تحولی تازه در عکاسی با آی‌فون: ثبت 20 عکس در ثانیه با وضوح بالا با آی‌فون

7

نه، اشتباه نکنید! منظور من یک شایعه در مورد دوربین آی‌فون 5S نیست، همین حالا هم اگر آی‌‌فون داشته باشید (ترجیحا آی‌فون 5 و در درجه بعد آی‌فون 4S) می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن تحول شگرفی در عکسبرداری ایجاد کنید.

بگذارید برایتان توضیح دهم:

اپلیکیشن دوربین آی‌فون سرعت چندان زیادی ندارد و با آن حداکثر می‌شود 3 تا 6 عکس در ثانیه با کیفیت 8 مگاپیکسل گرفت. اما حالا یک اپلیکیشن به نام SnappyCam 3.0 رونمایی شده است که با آن می‌توان 20 عکس در ثانیه با وضوح کامل گرفت!

این تحول نرم‌افزاری، مدیون یک فناوری جدید انتقال عکس‌های JPG است:

یک مهندس الکترونیک به نام جان پاپادریوپولوس، دو سال است که این اپلیکیشن را وارد آی‌تونز کرده است. او این اپ را سریع‌ترین اپلیکیشن دوربین در جهان می‌داند.

08-01-2013 10-06-06 AM

وی برای اینکه به عکس گرفتن سرعت بدهد و مجموع مراحل ثبت، بافرینگ، پردازش و فشرده کردن عکس را سریع کند، در واقع استانداردهای عکس با فرمت JPG را متحول کرده است و به نوعی آنها را مجددا اختراع کرده است.

شاید شما تا حال با نسخه دوم SnappyCam کار کرده باشید، آن اپ هم سریع بود، اما مشکلی که داشت این بود که کیفیت را فدای سرعت می‌کرد، با نسخه قدیمی می‌شد 20 عکس در ثانیه با کیفیت 3 مگاپیکسل گرفت.

اما هفته پیش، همه چیز ناگهان تغییر کرد و آن لحظه «آها» یا «اورکا» برای پاپادریوپولوس پیش آمد. حالا با الگوریتم‌های ریاضی و با استفاده از نیروی پردازشی آی‌فون می‌شود، همان 20 عکس در ثانیه با کیفیت 8 مگاپیکسل گرفت.

SnappyCam حالا 4 بار سریع‌تر از اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین آی‌فون و بیش از 2 بار سریع‌تر از اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 4 است. با گلکسی اس 4 می‌شود تنها حدود 7.5 عکس در ثانیه گرفت!

نسخه تازه SnappyCam را با اپلیکیشن‌های دیگر مثل FastCamera،  Camera Awesome و Camera+ مقایسه نکنید! آنها برای گرفتن 30 عکس در ثانیه، کیفیت عکس‌ها را بسیار پایین می‌آوردند.

همان طور که گفتم اگر کیفیت عکس‌ها را 8 مگاپیکسل انتخاب کنید، می‌توانید با این پا 20 عکس بگیرید، با کم کردن کیفیت عکس، تعداد عکس‌های گرفته شده در ثانیه را می‌توانید به 30 تا هم برسانید.

آنهایی که آی‌فون 4S دارند، ناراحت نباشند، چون آنها می‌توانند 12 عکس 8 مگاپیکسلی و 15 عکس 5 مگاپیکسلی در ثانیه بگیرند که باز هم از 3.3 عکس در ثانیه گلکسی اس 3 و 7.5 عکس گلکسی اس 4 خیلی بهتر است!

اپلیکیشن SnappyCam البته رایگان نیست و 0.99 دلار قیمت دارد، اما به نظر من اپلیکیشنی است که واقعا ارزش این هزینه را دارد.

تصور کنید که با این سرعت عکسبرداری، عکس برداشتن از چه صحنه‌هایی ممکن می‌شود!

رابط کاربری SnappyCam هوشمندانه درست شده است، در قسمت تنظیمات شما می‌توانید سرعت دوربین و نسبت اندازه طول به عرض عکس را مشخص کنید و مثلا اگر می‌خواهید برای اینستاگرام عکس بگیرید، عکس مربعی با نسبت طول به عرض یک به یک بگیرید.

