۵ دلیل برای برتری TouchWiz نسبت به رابط استاندارد اندروید

12

تاچ‌ویز بسیاری از کارها را بهتر از رابط کاربری خالص اندروید انجام می‌دهد. در این موضوع شکی نیست. البته بسیاری هم نرم‌افزارهای مزاحم همراه آن (به اصطلاح bloatware) را دوست ندارند. اما تحمل این مزاحمت‌ها در برابر آن‌چه این محصول سامسونگ با خود به ارمغان می‌آورد کاملا عادلانه است.

Cover-TouchWiz

رابط خالص اندروید مشکلی ندارد، اما به نوعی تنها حداقل‌ها را در خود دارد. امکانات مربوط به دوربین بهترین حالت ممکن را ندارند و این رابط هیچ تلاشی برای ارایه قابلیت‌هایی مانند Smart Pause یا Multi Window نمی‌کند. در ادامه به ۵ دلیل مهم برتری تاچ‌ویز نسبت به رابط استاندارد اندروید اشاره می‌کنیم.

اپ‌ها

این موضوع احتمالا مخالفان زیادی دارد، اما بسیاری از نرم‌افزارهای ارایه شده به همراه تاچ‌ویز دوست‌داشتنی هستند. این که این نرم‌افزارها قابل پاک شدند نیستند و باید تا ابد باقی بمانند و فضای ارزشمند حافظه را اشغال کنند، نیز حقیقت ندارد.

بسته به این‌که چگونه از گجت‌تان استفاده کنید، اپ‌هایی نظیر Polaris Office 4.0، یا Allshare Play و S Note‌ می‌توانند بسیار مفید باشند. S Note ابزار نُت‌برداری بسیار خوبی است. Polaris Office برنامه آفیس بسیار خوبی است و Allshare Play به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های مالتی‌مدیا را بین دستگاه‌های مختلف استریم کنید. برای هر کاری که در استفاده روزمره ممکن است با آن برخورد کنید، یک اپ وجود دارد.

1-Applications

بهترین نکته این است که تمام این برنامه‌ها توسط خود سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. دیگر لازم نیست نگران توسعه‌دهنده‌ای باشید که ممکن است پشتیبانی از نرم‌افزار پر از باگ‌اش را متوقف کند.

یکی از مهم‌ترین چیزها در مورد رابط کاربری استاندارد اندروید این است که به واسطه نبود نرم افزارهای اضافی بسیار روان و راحت کار می‌کند. اما سامسونگ تاچ‌ویز را به عنوان «همراه زندگی» یا Life Companion طراحی می‌کند. به همین دلیل باید نرم‌افزارهای زیادی را برای کاربردهای روزمره با خود داشته باشد. موافقت یا مخالفت با این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، اما باز هم تکرار می‌کنیم آن‌چه سامسونگ به شما عرضه می‌کند ارزش مصالحه بر سر سرعت را دارد.

عملکردهای دوربین

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تلفن‌های هوشمند کارکردهای مختلف دوربین آن‌ها است. متاسفانه رابط کاربری استاندارد اندروید در مقایسه با تاچ‌ویز عملکردهای چندانی را عرضه نمی‌کند. برخی از عملکردهای پایه دوربین در رابط کاربری استاندارد اندروید نیز وجود دارند ولی تعدادشان به اندازه رابط کاربری سامسونگ نیست.

2-Camera

هیچ کس از همه امکانات دوربین موجود در تاچ‌ویز استفاده نمی‌کند، اما برخی از آن‌ها واقعا گرفتن یک عکس را ساده‌تر و مفرح‌تر می‌کنند. Best Shot یا Eraser نمونه‌هایی از این موارد هستند. همیشه یکی هست که درست موقع گرفتن عکس از جلوی دوربین شما رد شود و Eraser پاک کردن او را آسان می‌کند.

این اپ واقعا قابلیت خوبی است، به خصوص اگر در مسافرت باشید و بخواهید از جایی مثل برج ایفل عکس بگیرید. قابلیت حذف سوژه‌های متحرک از عکس هم کار عکاس را راحت می‌کند و هم عکس‌های بهتری را برای آلبوم شما فراهم می‌کند.

نرم‌افزارهای هوشمند

تاچ‌ویز پر از قابلیت‌های جالبی است که شما روی رابط خالص اندروید نخواهید یافت. به رغم شک و تردیدهای فراوان، نرم‌افزارهای هوشمند همراه تاچ‌ویز تجربه بهتری از اندروید را برای کاربر فراهم می‌‌کنند. این قابلیت‌ها گجت شما را روان‌تر و استفاده از آن را ساده‌تر می‌کنند.

