رپورتاژ: آی ویوید، دیتا سنتری پرتوان با راهکارهایی برتر

14

یکی از مشکلات صاحبان سایت‌های و وبلاگ‌ها و فوروم‌های بسیار محبوب در ایران و نیز کسانی که می‌خواند یک استارت‌آپ اینترنتی را شروع کنند، ترس از افزایش کاربرانشان است!

نه! تعجب نکنید، کسی از تعداد زیادی خواننده و کاربر بدش نمی‌آید، اما پیدا کردن یک سرور که بتواند در ساعت پربازدید پاسخگو باشد، پشتیبانی خوبی داشت، سطح ایمنی خوبی داشته باشد، دشوار است.

نه! آن ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی با پهنای باند نامحدود و فضای نامحدود را فراموش کنید، من اسم نمی‌برم، ولی خود من تجربه ناخوشایندی از کار با این سایت‌های ظاهرا نامحدود داشتم، به یاد می‌آورم که زمانی یک شبکه اجتماعی کوچک برای پزشکان درست کرده بودم، اما به خاطر مشکلات میزبانی، مجبور به تعطیل کردنش شدم. حتی خود «یک پزشک» در یک بازه زمانی دچار مشکل شده بود و آن در ایام به صورت متناقضی من از گذاشتن پست‌هایی که حدس می‌زدم ترافیک زیاد را متوجه سرور کنند، اجتناب می‌کردم.

اما گذشته از اینها، صاحب یک سایت پربازدید یا کسی که می‌خواهد سرویس اینترنتی و استارت‌آپ اینترنتی را شروع کند، باید به چه کسی مراجعه کند و از کدام خدمات‌دهنده، استفاده کند. خدمات‌دهنده‌های مشهور و خوشنام ایرانی به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسند، و آنها قیمت‌هایشان به تناسب محدودیت‌های داخلی، چندان جالب نیست. خدمات‌دهندگان خارجی هم معمولا تعامل خوبی‌ با ایرانی‌ها ندارند.

خوشبختانه به تازگی با آی ویوید آشنا شده‌ام:

آی ویوید یک شرکت سوئدی است که با رویکردی نوآورانه و بهره‌مندی از دانش و امکانات فنی کم‌نظیرش به مشتریان خود در حوزه طراحی و اجرای سیستم‌های توزیع محتوا در فضای مجازی خدمت می‌کند.

این مجموعه توسط گروهی ایرانی و متخصص در رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیانگذاری شده است. مدیران این مجموعه که از اولین روزهای شکل‌گیری اینترنت و تکنولوژی وب در ایران در این صنعت فعال بوده‌اند، با شناخت کامل زیرساختهای اینترنت و فناوری اطلاعات در ایران و نیز آگاهی از محدودیت‌ها و نیازهای کاربران این بازار، شرکت آی ویوید را به گونه‌ای سازماندهی و تجهیز کرده‌اند که موانع و کاستی‌های موجود در خدمات تخصصی و حرفه ای این حوزه را رفع کند.

از مهمترین نقاط قوت این مجموعه، استقرار سرورهایش در استکهلم سوئد است. جایی که به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی تکنولوژی مخابرات و اطلاعات در جهان مشهور است و از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای به دلیل بی‌طرفی و ساختار قانونی بسیار قوی در امنیت اطلعات برخوردار است. از طرفی هم موقعیت جغرافیایی این کشور در اروپا و امکان دسترسی فوق العاده سریع به ایران از طریق لینک مستقیم روسیه، این امکان را فراهم می‌سازد تا بسیاری از مرزها و محدودیت‌های انتقال اطلاعات که در سایر کشورهای غربی و حوزه خلیج فارس برای ایران وجود دارد، از میان برداشته شود.

Aivivid1

آی ویوید به این پشتوانه و نیز امکانات کم نظیر مرکز اطلاعات و تجهیزات پرتوان و حرف های خود، در چندین حوزه تخصصی، از جمله
موارد زیر خدمات منحصر به فردی ارائه می کند:

– طراحی و اجرای سیستم‌های مبتنی بر سرورهای مجازی و فیزیکی برای مدیریت اطلاعات و توزیع محتوا
– ارائه ی سرویس‌های پهنای باند بالا مختص عملکردهای چند رسانه‌ای
– تأمین امکانات ویژه برای سایت‌های پربازدید و اجرای سیستم‌های کارآمد و شتاب‌دهنده توزیع اطلاعات
– سازماندهی سرویس‌های اختصاصی برای سایت‌های اشتراک فایل و دانلود
– تأمین تمامی خدمات مورد نیاز سرویس دهنده‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی و میزبانی وب

یکی دیگر از وجوه تمایز این شرکت با سایردیتا سنترهای اروپایی ، گروه فنی مستقر در ایران است که با دسترسی کامل به سیستم‌های پشتیبانی شرکت، به صورت شبانه‌روزی از مشتریان آی ویوید حمایت می کنند.

