برای نخستین بار یک اسپیکر به صورت ژل شفاف ساخته شد

4

دانشمندان علوم مواد در دانشگاه هاروارد، یک اسپیکر شفاف ساخته‌اند، این اسپیکر از ورقه نازکی از لاستیک ساخته شده که در دو سوی آن غشایی از ژل آب و نمک قرار داده شده است.

وقتی جریان با ولتاژ بالا از این سطوح گذر می‌کند، ورقه لاستیکی با سرعت منبسط و منقبض می‌شود و صداهایی در طیف فرکانسی 20 هرتز تا 20 یلوهرتز ایجاد می‌کند.

09-03-2013 07-18-52 PM

در ویدئوی جالبی که می‌توانید در یوتیوب ببینید یا از اینجا دانلود کنید، می‌بینید که این اسپیکر در حال پخش یک موسیقی زیبای ادوارد گریگ است.

این سیستم صوتی بی‌نظیر، نیاز به انرژی خیلی کمی دارد، شاید در آینده بشود چنین اسپیکرها شفافی را روی سطح شیشه‌های پنجره‌ها گذاشت و از آنها به عنوان وسایلی برای حذف سر و صدای مزاحم بیرون استفاده کرد.

09-03-2013 07-19-32 PM

این امکان هم هست که چنین سیستم‌های الکتریکی را بشود در عینک‌ها جاگذاری کرد و عینکی داشت که لنزش بر اساس نیاز و با فرمان صوتی میزان تطابق و وسعت میدان دیدش را تغییر بدهد!

این اقدام دانشمندان، دلیلی مهمی برای عملی بودن تولید رساناهای یونی است، اصولا برای اینکه ما اسپیکر تولید کنیم، نیاز داریم که مواد مورد استفاده هم با سرعت ارتعاش پیدا کنند و هم اینکه قابلیت عبور جریان با فرکانس بالا را داشته باشند، این دو شاخص در آزمایش‌های قبلی روی مواد یونی نادیده گرفته می‌شدند.

علت این امر این بود که عبور دادن جریان‌های با فرکانس بالا باعث واکنش‌های الکتروشیمیایی می‌شد که باعث آسیب به خود مواد می‌شد، به علاوه یون‌ها نسبت به الکترون‌های خیلی آهسته‌تر در مدارها جریان پیدا می‌کنند. اما حالا دانشمندان هاروارد با ترکیبی از ژل پلی‌اکریلامید polyacrylamide، لاستیک و محلول نمک، این مشکلات را حل کرده‌اند.

آزمایشی که در بالا ویدئوی آن را مشاهده کردید، مسیر تولید سیستم‌های الکتریکی مبتنی بر هادی‌های یونی را هموار می‌کند.

اما چرا ما اینقدر به هادی‌های یونی علاقه داریم؟!

یک علتش این است که وقتی این هادی‌های یونی‌ را کش می‌آوریم تا سطح وسیع‌تری را پوشش بدهند، این کش آوردن باعث تغییری در خواص آنها نمی‌شود. به علاوه این هادی‌ها می‌توانند شفاف باشند. مزیت سوم این است که این هادی‌ها را می‌شود در قالب یک سری وسایل پزشکی به بدن پیوند زد و آنها از نظر زیستی مشکلی برای بافت‌های ایجاد نمی‌کنند.

به یاری همین هادی‌ها هم خواهد بود که در آینده خواهیم توانست پیوندهایی بسازیم که توانایی حس کردن، انتقال سیگنال‌ها و تحرک را داشته باشند.

09-03-2013 07-20-23 PM

هاروارد در نظر دارد این محصول را با همکاری شرکت‌های سازنده تبلت، گوشی‌های هوشمند، وسایل الکتریکی پوشیدنی، سازندگان وسایل اپتیک قابل تطبیق یا شرکت‌های سازنده وسایل صوتی تجاری کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. محمد امین نقابی می گوید

    علم هم خوب داره پیش میره هاا

  2. فرشاد می گوید

    خیلی عالیه
    پایداری و ماندگاری موادش چقدره؟

  3. امیر می گوید

    فکر کنید یک گوشی هوشمند پنج اینچی که صفحه نمایشش بلندگو باشه چیکارا که نمیتونه بکنه

  4. سعید می گوید

    خوش به حال فرزندان آینده ما که در اوج تکنولوژی برخوردار خواهند شد …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5