گجت‌هایی که در سال 2013 انتظارشان را خواهیم کشید

6

احتمالا بیشتر شما از گجت‌هایی که هم‌اکنون در بازار موجودند، راضی هستید. تلفن‌های هوشمند تقریبا هر کاری را می‌توانند انجام دهند، خودروها تقریبا بدون نیاز به ما رانندگی می‌کنند و بازی‌های کامپیوتری هیچ‌گاه تا این اندازه جذاب نبوده‌اند. اما آیا این وضع می‌تواند بهتر شود؟ و اگر بله تا چه اندازه؟

جواب این پرسش به شما بستگی دارد! اگر هنوز نامه‌هایتان را روی کاغذ می‌نویسید، احتمالا به این پرسش اهمیت نمی‌دهید. اما همین که در حال خواندن این پست هستید، به این معنا است که می‌خواهید بدانید سال آینده با چه گجت‌هایی سرگرم خواهید شد. البته مطالب این پست براساس حدس و گمان است، اما همین خود بخشی از لذت ماجراست. و اما لیست 10 گجتی که به احتمال زیاد سال آینده لحظات شما را شیرین خواهد کرد:

1- اکس‌باکس 720
آخرین اخبار درباره کنسول بازی مایکروسافت که فعلا اکس‌باکس 720 یا اکس‌باکس لوپ نامیده می‌شود، این است که تراشه‌های آن در حال تولید هستند و توسعه‌دهندگان با تمام توان بر روی عنوان‌های جدید بازی ها کار می‌کنند. این کنسول به احتمال باید تعطیلات کریسمس 2013 به بازار عرضه شود.

شایعاتی که این دستگاه را نسخه ارتقا یافته اکس‌باکس 360 می‌دانند بی‌اساس هستند، همچنین شایعاتی که معتقدند دستگاه با سیستم‌عامل ویندوز کار خواهد کرد. احتمال می‌رود که این دستگاه با قیمتی کمتر از اکس‌باکس 360 به بازار عرضه شود و این به معنای حضور یک کنسول دیگر از مایکروسافت با قیمت کمتر از 300 دلار است. قاعدتا این کنسول از برادر بزرگ‌ترش کوچک تر است و مایکروسافت آن را بیشتر با کینکت تلفیق خواهد کرد. به رغم تمایل شرکت مایکروسافت به جذب بازی‌کنان تفننی و تمرکز بر بازی‌های حرکتی، اکس‌باکس بعدی احتمالا خوره‌های بازی را هم جذب خواهد کرد.

Xbox-720

2- پلی‌استیشن 4
تاریخ کنسول‌های بازی ویدیویی با نسل‌های مختلف نگاشته می‌شود. با اوضاع فعلی به نظر می‌رسد با نسلی بسیار کهنسال طرف هستیم. نینتندو با عرضه Wii U امسال از رقبا جلو افتاد، اما هنوز باید صبر کرد تا مشخص شود دستگاه آ‌نها در رقابت با نسل جدید کنسول‌های سونی و مایکروسافت چه خواهد کرد. سونی به پشتیبانی تمام و کمال از کنسول‌هایش مشهور است. هنوز هم می‌توان پلی‌استیشن 2 را از مغازه‌ها خرید، در حالی که یک دهه از عمر آن می‌گذرد.

PlayStation-4

هیچ‌کدام از شرکت‌ها درباره نسل بعدی کنسول‌شان صحبتی نمی‌کنند، اما شایعات بسیار زیادند. مایکل پچتر (Michael Pachter)، تحلیلگر صنایع گفته است که شک دارد سونی بخواهد دوباره کنسولش را بعد از مایکروسافت عرضه کند و همین امر نوید عرضه کنسول جدید سونی در سال 2013 را می‌دهد. البته اگر پلی‌استیشن 2 را به عنوان یک نمونه در نظر بگیریم، پلی‌استیشن 3 تا مدت ها پس از عرضه کنسول جدید سونی به کار خود ادامه خواهد داد.

3- بلک‌بری 10
شرکت RIM به رغم وعده‌های داده شده، نتوانست بلک‌بری 10 را در سال 2012 عرضه کند و این ناراحتی بسیاری را برای طرفداران این برند ایجاد کرد. سازنده تلفن‌های هوشمند بلک‌بری اعلام کرده است که قصد دارد نسخه 10 سیستم‌عاملش را در ژانویه عرضه کند. این برای شرکتی است که به تازگی صدها نفر از کارمندانش را تعدیل کرده است و قراردادهایش با دولت ایالات متحده به‌واسطه مشکلاتی در امنیت و قابلیت‌اعتماد فسخ شده است، خبر خوبی محسوب می‌شود.

