ویدئوی آنباکس (جعبه‌گشایی) تبلت نکسوس 7 گوگل

83

بعضی وقت‌ها به تناسب مقاله‌هایی که در یک پزشک منتشر می‌شود، «یک پزشک» متهم به اپلی بودن یا ضداپلی می‌شود، در صورتی که من و دیگر نویسندگان یک پزشک علاقه‌مند همه فناوری‌ها و محصولات خوب هستیم، چه آی‌‌پد جدید باشد و چه نکسوس 7 باشد، درست به همین اندازه دوست داریم «کیندل 2» معرفی شود و برای در دست گرفتن «سرفیس» مایکروسافت لحظه‌شماری می‌کنیم.

مدت‌ها بود که چشم به راه تبلت نکسوس 7 بودم، تبلتی 7 اینچی سبکی که اندروید 4.1 را اجرا می‌کند و از لحاظ پردازشی و وضوح صفحه نمایش، در میان تبلت‌های این اندازه در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

بسته محصول را که از یکی از فروشگاه‌های آنلاین خریده بودم، دیروز به دستم رسید. در شرایط عادی بسته، بلافاصله با خشن‌ترین شکل ممکن به سرعت باز می‌شد! اما مطابق سنت بلاگرها که سعی در اشتراک همه چیز با خوانندگانشان دارند، تا شب منتظر ماندم تا مقدمات ضبط مراسم آنباکس کردن یا جعبه‌گشایی نکسوس 7 را فراهم کنم.

تبلت نکسوس

بامداد امروز ویدئو را در یوتیوب آپلود کردم و حالا این ویدئوی 16 دقیقه‌ای برای تماشا و دانلود شما، آماده است.

این ویدئو را می‌توانید در یوتیوب ببنید یا از اینجا با کیفیت 360P (اندازه 52.21 مگ)  یا از اینجا با کیفیت 480P (اندازه 74.90 مگ) دانلود کنید.

ویدئو 3 قسمت دارد:

– در قسمت اول، ویدئوی کوتاهی از همایش گوگل و لحظه‌ای که نکسوس 7 برای اولین بار به جهانیان معرفی شد، را می‌بینید.

قسمت دوم، قسمت اصلی ویدئو است و در آن من نکسوس 7 را آنباکس می‌کنم و مختصری درمورد آن توضیح می‌دهم.

– در قسمت سوم هم نقبی نوستالژیک به خاطرات گجتی شخصی خودم زده‌ام!

در طول زمان گجت‌های زیادی را تست کرده‌ام که البته شاید به پای تجربیات شما نرسد:

گوشی ابتدایی آلکاتل: نخستین گوشی من که با سلیقه پدر خریده شده بود.

گوشی N100 سامسونگ: سبک‌ترین و راحت‌ترین گوشی‌ای که تا حالا داشتم، گوشی‌ای که تا همین چند وقت پیش در خانه ما عملیاتی بود!

گوشی W800 سونی اریکسون: گوشی‌ای که زمان تهیه به نظرم خیلی پیشرفته به نظر می‌رسید! این گوشی نخستین گوشی‌ای بود که من بعد از تحقیق اینترنتی و خواندن مرور‌های انجام شده در وبلاگ‌ها می‌خریدم.

خوب یادم می‌آید که متن‌هایی را به صورت فایل‌های متنی HTML وارد گوشی می‌کردم و با این گوشی هر وقت که فرصت می‌کردم، در بیرون خانه شروع به خواندن می‌کردم، کلی از مقاله‌ها و پست‌های وبلاگی را من بدون داشتن اینترنت موبایلی، به همین صورت می‌خواندم.

گوشی N95 هشت گیگ: نخستین تجربه نوکیایی من بود، با این گوشی بود که برای نخستین بار با چیزی به نام برنامه و اپلیکیشن آشنا شدم.

گوشی N97: آخرین گوشی نوکیایی من بود، به نظرم در زمان خودش طراحی یگانه‌ای داشت و هنوز هم وقتی جلوی کسانی که اخبار فناوری را دنبال نمی‌کنند، این گوشی را به دست بگیرید و با کیبوردش مشغول تایپ بشوید، به نظرشان بهترین و شگفت‌انگیزترین گوشی بازار می‌آید!

من کوتاه‌زمانی HD2 شرکت HTC را هم تست کردم، گوشی غول‌آسای معرکه‌ای بود، هر چند در نهایت از ویندوز فون خوشم نیامد و وقت لازم برای اندرویدی کردنش هم نگذاشتم.

در این میان من البته کتابخوان سونی را هم مدتی تست کردم، خواندن کتاب با این گجت شگفت‌انگیز بود!

گوشی بعدی من گلکسی اس بود که نخستین اسمارت فون من به معنی واقعی کلمه بود، با این گوشی بود که نخستین بار «تاچ» راحت را درک کردم و در دنیای اندروید غرق شدم.

تبلت نکسوس

بعد از گلکسی اس، تب تبلت همه ما را فراگرفت به همین دلیل، گلکسی تب هفت اینچی را خریدم، اما وقتی نوبت به آی‌پد رسید، این تبلت را دیگر کنار نهادم، خرید آی‌پد تحولی در نحوه وب‌گردی و مرور اخبار در زندگی من ایجاد کرد. آی‌پد یک (نسخه 16 گیگ وای فای) که در آن زمان کمی بیشتر از 600 تومان خریده بودم، به نظرم یکی از بهترین خریدهایم تا به حال بوده است.

بعد از آن نوبت رسید به گلکسی تب 10.1 که چندان از آن راضی نبودم، یکی از دلایلش این بود که آی‌پد داشتم و این تبلت چیزی اضافه‌تر برای من نداشت.