یکی از این قابلیت‌های جالب که اتفاقا به حفظ عمر باتری هم کمک زیادی می‌کند، Smart Stay است. این قابلیت باعث می‌شود که صفحه نمایش گوشی شما تنها تا زمانی که به آن نگاه می‌کنید روشن باشد و در صورتی که نگاه‌تان را از آن بردارید، صفحه خاموش شود. باور کنید یا نه، این قابلیت در استفاده طولانی مدت کمک زیادی به حفظ شارژ باتری خواهد کرد، به خصوص اگر روشنایی تصویر را روی حداکثر تنظیم کرده باشید.

3-SmartSoftware

عجیب است که سایر شرکت‌ها چیزی شبیه Smart Pause را عرضه نمی‌کنند. با این قابلیت اگر در هنگام تماشای ویدیو چیزی به توجه فوری شما نیاز داشته باشد، اصلا لازم نیست به گوشی‌تان نگاه کنید. فقط آن را زمین بگذارید و پخش ویدیو متوقف می‌شود.

رابط کاربری استاندارد اندروید در مقابل مانند یک پوسته حداقلی به نظر می‌رسد که سازندگان باید خود چیزهایی را به آن اضافه کنند.

ترکیب با S Pen

نرم افزار S Pen که با تاچ‌ویز ترکیب شده است، نه تنها استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند، بلکه گجت شما را برای استفاده در محیط تجاری، کلاس درس و . . . مناسب می‌کند. همان‌طور که پیشتر هم گفتیم، سامسونگ تاچ‌ویز را به عنوان همراه شما در زندگی طراحی کرده است و این موضوع گجت شما را کارآمدتر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های مفید می‌توان به Air View و Air Gesture اشاره کرد.

4-S-pen

Air View نخستین بار در گلکسی نوت ۲ ظاهر شد و به S Pen‌ احتیاج داشت. اکنون می توانید بدون استفاده از S Pen انگشت‌تان را بالای ایمیل‌ها و مسیج‌ها نگه‌دارید و متن آن‌ها را مشاهده کنید. از سوی دیگر Air Gesture به شما امکان می‌دهد با تکان دادن دست‌تان کارهایی را با گوشی انجام دهید، حتی پاسخ دادن به تماس‌ها نیز به کمک gestureها امکان‌پذیر است.

در ابتدا این قابلیت‌ها ممکن است بی‌فایده به نظر برسند اما اگر دست‌تان خیس باشد یا سس کچاپ ناهار هنوز روی دست‌تان باشد و تلفن‌تان زنگ بخورد، این قابلیت خیلی به‌درد بخور خواهد بود.

سیستم چند پنجره‌ای (Multi Window)

سیستم مالتی ویندو کاربردهای زیادی دارد، اما در عین حال بسیار محدود است. اپ‌های زیادی از این سیستم پشتیبانی نمی‌کنند، به همین دلیل تعداد کارهایی که می‌توانید انجام دهید بسیار محدود هستند. اما هنوز هم کاربردهایی هستند که وجود این قابلیت را بسیار ارزشمند می‌کنند.

5-MultiWindow

به عنوان مثال اگر در حال مشاهده یک ویدیوی آموزشی باشید، می‌توانید به سادگی S Note را به پایین صفحه آورده و یادداشت بردارید. در سناریویی دیگر ممکن است در تعطیلات باشید و بخواهید برای ناهار بیرون بروید، اما زیاد از هتل دور نشوید. کافیست مرورگرتان را در قسمت بالایی و نقشه‌های گوگل را در نیمه پایینی باز کنید و می‌توانید به سادگی رستوران خوبی را در همان نزدیکی پیدا کنید.

جمع‌بندی

فراموش نکنید که تاچ‌ویز یک پوسته کامل برای اندروید نیست. در واقع هیچ پوسته کاملی وجود ندارد. حتی رابط استاندارد اندروید هم کامل نیست. البته به نظر می‌رسد رابط استاندارد اندروید باید قابلیت‌های بیشتری ارائه کند تا تجربه کاربری اندروید را بهتر کند. شما کدام پوسته اندروید را بیشتر می‌پسندید؟ تاچ‌ویز (TouchWiz)، موتوبلور (Motoblur)، سنس (Sense)، رابط MIUI یا رابطی دیگر؟

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. محسن می گوید

    آقای شریف‌پور، مرسی از مطلب خوب‌تون، ولی آخه «اندرویید» چرا؟ همون‌طور که حتماً می‌دونید این کلمه به معنی «ربات انسان‌نما» هست که تلفظش هم تو همه‌ی دیکشنری‌ها موجوده! ( /æn.drɔɪd/ )
    از یک پزشک بعیده خب 😐

