهد شد. در این اپلیکیشن انگشت شما نقش قلم مو را ایفا میکند. بدین صورت که شما افکتی را انتخاب کرده و به وسیله انگشت بروی تصویر کشیده و مشاهده میکنید افکت در آن نقطه پدیدار میشود. حدود ۲۰ افکت مختلف در این اپلیکیشن موجود است که شما میتوانید تک تک آنها را بروی تصویر به صورتی که قبلا گفته شد اعمال کنید.

افکت گذاری چهره, Filter Splas

قابلیت زوم به وسیله نیشگون نیز در این اپلیکیشن برای بالابردن کیفیت نتیجه نهایی گنجانده شده است. در نهایت شما میتوانید تصویر نهایی را در شبکه های اجتماعی، ایمیل و یا بروی دستگاه ذخیره کنید.

مطمئنا اپلیکیشن Filter Splash بهترین اپلیکیشن کار به روی تصویر نیست، اما به جهت سادگی کار و امکانات ساده، جزو اپلیکیشن‌های منتخب و پرکاربر شناخته شده است.

قابل نصب در : آیپد
لینک اپلیکیشن در اپ استور
نکته : نسخهٔ مخصوص آیفون و آیپاد تاچ نیز به قیمت 0.99$ موجود است که میتوانید از “اپ استور” خریداری فرمایید.

4- South Surfers
تا به اینجای کار در مورد اپلیکیشن‌های کاربردی با هم صحبت کردیم، اما انسان به استراحت و فعالیتی جز کار نیز احتیاج دارد،  پس کمی به معرفی بازی‌های این هفته بپردازیم.

بازی South Surfer داستان یک پنگوئن موج سواره که شما مسئولیت کنترل حرکات او را به عهده دارید. او از یخ‌ها تغذیه میکند و شما باید مراقب باشید تا به درون آب سقوط نکند.

 بازی پنگوئنی, South Surfers

ویژگی جذاب این بازی استفاده از حرکات آیفون برای کنترل پنگوئن میباشد و شما با تکان آیفون به سمت بالا پنگوئن را وادار به پرش میکنید.

در انتهای بازی رکورد خود را میتوانید در فیسبوک یا GameCentre با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

لینک بازی در اپ استور

5- Squarescape
اگر شما هم مثل من از بازی‌های قدیمی خاطرات خوبی دارید مطمئنا از شکل ظاهری این بازی هم خوشتان خواهد آمد. این بازی با ظاهر ۸ بیتی، برای ما بازی‌های قدیمی را تداعی میکنه که سالهاست رنگ و بوی نوستالژی برای همه ما گرفته.

در این بازی فکری شما میبایست در پازل‌های مختلف، آجر مربع شکل خود را با حداقل حرکت ممکن به نقطهٔ آبی رنگ رسانده و سپس آجر را از محلی که مشخص میشود خارج کنید. منتها در این بازی آجر شما روی زمین لیز میخورد. بدین شکل که یک بار آجر را با انگشت به سمت بالا هل بدهید، تا انتهای مسیر و جایی که به دیوار یا چسب و غیره برخورد نکند، نمی ایستد. پس شما باید بهترین حرکات را از قبل پیش بینی کنید تا به بن بست نخورید.

بازی پازلی, Squarescape,

شاید در ابتدا ساده بنظر برسد اما همینطور که پیش بروید، با تله ها و سختی های بیشتری روبرو خواهید شد

بازی Squarescape یکی از بازی‌هاییست که مطمئنا شما با آن گذر زمان را متوجه نمیشوید و به سبب فکری بودن آن، ازش لذت میبرید.

لینک بازی در اپ استور

6- Digitron
حتما انواع و اقسام بازی‌های Tetris در سبک‌های مختلف را مشاهده کرده اید.همان بازی معروف که از بالای صفحه آجرهای مختلف با اشکال گوناگون به سمت پایین می‌آید و شما باید طوری آنها را روی هم بچینید که ردیف‌های پایین پرشده و با هربار پر شدن یک ردیف خالی شود. اما مطنئنا این سبک از Tetris را قبلا تجربه نکردید، این بار با نوعی از Tetris روبرو شدیم که با ریاضیات ترکیب شده است!!

