رسیدن ایمیل شما به مارک زاکربرگ چقدر می‌ارزد؟

10

آیا حاضرید به مارک زاکربرگ برای خواندن ایمیل ارسالی‌تان پول پرداخت کنید؟ اگر بله، تا چه اندازه؟ این درست همان چیزی است که فیس‌بوک می‌خواهد بداند. چندی پیش Mashable دریافت که برخی کاربران فیس‌بوک می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای 100 دلاری، ایمیل‌شان را به صندوق پستی زاکربرگ برسانند و مطمئنن شوند که این ایمیل مستقیما توسط او خوانده خواهد شد. این خبر بعدتر به رسانه‌هایی چون وال استریت ژورنال و گاردین نیز کشیده شد.

Mark

نه، اشتباه نکنید. اوضاع مالی فیس‌بوک هنوز آن‌قدر خراب نشده است که بخواهد از این طریق درآمد کسب کند. هدف اصلی ارزیابی بازار و یافتن حداکثر قیمتی است که باعث می‌شود صندوق پستی کاربران از اسپم‌ها خالی بماند.

قابلیت پرداخت پول برای رساندن پیام به صندوق پستی دیگر کاربران، درست یک ماه پیش فعال شد. فیس‌بوک می‌گوید که این قابلیت را انحصارا برای رساندن پیام کاربران به دیگر اعضایی که با آن‌ها دوست نیستند طراحی کرده است. نکته این‌جاست که با این قابلیت، فیس‌بوک عملا با نقض تنظیمات حریم شخصی شما درآمد کسب می‌کند. تا پیش از این تنها شما بودید که تصمیم می‌گرفتید که پیام‌های چه کسانی (دوستان، دوستانِ دوستان یا همه اعضا) را مشاهده کنید. در سیستم به اصطلاح انعطاف‌پذیر فعلی، شما دو گزینه کلی Basic Filtering (دریافت پیام دوستان و کسانی که ممکن است بشناسید) و Strict Filtering (دریافت پیام فقط از جانب دوستان) را در اختیار خواهید داشت. تنها موضوع قابل توجه این است که تنظیمات «انعطاف‌پذیر» جدید، این امکان را برای فیس‌بوک فراهم می‌کنند تا از سیستم Relevance Filtering اختصاصی خودش استفاده کرده و حدس بزند که آیا یک پیام خاص، باید به شما برسد یا خیر! البته در سیستم قبلی (که آن هم خالی از اشکال نبود) ممکن بود زمانی که شما حالت Friends Only را انتخاب می‌کردید، پیام‌های برخی از دوستان یا اعضای یک گروه را که دوست شما نبودند به صندوق «Other»  شما و نه Inbox منتقل می‌شدند و مشخصا بسیاری از کاربران فیس‌بوک این صندوق را چک نمی‌کنند. حال در سیستم جدید این امکان هم فراهم شده است که با پرداخت مبلغ اندکی، پیام‌تان را به کاربرانی که دوست شما نیستند نیز برسانید. اما این مبلغ اندک، واقعا باید چقدر باشد؟ این موضوع هنوز تعیین یا اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد مبلغ پایه باید چیزی حدود 1 دلار باشد.

 

100Dollar

صنعت اینترنت از مدت‌ها پیش می‌دانست که با شارژ کردن افراد برای ارسال ایمیل به سادگی می‌تواند حجم اسپم‌ها را کاهش دهد، اما این امر آمار استفاده‌کنندگان یک سرویس ایمیل را کاهش داده و اصالت اینترنت به عنوان شبکه‌ای بی‌طرف و آزاد را زیر سئوال می‌برد. اما قضیه در مورد فیس‌بوک اندکی متفاوت است. سیستم ایمیل این شرکت، یک سرویس مجزا نیست، بلکه قابلیتی است که با توجه به نیاز کاربران برای به ارتباط محرمانه با یکدیگر شکل گرفته و رشد کرده است. گرچه مبلغ یک دلار ممکن است برای بسیاری از کاربران رقم مناسبی باشد، اما برای افراد مشهوری نظیر زاکربرگ، این مبلغ باید بسیار بسیار بالاتر برده شود. هدف آزمایش اخیر فیس‌بوک هم یافتن همین سقف قیمت بود. البته این سیستم احتمالا به صورت دایم فعال نخواهد بود، به خصوص با توجهی که رسانه‌ها اخیرا به این موضوع نشان داده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که فیس‌بوک نتواند برای این سیستم قیمت‌های ثابت تعیین کند و مجبور شود سیستمی به شدت دینامیک را برای تعیین قیمت این پیام‌ها پیاده‌سازی کند. برای تعیین قیمت یک کاربر احتمالا باید تعداد دوستان، تعداد تقاضای دوستی، تعداد بازدید از صفحه پروفایل درنظر گرفته شود و شاید حتی از منابع خارجی کمک گرفته شود تا تعیین شود آیا یک فرد خاص (فارغ از توجهی که در فیس‌بوک به او می‌شود) ارزش بالا بردن قیمت را دارد یا نه.