در شرایطی که دلار هر روز گران‌تر می‌شود، نوبت رسید به خرید آی‌فون، آی‌فون 4S، حالا گوشی اصلی من است.

مردد بودم که آی‌پد جدید بخرم یا نه، تصوری از رتینا شدن صفحه یک تبلت نداشتم، امکانات آی‌پد جدید از هر نظر معرکه بود و میزان نشتن من پست کامپیوتر دسکتاپ منزل را بسیار کم کرد.

دست آخر، فاصله‌ای که با اندروید گرفته بودم، آنقدر نگرانم کرد که در صدد برآمدم، یک وسیله اندرویدی خوب تهیه کنم، از آنجا که آی‌فون راضی بودم و نمی‌خواستم فعلا گوشی اندرویدی تهیه کنم، ترجیح دادم نکسوس 7 را تهیه کنم.

در قسمت سوم ویدئو من یادی از همه این گجت‌ها کرده‌ام، گجت‌هایی که در بهترین و بدترین روزها با من بوده‌اند، گجت‌هایی که روزی برای آنباکس کردنشان سر از پا نمی‌شناختم، آنهایی که من را شگفت‌زده یا ناامید کرده‌اند، وسایلی که با آنها اخبار خوب یا خبرهای بد را خواندم، وسایلی که به من اجازه دادند کتاب‌های غیرکاغذی را راحت‌تر از کتاب‌های کاغذی بخوانم. موسیقی این قسمت، موسیقی متن یکی از ترانه‌های خولیو ایگلسیاس است!

تبلت


خب! من و شما در طول زمان، گجت‌های زیادی را خریده‌ایم و آزمایش کرده‌ایم، فوروم‌ها و وبلاگ‌های فناوری فارسی را هم که بخوانید، می‌بینید که در بین جوانان ما دنبال کردن اخبار گجت‌ها چقدر محبوبیت دارد، حتما کامنت‌های گذاشته شده پای پست‌های منتشر شده را گاهی مرور می‌کنید و شاهد هستید که گاه چقدر تعصب و موضع‌گیری‌های یک‌طرفه در این کامنت‌ها وجود دارد.

در نهایت که چیزی که به نطر ما می‌رسد این است که بپرسیم، آخرش چه؟

آیا این گجت‌ها توانسته‌اند ما را به آدم‌های بهتر و عالم‌تری تبدیل کنند. آیا گجت‌ها شیک‌مان که گاه رشک دیگران را برمی‌انگیزند، آنقدر دانش و بینش ما را افزایش داده‌اند که ذهنیات‌، معلومات و قدرت پردازش ما را هم دیگران آرزو کنند؟

چند کتاب در تبلت کنونی شما وجود دارد؟ چقدر با گجت‌های خود محتواسازی کرده‌اید؟ آیا بنده «برند» بوده‌اید و در میدان جنگ‌های برندها، «کاتولیک‌تر از پاپ» بوده‌اید، یا خواسته‌اید بهترین‌های هر برند را در راستای پاسخ به نیازهایتان داشته باشید؟

بارها در جامعه ایران من صحنه‌هایی دیده‌ام که من را به این نتیجه رسانده است که متأسفانه گاه دست آدم‌ها خلاق شایسته‌ای از گجت‌ها دور می‌ماند و در عوض آدم‌هایی با فکرهای بسته، صاحب به‌روزترین گجت‌ها هستند، واقعیت این است که می‌شود هیچ گجتی نداشت و با خواندن کتاب‌های کاغذی بهتر و انسان‌تر و فرزانه‌تر از کسانی بود که نیو آی‌پد یا مک‌بوک رتینا دارد.

گجت‌ها وسیله هستند، بیایید تلاش کنیم که از وسایلمان درست استفاده کنیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
83 نظرات
  1. بهنام می گوید

    در قسمت اول، ویدئوی کوتاهی از همایش “اپل” و لحظه‌ای که…
    فکر کنم “گوگل” منظورتون بوده 🙂

  2. بهنام می گوید

    من اولین گوشی که خریدم P990 بود و عالی! بعدی Nokia 5530 بود و با توجه به ارزان بودنش راضی کننده! و در نهایت گلکسی اس که یک سالی هست راضی هستم و فکر نمیکنم فعلا به فکر عوض کردنش بیفتم! سعی بعدی من خرید نکسوس7 هست که انشالا تا آخر تابستان.
    از تمام خرید های گدجت ایم راضی بودم تاحالا، هرچقدر پول دادم ازشون استفاده کردم.

  3. سرینه می گوید

    ممکنه سایتی رو که از اون خرید کردید رو بگید.
    ویدئو جالبی بود .ممنون

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تبلیغ سایت خاصی را نمی‌خوام بکنم، سایت alldigitall و سایت digikala تبلت را آورده‌ان تا حالا.

  4. hamed می گوید

    سلام جناب اقای دکتر
    لطف می کنید قیمت مدل 8 گیگی و آدرس سایتی را که خرید آنلاین فرمودین یواشکی دم گوشم بگین
    مرسی

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      قیمت‌اش 670 تومان هست. در پاسخ به یکی از دوستان دیگر در کامنت‌ها هم نام سایت را ذکر کرده‌ام.