  2. Marilyn می گوید

    در مورد اس پن و نرم افزار مربوط به اون تاقبل از این فن اوری جدید انویدا که مقدار فشارقلمهای خازنی رو حس میکنه واقعا نوت و سرفیس با این قیمت خوب عالی بود چون وای کام قیمت های با قیمت بالای داشت ولی با این فناوری جدید باید دید به چه خلاقیتهای منجر میشه
    واما خود سویت که برای کار با قلم اس نوت از پتنهای ماکروسافت وبا همکاری اون ساخته شده که حق پتنت ی که از سری گلکسی نوت میگیره چند دلاری بیشتر از بقیه دستگاههای اندرودی فاقد این ویژگی در سری اتیو هم از فناوری تشخیص خط خود وینوز هشت بهره میگیره

  3. Marilyn می گوید

    عزیز جان درضمن عکس دوم برای نرم افزار اس هلت که در مورد اون چیزی نگفتی که البته باید بیشتر روش کار شه چون هنوز خلی ساده است

  4. شایان می گوید

    رابط کاربری تاچ ویز از زمان معرفی نسخه پنجم جهش خوبی داشت و با ارایه امکانات متعدد سرعت کاملا مناسبی داره. همینطور پیچیدگیهای سنس رو نداره. من هروقت از سنس استفاده میکنم احساس راحتی باش ندارم

  5. Marilyn می گوید

    این رو نمی خواستم بگم اما انتخاب و نشر (یا باز نشر) این مطلب نشون میده شما هم موافق این حدس من که گوگل در مورد اندورد نسخه جدید به مشکل خورده یا احساس خطر نسبت به ای او اس و ویندوز 8.1 که در کنفرانس توسعه دهنده ها به جای رو نمای از اون ذر یک کار عجیب گلکسی یامسونگ با اندروید ساده ، خاص ویا خام رو نمایی کرد یا …تا نظر و حدس شما و سایر دوستان نخونم نمیدونم

    1. امیرمسعود می گوید

      ببخشید چی گفتید؟

    2. اهورا می گوید

      ببخشید شما به کدوم زبان مینویسید ؟!!!!

  6. کیان می گوید

    تاچ ویز بیش از اندازه شلوغه. بین OEM ها، به نظر من نسخه LG که در اپتیموس G pro استفاده شده بهترین ویرایشه که امکانات شخصی سازی زیادی داره. تعادلی بین تاچ ویز و اندروید خالص.

    با این حال انتخاب اول من اندروید خالص هست.

  7. Mansoor می گوید

    من همچنان اندذوید خالص رو ترجیه میدم و برای نیازهام سراغ نصب نرم افزارها و افزونه های جانبی میرم
    یک مثال کوچیک میزنم برای تحمل نکردن تاچ ویز و …
    شما یک اسمارت فون با مثلا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی میخرین
    دلیل خرید با این حافظه؟ نیاز به فضای در این حد
    حالا اگه اگه با اندروید خالص بخرین ۳ گیگ از اون مصرف شده و مابقی در اختیارتونه ولی اگه از محصولات سامسونگ بخرین چی؟
    فقط ۸.۲ گیگ رو در اختیار شما میذاره و مابقی توسط اندروید و خود تاچ ویز گرفته شده!
    فلذا من ترجیه میدم همچنان از اندروید خالص استفاده کنم. هرچند این تنها ایراد رابط کاربری سامسونگ نیست و ایراداتی بیش از این داره.

    1. شایان می گوید

      دوست عزیز این چیزی که شما میگید درست نیست و تنها برای پرچمدار آخر سامسونگ بود. همچنین اون حافظه 8.9 خالی داشت. البته به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و سامسونگ هم قول داده در آپدیت بعدی نرم افزارهای سیستمی رو فشره سازی کنه.
      من خودم نوت 2 دارم و هنگام خرید 10.36 GB خالی داشت و به اون صورت هم دچار کمبود حافظه نشدم.

      1. منصور می گوید

        دستگاه شما آپدیت ۴.۲.۲ رو داره؟

        متأسفانه سامسونگ با هر آپدیتی که ارائه میکنه تاچ ویزش حجیم تر و سنگین تر میشه که نتیجه ان، همون بیشتر پر شدن حافظه و میز کندتر شدن دستگاهه
        لذا من همچنان نظرمو دارم
        اینو بعد از بررسی چندین دستگاه سامسونگ و سوال کردن در مورد این مسأله از کاربرهای روزمره محصولات و اغلب پرچمدارهای سامسونگ دارم میگم

  8. mahdi می گوید

    داخل رابطهای کاربری بنظر من سنس و بعد تاچ ویز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5