کاخ سفید، تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا را به نفع شرکت اپل وتو کرد

5

دو ماه پیش به دنبال شکایت سامسونگ از اپل در مورد نقض یک پتنت ارتباطی، کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا رأی داده بود که تعدادی از محصولات قدیمی اپل که این فناوری استفاده می‌کنند، اجازه وارد شدن به آمریکا را ندارند، این محصولات شامل اینها بودند:

آی‌فون 4 – آی‌فون 3GS – آی‌پد 3G نسل اول و دوم.

این رأی قرار بود از امروز اجرا بشود و با این کار AT&T و T-Mobile به همراه دو شرکت خدمات ارتباطی محلی در تگزاس و آلاسکا نمی‌توانستند این مدل‌ها را وارد کنند.

دیروز در اقدامی نادر که پیش از این تنها یک بار در سال 1987 سابقه داشته است، کاخ سفید مداخله کرد و تصمیم این کمیسیون را وتو کرد. مایکل فرومن -نماینده منصوب اوباما در کمیسیون- در نامه‌ای این تصمیم را اعلام کرد.

08-04-2013 04-41-47 AM

اوباما و معاونش-بایدن- در حال نگاه کردن به یک آی‌فون

به دنبال تعلیق رأی کمسیون تجارت، شرکت اپل در بیانیه‌ای این تصمیم را ستود، کار سامسونگ را در حکم سوء استفاده از این پتنت دانست و از اینکه در این مورد شاخص، جانب «خلاقیت» گرفته شده است، ابراز خشنودی کرد. سامسونگ در مقابل ابراز تأسف کرد.

اپل به صورت تفکیکی میزان فروش مدل‌های قدیمی‌ را مشخص نمی‌کند، بنابراین عملا میزان تأثیرگذاری این وتو را نمی‌توان مشخص کرد. مدل‌های قدیمی محصولات اپل مثل آی‌فون 4 در صورت عقد قرارداد با شرکت‌های ارتباطی، برای مشتری‌ها رایگان هستند و بنابراین کسانی که دغدغه اقتصادی دارند یا آنهایی که صرفا می‌خواهند یک گوشی هوشمند داشته باشند و در پی گوشی‌های آخرین مدل نیستند، بسیار آنها را دوست دارند.

بعد از اینکه بین اپل و سامسونگ بر سر این پتنت، اختلاف افتاد، قرار شده بود این دو با هم مذاکره کنند و به نوعی مصالحه برسند، اما سامسونگ به گرفتن کمتر از 18 دلار به ازای هر گوشی راضی نمی‌شد، مبلغی که اپل خیلی زیاد می‌دانست.

پتنت مذکور در واقع یک استاندارد ارتباطی است که به نحو همگانی و گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عقیده فرومن، ممنوع کردن گجت‌ها به خاطر استفاده از این پتنت، باعث ایجاد آشفتگی در چرخه اقتصادی و مشتری‌ها می‌شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. مسعود می گوید

    کلآ امریکایی ها این حق رو دارن که هر قانونی رو در هر کجای این کره خاکی وتو کنند!

  2. محمد جواد محبی می گوید

    خوب البته رئیس جمهور آمریکا باید طرف یک شرکت آمریکایی را بگیرد و هر شرکتی هم بخواهد در آمریکا فعالیت کند بایستی به این قوانین گردن نهد.
    جالب اینکه گرد بودن گوشه های آیفون که یک پتنت اپل است و نمی تواند توسط هیچ شرکتی به کار گرفته شود، سوء استفاده محسوب نمی شود….
    بالاخره بازی در زمین آمریکاست دیگه…

  3. امیرمسعود می گوید

    من از عنوان نوشته برعکسش رو فهمیدم. این جوری خوندمش: «کاخ سفید، “تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا را به نفع شرکت اپل” وتو کرد» (یعین یه کاری به ضرر اپل کرد) و خیلی تعجب کردم!

    فکر کنم باید «را» رو بعد از «شرکت اپل» بیارید. یا حتی کوتاه‌تر: «کاخ سفید، حکمی را که علیه شرکت اپل صادر شده بود وتو کرد»

  4. محمد می گوید

    برای جلوگیری از این سوتفاهم فقط کافیه که بعد از “را” یه دونه کاما گذاشته بشه..همین کافیه!

  5. mahdi می گوید

    اپل مثل بچه نق نقو هاست هیچی رو به کسی نمیده چیزهای دیگران رو هم برا خودش می خواد.
    یکی گوشه موبایلش رو گرد کنه از نظر اپل یعنی کپی وحشتناک از اپل! اما خودش از رو اندروید کپ میزنه پننت های دیگر شرکت ها رو با زیرکی استفاده می کنه آخرش هم پشت کاخ سفید قایم میشه !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5