  5. mohammad می گوید

    هیچ وقت فلسفه فیلم گرفتن از آنباکسینگ رو درک نکردم

    1. امیر می گوید

      محبوبیت ویدئوهای آنباکس محصول چیزی به اسم «نورون‌های آینه‌ای یا انعکاسی» هستند. « نورون‌های آینه‌ای یعنی اگر کسی مشاهده کند که کس دیگری مشغول کاری است، احساس می‌کند خودش هم دارد همان کار را می‌کند. اگر کسی سرش را بخاراند و شما نگاه کنید، دقیقا همان بخشی از مغزتان تحریک می‌شود که اگر خودتان اینکار را می‌کردید فعال می‌شد. جذابیت آنباکسینگ هم در همین است: وقتی می بینید کسی مشغول کاری است، خودتان را هم حین آن کار احساس می‌کنید و لذت عمل واقعی را می‌برید.دقیقا به همین دلیل است که خانم‌ها با دیدن تبلیغ‌هایی که در آن‌ها یک دختر زیبا در خیابان در حال راه رفتن با فلان محصول است، به سراغ خریدن محصول می‌روند. آنباکسینگ دقیقا نمونه مردانه همین پدیده است.

      1. علیرضا مجیدی می گوید

        ممنونم بابت توضیح و این کامنت جالب

        1. امیر می گوید

          خواهش دارم دکتر
          ممنون از ویدئو خوب
          بیشتر جذابیتش برام از این لینک ناشی میشد :
          http://1pezeshk.com/archives/2012/07/nexus-7-is-probably-the-hardest-gadget-to-unbox.html#axzz24g4j9it3

      2. mohammad می گوید

        ممنون توضیح شما رو قبلا در وب سایت independent خونده بودم.
        چیزی که هست این فقط یک فرضیه است. اتفاقا به دلیل رشته تحقیقاتی که در زمینه های فناوری اطلاعات و مباحث مربوط به نورون های مغزی داشته ام در این موضوعات مطالعاتی دارم.

        نورون های آینه ای در در میمون ها بالخص به شدت فعال می‌شوند ولی در مورد فعال شدن آن ها در انسان ها فرضیه ها و روابط پیچیده ای بیان شده. گاهی حتی با تفکر در مورد یک اتفاق خیالی، نورون های آن ناحیه از مغز فعال می‌شوند.

        در مورد خانم ها تحقیقاتی که انجام شده در مورد لباس و جواهرات شدت اثر بیشتری در مورد فعالیت نورون های آینه ای مشاهده شده تا در مورد کالاهای دیگر. اما تنها دلیل خوش آمدن از یک فیلم فشن شو یا … فعالیت نورون های آینه ای نیست.

        در مورد آنباکسینگ و پدیده هایی از این قبیل موضوع کمی پیچیده تر است. در واقع نورون های مغزی به خودی خود با دیدن یک ماشین گران قیمت یا یک گجت یا… فعال نمی شوند بلکه خصوصیات دیگری در فرد با دیدن تصاویر مربوط به این کالا ها موجب تحریک این نورون های می‌شوند.

        در مورد نورون های آینه ای، باید عرض کنم که این نورون ها به شدت وابسته به فعالیت های شناختی (Cognitive) فرد هستند. به عبارتی انسان توانایی افزایش تحریک شدن یا کاهش تحریک آن را داراست. به عبارتی اگر شما 3یا4 بار فیلم های مربوط به آنباکسینگ را ببینید در موارد بعدی ( بار 5ام، 6ام و..) بیشتر علاقه مندی به تماشا نشان خواهید داد. به عبارت دیگر هرچند تحریک شدن یا نشدن این نورون ها یک فعالیت شیمیایی مغزی است ولی میزان تحریک آن ها یک فعالیت “شناختی” است!

        من در کامنت نوشته بودم که فلسفه آنباکسینگ رو درک نمی‌کنم. در واقع منظورم این بود که چرا مردم انقدر نسبت به آن علاقه مندی نشون می‌دن. اگر شما با بار اول دیدن یک فیلم آنباکسینگ زیاد خیال پردازی نکنید و به قول معروف (عشق آن کالا و…نشوید) میزان تحریک این نورون هارا در این مورد خاص کاهش می‌دهید.

        در مورد کالاهای جدید مثل تبلت ها و موبایل ها در واقع این نورون ها قبل از تماشای فیلم آنباکسینگ شروع به تحریک شدن می‌کنند و با دیدن فیلم آنباکسینگ به اوج خود می‌رسند. درواقع فردی که برای دیدن فیلم آنباکسینگ لحظه شماری میکند همان فردی است که بارهای اخبار مربوط به آن گجت را مطالعه کرده و عکس های تبلیغاتی آن را دیده و داشتن آن را خیال پردازی کرده است و به عنوان آخرین گزینه منتظر دیدن اولین فیلم های آنباکسینگ است.

        بنابراین به عنوان جمله آخر باید تاکید کنم که فعالیت نورون های مغزی در اختیار انسان نیست ولی میزان تحریک شدن آن ها به شدن در اختیار انسان است.

        موفق باشید

  6. حامد می گوید

    خدا بده شانس خداییش. مردم واسه نگرانیشون بابت دور شدن از محیط اندروید میرن 670 تومن میدن تبلت!!!!!
    مجید جان دستت رو سر ما حاجی =)

  7. salam می گوید

    من الآن خیلی دوست دارم این گجت را داشته باشم پولش را هم دارم اما زورم میاد!
    تبلتی که کلا 200 دلار فروخته میشود رو 670 هزار تومن باید برایش بپردازم!!!!
    راستی شما آیفونتون رو جیل بریک کردین؟واقعا آیفون رو آدم جیل بریک نکنه مخصوصا تو ایران احساس خفگی بش دست میده.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      نه آی‌پدم را جیل نکردم، ولی خوب با این قیمت‌های گیفت کارت، واقعا خرید اپلیکیشن برای خیلی به صرفه نیست.