مانند همیشه سیاست‌های فیس‌بوک (به خصوص درباره حریم شخص) چند سوال را به ذهن متبادر می‌کند:

1- آیا فیس‌بوک حق دارد برای حریم شخصی شما قیمت تعیین کند؟

2- گرچه هدف این سیستم اکنون کسب درآمد نیست، اما آیا این سیستم بعدا به بازاری مزایده‌ای برای ارسال ایمیل تبدیل نخواهد شد؟ مثلا تنها یک ایمیل با بیشترین مبلغ پیشنهادی به فلان فرد مشهور رسانده شود.

3- آیا این امکان وجود دارد که بعدا فیس‌بوک شما را شارژ کند تا از شر اسپم‌هایی که برای رسیدن آن‌ها به شما پول پرداخت شده است، در امان بمانید و به این ترتیب بدون ردوبدل شدن پیامی فیس‌بوک دو مبلغ را دریافت کند؟

قیمت حریم شخصی شما چقدر است؟ رابطه اسپم، حریم شخصی و پرداخت پول برای رساندن پیام را چگونه می‌بینید؟ اگر بتوانید آن 100 دلار کذایی را پرداخت کنید، به زاکربرگ چه خواهید گفت؟

منبع (+)

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. محسن می گوید

    واقعا فیسبوک داره روش های نسنجیده ای رو دنبال میکنه!
    قبلا هم گفتم دلیل اینکه فیسبوک اینقدر بزرگ شد به دلیل خوب بودنش نیست بلکه به این دلیله که واقعا یک رقیب درست و حسابی نداره!

  2. حسین جوزی می گوید

    چند وقته دیگه طرح میدن 1000 دلار میگیرم خود مارک زوکربرگ براتون ایمیل بزنه .

  3. پرویز می گوید

    این چطور قانونیه که با پول نقض میشه

    1. فرشاد می گوید

      معلومه! همه قوانین برای پول نوشته شدند. مسلماً وقتی پای پول بیشتری در میون باشه، قانون قبلی به راحتی قابل نقضه! نمونش رو این روزا تو دنیای واقعی خودمون هم میتونیم ببینیم چه برسه به دنیای مجازی!

    2. سعید می گوید

      با پول بابتم دیگه نقضت میکنه چه برسه به زاکربرگ

  4. فرزاد می گوید

    به نظرم نمیاد که این روش در مورد افراد “غیرمهمى” که باهاشون دوست نیستیم ارزش داشته باشه.. چون اگر این افراد به قدر کافی مشهور نباشن که دیگه مشکل اسپم براشوو مطرح نیست؛ پس یعنى احتمال میره بیشتر در مورد افراد معروف و تایید شده از طرف خود فیسبوک مطرح باشه نه صرفا هر کسى که دوست ما نیست.
    البته همونطور که اشاره کردید این فقط یه طرح آزمایشى یا در اصل تحقیقاتیه

  5. عباس می گوید

    آقا از این به بعد هر به من بخواد ایمیل بزنه ازش 1 دلار می گیرم . تا دلار گرون تر نشده ایمیل بزنیدا , از ما گفتن بود .

  6. علی می گوید

    متاسفانه همیشه کسانی هستند که هیچ چیز براشون مهم نیست.این (نادیده گرفتن حریم شخصی) دقیقا نقض حقوق کاربرانه.
    کسی هست که رسیدگی کنه؟فکر نمی کنم.

  7. فرشاد می گوید

    خوبه 😀
    به شرطی که پول به خودمون (گیرنده ایمیل) پرداخت بشه.
    در ضمن اولین کسی که در خصوص اسپم متضرر میشه ما کاربران هستیم. واقعاً اگر هدفشون از این کار جلوگیری از اسپم هست (کاسه داغ‌تر از آش!)، و نه مسائل مالی (!!!!)، چرا این پول رو به خودمون نمیدن؟!!!

  8. مریم می گوید

    حالا فیسبوک از کجا میخواد بفهمه ک کی ب زاکربرگ ایمیل میزنه مگر اینکه خودش هم بخواد دیگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5