وردپرس 10 ساله شد- وردپرس چگونه اینترنت را متحول کرد؟

4

سیستم وبلاگ‌نویسی و مدیریت محتوای وردپرس، امروز 10 ساله شد. این سیستم ظرف 10 سال اخیر از ابزار ساده‌ای برای وبلاگ‌نویسی به وسیله‌ای تبدیل شده که به برندها و افراد اجازه اجتماعی شدن و ارتباط بهتر در سطح وب را می‌دهد.

وردپرس را مت مولنوگ و مایک لیتل پایه نهاندند، وردپرس کدباز است، پیوسته کدهایش ارتقا می‌یابند و امکان استفاده بلاگرها از پلاگین‌های متنوع در آن وجود دارد.

05-28-2013 10-42-33 AM
مت مولنوگ

ظرف این مدت از محبوبیت وردپرس کاسته نشده است، برای مثال آخرین به‌روزرسانی وردپرس، تا به حال 21 میلیون بار دانلود شده است.

خود مت مولنوگ، در پستی به مناسبت 10 سالگی وردپرس می‌نویسد که وقتی دیروز مشغول مرور پست‌های قدیمی وبلاگ خود بود، حس نوستالژی‌ای پیدا کرد، او با مرور پست‌ها متوجه شد که چقدر حوادث ریز و درشت در این زمان اتفاق افتاده است، دو تن از دوستانش در این مدت ازدواج کرده‌اند، یا یکی از آنها درگذشته است.

05-28-2013 10-45-19 AM

وردپرس در زمانی عرضه شد که کاربران از سرویس‌هایی مثل بلاگر، Xanga، LiveJournal و MySpace برای انتشار محتوا استفاده می‌کردند.

یکی از ویژگی‌های وردپرس انعطاف‌پذیر بودن آن است، طوری که نه‌تنها کاربران و وبلاگ‌نویس‌های معموی بلکه صاحبان صنایع هم می‌توانند از آن بهره ببرند و محصولات و خدمات و فکرشان را منتشر کنند.

در طی این سال‌ها کنفرانس‌های جهانی توسعه‌دهندگان وردپرس، بارها در شهرهای مختلف جهان برگزار شد، در آخرین همایش که در سانفرانسیسکو برگزار شد، مولنوگ اطلاعات جالبی ارائه داد:

تا سال 2006 تنها یک همایش جهانی برگزار شد، اما طرف پنج سال بعدی، 52 همایش برگزار شد، و در سال پیش هم 75 همایش مختلف برگزار شد که بیش از 10 هزار نفر در آنها شرکت کردند.

مولنوگ سالن انباشته از جمعیت را در کنفرانس سال 2009 در سانفرانسیسکو به یاد می‌آورد و مردی که را که نشان وردپرس را روی دستش خالکوبی کرده بود!

05-28-2013 10-51-58 AM

در حال حاضر سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبری از وردپرس استفاده می‌کنند: The Next Web, CNN, TechCrunch, GigaOm, Dow Jones, UPS, NBC Sports, TED.

برآورد می‌شود که از 100 وبلاگ پرترافیک اینترنت، 52 درصد آنها وردپرسی باشند، پلتفرم‌های محبوب دیگر بلاگر، جوملا، تامبلر، دروپال، مووبل تایپ، بلاگ‌اسمیت و Gawker هستند.

وردپرس در حال حاضر، روی 66 میلیون سایت با 120 زبان مختلف نصب شده است و از آن برای مدیریت محتوا استفاده می‌شود.

در خود وردپرس دات کام، هم آمار جالب هستند: هر ماه، میزان مرور صفحه به 4.1 میلیارد صفحه و تعداد بازدیدکننده‌ها به 368 میلیون نفر می‌رسد.

کاربران وردپرس این امکان را دارند که با موبایل و تبلت هم به آسانی وبلاگ‌هایشان را مدیریت کنند.

علیرغم اهمیت و محبویت شبکه‌های اجتماعی از توییتر و فیس‌بوک تا گوگل پلاس، باید در نظر داشت که اینها پل‌ها و واسطه‌هایی برای رسیدن به سایت‌ها و وبلاگ‌هایی هستند که در آنها اطلاعات مشروح و دقیق درج شده‌اند و در این میان وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های انتشار محتوا است.

05-28-2013 10-45-39 AM

ورپرس باید زمانی با Xanga و LiveJournal می‌جنگید، اما حالا دیگر رقبایش Posterous و Tumblr هستند.

Posterous را توییتر خرید و به تازگی هم یاهو موفق شد که تامبلر را بخرد، بعضی‌ها بر این باورند که این خریدها باعث تقویت این سرویس‌ها می‌شوند و ودپرس را به چالش می‌گیرند، اما مولنوگ نگران نیست، او در وبلاگش از رابطه دوستانه تامبلر و وردپرس نوشته است: از اینکه وبلاگ خود تامبلر وردپرسی است و اینکه تامبلر یکی از گزینه‌های پیش‌فرض برای تبلیغ عمومی پست‌های وردپرس است، به عبارتی کاربران همان طور که بعد از نوشتن پستی، از توییتر و فیس‌بوک برای تبلیغش استفاده می‌کنند، امکان استفاده از تامبلر را هم دارند.

هفته پیش، شرکت Tiger Global پیشنهاد کرد که 50 میلیون دلار سهام از سهامداران اولیه وردپرش را بهرد، ارزش شرکت Automattic -صاحب وردپرس- کمی کمتر از 1.1 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مولنوگ می‌گوید که وردپرس به صورت سالم، سرمایه جذب می‌کند و آنقدر رشد پیدا کرده است که نیاز به سرمایه‌گذاری عمده شرکت دیگری ندارد، او ادعا می‌کند که وردپرس از نظر مالی تحت فشار نیست.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. حامد می گوید

    خدمت بزرگی که وردپرس به گسترش وبلاگها کرد بی نظیره. خیلی از وبلاگ نویسها وامدار گروه وردپرس هستند
    خیلی ممنون که در این مورد نوشتید

  2. رضا شیرازی می گوید

    به نظر من وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای آماده هست. بخصوص از نظر بهینه سازی و به هیچ وجه مشکلات عدیده سایر اسکریپت های آماده مثل جوملا و… رو نداره. از طرف دیگه باعث شده که اینترنت خیلی رشد بکنه.

  3. John Smith می گوید

    یکی از بزرگترین مزیتهای WP نسبت به سایر رقباش اینه که تنوع و زیبایی قالبهاش بی نظیره.

    دومیش داشبورد خیلی زیباست

    سومیش هم انطباق سریعش با تکنولوژیهای جدیدی مثل Css3، HTML5 و البته رویکرد طراحی Responsive

  4. پوریا می گوید

    وردپرس عالیه،یک پزشک هم عالیه D:
    در متن اشتباه تایپی وجود دارد (بهرد-بخرد)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.