Aivivid2

گفتنی است امکان محاسبه آنلاین هزینه خدمات و پرداخت در لحظه صورت حساب از طریق شبکه بانکی ایران، مشتریان آی ویوید را ازکارت‌های اعتباری بین‌المللی و البته پرداخت‌های پردردسر ارزی بی‌نیاز می‌کند که این امر در مقایسه با سایر رقبا و سرویس‌دهندگان این حوزه، نقطه قوت دیگری برای آی ویوید محسوب می‌شود.

دیتاسنتر آی ویوید عضو کامل مرکز هماهنگی شبکه رایپ است. این مهم آی ویوید را قادر می‌سازد تا به عنوان یک خدمات دهنده «ثبت اینترنت محلی» در منطقه رایپ که شامل اروپا و خاورمیانه است، بتواند منابع و آدرس‌های اینترنتی را به مشتریان خود تخصیص دهد. این منابع شامل اینهاست:

– آی پی های نسخه ۴ تجمیع و فراهم شده به وسیله خدمات دهنده یا آی ویوید

– آی پی های نسخه ۶ تجمیع و فراهم شده به وسیله خدمات دهنده یا آی ویوید

– آی پی های نسخه ۶ مستقل از خدمات دهنده یا آی ویوید

– عدد خودمختاری اینترنتی (‌ AS Number )

مرکز هماهنگی شبکه رایپ یک سازمان غیرانتفاعی ثبت کننده منطقه‌ای آدرسهای عددی اینترنتی در هلند است که وظیفه تخصیص منابع محدود IP نگارش 4 و 6 و AS Number‌ها، مجموعه ای از شبکه‌های مبتنی بر IP و دارای سیستم مسیردهی یکتا و مشخص را در منطقه اروپا و خاورمیانه بر عهده دارد.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. كيت می گوید

    خیلى خوبه که ایرانیها تو پیشرفت کم نمیذارن ، ممنون

  2. کاربر می گوید

    ببینید
    متاسفانه باید بگم اینها دلایل خوبی برای کار با این دوستان نیست چون:
    1. مشخص است که این شرکت برپایه چند نفر بنا نهاده شده است. و هیچ معلوم نیست که بعد از قوی شدن شرکت رونفروشند و یا از هم جدا نشوند، موردی که چند بار در ایران شاهد آن بودم.
    2. ایرانی بودن این دوستان عزیزم مشکل دوم می باشد، شاید با من مخالف باشید ولی من به مدیران هاستی که ایرانی باشند اعتماد ندارم و حاضرم پول بیشنری بپردازم تا این دردسر را نداشته باشم.
    3. سومین توصیه من به دوستانی که میخواهند استارتاپ راه اندازی کنند این است که فقط و فقط بر روی دیتا سنترهای تمرکز کنند که چند سال است که جواب خود را پس داده اند و در فرومهای مشهوری چون وب هاستینگ تاک کمترین شکایت از آنها دیده شود . این شرکت ظاهرا تازه تاسیس است و اوایل کار همه این مدل شرکتها خوب هستند ولی وقتی زمانی سپری شد میشود قضاوت کرد.

  3. Aivivid می گوید

    جواب من به آقای کاربر اینهاست:

    ۱- دوست عزیز همه استارت آپ های دنیا از چند نفر شروع میشوند. هیچ استارت آپی رو شما پیدا نمیکنید که با ۱۰۰ نفر پرسنل شروع کنند! اون مسایلی رو هم که فرمودید شاهدش بودید به دلایل مختلف در رابطه با ما صدق نخواهد کرد.

    ۲- شرکت ما اصلا در ایران ثبت نشده و ایرانی نیست. این شرکت هم استکهلم ثبت شده و تجهیزات ما هم در استکهلم هست. ولی برای اطمینان بیشتر دوستان ایرانی، به زودی مجوز نماد بازرگانی هم دریافت خواهد شد و یک نفر ساپورت تمام وقت به طور فیزیکی در ایران حضور دارد.

    ۳: اگر راجع به استارت آپ های قبلی ما اطلاع داشتید راجع به تیم ما به این شکل صحبت نمیکردید. این تیم چند دانشجوی جوان نیستند که شما نگران بیتجربگی اونها باشید.

    ۴: ایرانی بودن ما به خودی خود چیز بدی نیست. تمام ایرانی ها اون کلیشه مد نظر شما نیستند. کما اینکه ایرانیان بسیار موفقی در خارج از کشور هستند که به دلایل مختلف، کلا ایران رو فراموش کرده اند. نمونه های اینها بسیار زیاده، از اقای امیدیار( ebay ) بگیرید تا خانم انصاری ( xprize ) و غیره. همینجا در سوئد هم نمونه های این چنینی زیاد داریم که اسم نمیبرم. اینها به دلایل مختلف ترجیه میدند اصلا با ایران کار نکنند. ما دلایل خودمون رو داریم و ترجیه میدیم کار کنیم. در این کشور ۱٪ جمعیت ایرانی هستند ولی خیلی ها، به محض اینکه اینجا میان کلا کشور شون رو فراموش میکنند یا حداقل به دلایل بسیار زیادی که شاهدش هستیم، حاضر نیستند با ایران کار کنند. ما این رفتار رو در پیش نگرفتیم.

