چگونه تبلت‌ها الگوی دسترسی به اطلاعات را تغییر داده‌اند

10

صفحه نمایش آی‌پد اولین چیزی است که خیلی‌ها بعد از بیدار شدن از خواب می‌بینند و این صفحه در ضمن، آخرین چیزی است که بسیاری قبل از به خواب رفتن مشاهده می‌کنند!

به تازگی مرگز پژوهشی Pew نتایج یک پژوهش را منتشر کرده است که مشخص می‌کنند که علاقه‌مندان و خوره‌های مطالعه اخبار قبل از ساعت 8 صبح و بعد از ساعات طولانی کار، از تلبتشان برای چک کردن اخبار استفاده می‌کنند، این الگوی زمانی تفاوت زیادی با کسانی دارد که تبلت ندارند.

ipad

این تحقیقات بر یک مطلب مهم تأکید می‌کنند: الگوی دسترسی ما به اخبار و اطلاعات، با مجهز شدن به وسایل موبایلی مثل گوشی‌ها هوشمند و تبلت‌ها، تغییر کرده است، ما به کمک این وسایل دیگر مجبور نیستیم فقط پشت لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها، اخبار را بخوانیم، بلکه می‌توانیم در رستوران‌ها و اتوبوس‌ها، در حال راه رفتن در خیابان یا حتی در بستر هم به اخبار دسترسی پیدا کنیم، ما با این وسایل حجم بیشتری از مطالب را می‌خوانیم، اما تحول دیگری که این وسایل ایجاد کرده‌اند این است که «زمان» مطالعه ما را تغییر داده‌اند.

ipad

پژوهش Pew نشان داده است که 43 درصد دارندگان تبلت، بیشتر از پیش، مصرف‌کننده اخبار شده‌اند و 31 درصد هم مشتری منابع خبری تازه شده‌اند.

این تحقیق روی 9513 نفر انجام شده است که 21 درصد آنها تبلت داشتند و 41 درصدشان گوشی هوشمند. این ترکیب تقریبا مشابه کل جامعه آمریکا است که در آن 21 درصد مردم تبات دارند و بیش از نیمی از مردم هم گوشی موبایل هوشمند.

این تحقیقات نشان داده‌اند که تبلت و گوشی‌ها هوشمند باعث شده‌اند که عده بیشتری از مردم مقالات عمقی‌تری را بخوانند که پیش از آن دردسر خواندشان را با کامپیوترهایشان به خود نمی‌دادند. میزان تماشا ویدئوها و دریافت و ارسال ایمیل و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی هم به صورت مشابهی افزایش نشان می‌دهد.

ipad

میزان ساعاتی که کاربران در روز صرف تبلت‌هایشان می‌کردند، دو ساعت بود، یک سوم دارندگان تبلت، هر روز خبرها را چک می‌کردند.

با اینکه تبلت‌ها به خاطر پرتابل بودنشان است که محبوبیت دارند اما میزان استفاده از تبلت‌ها در داخل خانه‌ها هم بسیار زیاد است، طوری که 85 درصد از تبلت بیشتر در خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.

تبلت‌ها یکی از بهترین سرگرمی‌ها مردم بعد از ساعات ار و موقعی است که برای استراحت لم می‌دهند، زمان عصر، محبوب‌ترین زمان روز برای استفاده از تبلت‌هاست.

بسیاری از موارد مردم با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها فقط سرخط اخبار را به صورت سریع به چشمانشان مرور می‌کنند، اما در عین حال میزان مطالعه متون طولانی هم با تبلت بالاست، چرا که تبلت آسایش و رفاه لازم را برای اینگونه مطالعه‌های طولانی فراهم می‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. رضا می گوید

    تبلت عالیه ! به نظر هر نفر با هر شغلی و سنی باید یه دونش داشته باشه .
    دسترسی ساده و سریع به حجم انبوهی از اطلاعات!
    و یه وسیله مولتی مدیای عالی برای دیدن فیلم -گوش کردن به موزیک و بازی و سرگرمی .
    البته تبلت ها وسیله خوبی هم برای تولید اطلاعات هستن ولی در این زمینه باید پیشرفت بیشتری کنن.
    درکل یه وسیله کاربردی برای همه!( یاد وضع دلار افتادم!!!! فعلا خرید تبلت تو ایران به آرزو تبدیل شده حتی نکسوس 199 دلاری)

  2. صبا می گوید

    جناب مجیدی،
    من قبلاً یک بار کامنتی برای یادداشت های شما نوشتم. الان هر وقت به سایت شما سر می زنم اسم و ایمیل خودم را به صورت پیش فرض در کادرهای کامنت می بینم. این نقض حریم خصوصی افراد است.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اطلاعات در مرورگر خودتون ثبت شده و ربطی به «یک پزشک» نداره، کافی است که در یک مرورگر دیگر یک پزشک را باز کنین و فرم کامنت را چک کنید.

  3. علی می گوید

    میگم دکتر جان شما که همه رو تست کردی
    برای وبگردی راحت و بی دغدغه و کتاب خواندن یک کلام چه تبلتی رو خودت پیشنهادمیکنی؟

    1. علی می گوید

      دکتر جان احیانا این سوال ما جواب نداشت؟

    2. علیرضا مجیدی می گوید

      سلام، راستش من آی‌پد را ترجیح می‌دم.

  4. مهدی بردبار می گوید

    دقیقا . خود من جای ساعت ها پشت لپ تاپ نشستن اخبار رو توی اتوبوس و تاکسی دنبال می کنم. به خصوص با برنامه خوب newsblur

  5. فيروزه می گوید

    آی پد عالیه!
    فقط حیف که همه جا دسترسی به اینترنت نداریم

  6. محمدرضا می گوید

    با سلام و احترام؛
    ضمن تشکر از مطالب مفید و ارزنده سایت یک پزشک
    به نظرم غلط ها و اشکالات املائی در متن مطالب بیشتر از حد مجاز می باشد و به شکلی در آمده که خواننده را در درک مطلب دچار مشکل می کند. درست مثل وقتی که داری با سرعت بالا رانندگی می کنی و یک دفعه به یه دست انداز بزرگ می رسی.
    مثال:
    تبلت‌ها یکی از بهترین سرگرمی‌ها مردم بعد از ساعات ار و موقعی است که برای استراحت لم می‌دهند،
    غلط هایی هم وجود داره که حتی خیلی ها متوجه آنها نمی شوند که این هم خود دلیل علمی داره ولی برای یک سایت معتبر جالب نمی باشد:
    مثال:
    خط 4: تلبتشان -> تبلتشان
    خط 14: تبات -> تبلت
    انشالله در ویرایش مطالب قبل از ارسال دقت نظر بیشتری شود.
    پیشنهاد می کنم مطالب قبل از ارسال، توسط فرد دیگری غیر از نویسنده و یا مترجم مطلب، خوانده و ویرایش شده و سپس با تائید ویراستار مطلب منتشر شود.
    بدرود و خدانگهدار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5