  8. mojvar می گوید

    مث اینکه کسی تا حالا دانلودش نکرده ! جای دوتا لینک را اشتباه زدی ! تصحیح کنید لطفا

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون، اصلاح شد.

  9. بابک می گوید

    سلام عاشق این بخش هستم .
    دکتر جون اگر امکان داره یک بخش هم قرار بدید تا دوستان اگر تمایل داشتن آنباکس کالاهاشونو قرار بدن با تشکر.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      دوستانی که مایل هستند می‌توانند ویدئو را برای من بفرستند.

  10. Dexter می گوید

    فکر کنم اگه شما به جای پزشکی می رفتید سراغ کامپیوتر موفق تر بودید.

  11. فریبرز می گوید

    سلام
    مدتهاس از ریدر دنبال میکنم اینجا رو ولی ایندفه نتونستم تحمل کنم نیام کامنت بذارم
    این همه گجتتتتت! چه خبره! فکری به حال ما هم کنید که دسترسی نداریم!
    یه آیپاد خسته ما حصل evoulution‌هست از ۳۳۱۰ به K700 و K750 و نوکیاE51 :))
    به شدت منتظرم ببینم تست باتری و فیلم و این جور چیزا چه نتیجه ای داره.
    اصولا تبلت باید ۷ اینچی باشه که بشه راحت حملش کرد….
    یه سوال!
    به نظر شما بهتر نیست تبلت سیم کارت داشته باشه(مثل گالاکسی نوت)….به نظرم یه نظر سنجی یا چیزی شبیه اون داشته باشید بد نیست….البته سیم کارت داشتن مسلما به همراه یه هدفون بلوتوث یا چیزی شبیه اون…
    مرسی بازم بابت مطالب خوبتون.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در واقع یکی از نقاط ضعف نکسوس 7، همین نخوردن سیم کارت هست که برای ما ایرانی‌ها این نقطعه ضعف به مراتب محسوس‌تر هست.

  12. بهار می گوید

    با سلام
    مطالبتون خیلی یکنواخت شده قبلا مطالب متنوعی در ارتباط با ادبیات
    مطالب پزشکی و… میگذاشتید
    متاسفانه یکنواختی باعث محدود شدن خواننده هایتان خواهد شد
    پیروز باشید

  13. سامان بزرگمهر می گوید

    امروز علاوه بر نوشتن یک مطلب عالی با پاسخ دادن به تعداد زیادی از کامنت ها گل کاشتید!
    مرسی

  14. mojvar می گوید

    یه چیز دیگه مورد بعدی لطفا فیلم با کیفیت بالاتر بذارید حداقل 720 !

  15. shirin می گوید

    شما دکتری دیگه . باید هم این همه گجت داشته باشین. خدا شانس بده.

  16. فری آنلاین می گوید

    با جمله آخرتون به شدت موافق هستم. حرف دل خیلی هاست.
    در ضمن آقای دکتر میخواستم بگم که ما بازدید کننده ها دوست داریم که شما از این به بعد تو تمام پست ها پابه پای ما کامنت بذارید و با هم سر بحث هایی که میشه صحبت کنیم. این طوری حس خیلی بهتری به کاربر القا میشه.

  17. محمد می گوید

    مبارک باشه اقای مجیدی من بدبخت دوماهه دارم پول جم میکنم تا بخرم تازه پولم300 تومنه منم میخوام

  18. ناصر می گوید

    چیزهایی که این تبلت نداره:
    قابلیت نصب سیم کارت /قابلیت مکالمه تلفنی با سیم کارت/GPRS /Edge /کارت خوان/دوربین /رادیو /پورت USB/پورت HDMI
    با 390هزلرتومان شما می تونستید تبلت دیمو700 ساخت ایران بخرید که تمامی این امکانات داره و هم اینکه از کالای داخلی حمایت بکنید.!!

    1. Tox می گوید

      کالای داخلی؟!!!!
      یه عده یه (…) که متخصص اینکار هم نیستن، (…). . کدوم تولید داخلی؟!

      بهرحال آقای دکتر دستتون درد نکنه. واقعا عالی بود به خاطر اینکه یه ایرانی هم بررسیش کرده بود بهتر از آنباکسینگهای خارجیها. راجع به اون دغدغه‌ی استفاده از تکنولوژی واقعا حق باشماست. امیدوارم ۱پزشک این راه رو ادامه بده و همینطور مطالب عمیق‌تری رو بذاره کما اینکه به نسبت باقی وبلاگ‌های مشابه ۱ پزشک یک سروگردن بالاتر بوده.

      موفق باشید

      1. ناصر می گوید

        تمامی وسایل و نرم افزارهای آمریکایی که با برند های مختلف مثل تولید میشند در آخر سر در از ساخت چین و کره جنوبی در میارن.
        همین تبلت و یا گوشی اپل هم در چین منتاژ میشه و صفحه نمایش هم که دیگه مشخص ماکل کجاست.
        شرکت ایرانی هم از قاعده مستسنا نیستند و بهترین محصولات الکترونیک و سخت افزارهای مربوطه از خارج کشور تهیه میکنند و در ایران با کمترین قیمت یک تبلت و یا تلفن هوشمند میفروشند.
        من که مشخصات تبلت دیمو دیدم از نظر سخت افزار از تبلت نکسوس 7 خیلی بهتر بود.
        از آقای دکتر خواهش میکنم که مقاله ای در مورد تبلت دیمو ساخت ایران تهیه بکنند و بخصوص کارها و کالای ایران بهتر به مردم ما منعکس بکنند، چرا که واقعا هیچی در مورد محصولات خودی نمی دونند.

