از قهرمانان پارا المپیک، الگوهای ملی بسازیم

6

اگر به پیرامون خود نگاه کنید که می‌بینید که خیلی از ماها، در طول زندگی خود رفتار و نگرش درستی نسبت به ناتوانان جسمی و ذهنی نداشته‌ایم، طوری که گاه به جای اینکه یاور آنها باشیم با نگاه‌های ترحم‌آمیز بی‌مورد یا بدتر از آن تحقیر، باعث آزارشان شده‌ایم.

هر کدام ما از با جستجو در خاطرات خود، موارد متعددی را به یاد می‌آوریم، شخصا به یاد می‌آوریم پسری مبتلا به فلج اطفال شدید را که هر روز صبح با دشوار فراوان، مسافتی طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کرد، خیلی‌ها در مسیر به محض دیدن او روی برمی‌گرداندند، اما برای من تلاش هر روزه او جالب بود.

البته در جامعه هم برخوردهای خوب را می‌توانیم ببینیم و هر برخوردهای بد را. یکی از موارد خوبی که این چند وقت می‌بینم، شوهری است که همسرش را که تنش به شدت سوخته، برای دریافت مسکن به بیمارستان می‌آورد. هر دو جوان هستند و روستایی و زن هم زیبا است و گرچه سوختگی زیبایی‌اش را کم کرده و گاه با اضطراب با چادر دست‌هایش را پنهان می‌کند، اما خوشبختانه سالم است و خطری تهدیدش نمی‌کند، این چند بار که آمده‌اند، دیدن عشق و علاقه آنها به هم برایم جالب است.

از موضوعی که می‌خواهم مطرحش کنم،‌ منحرف نشوم:

اگر به جدول بازی‌های پارا المپیک نگاه کنید، می‌بینید که تا حالا ایران با 9 طلا، 6 نقره و 6 برنز در رده یازدهم دنیا ایستاده است. مثل رقابت‌های المپیک، عملکرد ورزشکاران پارا المپیک ما هم عالی بوده است، ما به تلاش و همت بی‌مانند آنها به صورت خاص و به روحیه و سعی همه ورزشکاران پارا المپیک به طور عام آفرین می‌گوییم.

قهرمانان پاراالمپیک

شما حتی اگر این رقابت‌ها را دنبال نکرده باشید، بعید می‌دانم با مراجعه به گالری عکسی در اینجا با دیدن عکس‌های ورزشکاران احساساتی نشوید.

قهرمانان پاراالمپیک

پیش از این چند بار، زمانی که داستان‌های جدال بیماران را با بیمار‌ی‌شان در «یک پزشک» برایتان نقل کرده بودم، برایتان نوشته بودم که مطبوعات و رسانه‌های غربی، به صورت نظام‌مند با روایت این داستان‌ها به صورت متعهدانه اهدافی را دنبال می‌کنند، آنها می‌خواهند با چهره کردن و رسانه‌ای کردن داستان بیماری بیماران گمنام، از آنها الگویی برای بردباری، رفتار و عکس‌العمل خردمندانه در هنگام مواجهه با بیماری‌های غیرمترقبه و بهبود نظام بهداشت و درمان کشورشان بسازند، چیزی که در رسانه‌های ایران کمتر به چشم می‌خورد.

قهرمانان پاراالمپیک

ورزشکاران پارا المپیک ایران، به تدریج به میهن باز خواهند گشت، در هیاهوی مدال‌ها و استقبال‌ها و بهره‌برداری از پیروزی‌ها و عکس‌های دست‌جمعی، آیا رسانه‌های ما تلاش خواهند کرد به صورت مشابهی از هر مدال‌آور ایران، یک الگو بسازند؟

مهم این است که این کار به صورت متعهدانه، با پرهیز از شعارزدگی، هدفمند و با قالبی درست انجام شود. می‌شود چند عکس گرفت و یک مصاحبه شتاب‌زده انجام داد، آما آیا روزنامه‌نگاران ما می‌توانند با برقرار کردن یک رابطه درست، ورزشکاران را واردار کنند از غم و محنت‌های زمان معلولیت و شکوه اراده‌شان برای ما بگویند؟

قهرمانان پاراالمپیک

قهرمانان پارا المپیک نه‌تنها الگو و مشوقی برای دیگر معلولان و ناتوانان باشند، بلکه در سطحی دیگر می‌توانند به کل جامعه ایران توانی مضاعف بدهند.

در پایان این ویدئوی جالب را که از امروز در یوتیوب دیدم تقدیم شما می‌کنم: ویدئوی دختری چینی که بدون داشتن انگشت در یک دست به زیبایی پیانو می‌نوازد.

مشاهده در یوتیوب دانلود


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    اینها معلول نیستند، اینها تواناتر از ما هستن. انسان‌هایی که اجازه ندادند کمبود عضو مانع از رسیدنشون به هدف بشه. حالا این هدف ورزش، عشق، تحصیل یا هر چیز دیگه که هست باشه…
    وجود چنین انسان‌هایی برای جامعه ما ایرانی‌ها باعث افتخاره
    به سلامتی همشون 🙂

  2. وحید می گوید

    سلام
    متشکرم از توجه شما!
    حقیقتا امسال توجه مردم و صدا و سیما بیشتر شده به نمایندگان شجاع ملت!
    به خدا آنها شجاعترین ورزشکاران هر ملتی هستند چون بر نفس و جسم هر دو غلبه کردند!
    من هم معلولیت دارم ولی گاهی نمیتوانم خودم را حتی در آینه ببینم و….!!!
    10 در صد مردم ایران معلولیت دارند و این کم نیست!! پس باید به افتخار آفرینان وطن افتخار کنیم!

  3. saman می گوید

    واقعا که این ورزشکاران موفق روی هر چی آدم سالم هست و کم کردن
    آفرین به همتشون

  4. دکتر کتابفروش می گوید

    ممنون آقای مجیدی!
    شاید زمان به خود اومدن فرا رسیده باشه… حق با شماست. صحبت از کم کردن روی آدمهای سالم نیست. صحبت از تواناتر بودن یا ضعف داشتن نیست. ببینید دوستان قضیه فراتر از این چیزهاست و به رویارویی سالم بودن و معلولیت داشتن ختم نمیشه!
    آقای مجیدی راست میگه باید الگو گرفت… اونها برای رسیدن به این مرحله باید به چند چیز میرسیدند مثل صبر، مداومت، پشتکار، شناخت توانایی ها و استعادها و خیلی فاکتورهای دیگه. بحث شناخت توانایی های انسان بودن هست و من فکر نمیکنم صرفا با قطع بودن دست من یا نابینا بودنم انسانیت من خدشه دار بشه!
    گاهی پدرم واسم از جانبازی میگفت که با دوتا استخونی که از مچش بیرون زده می نوشت. ساده نیست… هست؟!

  5. مسعود زمانی می گوید

    عالی بود… واقعاً حیف است اگر چنین فرصتی از دست برود… بی تعارف خیلی بیشتر از مدال گرفتن این عزیزان شاد و مغرور میشوم…

    یشدت پیشنهاد میکنم که دیدن این ویدیو را هم از دست ندهید… بار اول که دیدمش براحتی اشک مرا درآورد
    http://www.youtube.com/watch?v=k-uAvM6ZTLc

    پیروز و برقرار باشید

  6. وحید می گوید

    دمه همشون گرم ادم به حالشون قبطه میخوره،ماها که سالمیم باید از دیدن اینا خجالت بکشیم که چقدر ناآمیدانه زندگی میکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5