چیزهایی که هرگز در مورد آی‌فون نمی‌دانستید: قوانین باشگاه مشتزنی در پروژه ارغوانی!

6

در مورد خصوصیات آی‌فون، ترفندها و حواشی آن، آنقدر مقاله و تحلیل در وب نوشته شده‌اند که آدم گمان نمی‌کند باز هم نکته‌ای از پنهان مانده باشد، اما دادگاه اخیر اپل و سامسونگ و شهادت تعدادی از مدیران ارشد این شرکت مثل جاناتان آیو -مدیر قسمت طراحی- ، فیل شیلر-مدیر قسمت بازاریابی محصولات-و اسکات فورستل -مدیر ارشد ios- این فرصت را فراهم آورد که تعدادی نکته تازه در مورد آی‌فون فاش شود. بیشتر این نکات در مورد مراحل ساخت و فرایند آماده‌سازی آی‌فون هستند.

پس به نکات جالبی که در همین یک هفته اخیر در دادگاه فاش شدند، توجه کنید:

1- پیش از ساخت آی‌فون و آی‌پد، اپل در نظر داشت که محصولاتی در زمینه‌های دیگر مثل یک خودرو یا دوربین بسازد! (+)

2- نام رمز پروژه ساخت آی‌فون، پروژه ارغوانی Purple بود.

3- وقتی اسکات فورستل، شروع به استخدامی افرادی برای توسعه iOS کرد، جابز به او گفت که حق ندارد افرادی را از خارج اپل، وارد پروژه کند. (+)

4- وقتی گروه طراحی و ساخت آی‌فون شکل گرفت، آنها در ساختمان اپل، در یک طبقه جا گرفتند، پیشبینی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای اعمال شد، اعضای گروه یک پوستر فیلم «باشگاه مشتزنی» Fight Club را بیرون محل کار نصب کردند که اشاره به این داشت که کسی حق نداشت حرفی در مورد پروژه ارغوانی بزند!

فیلم باشگاه مشتزنی

در فیلم باشگاه مشتزنی به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۹ که بر اساس رمانی به همین نام، نوشته چاد پالانیک، ساخته شده است، لابد این دیالوگ را شنیده‌اید:

قوانین باشگاه مشت زنی:

تایلر داردن : آقایون

تایلر داردن : آقایون. به باشگاه مشت زنی خوش اومدین.

تایلر داردن : اولین قانون باشگاه مشت زنی اینه که در مورد باشگاه مشت زنی با کسی حرفی نمی‌زنید.

تایلر داردن : دومین قانون باشگاه مشت زنی اینه که در مورد باشگاه مشت زنی با کسی حرفی نمی‌زنید.

تایلر داردن : سومین قانون باشگاه اینه که اگه یه نفرد داد بزنه بسه یا از حال بره یا با دست به زمین بزنه دعوا تمومه.

تایلر داردن : چهارمین قانون اینه که توی هر دعوا فقط دو نفر میتونن باشن.

تایلر داردن : قانون پنجم ، هر نوبت فقط یه دعوا

تایلر داردن : قانون ششم ، پوشیدن پیراهن و کفش ممنوعه

تایلر داردن : قانون هفتم.یه مبارزه تا جایی ادامه پیدا می‌کنه که ادامه پیدا می‌کنه.

تایلر داردن : و قانون هشتم و آخر اینه که اگه شب اولیه که به باشگاه مشت‌زنی می آیید باید مبارزه کنید.

 مشت زنی, iphone

5- حتی آی‌فون هم برای فروش، مثل همه گجت‌های شرکت‌های دیگر نیاز به تبلیغات دارد، طوری که اپل میلیون‌ها دلار صرف کارزارهای تبلیغاتی آی‌فون کرده است، این شرکت در سال 2008، مبلغ 97.5 میلیون دلار صرف آگهی‌‌های آی‌فون در آمریکا کرد، در سال 2009 و 2010، این مبلغ به ترتیب 149.6 و 173.3 میلیون دلار بود. در سال 2010، 149.5 میلیون دلار صرف آگهی‌های بازرگانی آی‌پد شد.

6- اپل اطلاعات دقیقی در مورد عادات خرید مشتریان خود دارد، مثلا می‌داند که 78 درصد خریداران آی‌فون، برای وسیله خود «کِیس» هم می‌خرند.

فاش شدن جزئیاتی نظیر این یا آشکار شدن طراحی‌های اولیه آی‌فون که پیش از این در «یک پزشک» در مورد آن نوشته بودیم، شاید به نظر چندان مهم نیایند، شاید به یاری همین اطلاعات و شهادت‌ها، اپل، طرف پیروز دادگاه شود، اما در نهایت، اپل بابت این فاش‌گویی‌های عنصر مهمی را از دست خواهد داد: راز و رمز کارهایش را!

سیاست اپل تا به حال به این ترتیب بوده است که در مورد جزئیات مراحل ساخت و آماده‌سازی محصولاتش، چیزی را عیان نکند و همه چیز را مخفی نگاه دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. Hossein می گوید

    یک قانون رو فراموش کردی بگی. بعد از قانون دوم: همیشه اولین کسی که برای اولین بار به باشگاه مشت زنی میاد باید مبارزه کنه.

  2. صادق می گوید

    یه مشت زامبی اپل. بیدار شین بابا دنیا داره عوض میشه با چنگ انداختن به فیلم کالتی مثل فایت کلاب هم نمی تونین آدم ها رو همچنان … کنید.

  3. هما می گوید

    اپل نمی خواسته ماشین یا دوربین بسازه. بر طبق متن اصلی:
    “We were searching for what to do after iPod that would make sense. If we can make the iPod, what else can we do?” Apple employees tossed around ideas like making a camera, a car, and other “crazy stuff,” Schiller said.
    کارمندان پیشنهاداتی مانند این ها را داشته اند.

  4. محسن الف. جیم. می گوید

    آقای مجیدی درسته وقت نداری اما بازبینی همچین مطلبی فکر نکنم حتی 5 دقیقه در همون واژه‌پرداز شما زمان ببره. نوشته‌های اخیر شما روز به روز آزاد دهنده‌تر میشه. درست بنویس آقا.

  5. جلیل علویان می گوید

    ببینم من توهم زدم یا این فکر درسته که سامسونگ داره از الگویی پیروی می‌کنه که درست نقطه‌ی مقابل الگوهای اپله؟

  6. ن.د می گوید

    سلام.مطلب بدی نبود.متوسط.چه نگارش چه محتوا. دلیل انتقاد آقایون رو نمیفهمم.با تشکر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5