        1. Tox می گوید

          متاسفانه آقای دکتر نظر منو درون باره بکل سانس..ر کردند.

          خیلی سربسسته بگم:
          ۱. در آمریکا و اروپاش قسمت اعظم کیک رو بر میدارن چون تولید تکنلوژی، طراحی و IPش دست اوناست.
          ۲. در چین و باقی کشورها (کره و کمی تایوان و مالزی و تایلند و جدیدا هند) از تولید محصولات شرکت‌های بزرگ آمریکائی و ژاپنی یه بخشی ازون کیک بهشون میرسه

          اما در مورد ما تولیدی در کار نیست. شما باید بین واسطه گری و تولید تفاوت قائل بشین. درصدی از پول اضافه‌ای که دکتر داده عملا به خاطر … هست. باز کنم اینو باز دکتر چی…لتر میکنه….

          پ.ن: رجوع کنین به اظهارات مدیر مادایران

  19. ADIOS می گوید

    دکتر از همکارتون “فرانک مجیدی” خبری نیست خبر سینمایی معرفی فیلم منظورمه. از بعد اون فیلم Mr.Brooks دیگه هی منتظر بودم یه فیلم توپ دیگه معرفی کنید. که تو خماری موندیم

  20. آرش... می گوید

    عالی بود و مثل همیشه لذت بردم. ممنون…
    راستی آیا امکانش وجود داره موقع فیلمبرداری روی نقطه های مورد نظر فوکوس کنید؟ مثلا وقتی فاکتور خرید رو نشون میدادید درست دیده نمیشد یا موقعی که داشتید پورت تبلت رو نشون میداد…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      من دوربین مناسب ندارم و از یک دوربین عکاسی کمپکت استفاده کردم.

      1. آرش... می گوید

        اگه یک پایه دوربین مخصوص ایفون وجود داشت (یا یک گیره مخصوص آیفون که میشد روی پایه دوربین سوار کرد) فک کنم میشد باهاش فیلمبرداری با زوم های مکرر انجام داد…
        به امید روزی که سرفیس رو هم آنباکس کنین 🙂

  21. بابک می گوید

    دکتر جون راستی چیزی راجه به حافظه قابل استفاده این تبلت چیزی نگفتی من شنیدم که درست هست این تبلت 8 گیگه ولی در حدود 500 مگ قابلیت ذخیره سازی داره.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      نه، گمان نمی‌کنم این مطلب درست باشه و به جز یک فضای محدود برای فایل‌های سیستمی بقیه فضا آزاد است. البته نسخه 16 گیگ این تبلت هم حتما می‌دونید که وجود داره.

  22. Tox می گوید

    آقای دکتر با توجه به تجربه‌ی شما من یه سوال داشتم:
    میخوام واسه پدرم یه تبلت بگیرم (فکر کنم بهتر از لپتاپ هست) چون کارش بیشتر خوندن و اینترنت خواهد بود. و فکر میکنم ازین جهت شکی نباشه (اینم بگم تجربه اش با کامیپوتر محدود و سطحی بوده و احتمالا این گجت اولین گجتی هست که اونو به این دنیای آی.تی پیوند میده و از طرفی اینترفیس تاچ شهودی تر هم هست).
    حالا واقعا بین یه تبلت ۷ اینچی و ۱۰ اینچی موندم. خب تبلت ۷ اینچی خیلی پورتیبل هست و راحت میشه باهاش کار کرد و جابه‌جا کرد و توی تخت برد و …. ولی صفحه‌اش واسه مطالعه‌ی اینترنت یا کتاب کوچیک نیست؟ اونم برای فردی که کمی پیرچشمی داره؟ من هرچی فکر میکنم با هردوش میتونه کار کنه ولی بحث کارائی و قیمت هست. اینو ازین جهت پرسیدم که شما با هردو سایز به مدت طولانی کار کردید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      من تصور می‌کنم تبلت 10 اینچی خیلی مناسب‌تر باشه، خوندن کتاب و وب‌گردی در 10 اینچی به مراتب راحت‌تره.

  23. AmirS می گوید

    انگار شما هم به سرنوشت این آنباکس ها دچار شدید:
    http://1pezeshk.com/archives/2012/07/nexus-7-is-probably-the-hardest-gadget-to-unbox.html
    🙂
    پ.ن: آیفونی که توی ویدیو تصویرش رو گذاشته بودید 4 بود نه 4S 🙂

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تا حدی 🙂 اوه! متوجه نشدم بودم، عکس آی‌فون 4s را گوگل کرده بودم.

  24. davood می گوید

    سلام. من این ویدیو رو دیدم خیلی کارا نکردین.تست فیلم و موزیک عکس و … رو انجام ندادین.
    راستی میزان شارژش چقدره ؟ آیا امکان وصل فلش مموری به وسیله مینی یو اس بی و نیز اتصال به اینترنت با Skyroam Gmate و جود داره؟
    من میتونم هارد اکسترنالمو مثلا بهش وصل کنم و باهاش فیلم ببینم؟
    شما که خریدین ازتون میخوام خواهش کنم تست کنین و به من اطلاع بدین.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این مطلب را چند روز پیش خوندم: Google Nexus 7 now supports USB drives and SD cards without rooting

    2. علیرضا مجیدی می گوید

      این ویدئو فقط ویدئوی آنباکس بود و نه ویدئوی ریویو ، بگذارین به مدت بگذره، اگر نکاتی دیدم که در سایت‌های دیگر بهش اشاره نشده بودم، یک پست مجزا می‌زنم.

