گزارش خبری: نسل جدید راهکارهای حافظه سبز با راندمان بالای سامسونگ در «نشست راهکارهای مربوط به حافظه سال 2013»

1

سامسونگ، شرکت پیشگام در زمینه راهکارهای نیمه‌هادی پیشرفته در «نشست راهکارهای حافظه 2013» در سئول از نسل پنجم حافظه سبز خود رونمایی کرد.

10-21-2013 12-11-57 PM

 

سامسونگ در مقوله «نمونه حافظه جدید»، راهکارهای جدید خود را در زمینه حافظه پیشرفته و بهینه‌شده به ویژه برای نسل جدید مراکز داده که در رایانش ابری به کار می‌روند و از یک پلات‌فورم داده کلان (big data) استفاده می‌کنند، معرفی کرد. این نوع زیرساخت به دلیل پشتیبانی از صنعت »رایانش همراه» به شدت مورد توجه قرار گرفته و روز به روز نیز کاربردی‌تر می‌شود. نسل پنجم راهکارهای حافظه سبز سامسونگ با بهبود چشمگیر عملکرد مراکز داده، تامین فضای فیزیکی امن برای سیستم‌ها و ذخیره حجم عظیمی از انرژی، راهگشای بسیار خوبی برای حل مشکلات اساسی مراکز داده خواهد بود.

10-21-2013 12-13-10 PM

یانگ هیون جون (Young-hyun Jun)، قائم مقام مدیر اجرایی بخش فروش و بازاریابی حافظه سامسونگ در اینباره گفت:

«با معرفی این راهکارهای خلاقانه حافظه که بازدهی سرمایه‌‌گذاری صنعت فناوری اطلاعات را به حداکثر ممکن می‌رساند، در واقع زمینه‌ای را فراهم کرده‌ایم که روز به روز ارزش حافظه پیشرفته را بالا ببریم.»

وی همچنین افزود:

«این روند را ادامه خواهیم داد تا با معرفی فناوری IT سبز و همکاری با شرکای جهانی‌مان با هدف پیشگام شدن در صنعت فناوری اطلاعات جهانی، به جامعه نیز نفع برسانیم.»

10-21-2013 12-14-03 PM

پنجمین نسل حافظه سامسونگ با توجه به طراحی آنها برای بهبود چشمگیر بازدهی سرمایه‌گذاری به واسطه ارتقای سیستم‌های IT موجود و پیشنهاد راهکارهای جدید، شامل موارد زیر می‌شود:

DDR4 سبز که در عین اینکه سرعت بالایی دارد، انرژی کمتری مصرف می‌کند و قابل اطمینان‌تر است.

درایو حالت جامد (SSD) PCle سبز که بازدهی سیستم را با شش برابر کردن سرعت آن نسبت به یک SATA SSD با سرعت 600 مگابایت در ثانیه بالا می‌برد.

راهکار حافظه سبز با بازدهی بالا که ترکیبی از راهکارهای DDR4 سبز و PCle SSD سبز است.

10-21-2013 12-14-28 PM

راهکار DDR4 سبز، سرعت انتقال داده یک سرور را به 2133 مگابیت در ثانیه (Mb/s) خواهد رساند که جهش بزرگی نسبت به عملکرد DDR3 با سرعت 1866 مگابیت در ثانیه به شمار می‌آید. این راهکار به راحتی می‌تواند تا 15 درصد سرعت انتقال داده را افزایش بدهد؛ در عین اینکه 24 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد کرد. این راهکار همچنین باعث تصحیح حجم بزرگی از خطاها در مراکز داده شده و همین امر میزان اطمینان به سیستم را افزایش می‌دهد. سامسونگ در نظر دارد که بازار DDR4 DRAM پرسرعت خود را گسترش دهد و حتی با ارایه محصولات نسل جدید، DDR4 جدیدی را ارایه خواهد کرد که سرعت انتقال داده در آن به 3200 مگابیت در ثانیه خواهد رسید. این میزان 5/1 برابر سریع‌تر از DDR4 امروزی است.

10-21-2013 12-14-57 PM

راهکار PCle SSD سامسونگ نیز سرعت انتقال داده‌ای معادل با 4 گیگابایت در ثانیه (GB/s) را فراهم خواهد کرد که شش برابر سریع‌تر از SATA SSD با سرعت 600 مگابایت در ثانیه است و تاخیر در انتقال داده را تا 67 درصد کاهش خواهد داد. این ارتقای عملکردی با افزایش 6/2 برابری بازدهی سطح انرژی، میزان بازگشت سرمایه IT را به حداکثر ممکن خواهد رساند. با این حال سامسونگ قصد دارد با معرفی PCle SSD‌های نسل جدید دیگر که مبتنی بر فناوری جدید 3D V-NAND و کنترلر NAND اختصاصی جدید هستند، در آینده بازار SSD خود را توسعه دهد.

