شش چیزی که اپل باید از روی گوگل کپی کند

9

اخیرا به نظر می‌رسد که اپل از قافله فناوری عقب افتاده است. اما شاید واقعا این گونه نباشد. برخی معتقدند که اپل در حال صرف کردن نیروی فکری فراوان و ریزبینی زیاذی برای رویاپردازی و خلق محصول نکان‌دهنده بعدی است. موضوع تنها این است که این کار به زمان زیادی احتیاج دارد. اما هنگامی که وقتش برسد، آن‌ها دنیای دیجیتال و آینده‌بینی را به مرحله بعدی خواهند برد.

در یک یا دو سال اول پس از عرضه آیفون و آی‌پد همه به اشتباه فکر می‌کردند که اپل هیچ‌گاه کار اشتباهی انجام نمی‌دهد. اما با دور شدن از آن زمان و با عرضه نشدن محصول تکان‌دهنده بعدی همه به اشتباه فکر می‌کنند که اپل هیچ‌گاه کاری را به درستی انجام نمی‌دهد!

به هر حال فارغ از این داستان‌ها و برداشت‌های اشتباه، مدتی است که گوگل در کانون توجه قرار گرفته است. گوگل با عرضه Moto X نه تنها خدمات سنتی الگوریتم محور خود (جست‌وجو) را متحول کرده است، بلکه به قلمرو اصلی اپل یعنی طراحی و سخت‌افزار نیز وارد شده است.

MotoX

اپل هیچ گاه شرکتی نبوده است که به واسطه کمبود خلاقیت و نوآوری به کپی کردن بپردازد و البته هیچ گاه هم از کپی کردن مبرا نبوده است. نکته مهم در مورد اپل این است که دید بسیار دقیق و درستی درباره بهتر کردن تجربه کاربری محصولات دارد و پس از رسیدن به این دید، چه از طریق نوآوری، کپی، یا حتی از طریق ایجاد نسخه اپلی چیزی که جای دیگری خلق شده است، این تجربه کاربری را به واقعیت تبدیل می‌کند.

چیزهای زیادی در گوگل وجود دارد که اپل نباید از آن‌ها کپی کند. اما به نظر می‌رسد شش چیز است که اپل باید از گوگل کپی کند تا به شرکتی بهتر با محصولاتی بهتر تبدیل شود.

Siri را در آی‌فون مانند Moto X از لمس بی‌نیاز کند

Google Now پیش از این هم از Siri بهتر بود. اکنون و در تلفن‌های موتورولا این ابزار از تعامل لمسی بی‌نیاز شده است. کاربر حرف می‌زند و تلفن پاسخ می‌دهد، حتی در زمانی که تلفن برای حفظ باتری به حالت خواب رفته است.

siri-vs-googlenow

می‌توانید تصور کنید اگر Siri هم این‌گونه بود چقدر عالی می‌شد؟ دلیل این موضوع کمک به کاربران تنبل نیست. بلکه Siri‌ باید به موجودیتی شبه-انسانی تبدیل شود که با کاربر گپ می‌زند، لطیفه می‌گوید و زبان محاوره‌ای معمول را می‌فهمد. شما برای صحبت با دوستان‌تان به فشردن کلید نیازی ندارید! اپل باید این قابلیت را کپی کند.

آی‌فون را مانند Moto X در آمریکا بسازد

در همین هفته گزارش شده بود که اپل دوباره به واسطه سوءاستفاده از کارگران در کارخانه‌های چین تحت فشار قرار گرفته است. این موضوع هیچ‌گاه دامن اپل را رها نخواهد کرد. حقیقت تلخ این است که کار تولید در چین با سوءاستفاده، تقلب و فساد عجین شده است. و چون اپل یکی از رهبران موفق دنیای صنعت است همیشه بواسطه شرایط چین مورد سرزنش واقع خواهد شد و هیچ فرقی هم ندارد که چقدر برای تغییر این وضعیت تلاش می‌کند.

China Apple

راه‌حل اپل این است که به خانه برگردد و آی‌فون‌ها را در آمریکا بسازد.

به یقین Moto X به اندازه آی‌فون در سرتاسر دنیا پخش نخواهد شد و به همین دلیل تعداد دستگاه‌های مورد نیاز موتورولا به اندازه اپل نخواهد بود. در عوض Moto X در کارخانه‌های جدید و مدرن فاکسکان در تگزاس براساس سلیقه کاربران سفارشی می‌شود. این سفارشی‌سازی نشان می‌دهد که فرآیندهای تولید باید به شدت خودکار شده باشند.

اپل باید کار مشابهی انجام دهد. باید کارخانه ساخت تلفن را به کمک ربات‌ها و اتوماسیون در مقیاسی جدید از نو اختراع کند.

آی‌پد مینی را مثل نکسوس ۷ با کیفیت صفحه نمایش رتینا بسازد

احتیاجی به توضیح دارد؟

nexus-7-vs-ipad-mini

تلویزیون اپل را درست مانند کروم‌کست با نازل‌ترین قیمت عرضه کند

گوگل با عرضه دانگل کروم‌کست کاری خارق‌العاده انجام داده است. ابزاری با کاربرد محدود و ساده که امکان پخش برخی برنامه‌های اینترنتی را روی تلویزیون فراهم می‌کند. بله، تلویزیون اپل شیک‌تر است و قابلیت‌های بیشتری دارد. اما کروم‌کست آن‌چنان ارزان است که مقاومت دربرابر خرید آن غیرممکن است. مزیت آن برای گوگل افزایش سریع سهم بازار است، و این سهم از بازار است که در آینده راه گوگل را برای مذاکره و انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان محتوا هموار می‌کند.