    3. Tox می گوید

      اینکار توی اندروید فوق العاده سادست فقط کافیه از اپ ES File Explorer استفاده کنه. بعد تو قسمت LAN یه اسکن بزنی و وای.فای کامپیوتر یا هارد (بعضی هاردهای مجهز به wifi) رو پیدا کنی. حالا کافیه یوز پس ویندوزتون بهش بدی و همه‌ی پوشه‌هائی که توی ویندوز به اشتراک گذاشته بودی حالا همه در اختیار هستن. سرعت هم خوبه چون از قابلیتی ویژه‌ای استفاده میکنه که نیازی به دانلود کامل نیست. واقعا این اپ محبوب‌ترین اپ من هست الان :دی ظرفیت گوشی من الان ۱ ترابایته :دی
      البته خود این اپ کار خاصی نمیکنه از امکانات شیرینگ خود هسته‌ی لینوکس استفاده میکنه.

      در ضمن من خود اولین بار از طریق این پست بود که با این اپ فوق العاده آشنا شدم. راهنمای نسبتا کاملیه:
      http://www.farsigeek.com/?p=11993

  25. Moin می گوید

    سلام

    مشکلی که من با این تبلت دارم ، اینه که وقتی کی برد وصل می کنم بهش ، نمی تونم جایی پیدا کنم که زبونش رو فارسی ست کنم ، تست کنید شما لطفا

    مرسی

  26. محمد می گوید

    این اولین فیلم فارسی آنباکس کردن یه گجت بود که تا حالا دیدم. جالب بود… و لذت بردم …

  27. متین می گوید

    دکتر این بند آخر را نگو دیگر، نون خودت را می خوای آجر کنی؟

  28. وردپرس باز می گوید

    سلام دکتر. خداییش 670 تومن زیاد نیست؟ نه خداییش؟ عین همین رو دارن میدن 199 اودلار. اگه بخوام دلار آزاد بخرم و بسپارم برام بفرستند خیلی ارزون تر درمیاد حدود 440 تومن.
    خدای نکرده برداشت بد نکنید ولی ریختن پول تو چاه نیست؟ یه ذره بیشتر روش بزاریم، میریم ipad می خریم یا gtab یا eee

  29. محمد حسين می گوید

    سلام آقای دکتر
    به عنوان یک راهنمایی ، کدوم گجت برای مطالعه کتاب مناسبه ؟؟ خیلی متشکر میشم که منو راهنمایی کنین

  30. مسعود زمانی می گوید

    سلام، مبارک هست دکتر جان… من هفته پیش 16 گیگ اون رو خریدم… واقعاً فوق العاده هست… کتاب خواندن و وب گردی رو شیرین میکنه برای مخاطب خودش… تجربه خیلی زیبایی هم برای گوگل پلاس خواهید داشت… بنظر من با چیز پی ان هم برید که بتونید برخی از اپلیکیشن های اورژینالش رو با گوگل پلی آپدیت کنید…
    من اکثر بازیهای مخصوص تگرا3 هم روش تست کردم و دیگه سختمه با گوشی خودم بازی کنم… کلاً از خرید خودم خیلی خیلی راضیم… مطمئنم که تا دو سال تبلت دیگه ای نخواهم خرید
    فیلم 1080p با زمان دو ساعت و بیست دقیقه رو تماشا کردم باهاش و کلاً 30 درصد باتریش رفت…
    پیروز و برقرار باشید دکتر جان

  31. حسن می گوید

    با خوندن گجتایی که تا به حال خریدینو به احتمال زیاد بعضیاشونم الان دارن خاک میخورن باید اذعان کنم که بدجور هوس کردم بیام خونتون “دزدی” !!! 🙂

  32. فرزاد می گوید

    سلام آقای مجیدی
    با اینکه پرزنتیشن کاملی نبود و نواقصی داشت ولی اینکه فرهنگ انباکسینگ به شیوه ایرانی را ترویج میکنید بسیار پسندیده بود
    وقتی قسمته نوستالوژی این ویدیو را دیدم یاد گوشیهای قدیمیم افتادم که خوشبختانه اکثرشون تو این ویدیو یادی ازش شده بود
    موفق باشید

  33. یکی نه مثل خودت می گوید

    دکتر جان، حالا که این تبلت رو گرفتی دیگه گمان نکنم آی پد جدیدتو لازم داشته باشی. به استناد بند آخر نوشته ات ( اگه الکی نیست)، خواهش میکنم بدیش به من که توانایی تهیه هیچ گجتی رو ندارم و به شدت محتاج یه وسیله ی اینجوری هستم. اگر هم دلت نمیاد، همون کتابخوان سونی هم خیلی کار منو راه خواهد انداخت. خدا اجرت بده!

  34. مهدی می گوید

    ضمن تشکر بابت زحمت انجام آنباکس ، با توجه به اینکه ۹۹درصد بازدیدکننده های شما داخل ایران هستند (احتمالا) و مشکلات رد کردن از سد چیز چیز یوتیوب رو دارن بهتر نبود که ویدئو رو تو سایت‌های آپلود ویدوی وطنی و البته غیر چیز چیز مثله aparat.com آپلود میکردین ؟
    ممنون

    1. f35jsf می گوید

      واقعاً همه دکتر ها هیچی از تکنولوژی نمیفهمن فکر نکنین من کس دیگهای رو میگم حداقل پدر و مادر من اینجورین البته من خودمم دندان میخونم البته نه تو ازاد این دکتر مجیدی چرا این شکلی شده من نمیدونم من ٢ ساله دارم روش استفاده از مک رو بهشون توضیح میدم

  35. صادق می گوید

    من از سخن پایانی مطلبتان خیلی خیلی لذت بردم:
    “خب! من و شما در طول زمان، گجت‌های زیادی را خریده‌ایم…”

    واقعا فرهنگ مردم ما در این زمینه خیلی پایین است و بیشتر این گجت ها برای پز دادن خریداری میشوند که واقعا جای تاسف دارد!

