ولفنشتاین در طرابلس: چگونه گیم‌ها، لیبیایی‌ها را به جامعه جهانی نزدیک می‌کنند

1

ماه اکتبر پیش، در همان زمانی که مجلس لیبی درگیر انتخاب نخست‌وزیر و در جستجوی قاتلان سفیر آمریکا بود، پنجاه شصت جوان در طرابلس به کلی دغدغه‌ای دیگر داشتند، آنها در سالنی در نخستین دوره مسابقات انتخابی بازی‌های الکترونیک شرکت کرده بودند.

روی صحنه، میزهایی بود که روی هر یک مانتیورها و پلی‌استیشنی بود. روی وایت‌بردی که روی دیوار بود، نمودار درختی بازی‌ها رسم شده بود.

شش مرد که جین‌های تیره و تی‌شرت‌های پولوی مشکی به تن کرده بودند،‌با عجله مشغول سازمان‌دهنی بازی‌ها بودند، برای اولین بار بود که آنها همچنین تجربه‌ای می‌کردند و از جدول زمانی عقب افتاده بودند.

روی پیراهن این مردان در کلمه اختصاری TESCA (اتحادیه باشگاه‌های ورزش‌های الکتورنیک طرابلس) نقش بسته بود، یکی از آنها میکروفن‌ها را آزمایش کرد: بسم الله الرحمن الرحیم.

راه‌های زیادی برای خارج کردن کشورهایی مثل لیبی از انزوا وجود دارد: تجارت و داد و ستد، مبادلات فرهنگی، گردشگری. اما یک راه هم می‌تواند گیم‌های رقابتی آنلاین باشد.

یکی از مؤسسان TESCA به نام حسن دربیکا که یک دانشجوی پزشکی است در این مورد می‌گوید که بیشتر مردم لیبی عملا، بخت تعامل با دیگر ملیت‌ها را ندارند، اما گیم می‌تواند نقش یک پل را بازی کند.

01-17-2013 01-37-48 AM

او دوران کودکی‌اش را بیرون از میهنش در فرانسه سپری کرد، آن زمان پدر او مشغول گذراندن دوره تخصص جراحی بود، در 12 سالگی او به لیبی بازگشت، در این زمان او به صورت خودآموز کار با کامپیوتر را فراگرفت و در گیم‌نت‌ها وقت می‌گذارند. تا اینکه در بازی‌هایی مثل هاف لایف، کانتر استرایک، Soldier of Fortune، ولفنشتاین، Call of Duty، مدال افتخار، کوییک، دوم و World of Warcraft ماهر شد.

هر کافه‌ای یک تیم داشت، آنها آخر هفته‌ها با هم بازی می‌کردند. در میان آنها بازیکنان بسیار ماهری وجود داشت، آما در آن زمان آنها نمی‌دانستند که در اروپا و آمریکا، بازیکنانی در سطح حرفه‌ای هم وجود دارند.

یک بار بعد از یک دوره بازی‌های انتخابی، حسن با عده‌ای دیگر به فرانسه رفتند، اما در آنجا از بازیکنان ماهر فرانسوی که امکانات خیلی خوبی داشتند شکست خوردند. در بازگشت آنها تصمیم گرفتند که تشکیلاتی برای بازی‌های کامپیوتری راه‌اندازی کنند، با اینکه دولت وقت لیبی در ابتدا ابراز علاقه کرد، اما در نهایت محدودیت‌هایی که پیش پای بازیکنان گذاشت، باعث شد که هیچگاه لیگ بازی‌های کامپیوتری شکل نگیرد، این وضعیت تا آگوست سال 2011 و سقوط معمر قذافی ادامه داشت.

در جهان، پنج شش مسابقه معتبر بین‌المللی برگزار می‌شود، ESWC یکی از بزرگ‌ترین این مسابقات است. سال پیش حسن یه همراه بازیکن دیگی به لایاس، نماینده لیبی در این بازی‌ها بودند و در قسمت فیفا 13 و Starcraft II شرکت کردند.

یکی از دردسرهای گیمرهای لیبیایی، سرعت پایین اینترنت است، بیشتر اینترنت لیبی از طریق خطوط تلفن قدیمی تأمین می‌شود و با چنین اینترنتی نمی‌شود به صورت آنلاین مثلا کانتراسترایک تمرین کرد.

مشکلات امنیتی و کاغذبازی‌های رایج در لیبی احتمالا باعث خواهند شد که تا چند سال آینده شبکه‌های بی‌سیم و کابل‌های نوری نصب نشوند.

حمزه مهانی، که یکی از منتخبان لیبی در قسمت فیفا است، می‌گوید که ما برای برد بازی نمی‌کنیم، ما بازی می‌کنیم تا بازیکنانی برای افتخارآفرینی برای لیبی انتخاب شوند.

حمزه یکی از فعالین ضد رژیم قذافی بوده است، پلیس پدر او را دستگیر کرد تا او مجبور شود خودش را تسلیم کند. او یک ماه را در زندان گذارند و خوش‌شانس بود که زنده ماند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. وحید می گوید

    خوب. حالا که چی؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5