تبلیغ بسیار زیبا و متفاوت جدید اپل- شعر شما قرار است چه باشد؟

28

خواه از اپل خوشتان بیاید و خواه با این شرکت میانه‌ای نداشته باشید، نمی‌توانید انکار کنید که تبلیغ‌های این شرکت، دست‌کم یک سر و گردن از شرکت‌های دیگر بالاتر هستند.

در اینجا توصیه می‌کنم، یک بار دیگر پست مشروح یک پزشک را در مورد آگهی زیبای «متفاوت بیندیش» اپل را بخوانید، تا ببینید برای یک تبلیغ، اپل و تیم تبلیغاتی‌اش، چه اندیشه‌هایی کرده بودند و دست به چه تلاش‌های عظیمی زده بودند:

متفاوت بیندیش: کارزار تبلیغاتی که شهرت را به اپل بازگرداند

در تبلیغ جدید قرار بود، اپل روی ویژگی‌های آی‌پد ایر تأکید کند، اینکه با آی‌پد هم می‌شود به صورت حرفه‌ای عکس و فیلم گرفت، اپل قرار بود روی کاربردهای متنوع آی‌پد در حوزه‌های مختلف مانور کند.

این بار هم اپل برای ساختن تبلیغ، سراغ فیلم «انجمن شعرای مرده» و آن سکانس طلایی رفت:

آن سکانسی که آقای کیتینگ برای دگرگون کردن یک نگاه و تلقی سطحی و خط کشی شده از شعر و قریحه شاعری، در دانش‌آموزانش از آنها خواست که این دیدگاه را به دور اندازند، به دورانداختنی که در قالب پاره کرده صفحات  نوشته دکتر ج.ایوانز پریچارد رخ نمود.

نه! ما واحدی برای اندازه‌گیری شعر نداریم، شعر گفتن و شعر فهمیدن را نمی‌توان به صورت مکانیکی آموزش داد، روی محورهای عمودی و افقی  یک نمودار برد، نمی‌شود با تجزیه شعر و آموزش بنا کردنش به سبک یک ساختمان، از هر فرد یک شاعر ساخت، شعر باید از دوران روح آدمی بجشود و سرریز شود.

این سکانس نه‌تنها یکی از بهترین سکانس‌های این فیلم است، بلکه برای همیشه در تاریخ سینما هم جاودان شده است.

قسمتی از این سکانس را در یوتیوب ببینید یا از اینجا دانلود کنید.

و حالا اپل با انتخاب همین قسمت و کلمات جادویی‌ای که در پی آن گفته می‌شود و قرار دادن آن روی تصاویر زیبایی از کاربردهای متنوع آی‌پد ایر در حوزه‌های جد و جهد آدمی، می‌خواسته روی چیزی تأکید کند.

ویدئوی تبلیغ جدید اپل را در یوتیوب ببینید، یا از اینجا دانلود کنید.

حالا به ترجمه این قسمت توجه کنید:

«ما شعر نمی‌خوانیم‌، یا شعر نمی‌سراییم، فقط به دلیل اینکه شعر زیباست، بلکه برای اینکه ما عضوی از نوع بشر هستیم و نوع بشر سرشار از شور و اشتیاق است،

پزشکی ، حقوق ، تجارت، یا مهندسی همه اینها برای بقای زندگی لازمند، اما شعر… زیبایی، افسانه، عشق اینها دلیل زنده بودن ما هستند،

یه نقل قول از «ویتمن»:

 ای جان، ای زندگی، در میان این همه پرسش‌های مکرر در میان زنجیره بی‌پایان بی‌ایمانان، در شهرهای آکنده از ابلهان به چه باید دل خوش کرد؟ ای جان، ای زندگی؟

پاسخ : به اینکه تو اینجایی، که زندگی هست و یگانگی، که نمایش بزرگ همواره در جریان است تا تو هم شعری بر آن بیافزایی

 شعر شما قرار است چه باشد؟»

1-13-2014 10-19-14 AM

این کلمات روی آن موسیقی زیبا و صحنه‌ها، ترکیب بسیار جادویی را خلق می‌کنند.