    سایت خیلی خوبی دارید و من همیشه فید سایتتون را دنبال می کنم
    امیدوارم همیشه موفق باشید

  36. رضا می گوید

    سلام دکتر
    بالاخره ما تونستیم شمایل شما رو زیارت کنیم (منظورم انعکاس عکست تو صفحه موبایله)

  37. حمید می گوید

    ممنون. خیلی خوب بود.
    بد نیست این مطلب رو هم ببینید.
    http://www.androidauthority.com/googles-nexus-7-tablet-overclocked-to-2-0-ghz-110469/

  38. surena می گوید

    اول اینکه خیلی خوبه به جای واژه انباکس کردن از واژه جعبه‌گشایی استفاده بشه قبل از اینکه این آنباکس کردن زیادی جا بیافته.
    دوم اگر هم نمیگفتید از کجا تبلت رو تهیه کردین از بسته بندی محصول مشخص بود از کجا خریداری شده ( کسایی که یه دفعه خرید کرده باشن از این سایت متوجه میشن چی میگم)

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در مورد دوم تبلیغ نخواستم بکنم، اما پرده‌پوشی و مخفی کردن لزومی نداشت. در مورد سوم هم در یک پزشک عادت ندارم که حاشیه‌های غیرضروری جای متن را بگیرد بنابراین اشاره به چنین مواردی را بی‌مورد می‌دانم.

      1. surena می گوید

        فقط خواستم بگم که از مطرح کردن مورد سوم هیچ قصد و نیت بدی نداشتم.

  39. Unknown می گوید

    شما که با این همه گجت کار کردی خدایی نکرده برای چشمتون مشکلی پیش نیومده؟؟؟

    به نظر شما خوندن کتاب با یک کتابخوان بهتر از خوندن با تبلت نیست؟

  40. جام طلا می گوید

    خیلی ممنون از ویدئوی خوبتون. شما که یکی از کاربردهاش براتون کتابخوانی هست، میشه لطف کنید در مورد اینکه آیا با کتابهای فارسی (pdf) مشکل داره یا نه، توضیح بدید؟ همینطور در مورد فایلهای آفیس فارسی (بخصوص ورد و اکسل)
    خیلی ازش خوشم اومده و اگه بتونم از نقطه ضعف مهمش که سیمکارت نمیخوره، صرفنظر کنم؛ میخوام یکی بگیرم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      من دیگر از کتابخوان استفاده نمی‌کنم، یک مدل سونی ریدر اگه اشتباه نککنم PRS 600 داشتم. پی دی افهای فارسی دو نوع هستند، اونهایی که در واقع اسکن تصویری هستند، که با توجه به سخت افزار گوشی، خیلی کند بارگزاری می‌شوند و اونهایی که متنی هستند. در این متنی‌ها هم در مدلی که من داشتم، در مواردی متن در هم ریخته نمایش داده می‌شد.
      کلا بعد از مطرح شدن تبلت‌ها تا حد زیادی کتابخوان به حاشیه رفته.

  41. جام طلا می گوید

    خیلی ممنون از توضیحتون
    یعنی سخت افزار این تبلت pdfهای اسکن را راحت لود نمیکند؟
    پس با فونتهای فارسی هم مشکل داره. من یه کم گیج شدم چون شما گفتید دیگه از e-book readerتون استفاده نمیکنید، آیا با همین تبلت کتاب میخونید یا کاغذی میخونید یا فارسی رو با تبلت نمیخونید؟
    میخوام بیبنم کلا میشه برای کتابخونی ازش استفاده کرد؟ حتی برای pdfهای اسکن و فارسی. ممنون

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در سونی ریدر که این طور بود. من بسیاری از کتاب‌ها را الان با تبلت می‌خونم.

  42. salam می گوید

    با سلام!چند سیوال داشتم!
    شما با چه برنامه ای تو نکسوس 7 کتاب میخونین؟
    برا کتاب خوندن و وب گردی در آخر آیپد جدید رو پیشنهاد میکنین یا این تبلت رو ؟
    صفحه چشم رو اذیت نمیکنه و این که نورش تا حد خوبی زیاد میشه؟
    و در خوندن پی دی اف فارسی با نکسوس 7 مشکلی ندارین؟
    پیشاپیش متشکر از پاسخ هاتون

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      توی نکسوس که کتاب نمی‌خوانم، شخصا فقط اپ تست خواهم کرد. برای وب‌گردی و کتاب خواندن آی‌پد جدید رو ترجیح می‌دم. من صدها صفحه کتاب با نیو آی‌پد خوانده‌ام، مشکلی پیش نیامد! نکسوس مشکلی با پی‌دی‌اف فارسی نداره.