Blackberry-10

RIM جایگاهش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در دنیا از دست داده و به بسیار از قافله اپل و اندروید عقب مانده است. تاکنون که خبرهای اولیه همه مثبت بوده‌اند. ادعا می‌شود که مرورگر این سیستم سریع‌ترین مرورگر بازار است و نسخه‌ای با صفحه‌کلید کامل QWERTY به سرعت پس از عرضه نمونه لمسی عرضه خواهد شد.

4- مایکروسافت سرفیس پرو
چندی پیش‌تر سرفیس RT به عنوان یک تبلت/نوت‌بوک عرضه شد، اما مدل پرو، نسخه کامل ویندوز 8 را خواهد داشت و از تمام برنامه‌های ویندوز 7 نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه با یک پردازنده Core i5 اینتل عرضه خواهد شد و صفحه‌نمایش آن از لمس همزمان 10 انگشت و همین‌طور قلم پشتیبانی خواهد کرد. نتیجه می‌تواند یک تبلت و یک لپ‌تاپ را در قالب یک دستگاه جمع کند و آن‌قدر قدرتمند است که با قیمتی معادل 900 دلار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این محصول از ژانویه به بازار عرضه خواهد شد.

Microsoft-Surface-Pro

5- آی‌پد 5
شما که فکر نمی‌کنید کار اپل در ساختن گجت‌های دوست‌داشتنی تمام شده باشد؟

در حرکتی دیگر برای ترغیب مشتریان به هزینه کردن پول‌هایشان، به نظر می‌رسد که آی پد 5 در دیرترین حالت برای کریسمس 2013 آماده باشد. به احتمال زیاد از برخی فناوری‌های لمسی آی‌پد مینی استفاده خواهد کرد تا ضخامتش کمتر شود. گرچه فروش آی پد مینی بسیار عالی است و آی‌پد 4 انگار همین 10 دقیقه پیش معرفی شده است، اما بعید نیست که اپل برای محکم کردن پایه‌های حکومتش در دنیای تبلت‌ها و برای مقابله با سرفیس مایکروسافت، آی پد 5 را زودتر تاریخی که گفتیم عرضه کند. تا آن زمان احتمالا آی‌فون 5S هم باید عرضه شده باشد. شاید هم آی‌فون 6!

iPad-5

6- تلفن آمازون
آمازون اشتیاق بازار برای تبلت‌ها را با نواده‌های کیندل پاسخ داد و اکنون به دنیای تلفن‌های هوشمند چشم دوخته است.
در ادامه فلسفه‌های کیندل، تلفن آمازون به لحاظ یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری بسیار قدرتمند ظاهر خواهد شد، اما به لحاظ فناوری‌های پیشرفته حرفی برای گفتن نخواهد داشت. کاربران آمازون احتمالا ترجیح خواهند داد که در اکوسیستم آمازون یعنی Amazon Appstore، Amazon MP3، Amazon Cloud Palyer و کتاب‌های کیندل باقی بمانند و تلفن آمازون تمام این کارها را احتمالا با قیمتی بسیار پایین انجام خواهد داد. چرا که این شرکت سودش را به جای سخت‌افزار از فروش محصولاتش کسب خواهد کرد. آمازون نفوذ و گسترش اختاپوسی‌اش در تمام حوزه‌های تفریحات و سرگرمی را به کار خواهد برد تا این تلفن را به ابزاری منطقی و مناسب برای افرادی تبدیل کند که پیش از این در دامش افتاده‌اند. این محصول را به احتمال زیاد در تابستان 2013 خواهید دید.

Amazon-Phone

7- عینک‌های واقعیت افزوده
به گفته برخی متخصصان فناوری، این محصولات علمی تخیلی تا اواسط 2013 رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت. گوگل و Vuzix روی مدل‌هایی کار می‌کنند که شبیه هدست‌ها هستند و تصویری را در جلوی چشم کاربر به نمایش در می‌آورند. همان‌طور که انتظار می‌رود این دستگاه‌ها از طریق بلوتوث به تلفن شما متصل خواهند شد و ایمیل‌ها، متون، جهت‌ها و مسیرها، قیمت سهام و دیگر چیزهایی را که نمی‌توانید حتی 10 دقیقه بدون آن‌ها زندگی کنید، در برابر چشمان شما به نمایش در خواهند آورد.

augmented-reality-glasses

8- لایف‌بوک 2013 فوجیتسو
لایف‌بوک 2013 فوجیتسو گجتی مفهومی است که توسط پراشانت چاندرا (Prashant Chandra) طراحی شده است. این نتیجه مسابقه‌ای است که شرکت در سال 2011 برگزار کرد. این گجت تغییر شکل‌دهنده ترکیبی از یک دوربین، تلفن هوشمند و یک تبلت خواهد بود که هر یک از این بخش‌ها می‌توانند جدا شده و به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند. هر بخش پردازنده اختصاصی خود را دارد و همه آن‌ها می‌توانند با سیستم‌عامل واحدی کار کنند. هیچ کس مطمئن نیست که فوجیتسو چنین محصولی را تولید خواهد کرد یا خیر، اما بسیار از مردم آرزو دارند که این اتفاق بیافتد.