اما مراد اپل از اینها چه بوده است؟ آیا اپل نمی‌توانست با زبان واضح‌تری صحبت کند؟ آیا اپل نمی‌توانست ویژگی‌های سنسور دوربین خود را در تبلیغ بگنجاند؟

1-13-2014 10-07-24 AM

اپل این بار هم می‌خواهد به «فلسفه» و «هدف» شرکت، تأکید کند:

اینکه در نهایت هدف از این همه تلاش، طراحی، ابتکارهای نو، نازک کردن گجت، توانمندتر کردن پردازشگرهای آنها، سبک‌تر آنها، نفس این کارها نیست!

ما گجت نمی‌خریم، فقط برای اینکه  گجت پردازشگر چهارهسته‌ای یا رم دو گیگابایتی ندارد، ما گجت نمی‌خریم فقط برای اینکه در بنچ‌مارک، نمره بیشتری از رقیبانش گرفته است،

بلکه علت اصلی مجهز کردن خودمان به این وسایل، این است که بتوانیم با کاربری خودمان کلمه‌ای به دانش خود بیفزاییم و اگر توانستیم واژه‌ای به دایره معارف بشر اضافه کنیم! اینکه بیشتر بفهمیم!

1-13-2014 10-08-46 AM

بله! می‌دانم!

اپل هم یک شرکت اقتصادی است و حتی وقتی دارد این حرف‌های زیبای مستتر در این تبلیغ زیبا را می‌زند، می‌خواهد با تحت‌تأثیر قرار دادن ما و افزایش اعتبار برند خود، آی‌پد ایر بیشتری بفروشد.

اما حرف حق را ما می‌توانیم از هر کسی بشنویم و به کار گیریم.

راستی آخرین باری که با گجت خود یک کتاب خواندید یا مطلب خوبی در یک وبلاگ یا شبکه اجتماعی اضافه کردید، کی بود؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
28 نظرات
  1. احسان می گوید

    استیو جابز ، خدا رحمتت کنه….دیگه تکرار نمیشی….

  2. amnhak می گوید

    ممنوم از مطلب خوبت دکتر عزیز
    اپل همیشه نوآوری ها و ابتکاراتی رو در همه حوزه ها داشته و سعی میکنه علاوه بر فکر کردن به جنبه اقتصادی خدمتی هم به جامعه اپل دوستان بکنه

  3. علی می گوید

    مطمئن هستید که لینک یوتیوب رو درست دادید.
    یک تبلیغ کم حس و حال هست تو برفا .
    همینه؟

  4. mahyar می گوید

    از مطلبتون ممنون دکتر
    اما ظاهرا فیلم تبلیغاتی اپل که برای دانلود گذاشتید با ان چیزی که شرح کردید تفاوت دارد.
    اگر اشتباهی رخ داده لطفا اصلاح کنید

  5. alirezakzm می گوید

    دکتر مرسی از پست زیبایت، آخرین بار فکر کنم 3 هفته پیش یک مقاله خوندم بر روی آیفونم و تقزیبا هر 2 3 روز یکبار 1 عکس تو اینستاگرام آپلود میکنم، می دونم خیلی تنبل شدم در فضای اجتماعی دلیلشم اینه که نظری چیزی رو عکسام یا پستام کسی نیمده منم دلسرد شدم.

  6. کیان می گوید

    این تبلیغ رو هنوز ندیدم
    تبلیغ قبلی iPad air با که استفاده مختلف مردم و افراد متخصص نشون میداد واقعا احمقانه بود.