  43. پریسا می گوید

    از پاراگراف آخر خیلی خوشم اومد. راستی فرانک خانوم کجان؟

  44. احمد ک می گوید

    در نهایت که چیزی که به نطر ما می‌رسد این است که بپرسیم، آخرش چه؟

    آیا این گجت‌ها توانسته‌اند ما را به آدم‌های بهتر و عالم‌تری تبدیل کنند. آیا گجت‌ها شیک‌مان که گاه رشک دیگران را برمی‌انگیزند، آنقدر دانش و بینش ما را افزایش داده‌اند که ذهنیات‌، معلومات و قدرت پردازش ما را هم دیگران آرزو کنند؟
    چند کتاب در تبلت کنونی شما وجود دارد؟ چقدر با گجت‌های خود محتواسازی کرده‌اید؟ آیا بنده «برند» بوده‌اید و در میدان جنگ‌های برندها، «کاتولیک‌تر از پاپ» بوده‌اید، یا خواسته‌اید بهترین‌های هر برند را در راستای پاسخ به نیازهایتان داشته باشید؟

    بارها در جامعه ایران من صحنه‌هایی دیده‌ام که من را به این نتیجه رسانده است که متأسفانه گاه دست آدم‌ها خلاق شایسته‌ای از گجت‌ها دور می‌ماند و در عوض آدم‌هایی با فکرهای بسته، صاحب به‌روزترین گجت‌ها هستند، واقعیت این است که می‌شود هیچ گجتی نداشت و با خواندن کتاب‌های کاغذی بهتر و انسان‌تر و فرزانه‌تر از کسانی بود که نیو آی‌پد یا مک‌بوک رتینا دارد.
    گل گفتی ودر سفتی . ممنون

  45. نوجون می گوید

    این بند اخر باعث شد تنم مورمور بشه دکتر من کلا هیچ کجا کامنت نمیزارم ولی دیگه اینجا نتونستم احساسم رو نسبت به شما و وبلاگ فاخرتون ابراز نکنم …
    این یه بند باعث شد یه رب به صفحه ی مانیتورم خیره بشم…
    گاه دست آدم‌ها خلاق شایسته‌ای از گجت‌ها دور می‌ماند و در عوض آدم‌هایی با فکرهای بسته، صاحب به‌روزترین گجت‌ها هستند، واقعیت این است که می‌شود هیچ گجتی نداشت و با خواندن کتاب‌های کاغذی بهتر و انسان‌تر و فرزانه‌تر از کسانی بود که نیو آی‌پد یا مک‌بوک رتینا دارد.

    یادمه همون اول که فور اس اومده بود ایران یه شب ایفون فور اس یکی از بچه پولدار های مدرسه رو گرفتم تابراش جیل بریک کنم این اولین اخرین بار بود که یه ای دیوایس دستم گرفتم… یه روز خوب میاد دکتر… من میدونم…

  46. سیاوش می گوید

    دکتر من جزو مخاطبان همیشگی نوشتار های وبلاگ شما بودم و هستم اما تابحال هیچ نوشتاری از شما چنین ذوقی در من ایجاد نکرده بود که من رو به گذاشتن کامنت مجبور کنه
    واقعیت اینه که به شخصه آنباکس کردن گجت های جدید رو جزو خاص ترین و لذت بخش ترین لحظات زندگی ام می دونم . در طول مشاهده ویدئوی شما هم لذت می بردم چراکه حس و ذوق شما خصوصا در زمان تلاش کردن برای باز کردن حباب های ضربه گیر حس می کردم !

    پایدار باشید

  47. حسین می گوید

    یک کف مرتب به افتخار دکتر روشنفکر و پیشرفته ما
    ممنون

  48. مهدی می گوید

    اینم یه ویدئو بامزه درباره سخت بازشدن جعبه نکسوس 7 !
    https://www.youtube.com/watch?v=32DD4DF7Qpo

  49. asghar می گوید

    سلام
    دکتر جان فایل فیلم رو نمیشه دانلود کرد. ارور ۴۰۴ میده!

  50. nik99 می گوید

    لینک مشکل داره .برای دانلود.
    کلا این فایل گیر اصلا هاست خوبی نیست.

  51. davood می گوید

    یک خبر خوش برای علاقمندان به نکسوس 7.
    عرضه نسخه 3g نکسوس 7 تا 6 هفته دیگر کسانی که علاقمند هستند میتوانند کمی صبر کنند تا از محصول جدید استفاده کنند.
    منبع خبر:
    http://blog.gsmarena.com/3g-nexus-7-said-to-arrive-in-around-six-weeks/

  52. امیر می گوید

    با سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون خیلی جالب بود یک سوال دارم از خدمتتون به نظر شما با تبلت Galaxy note میتوان کتاب خواند(کتاب هایی نظیر pdf و…) از نظر اذیت شدن چشمها چطور؟
    با خواندن نظرات دیدم گفتی با آی پد می خونین و چشمتون اذیت نمیشه آیا این تبلت Galaxy note هم کیفیتش مثل همون آی پد هست یعنی پس از مدتی چشممون را اذیت نکنه؟

  53. شهریار می گوید

    اون جملات آخر در مورد انسان تر بودن و فرزانه تر بودن خیلی عالی بود آقای دکتر! ممنون.
    منم قصد دارم سفارش بدم یکی ازدوستان از فرانسه برام بیاره نمی دونم باید نکات خاصی رو برای چک کردن ازش بخوام یا نه ؟

    با سپاس فراوان و مجدد بابت نکته آخر مقاله

  54. امید می گوید

    سلام
    این تبلت دست خط فارسی رو میشناسه ؟
    یعنی منظورم اینه که اگه تو قسمت آفیسش بنویسیم ((سلام)) این رو کامل
    می نویسه یا باید حروف رو جدا جدا بنویسیم تا قبول کنه (س-ل-ا-م )

  55. سینا می گوید

    اگه ممکنه همون جور که تجربه کار کردنتون رو با گلکسی تب گذاشتید برای نکسوس 7 هم یک پست درباره تجربه کار با این تبلت بذارین ممنون

  56. محمد دادکانی می گوید

    چه جوری بخرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5