    ۵: امیدواریم که این برداشت های بدون تحقیقی که انجام میشه و این شرکت رو با چند جوون ۱۸ ساله در تهران مقایسه میکنند که با کردیت کارت خاله شون تو آمریکا خدمات راه انداخته اند، ما رو از خدمات به هموطنان مون دلسرد نکنه. وگرنه امکانات تجاری برای ما در اروپا خیلی بهتر، امن تر، راحت تر و دم دست تر هم هست.

    و در نهایت، حق با شماست. استمرار و کیفیت خدمات ارائه شده است که مشتری رو پیش خدمات دهنده بر میگردونه و ما برنامه بلند مدت برای این کار داریم.

    روز بخیر

    1. رسول می گوید

      سلام. سه تا سوال داشتم
      شما هاست جاوا هم دارین؟
      سرور مجازی هاتون امکان اختصاصی سازی هم داره؟ مثلا پلن سی منتها با رم یک به جای 512
      پشتیبانیتون به چه صورت هست؟ اگر مشکلی داشته باشیم کسی هست به فارسی راهنمایی کنه؟

      1. Aivivid می گوید

        سلام

        ۱- برای پشتیبانی از طریق تیکت سنتر ۲۴ ساعته میتونید تیکت ارسال کنید و در اسرع وقت بهش رسیدگی خواهد شد. به فارسی و انگلیسی.

        ۲- برای اطلاعات بیشتر، راجع به کلیه محصولات، خدمات و اختصاصی سازی و غیره، لطفا با بخش فروش بوسیله لینک زیر تیکت باز کنید و هر نوع درخواستی داشتید مطرح کنید.

        به فارسی هم میتونید بنویسید و مشکلی نیست. دوستان بخش فروش در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد:

        https://aivivid.com/portal/submitticket.php?step=2&deptid=2

  4. سجاد می گوید

    باید از جادی عزیز تشکر کنیم که این شرکت خوب رو چند روز پیش معرفی کرد
    jadi.net

  5. سعید می گوید

    بسیار عالی هست. من بوک‌مارک کردم سایت رو و به یک نفر هم توصیه کردم.

  6. وحید می گوید

    خوبی همچین پیشنهادی رو فقط کسی می‌فهمه که با هاست‌های ایرانی و هاست‌های نامحدود به قول دکتر کار کرده باشه و چند بار سرخورده شده باشه. موفق باشین.

  7. مینا می گوید

    آیا به وبلاگ‌نویس‌هایی که نیاز به پهنای باند زیاد هم ندارن، فضا می‌دین؟ امکانات و پشتیبانی‌هایی مثل نصب آسان وردپرس هم ارائه می دین یا نه.
    یا اینکه سرویس شما فقط به درد سایتهای بزرگ می‌خوره؟

    1. Mehrdad می گوید

      این سوال من هم هست.

      1. Aivivid می گوید

        بله. سرویس هاستینگ معمولی ( Shared ) هم داریم که میتونید آنلاین سفارش بدید، پرداخت کنید و اتوماتیک هم فعال میشه و مشخصات اکانت براتون ارسال خواهد شد.

        از توی سایت، منوی راهکارهای ما، میزبانی وب رو انتخاب کنید و پکیج های موجود رو ملاحظه کنید.

      2. Aivivid می گوید

        نصب اتوماتیک ورد پرس و نزدیک به ۱۰۰ وب اپلیکیشن دیگه رو میتونید از توی cPanel با یک کلیک انجام بدید! از همونجا میتونید بک آپ هم بگیرید و همه چی کاملا برای یوزر هایی که خودشون مصرف کننده هستند آماده است. 🙂

        ظرف سه ثانیه از توی cPanel می تونید با یک کلیک وردپرس نصب کنید.

    2. مهدی می گوید

      من که 12 سالمه رکورد راه اندازی وردپرسم 1:47 (یک دقیقه و چهل و هفت ثانیه) هست راه اندازی ویدپرس چندان سخت نیست فقط شما باید بخواهید که یاد بگیرید مطمئنم شما تا حالا 2 ساعت هم دنبال آموزش نصب نگشتید بعدشم وردپرس واسه بچه هاست دیگه وردپرس چیزی نداره که کسی بخواهد از اون تعریف کنه لطفا تا وقتی که وردپرس رو با دیگر سیستم ها به صورت جدی مقایسه نکردید 4 آتیشه ازش حمایت نکنید و بگید اشتباه میکنی

  8. پویا رجامند می گوید

    من از خدمات این شرکت قبلآ استفاده کرده ام خیلی راضی بودم.
    @pooyaz

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5