آیا کارآگاهان شبکه‌های اجتماعی با استفاده از عکس‌ها و ویدئوها، عامل بمب‌گذاری ماراتون بوستون را شناسایی می‌کنند؟

2

کاربران شبکه اجتماعی «ردیت» تصور می‌کنند که گام‌های خوبی در جهت شناسایی عامل یا عوامل بمب‌گذاری روز دوشنبه در بوستون برداشته‌اند.

پلیس فدرال آمریکا، روز سه‌شنبه تصویر یک کوله‌پشتی‌ مشکی را که در آن بمب‌گذار، بمب دست‌ساز را قرار داده بود، منتشر کرد. فرد جنایتکار، مواد منفجره دست‌ساز را به همراه مقدار زیادی میخ (برای بیشتر کردن تعداد کشته‌های و مجروحان) در یک دیگ زودپز قرار داده بود.

04-18-2013 10-02-54 AM

کاربران ردیت با استفاده از این عکس شروع به جستجو در عکس‌های گرفته شدن از جریان مسابقه ماراتون بوستون کردند، بلکه موفق به پیدا کردن اشخاصی با کوله‌های مشابه شوند.

آنها در یک زیرشاخه سایت ردیت مشغول این فعالیت کارآگاهی دست‌جمعی هستند، آنها در حال حاضر دو مرد میانسال را شناسایی کرده‌اند که کوله‌هایی مشابه داشتند، تصویر یکی از این افراد:

04-18-2013 10-03-43 AM

کاربران ردیت، پیش از این هم توانایی خود را در پیدا کردن شواهد دیجیتال ثابت کرده بودند، سیستم رأی‌دهی سایت هم کمک می‌کند که کسانی که نظرات بهتر دارند، رأی مثبت بیشتری بگیرند و صدایشان در میان انبوه صداهای دیگر، برجسته شود.

اصولا زیرشاخه‌ای از ردیت یعنی Reddit Bureau of Investigation همیشه مشغول این گونه فعالیت‌ها است و کاربران پیوسته مشغول حل کردن مسائل جنایی و اسرارآمیز در آن هستند. در حال حاضر کاربران در این قسمت مشغول پیدا کردن شواهدی برای پیدا کردن یک دختر گم‌شده در «یوتا»، پیدا کردن یک کارت حافظه مملو از عکس‌های شخصی وجستجوی کسانی هستند که در مقدونیه با حیوانات بدرفتاری می‌کنند!

اینگونه کارآگاهی‌های آنلاین خالی از مشکل نیستند، مثلا در این مورد ممکن است که شباهت کوله‌پشتی دو فردی که پیدا شده‌اند با کوله‌پشتی حاوی بمب، صرفا تصادفی باشد. در خود سایت ردیت هم در پستی با یادآوری مردی که در سال 1996 به اشتباه در ابتدا متهم به بمب‌گذاری در المپیک سال 1996 شده بود، یادآوری شده است که کاربران زود قضاوت نکنند.

04-18-2013 10-02-00 AM


اما فقط این کاربران سایت ریدت نیستند که مشغول کار روی عکس‌های ماراتون بوستون هستند، خود مقامات مسئول هم از مردم خواسته‌اند که عکس‌ها و ویدئوها خود را ارسال کنند، شاید با استفاده از بعضی از آنها بشود رد بمب‌گذار یا بمب‌گذارها را گرفت.

علاوه بر دوربین‌های گوشی‌های موبایل شهروندان، تعداد زیادی عکاس با دوربین‌های حرفه‌ای در صحنه بودند، و به اینها باید ویدئوهای گرفته شده با دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های ترافیکی را هم اضافه کرد.

04-18-2013 10-01-37 AM

شاید این معما را عکسی آپلود شده در اینستاگرام یا ویدئویی در Vine حل کند.

اما مسئله دیگر این است که باید به این عکس‌ها و ویدئوها به نوعی سازمان داد و آنها را از نظر محل، زمان و زوایه عکسبرداری کاملا مرتب کرد، وگرنه کار جستجو خیلی دشوار می‌شود و نمی‌شود هزاران عکس گرفته شده توسط مردم عادی و عکاس‌ها یا 147 دوربین نظارتی و 402 دوربین ترافیکی را با دقت جستجو کرد.

به همین منظور مقامات در صدد هستند که یک طرح موزاییکی دقیق از این عکس‌ها و ویدئوها درست کنند.

آدم با خواندن این سطور یاد آن طرح موزاییکی می‌افتد که در سریال «فلش فوروارد» از حافظه مردم در لحظه بیهوشی دست‌جمعی درست شده بود!

اما در عالم واقع تجربه عملی ایجاد این موزاییک وجود دارد، سرویسی به نام CrowdOptic وجود دارد که کارکردش دقیقا همین است.

04-18-2013 10-02-16 AM


متأسفانه خیلی وقت‌ها مشاهدات ما از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که آنها محل لینک‌ها و رأی‌ها بی‌تأمل و کامنت‌های شتاب‌زده هستند.

اما اگر تک‌تک اعضای این شبکه‌های آگاهانه و به دور از اغراض شخصی، روی مسائل و مشکلات روزمره کار کنند، نتیجه به دست‌آمده خیلی عالی خواهد بود.

در این مورد خاص شاید کاربران موفق به کاری شوند که مقامات به نرم‌افزارهای پیچیده شناسایی چهره و ساعت‌ها کار آدم‌ها حرفه‌ای موفق به انجام آن نشوند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. sepehrnoush می گوید

    البته عکس‌های واضح‌تر از افراد و کوله‌پشتی‌های مشکوک‌تری هم هست که گاهی مقامات مسئول در برخی کشورها سعی می‌کنن نادیده بگیرنشون.

    http://www.infowars.com/fbi-ignores-men-with-backpacks-at-scene-of-boston-bombings/

    http://www.infowars.com/photos-private-military-operatives-hired-to-work-the-boston-marathon-with-black-backpacks-radiation-detectors-tactical-gear/

  2. حسین می گوید

    بابا این سایتی که کعرفی کردی فیل. تره چهار روز دیگه میایم خونه میبینیم جلو در زده این خونه فیل. تره بخشکی ای شانس این همه کشور باید تو ایران بدنیا میومدم.جدیدا غنام از ایران بهتر شده ترکیه که جای خود داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5