Fujitsu-Lifebook-2013

9- هیروکو، ماشین تاشو MIT
به نظر می‌رسد که موسسه فناوری ماساچوست یا همان MIT هیروکو را در اروپا و بخش خاصی از بازار آمریکا عرضه کند. این ماشین می‌تواند تا شده و فضای کمتری اشغال کند به گونه‌ای که سه دستگاه از آن‌ها را می‌توان در یک فضای پارک معمولی جا داد.
پنجره جلویی هیروکو درب ورودی خودرو نیز هست و این به راننده اجازه می‌دهد که خودرو را عمود بر خیابان پارک کرده و مستقیما بر روی پیاده‌رو قدم بگذارد. چرخ‌های روبوتی آن امکان دور زدن در فضاهای کوچک را فراهم می‌آورند و فرمان آن یک پنل LCD واید است. هیروکو در حال حاضر بردی 75 مایلی (120.7 کیلومتر) دارد و به نظر می‌رسد از ابتدا برای خیابان‌های مملو از جمعیت اروپایی طراحی شده است.

MIT-folding-car–The-Hiroko

10- تلفن‌های هوشمند قابل انعطاف
وقتی مد با فناوری ترکیب شود، نتایج خوبی به دست خواهد آمد. این ممکن است اتفاقی باشد که با ظهور تلفن‌های هوشمند دارای صفحه انعطاف‌پذیر رخ خواهد داد. سامسونگ پیش از این فناوری‌های صفحه‌نمایش مبتنی بر OLED خود را معرفی کرده است، بنابراین چنین فناوری اکنون وجود دارد و می‌تواند در دستان ما باشد، یا دور مچ‌مان بسته شود. چنین محصولی در سال 2013 ممکن است Galaxy Skin نامیده شود و تقریبا هر انتظاری که از یک تلفن هوشمند دارید را برآورده می‌کند. دوربین، صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا و پردازنده‌ای قدرتمند.

Smartphones-that-Bend

(منبع)

نظر شما چیست؟ شما در سال جدید انتظار چه محصولی را خواهید کشید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. همایون می گوید

    درود
    چرا بعضیا سعی دارند Ipad رو از دسته تب‌لت‌ها بکشن بیرون و یه محصول جداگونه بدونن؟!
    درسته گجت بسیار خوب و قدرتمندیه ولی این که بگیم تو سال ۲۰۱۳ باید منتظر Ipad باشیم، خوب چرا نمی‌گیم باید منتظر آیفون جدید باشیم؟! یا چرا منتظر گالاکسی اس بعدی نیستیم؟!
    احتمالا نمی‌خواید بگید که بقیه‌ی شرکت‌ها محصولاتشون رو آپدیت نمی‌کنن؟!

    خلاصه که آوردن Ipad بین این لیست از گجت‌هایی که قراره برای اولین بار عرضه بشن، چیز جالبی به نظر نمی‌یاد!

    البته از یک پزشک که توی دسته بندی‌هاش اپل رو سایر شرکت‌های فناوری و گجت‌ها جدا کرده بعید نبود!

  2. آرمان می گوید

    مرسی از این مطلب خوب. آقای دکتر یه وسالی داشتم، ماشین هیروکو توسط MIT طراحی شده، تولیدش با کدوم شرکته؟! یا اینکه MIT خودش رو به تولید خودرو هم آورده؟!

    1. احمد شریف پور می گوید

      سلام.
      نمونه های این ماشین توسط یک کنسرسیوم اسپانیایی ساخته شده. برای اطلاعات بیشتر ویکی پدیا رو ببینید:
      http://en.wikipedia.org/wiki/CityCar#Field_testing

  3. sy می گوید

    به نظر من پیشرفت بزرگی‌ باید تو زمینه ارتباط هوش مصنوعی با انسان رخ بده برای نمونه گجت هایی که بیشتر با حواس ما سرو کار داشته باشند یا راه انتقال داده‌ها به غیر از لمس کردن فیزیکی‌ به شیوه سنتی‌!!!

  4. Ali می گوید

    lifebook خیای باحال بود !
    ولی از همه این ها بهتر عینک های هوشمنده که تا چند سال دیگه کارای خیلی زیادی رو میتونه انجام بده !

  5. big man می گوید

    ولی به نظر من امسال ، سال غافلگیریه !
    از اینا جالب تر به بازار میاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5