گزارش خبری: سامسونگ ISOCELL را معرفی کرد: سنسور دوربین با تکنولوژی جدید برای موبایل‌ها

0

شرکت سامسونگ الکترونیکس تکنولوژی پیکسل جدید و پیشرفته ISOCELL را برای سنسور‌های CMOS معرفی کرد. این تکنولوژی جدید، حساسیت نور را افزایش می‌دهد و به طور قابل ملاحظه‌ای جذب الکترون‌ها را کنترل می‌کند که نتیجه آن دقت بالا در رنگ‌ها حتی در نور کم است. ISOCELL کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد و با این تکنولوژی جدید، کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توانند تجربه جدیدی از عکس‌هایشان داشته باشند.

تائهون کیم، رییس قسمت بازرگانی سیستم LSI، گفت: «با پیشرفت‌هایی که در فناوری پیکسل و پردازش به وجود آمده‌است و با وجود دوربین‌های تبلت‌ها و موبایل‌ها، عکسبرداری از دنیای اطراف و اشتراک آنها آسان‌تر از هر موقع دیگری شده است.»
او افزود: «فناوری ISOCELL، ابتکاری دیگر است که توانسته درجه کیفیت تصاویر را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و پیشرو بودن سامسونگ را در فناوری‌های سنسور‌ دوربین موبایل‌ها نشان می‌دهد.»

کیفیت سنسور دوربین با مقدار نوری که هر پیکسل دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. رقابتی که در بازار برای افزایش رزولوشن دوربین و کیفیت عکس، بدون بزرگتر شدن خود دوربین وجود دارد، باعث شده پیکسل‌ها در حالیکه کوچکت ر می شوند، کارایی بهتری پیدا کنند که این خود یک چالش و رقابت است.
در رویارویی با این رقابت در گذشته، پیشرفت‌های قبلی در فناوری سنسور‌ها، متمرکز بر تقویت جذب نور هر پیکسل بود و فناوری پیکسل نیز از سیستم FSI (Front Side Illumination) به BSI (Back Side Illumination)، پیشرفت پیدا کرد که دیود‌های حساس به نور را در حداکثر بازدهی فتو‌الکتریک قرار می‌داد. در حالی که این سیستم BSI در زمان خود پیشرفت بسیار موثر و مفیدی بود، به دلیل کاهش مداوم اندازه پیکسل‌ها، محدودیت‌هایی در بهبود کیفیت عکس‌ها داشت.

10-08-2013 04-44-42 PM

در راستای این پیشرفت‌های عظیم در افزایش کیفیت سنسور‌های دوربین موبایل‌ها، سامسونگ به توسعه نسل بعدی فناوری پیکسل اقدام کرد. تکنولوژی ISOCELL، یک مانع فیزیکی بین همسایگی پیکسل‌ها و جدا بودن آنها از هم ایجاد می‌کند. این جدا‌بودن یا ایزوله بودن پیکسل‌ها، باعث جمع‌آوری فوتون‌های بیشتر توسط میکرو لنز و جذب آنها توسط فتودیود پیکسل می‌شود که تداخل‌های الکتریکی نا‌خواسته بین پیکسل‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت (FWC) را به حداکثر می‌رساند.

در مقایسه با سیستم BSI، سیستم ISOCELL، تداخل ها را تا 30% کاهش می‌دهد که موجب دقت بالاتر رنگ‌ها و تولید رنگ‌های واقعی با وضوح بیشتر می‌شود و ظرفیت کامل (FWC) را 30% افزایش می‌دهد که تصویر پویاتری را رقم می‌زند.

به علاوه، دوربینی با فناوری ISOCELL، زاویه اشعه (CRA) را تا 20% عریض‌تر می‌کند که کاهش ارتفاع مژول دوربین را در پی دارد. این ویژگی در موبایل‌های باریک و کوچک کمک به‌سزایی می‌کند.

دوربین S5K4H5YB هشت مگاپیکسلی، اولین سنسور دوربین سامسونگ است که از پیکسل ISOCELL 1.12 میکرو متری و اپتیکال 4.1 اینچی استفاده می‌کند. هم اکنون نمونه S5K4H5YB در حال توزیع بین مشتریان است و در انتهای سال 2013 به تولید انبوه می‌رسد.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقاتی Techno System Research، در سال 2014، 66 درصد از تلفن‌های هوشمند از سنسور‌های 8 مگاپیکسل یا بالاتر استفاده می‌کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5