دیزنی به دنبال ساخت رُبات با چهره‌ واقعی است

2

حامد همائی راد: سیر توسعه‌ رُبات‌های انسان‌نما هر روز نوآوری جدیدی را به خود می‌بیند. پیش از این در «یک پزشک» در رابطه با اختراع پوست مصنوعی با تارهای ریز مو برای‌تان نوشته بودم. اکنون می‌خواهم درباره‌ دستاورد جدیدی بنویسم که به واسطه‌ علم مواد و شبیه‌سازی‌های دقیق کامپیوتری، ایده‌ ساخت رُباتی با چهره‌ واقعی یک شخص را به واقعیت تبدیل کرده است.

محققین در پژوهشکده‌ دیزنی در زوریخ سوییس فرآیند جدیدی بنام «شبیه‌سازی فیزیکی صورت» پیشنهاد داده‌اند که در آن یک ماسک سیلیکونی از صورت حقیقی شما ساخته می‌شود و با نصب آن روی سر رُبات، نمونه‌ای مکانیکی از چهره‌ی سخن‌گوی خود را خواهید داشت.

اگر مشتاق باشید بدانید مراحل انجام این فرآیند چه بوده و چه مدت زمانی برای شبیه‌سازی فیزیکی چهره لازم است، در ادامه‌ مطلب با ما باشید.

چهره سازی,شبیه سازی

در ابتدای کار، دوربین‌های پیشرفته، چهره‌ شما را از زوایای مختلف تصویربرداری کرده و نمونه‌ای سه‌بُعدی از چهره توسط نرم‌افزار مخصوص ساخته می‌شود. سپس نرم‌افزار میزان کشش و ضخامت پوست صورت در حالت‌های گوناگون آن را با فرمول‌هایی محاسبه و ذخیره می‌نماید.

نتایج محاسبات انجام شده در مرحله‌ قبل، پایه و اساس شبیه‌سازی و پیش‌بینی میزان تغییر شکل پوست در مراحل بعدی خواهند بود. بدیهی است که این نتایج می‌توانند بهینه‌سازی شده و میزان خطای آن‌ها کاهش یابد. پس از انجام این مراحل، لازم است قالب ماسک بر اساس داده‌های نرم‌افزاری و شکل مدل‌سازی شده ساخته شود. ماده‌ سیلیکون سپس با استفاده از یک تفنگ فشاری به قالب تزریق شده و قالب باید 7 روز در هوای معمولی اتاق قرار بگیرد تا ماسک تزریقی آماده‌ جداسازی از آن و قابل استفاده باشد.

حالا زمان آن فرا رسیده که ماسک ساخته شده روی سر رُبات قرار گیرد. قسمت سر رُبات دارای محرک‌های مکانیکی کوچکی در قسمت‌های قابل حرکت صورت است که مستقیما از نرم‌افزار شبیه‌سازی فرمان می‌گیرند. این فرمان‌های تحریک بصورت بی‌درنگ (Real-time) توسط نرم‌افزار و با تحلیل داده‌ها ورودی صادر می‌شوند.

ربات,سر ربات

میزان تحریکِ هر محرک در هر لحظه، بستگی مستقیم به میزان تغییر شکل اجزای مختلف صورت در هنگام صحبت کردن و نشان دادن واکنش‌های چهره دارد که قبلا محاسبه و پردازش شده است. اگر بخواهیم تمامی مراحل را در دیاگرامی خلاصه کنیم فرآیندی به شکل زیر را خواهیم داشت.

چهره,واکنش اجزا

پیشنهاد می‌کنم حتما این ویدیو را در تکمیل مطالبی که خواندید ببینید که در اواخر آن صورت واقعی و صورت مکانیکی در کنار هم برای ادای جمله‌ای نشان داده شده‌اند. نتیجه‌ی کار، یک سرِ رُباتیکی با چهره‌ی واقعی شماست که نه تنها چین و چروک‌ها به ظرافت در آن رعایت شده، بلکه حالت‌های مختلف اجزای صورت در هنگام صحبت و دیگر وضعیت‎‌ها، به خودِ واقعی شما بسیار شباهت دارد.

در صورتی که علاقمند به آگاهی از جزئیات دقیق تک تک مراحل هستید، می‌توانید نسخه‌ی PDF مقاله‌ پیشنهاد شده را نیز دانلود نمایید.

منبع کمکی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. farzad می گوید

    مدت زیادیست که وبلاگ شما را دنبال می کنم امش از این به بعد تصمیم دارم دیگر به اینجا سر نزنم، دلیلش هم بی تفاوتی به یک مسئله انسانی در آذرباییجان.

  2. armin می گوید

    خیلی جالب بود .
    فقط من موندم اگر به یک ربات نیاز دارم چرا باید کپی خودم باشه ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.