    چند بار نشون داد که مردم با iPad عکس میگیرن در حالی که ضعیف ترین قسمت تجربه iPad عکاسی با اون هست. و یا یه کوهنورد که به تنهایی در یک صخره کاملا عمودی کمپ زده و در حال ور رفتن با iPad هست. آیا برای صخره نوردی احتیاج به iPad داریم و یا iPad در صخره نوردی کمکی میتونه بکنه. (هر چند که صحنه کاملا در استدیو ساخته شده بود و البته بسیاری از لوازم الکترنیکی که سابقا آیفون رو دیدم در سرمای شدید از کار میافتند.) تصویر استفاده های کاملا معمولی و بعضا کاملا ساختگی و تصنعی رو با تصویر سازی و بزرگنمایی از iPad رو همچون یک حماسه بزرگ نمایش میداد.

    تبلیغ خوب باید مایه هایی از واقعیت داشته باشه. نه مثل تبلیغات نوشابه که یه عده آدم جوون و خوش اندام تو ساحل پارتی گرفتن و اون نوشابه سرمنشا همه هیجانه!

    1. احسان می گوید

      منبعتان برای از کار افتادن ای دیوایس توی سرما چیه؟؟؟
      والا توی کانادا و ایسلند و روسیه، خیلیا از ایفون استفاده میکنن….شما خودتم گفتی توی کمپ داشته استفاده میکرده پس حتما گرم بوده!!!!
      ضمنا اتفاقا ایپد خیلی بدرد یه صخره نورد میخوره چون:
      میتونه لحظه به لحظه از مراجل پیشرفتش عکس و پست بذاره…
      میتونه از برنامه های Runtastic و با دستبند Nike و اپ مخصوصش و دیگر برنامه های مربوط به فیتنس از سلامت بدنش مطلع بشه
      میتونه نقشه های راهش رو توی اون ببینه
      میتونه توی کمپش برای اینکه سرما یادش بره یکم جی تی ای سن اندریاس بازی کنه!!!
      یا کتاب بخونه…..

      1. احمد می گوید

        انصافا این دیگه از اون حرفا بودا…کتابخوانی و عکس رو صخره…بعد یهو آیپد از اون بالا بیفته خورد بشه…go pro بگیره دیگه یه دونه به جاش.
        والا اگه آقا کیان از هر طرفی به لبه بام فقط نزدیک شدن، شما دیگه حتما از اون یکی طرف افتادی.

        * این یه واقعیت علمی هست که (معمولا) شارژ دهی باتری تو سرما کم میشه. هیچ ربطی هم به آی دیویس یا غیر اون نداره.

  7. رضا می گوید

    درود
    به گمانم یه چیزی جور در نمیاد
    لینک دانلود و یوتیوب تبلیغ کریسمس اپل هست که به انجمن شاعران مرده نمیخوره !!!!

  8. رها می گوید

    لینک فیلم اپل رو درست گذاشتى؟ این چیزهایى رو که توضیح دادى توش نیست!

  9. خشايار می گوید

    فکر کنم لینک دانلود رو اشتباه گذاشتید چون مربوط به تبلیغ زمان کریسمس هست و از شعر و شاعری و آیپد خبری نیست !
    البته که این تبلیغ هم خیلی جالب بود و احساس خاصی داشت !

  10. خشايار می گوید

    الان تبلیغ رو دیدم ، خیلی جالب بود
    بقیه با ایپدشون چیکار می کنن ! اونوقت من نشستم دارم clash of clans یا candy crush بازی میکنم !
    راستی تو سایت اپل یک قسمت مخصوص این تبلیغ درست کردن !

  11. ستار . م می گوید

    درود بر شما
    آقای دکتر مطمئم هستید لینک دانلود مربوط به تبلیغ جدیده؟
    من دانلود کردم و هیچ سکانسی از فیلم”انجمن شاعران مرده” ندیدم.

  12. ایلا می گوید

    پست مشروحتون رو درباره تبلیغ متفاوت بیندیش خوندم واقعا عالی بود و همینطور این پست که دنباله اون هست.سرشار از انگیزه موفق باشید

  13. ئ می گوید

    ویدیویی که لینکش رو گذاشته اید به این فیلم ربطی نداره و جمله های این فیلم هم توش نیست، مربوط به تبلیغ کریسمسه، شاید لینک را اشتباه گذاشته اید.

