سرگذشت «مارگو ولک»، زن پیش‌مرگ هیتلر

12

نشریه اشپیگل، یک مقاله جالب در مورد یکی از پیش‌مرگ‌های هیتلر منتشر کرده است، این زن که هنوز زنده است و 95 سال دارد، مارگو ولک Margot Wölk نام دارد. بیشتر از دو سال، او و دیگر زنان همراهش، مجبور بودند همه وعده‌های غذایی هیتلر را بچشند، بعد از اطیمنان از سالم بودن غذاها، غذاها به هیتلر داده می‌شد.

04-07-2013 09-23-48 AM

در شرایطی که شهروندان آلمان در کمبود شدید غذا بودند، به سختی قهوه گیر می‌آورند و کره‌ای که با آرد رقیق شده بود، روی نان خود می‌مالیدند،‌ او خوش‌طعم‌ترین غذاها را هر روز می‌خورد، غذایی که البته در هر لقمه با چاشنی ترس از مرگ همراه بود.

مارگو زمانی که 24 ساله بود، در زمستان سال 1941، ‌از آپارتمان والدین خود در برلین که مورد اصابت بمب قرار گرفته بود، فرار کرد و به خانه نامادری‌اش در دهکده‌ای در لهستان به نام Gross-Partsch رفت، اما این خانه از قضا، در سه کیلومتری یکی از محل‌های اقامت هیتلر بود، جایی که او از آنجا جبه نبرد شرق را رهبری می‌کرد.

04-07-2013 09-25-32 AM

رئیس این مرکز، یک نازی پیر بود، روزی او به مارگو دستور داد که همراه آنها بیاید، از این زمان او در حلقه 15 زن پیش‌مرگ هیتلر قرار گرفت، آنها در یک ساختمان دوطبقه سکونت داده شدند که در آنجا غذاهای هیتلر آماده می‌شد، غذاهایی که عمدتا غذاهای گیاهی بودند.

در آن زمان این شایعه وجود داشت که متفقین قصد مسموم کردن هیتلر را دارند، بنابراین پیش‌مرگ وادار بودند که کار حساسی انجام بدهند، در طی دو سالی که مارگو پیش‌مرگ هیتلر بود، هیچگاه هیلر را از نزدیک ندید، صرفا وقتی که هیتلر به محل اقمات شرقی می‌آمد، او را ساعت 8 صبح از خواب بیدار می‌کردند تا آماده کار ویژه‌ای باشد.

به این ترتیب مارگو که حاضر نشده بود به انجمن دخرتان آلمانی حمایت‌کننده نازی‌ها بپیونند و کسی که پدرش از پیوستن به حزب نازی امتناع کرده بود، در شرایطی قرار گرفت که مجبور به کمک به هیتلر شد. در این زمان همسر او -کارل- در میدان جنگ بود و او در این دو سال هیچ خبری از او نداشت.

در 20 جولای 1944، زمانی که به هیتلر سوء قصد نافرجامی شد، چند سرباز زنان پیش‌مرگ را دعوت کرده بودند که فیلمی را با هم در یک چادر نزدیک محل اقمات هیتلر ببینند، بعد از انفجار بعضی‌ها فریاد زدند که هیتلر مرده است، اما هیتلر فقط چند جراحت کوچک برداشته بود.

04-07-2013 09-26-15 AM

بعد از این حادثه، حلقه محافظتی از هیتلر محکم‌تر شد، زنان پیش‌مرگ به یک مدرسه خالی همجوار برده شدند.

یکی از شب‌ها یکی از افسران اس اس، با نردبانی به محل اقامات مارگو نفوذ کرد و به او تجاوز کرد، بعد از این حادثه دردناک، در شرایطی که ارتش شوروی تنها چند کیلومتر با آنها فاصله داشت، ستوانی به او کمک کرد که فرار کند و با قطاری او را به برلین فرستاد، مارگو شانس آورده بود، چون همه زن‌های پیش‌مرگ توسط ارتش شوروی کشته شدند.

04-07-2013 09-24-44 AM

در برلین باز هم بخت با او بود، در اینجا یک پزشک او را از چنگ سربازهای اس اس که در پی فراری‌ها بودند، نجات داد، اما بعد از سقوط برلین او به چنگ ارتش شوروی افتاد، دو هفته تمام سربازهای شوروی به او تجاوز می‌کردند، حاصل این تجربه دردناک، صدمات روانی شدید و جراحاتی بود که باعث شد که هیچگاه نتواند صاحب فرزند شود.

همسر مارگو، در سال 1946 بعد از سال‌ها جنگ و اسارت بازگشت، مارگو از او پرستاری کرد تا بهبود یابد و پس از آن، آنها 34 سال تمام با هم زندگی کردند.

تا همین چند وقت پیش، یعنی زمانی که یک روزنامه‌نگار محلی به مناسبت نود و پنجمین سالگرد تولدش با دادن مبلغی او را راضی به گفتگو نکرده بود، او سکوت اختیار کرده بود.

04-07-2013 09-24-19 AM

مارگو حالا در در همان آپارتمانی زندگی می‌کند که به دنیا آمده بود، او یاد گرفته است که دوباره از غذاها لذت ببرد، اما هیتلر و کسانی که را که چنان زندگی دشواری را به او تحمیل کردند، از یاد نبرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. امیر می گوید

    ظاهرا خوردن غذاهای پیشوا برای ایشون بد نبوده که اینقدر عمر کرده.
    از شوخی که بگذریم واقعا ملت شجاع آلمان قابل احترام هستند.
    چقدر فیلم های زیبا که در مورد دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است و حکایت شهامت و دلیری انسان را نشان میدهند.
    کاش ملت ما هم در طول تاریخ اینقدر شجاعت داشتند.
    تاریخ ایران اگر به تصویر درآید فیلمی است که 90 درصد آن مردم ما در حال تجاوز و یغما شدن باید نشان داده شوند. شرمسارم از گذشته ملت خویش

    1. پارسا می گوید

      قول میدم و شک ندارم شما در نارنجی هم کامنت می زاری

    2. حسین می گوید

      ندانسته و بدون مطالعه و از روی گمان سخن نکن چرا که قرآن می‌فرماید لاتقف ما لیس لک به علم ۳۶ (اسراء) که مورد اتفاق عاقلان هم هست.

  2. مریم می گوید

    عالی بود!

  3. یاسمین می گوید

    در متن آمده است:

    در برلین باز هم بخت با او بود، در اینجا هم «یک پزشک» او را از چنگ سربازهای اس اس که در پی فراری‌ها بودند، نجات داد.

    دست شما درد نکنه آقای مجیدی، زحمت کشیدید.

    با احترام

  4. anahid می گوید

    مطلب جالبی بود…ممنون

  5. رامین می گوید

    چه سر گذشت تلخی داشته

  6. میرتوحید می گوید

  7. یاسمین می گوید

    آقای مجیدی، شما با خوانندگان وبلاگ خود (یک پزشک) به خوبی می جوشید، چرا نظر قبلی تا به حال تایید نشد؟

    با احترام

  8. سعید می گوید

    قسمت جالب و تاسف بار این گونه مطالب جنایاتیه که متفقین مرتکب شدن ولی به خاطر پیروز شدنشون تو جنگ و قدرت رسانه ایشون یک قدیس و منجی و فرشته نجات جهانی از خودشون ساختن.

  9. metti می گوید

    آه ، خیلی دردناک بود سرگذشتش ! ممنون دکتر ،پست متفاوتی بود

  10. نيما می گوید

    بعضی ها چه سرگذشتی دارن
    واسه خودشون یه تاریخ مصور هستن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.