08-01-2013 09-22-57 AM

بعد از تپ روی دکمه دایره‌ای ثبت عکس، این دکمه را باید تا زمانی که دوست دارید، نگه دارید، در این فاصله SnappyCam 20 عکس در ثانیه می‌گیرد.

از آنجا که عملا هیچ عکس لازم ندارد، همه این عکس‌ها را نگه دارد، اپلیکیشن ترتیبی می‌دهد که به آسانی از بین شات‌های گرفته شده، عکس یا عکس‌ها بهتر را انتخاب کنید و ذخیره کنید.

برای این کار همان طور که در زیر می‌بینید، باید در نوار عکس‌های سمت راست حرکت کنید.

08-01-2013 10-03-11 AM

البته با کمک SnappyCam  می‌توانید وقتی عکس مناسب را انتخاب کردید، آن را بی‌درنگ و بدون فوت وقت، ایمیل کنید یا وارد اینستاگرام هم بکنید.

حالا بیایید به کاربردهای این اپ فکر کنیم:

– نخستین چیزی که به نظر آدم می‌رسد، ثبت عکس از رویدادهای ورزشی است، این طوری مثلا می‌توان تصویر کودکی در حال توپ‌بازی یا ورزشکاری در حال پرش از یک مانع را خیلی خوب گرفت.

– به عکاسی از پرنده‌ها و حیوانات فکر کنید.

– یا فرض کنید که دوست یا عضو خانواده شما در حال فوت کردن شمع‌های کیک جشن تولدش است، دیگر با این اپلیکیشن، کمبودی ندارید و خبری از عکس‌های محو یا عکس‌هایی که در لحظه مناسب گرفته نشده‌اند، نخواهد بود!

– حتی وقتی می‌خواهید تصویر دوستتان را در حال لبخند زدن بگیرید، باز هم SnappyCam می‌تواند به شما کمک کند تا لبخند دوستتان را در اوج و کمال بگیرید!

08-01-2013 10-06-45 AM

جان پاپادریوپولوس در قاب اپلیکیشن خودش!

SnappyCam را از اینجا دانلود کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. پیامک و اس ام اس نوند می گوید

    ما که امکان خرید نداریم چکار کنیم؟ چطوری میشه دانلودش کرد؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      فروشگاه‌های آنلاین زیادی گیفت کارت آی‌تونز می‌فروشند. بنابراین امکان خرید هست.

      1. سینا اسمارت می گوید

        دکتر من متوجه نمی شم چطوریه که نمی شه از آیتونز خرید واسه تحریمه یا مسئله اینترنت و پرداخت اینترنتی در میونه؟؟

        ولی واقعا عجب آپ محشریه به کاربرداش فکر کنین وای چه کارا که نمی شه کرد آدمو هیجان زده می کنه. کاش اینا رو هم می شد کرک کرد تا می تونستیم رایگان استفاده کنیم.(:
        به خدا دزدی کردن رو دوست ندارم ولی چیکار کنیم تو ایرانیم دیگه امکانش نیست برامون.
        میشه بی زحمت چندتا از این فروشگاه های معتبر معرفی کنین تا ببینیم میشه این آپ رو گیر آورد یا نه خیلی می خوامش!!!

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          گیفت کارت بخرین، مشکل خاصی نیست. این هم که فقط یک دلاره و ارزش 3500 تومن راداره.

  2. فرشاد می گوید

    بسیار جالب بود!
    پس میشه همینطور هم انتظار داشت حجم دیتای انتقالی در اینترنت برای این فرمت عکس پایین بیاد!

  3. سینا اسمارت می گوید

    دکتر اگه تونستین خودتون این آپ رو گیر بیارین ازش که استفاده کردین تحلیلش رو بزارین تو سایت
    (شیطنت (; _اون وقت برنامه رو رایگان واسه دانلود بزارین ، ثواب داره می رین بهشت)

  4. علیرضا می گوید

    جهت اطلاع کاربران اندروید باید یادآوری کنم اپلیکیشن رایگانی این امکان را با 30 فریم در ثانیه با کیفیت بالا در دسترس دارد.
    High speed camera

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5