  14. علی می گوید

    در مورد کتاب خوان های الکترونیکی هم اگر امکان دارد مطلبی منتشر نمایید.

  15. کیوان می گوید

    آخرین بار دو سه شب پیش بود…
    مطلب هم مثل همیشه عالی بود

  16. sepehr می گوید

    لینکی که گذاشتین مربوط به تبلیغی که در مورد اون صحبت کردین نیست و یک تبلیغ قدیمی تر است

  17. Minu می گوید

    عجب پستی بود اقای دکتر. عالی مثل همیشه

  18. هادی می گوید

    من ارتباطی بین متن و لینک دانلود پیدا نمیکنم. لینک دانلود مربوط به تبلیغ تعطیلات کریسمس اپل هست که خبری از تصاویر زیبا یا حتی عکس های بکار رفته در متن نیست. از متن هم تاجایی که من سردراوردم ارتباطی با شعر گفتن و فیلم انجمن شاعران مرده ندیدم.
    احتمال میدم لینک دانلود را اشتباه قراردادید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      متأسفانه لینک رو اشتباه درج کرده و بعد هم رفتم پی کارهای روزانه و کسی هم پای سیستم نبود، لینک را اصلاح کند. لینک اصلاح شد.

  19. علیرضا می گوید

    درود بر آقای مجیدی..بسیار عالی هست که شرکت هایی هم که به دنبال منافع اقتصادی هستند با این گونه تبلیغات به دنبال هدفی به جزز کسب ثروت یعنی زیبایی و هنر و بخشیدن مفاهیم بیشتری به زندگی هستند .

    در خصوص سوال آخر..کتاب های ایرانی که فقط باید از بازار تهیه بشند و در غیر این صورت قوانین کپی رایت یا انسانیت و فرهنگ رعایت نخواهد شد مگر کتاب هایی که توسط نویسندگان به صورت رایگان به صورت فایل PDF بر روی سایت ها قرار میگیره . اگر سایتی برای خرید کتاب های الکترونیکی بود بسیار عالی میشد .

    اما نرم افزار های شعری که قابل خرید هستند رو تقریبا در گوشی مطالعه میکنم و برای دوستان هم گاهی شعری رو بستگی به حالات فکری بیان میکنم و لذتی دو چندان بهم میده این کار..حس شریک شدن حس های خوب با هم دیگه .

  20. ناوارو می گوید

    یوتوب که فیلتره بهتر نیست برای کاربران ایرانی فایل کم حجم فیلم تبلیغاتی را تو سایت ذخیره کنید تا نیازی به به مراجعه به یوتوب نباشه

  21. مسلم می گوید

    این سالها دو کلمه اپل و نوآوری بدجوری به هم گره خورده اند.

  22. سینا می گوید

    اپله دیگه، کاریش نمیشه کرد!

  23. M.Royal می گوید

    با اجازه شما
    لینک زیرنویس تنظیم شده این تبلیغ زیبا
    ( شعر شما قرار است چه باشد..؟ )

    http://www.mediafire.com/download/swz9ralvsz5s0g0/Apple_-_iPad_Air_-_TV_Ad_-_Your_Verse_Anthem_%5Btag22%5D.rar

  24. mahdiyar می گوید

    نقلِ قولی که از ویتمن اومده بود، من و یادِ شعرِ ژاله اصفهانی انداخت: “زندگی صحنۀ یکتای هنرمندی ماست، هرکسی نغمۀ خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته بجاست، خرّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد”

  25. سعید می گوید

    لینک دانلود فیلم کار نمی‌کنه و از یوتیوب هم نمی‌تونم ببینم؛
    درسته از زمان پست گذشته اما اگه ممکنه دوباره لینک مستقیم بدید ببینیم
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5