بازی Digitron

در این بازی شما باید با اعداد و علائم ریاضی که از بالا به زمین می‌آیند یک معادله ساده ریاضی را حل کنید و یک ردیف را خالی کنید. بدین صورت که شما ابتدا اعداد و علایم ریاضی را مشاهده میکنید سپس با حرکت دادن اعداد و علائم یک معادله ساده را به وجود می آورید. نکته ای که باید توجه داشته باشید گاهی علائم ریاضی عمدا اشتباه آورده میشود. شما باید سریعا آن را متوجه شده و با کلیک روی علامت ریاضی، آن را به علامت درست تغییر دهید.

این بازی به قیمت 99 سنت در اپ استور موجود است.

لینک بازی در اپ استور

7- Turntales
و اما برای آخرین بازی “دنیای اپلیکیشن‌ها”ی این هفته شما را با روباتی به اسم Otto آشنا میکنم که از سفینهٔ فضاییش دور افتاده و شما باید کمکش کنید تا به سفیه برگردد.

سبک بازی به مانند بازی‌های قبل فکری است و نحوهٔ پیش بردن بازی بدین صورت است که شما با چرخاندن آیفون خود باعث حرکت روبات می/ شوید. بدین صورت که شما گوشی را برعکس کنید روبات به سمت جاذبهٔ زمین کشیده میشود. با حرکات مناسب می‌توانید او را به سفینه منتقل کنید. اما طبق معمول بازی‌های فکری،موضوع به همین سادگی‌ها نیست! در مراحل بعدی شما باید موانعی را ایجاد کنید تا باعث سقوط آزاد روبات نشوید و یا موانعی را از میان بردارید تا بتوانید به مقصد برسید.

بازی سفینه ای فضایی ,Turntales

مطمئنا این بازی از سری بازی‌هایی خواهد بود که به دلیل زیبایی محیط، داستان بازی و با داشتن حدود ۸۰ مرحلهٔ مختلف، شما را مجذوب خودش خواهد کرد.

این بازی به قیمت ۹۹ سنت در اپ استور موجود است.

لینک بازی در اپ استور

نکته : نسخهٔ Lite بازی به رایگان در اپ استور موجود است که طبیعتا دارای مراحل کمتری میباشد.
لینک نسخهٔ Lite بازی در اپ استور


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
17 نظرات
  1. محسن می گوید

    آقا حامد و یک پزشک گرامی ضمن تشکر از زحمتتون توصیه می کنم اگر می خواهید سایت یک پزشک از کل کل ها و دعواهای بی نتیجه بین طرفداران برندهای گوناگون در حوزه وسایل همراه هوشمند دور بماند و مخاطبین آن به دلیل احساس (درست یا نادرست) تعلق خاطر این سایت به یک برند خاص کاهش پیدا نکند بهتر است سعی کنید در پستهای این چنینی طرفداران همه برندها را راضی نگه دارید ضمن آنکه فکر می کنم در بین مخاطبان ایرانی شما دارندگان گوشیها و تبلتهای غیر iOS به مراتب بیشتر از دارندگان آیفون و آیپد باشند بنابراین بهتر است در این سلسله پستها هم به معرفی اپهای iOS بپردازید و هم اپهای اندروید و در صورت امکان ویندوزفون و سیمبین را مدنظر داشته باشید. برخی از اپها هم که مشترک هستند و خواهید دید زحمت شما چندان زیاد نمی شود. مثلا بازی South Surfers برای اندروید هم ارائه شده و اگر یک جستجوی ساده انجام می دادید الان حداقل یک لینک از گوگل پلی در این پست وجود داشت.

  2. رسول می گوید

    سلام حامد جان
    آقا مطمئنی یه سری به دنیای اپلیکیشن زدی یا اپلیکیشن های مورد علاقه و مورد استفاده خودتون رو معرفی کردید ؟؟
    شما ظاهراً تو دنیای محدود و بسته ی IOS گشت زدی . ولی این رو بدونید که یوزرهای Android خیلی بیشتر از IOS هستش ، این رو هم نه من که گارتنر اعلام کرده .
    من قبلاً هم از آقا علیرضا خواهش کردم که اپ هایی معرفی بشه که هم برای IOS و هم برای Android موجود باشه یا حداقل در کنار معرفی اپ های IOS ، اپ های Android هم معرفی بشن .
    از شما و حداقل گردانندگان این سایت انتظار نداریم مانند سایر دارندگان اپل ، انقدر تعصب روی IOS داشته باشید و تو دنیای بسته این سیتم عامل بسته محبوس باشید .
    ممنون

  3. رسول می گوید

    و این اولین پستی بود که من توی 1پزشک ازش سرسری رد شدم

  4. رسول می گوید

    راستی یه چیز دیگه . سایت نارنجی رو یه نگاه بندازید.
    هر جمعه سه تا بازی معرفی میکنه که هم Ios داره هم Android . لینک دانلود هر دوتاشون رو هم میزاره . اینطوری فکر کنم منصفانه تر و منطقی تر باشه .