سامسونگ با ترکیب راهکارهای حافظه سبز DDR4 و PCle SSD عملکرد سیستم‌های سرور را تا 6.1 برابر افزایش خواهد داد؛ در عین اینکه با حذف تکثیر غیر ضروری داده در سیستم‌های ذخیره‌سازی کسب‌وکارها، گنجایش سیستم را تا چهار برابر افزایش خواهد داد. در نتیجه با ترکیب این راهکارها، سامسونگ می‌تواند به بالاترین سطح بازدهی نسبت به راهکارهای IT سبزی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، دست پیدا کند. همچنین می‌تواند بر مشکلات مرسوم سیستم‌های سرور جدید از جمله میزان بودجه،‌ مصرف برق و فضای فیزیکی اشغال شده توسط این سیستم‌ها فائق آید.

10-21-2013 12-15-25 PM

 

اگر تمامی سیستم‌های سرور با راهکارهای حافظه سبز نسل پنجم سامسونگ سازگار شوند، در هر ساعت 45 تراوات در مصرف برق جهان صرفه‌جویی خواهد شد. اگر بخواهیم میزان این انرژی صرفه‌جویی شده را بهتر درک کنیم، باید بگوییم که 45 تراوات میزان انرژی است که 6 میلیارد نفر برای شارژ روزانه گوشی‌های هوشمند خود به مدت دو سال نیاز دارند. یا به بیان دیگر، میزان انرژی است که برای رشد 80 میلیون درخت به مدت 10 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نشست راهکارهای حافظه سامسونگ، افراد برجسته‌ و فعال در زمینه راهکارهای صنعت حافظه از جمله کریس اندرسون مدیر اجرایی شرکت 3D Robotics و نویسنده کتاب «اقتصاد دنباله‌دار»، جینگ- سیک سو نائب رییس واحد کسب‌وکار پوشش ابری KT and Weon-gi Park، مدیر ارشد امنیت اطلاعات شرکت NAVER حضور داشتند و درباره نگرش‌های خود در زمینه پروژه‌های فناوری IT سبز خلاقانه بحث و مناظره کردند. علاوه بر این، در این نشست بیش از 300 مدیر ارشد اطلاعات و کارشناس خدمات IT، آخرین روند فناوری IT را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است که سامسونگ همچنان استراژی نوآوری “3S” خود را ادامه خواهد داد که علاوه بر اینکه شامل سیستم‌ها، راهکارها و نرم‌افزار می‌شود، ایجاد قیمت مشترک (CSV) برای شرکت و مشتریانش، توسعه راهکارهای حافظه سبز با بازدهی بالاتر را دربرمی‌گیرد که نهایتا باعث بالا رفتن میزان سرمایه‌گذاری در صنعت IT خواهد شد. این شرکت همچنین در نظر دارد که خط تولید محصولات نسل جدید مبتنی بر DDR4 DRAM و PCle 3.0 را توسعه دهد تا همچنان تسلط خود را در بازار حافظه جهان حفظ کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سیامک ساداتی می گوید

    خیلی عالیه
    اگر قیمت های مناسبی در حد نسلهای قبلی داشته باشند که خیلی خوب میشه
    این جوری SSD ها برای سیستمهای خانگی هم پربازده تر شده و از نظر سرعت تقریبا مشابه رم های پرسرعت فعلی عمل می کنند و حتی بیشتر از اونها ( 4 گیگابایت بر ثانیه از سریعترین رم موجود در بازار هم 2 برابر سریع تره ، با این حال ساختار هارد هم داره )
    نمیشه راحت تصور کرد که با این سرعت ، کارایی سیستم چقدر بالا میره ! لود ویندوز در 1 ثانیه ؟!! شاید این کمترین چیزش باشه . رندرینگ پر سرعت . محاسبات پیچیده ، الگریتمهای رمزگشایی با سرعت بالای اجرا و خیلی چیزهای دیگه . اون هم با توان مصرفی کمتر . خیلی خوبه
    ممنون از پوشش خبری ای که میدید و زحمتی که می کشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5