Chromecast

اپل می‌تواند تا مدتی باز هم از تلویزیونش پول درآورد، یا آن را به شدت ارزان کند تا درست مانند کروم‌کست به خریدی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و درست مانند گوگل دامنه نفوذ و قدرت شرکتش را افزایش دهد. هنگامی که اپل حجم قابل‌ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار گرفت، می‌تواند کاربران را از زیر سلطه هالیوود و شرکت‌های تلویزیون کابلی نجات دهد.

شبکه‌ای اجتماعی مانند گوگل پلاس به راه بیاندازد

نبود یک شبکه اجتماعی از جنبه‌های مختلفی به اپل زیان می‌رساند. نخست این‌که اپل نمی‌تواند از ارتباطات اجتماعی و داده‌های کاربران برای بهبود Siri استفاده کند. به این ترتیب احتمالا Siri نخواهد توانست با نسخه بعدی Google Now رقابت کند.

دوم این‌که اپل را مجبور می‌کند که با فیس‌بوک و توییتر وارد معامله شود. استفاده از فیس‌بوک و توییتر راه‌های پیش‌فرض اشتراک‌گذاری داده‌ها در محصولات اپل است. هر مشکلی در حریم شخصی کاربران، هر به‌روزرسانی که باعث زشت شدن رابط کاربری می‌شود و هر شیوه تبلیغاتی زننده‌ای که فیس‌بوک در پیش بگیرد، اپل را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

g+

اکنون زمان آن رسیده است که اپل راهش را از فیس‌بوک جدا کرده و شبکه اجتماعی خاص خودش را به راه بیاندازد.

قسمتی از نقدینگی شرکت را صرف پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای ماننده Google X کند

شرکت‌هایی که در زمینه نوآوری فعالیت می‌کنند و خود را صاحب میلیاردها دلار پول نقد می‌بینند، از موقعیت منحصربفردی برخوردار هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد دست به کارهای دیوانه‌واری بزنند که ممکن است به دنیا کمک کند. ماشین‌های بدون راننده گوگل می‌توانند زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهند. بالون‌های پروژه Loon می‌هوانند دسترسی به اینترنت را به دوردست‌ترین نقاط کره زمین برسانند. Google Fiber می‌تواند زندگی افراد خوش‌شانسی را که به این سرعت بالای اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند بهبود بخشد.

google-project-loon

زمان آن رسیده است که اپل قدم پیش گذارده و کاری پرهزینه را انجام دهد که هیچ‌کس دیگر از پس آن بر نمی‌آید.

اپل به عنوان شرکتی که از «دیوانگان» (The crazy ones) و تغییر دنیا حرف می‌زند، گاه به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی می‌خواهد تا حد ممکن پول جمع کرده و همه آن را برای خودش نگه دارد. اپل 146 میلیارد دلار پول نقد دارد و برای تغییر باید کاری دیوانه‌وار و بزرگ انجام دهد که سود کوتاه‌مدتی برای آن در نظر گرفته نشده باشد.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. پیامک و اس ام اس نوند می گوید

    زمانی اپل مایکروسافت را به میانسال بودن مسخره می کرد و خودش را جوان می دانست، اما الان در پولدوستی مانند میانسالان عمل می کند، حتی خلاقیت جوانان را هم ندارد
    در عوض گوگل همانند یک شرکت پخته وارد کسب و کارهای جالبی شده مثل ماشین های خودران که به نظر می آید سرمایه گذاری فوق العاده ای برای سالهای آینده باشد، تصویر گرفتن از چهره جهان، گوگل مپ، اندرویید و ….
    واقعا گوگل فوق العاده عمل کرده است

  2. tireng می گوید

    با 4-5-6 مخالفم.دلیلی نداره اپل اینکارها رو بکنه

  3. سهیل می گوید

    نمی فهمم 5 و 6 چه کمکی می تواند به محصولات و سرویس های اپل بکند

  4. سینا می گوید

    باورم نمی شه یک همچین مطلبی رو دارم تو یک پزشک می خونم.

  5. کیان می گوید

    اگر اپل این کارهارو بکنه که دیگه اپل نیست.

    فکر نمیکنم اپل شرکت انعطاف پذیری باشه و به نظر من ژن مشترکی با مایکروسافت داره و گوگل گونه ای جداست.

  6. saeid می گوید

    واقعا چه نیازی به درست کردن یک شبکه اجتماعی دیگه برای اپل وجود داره . غیر از اینکه کاربرها سردرگم تر میشن و در شبکه ها اجتماعی مختلف پخش میشن و همچنین جمع آوری اطلاعات اونها سخت تر میشه.

  7. mahdi می گوید

    ذات گوگل کلا با اپل متفاوته , اگه بخوایم هی بگیم اپل اینو اونو کپی کنه که نمیشه، هر شرکتی یه سبک کاری داره و یه کارهای خاصی رو انجام میده.
    اگه تفکر شرکت ها به این شکل بود الان باید 10 تا گوگل داشتیم 10 تا اپل 10 تا مایکروسافت و …

  8. Amir می گوید

    سلام، در رابطه با دیسپلی، نقطه ضعف بسیار بزرگ نکسوس 7، همان دیسپلی‌اش است و به نظرم اصلن مرجع خوبی برای تقلید نیست!
    ایسوس همان دیسپلی را روی fonepad هم قرار داده که به همین خاطر از جذابیتش کم شده است.
    اگر مشکل دیسپلی نکسوس نبود، کیندل‌فایر‌اچ‌دی نمیتوانست چنین سهم بازاری از آن در آمریکا بگیرد.

  9. محمد قره باغی می گوید

    واقعا بعیده که اپل رو جزءی از شخصیت و فرهنگ آمریکاست رو در چین بسازند.مثل این می‌مونه که بوقلمون عید شکرگزاری رو از کامبوج وارد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5