  5. سید حسین می گوید

    خیلی عالی و مفید بود حامد جان :* ایشالله همیشه موفق باشی

  6. پویا می گوید

    ممنون از نویسنده مهمان. اما با توجه به بیشتر بودن کاربران اندروید نسبت به آی.او.اس به ویژه در ایران، مطمئنن با معرفی اپ های اندروید با استقبال خیلی بیشتری مواجه خواهد شد. ضمنن پرداختن به برنامه های جالب و جدید ویندوزی رو هم مد نظر داشته باشید یا همینطور بخشی مجزا جهت معرفی سایت!

  7. اشکان افشار می گوید

    متأسفانه به نظر می‌رسه سیستم عامل «اندروید» در این‌گونه پست‌ها جایی نخواهد داشت…

  8. آرزو می گوید

    بسیار عالی …ممنون

  9. امیر مسعود می گوید

    ممنون ، ترجیحا اپهای رایگان معرفی کنید

  10. omid می گوید

    سلام
    نوشته هاتون خیلی جذابه و کاره قشنگیه این بخش تازه
    موفق باشید

  11. احسان می گوید

    ای کاش دوستان کمی صبر میکردن چون احتمال داره همون طور که آقای حامد پورحسینی به عنوان نویسنده مهمان درباره اپلیکیشن های اپل نوشته نویسنده مهمان دیگری هم باشه که درمورد نرم افزار های اندروید بنویسه.این بحث دعوا بر سر برندهای متعدد توسط حامیان متعصب نه تنها تو این سایت وجود داره بلکه در سایت نارنجی و خصوصا در سایت GSM که الفاظ رکیک هم استفاده میکنن به چشم میخوره.نمیدونم این گونه برخورد با دو تولید کننده بزرگ دنیای دیجیتال در سر تا سر دنیا هم وجود داره یا خیر

    1. رسول می گوید

      سلام احسان جان
      داداش گلم من قبلاً هم به آقاعلیرضا گفته بودم که در کنار معرفی اپ های IOS اپ های اندروید هم معرفی کنید ولی متاسفانه…
      ظاهراً باید یه همچین کامنت هائی گذاشته بشه تا دنبال اپ های اندروید هم باشند

  12. nima99 می گوید

    واقعا مسخرست.
    یهو اسمه اینجا رو بزارید یک آیفون نه یک پزشک.
    رسما بقیه osها کشکن دیگه؟!
    این توهین به مخاطبان زیاد اندرویدی شماست!

  13. رضا می گوید

    شما هم خودتونو مسخره کردید با این سیستم عامل مزخرف اپل,کی چی مثلا میخوایید بگید خیلی میفهمید یا خیلی با کلاسید که فقط از اپل مطلب میذارید

  14. saman می گوید

    این پست بە هیچ وجە منالوجوە بە دلمان ننشست
    و نیز بە کارمان نیامد

  15. Alirezabw می گوید

    درود بر شما و نویسنده این مطلب و سایت یک پزشک و خوانندگان .
    با نگاهی که به سه اپلیکیشن اول انداختم دیدم تمامی نرم افزار ها برای سیستم عامل ios است و نه ویندوز فون و آندرویید .
    امید وار هستم که به عنوان یک خواننده و طرفدار سایت شما بیشتر به کاربران خدمات دهید و به معرفی آنچه آنها دوست دارند و استفاده میکنند بپردازید . تا اکثریت راضی باشند و محیط سایت بسته و مسل کننده نشود . اما میدانم که سایت یک پزشک تشکیل شده از بخش های گوناگون است و این تنها یک بخش است و تاثیری بر کیفیت محتوای قسمت های دیگر ندارد .
    خسته نباشید .

  16. نگاه تازه می گوید

    مطلب جالب خوبی بود.
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5