بررسی ساعت هوشمند پبل Pebble

24

نویسنده مهمان: بهنام محمدی:

چند ماهی بود که در پی راهی برای خرید ساعت هوشمند پبل (Pebble Smart Watch) بودم. حتی برای سری دوم آن هم پیش ثبت نام انجام دادم، ولی متاسفانه در ایران امکان خرید مستقیم از شرکت آن وجود ندارد. تا اینکه چند روز پیش موفق شدم از طریق یکی از وبسایت های داخلی خرید اینترنتی، یک عدد از آن را سفارش دهم که با احتساب قیمت اصلی 150دلاری و هزینه های گمرک وغیره به قیمت 562000 تومان به دستم رسید. اکنون که وقتم کمی آزاد شده، می‌خواهم یک بررسی نسبتاً دقیق و تجربه شخصی خودم از این ساعت را برای شما بازگو کنم. من اینجا بیشتر روی کارهایی که خودم با این ساعت انجام می‌دهم تمرکز خواهم کرد.

3-19-2014 7-27-59 PM

منظور از ساعت «هوشمند» دقیقاً چیست؟
در آغاز کار بگذارید فرق بین یک ساعت هوشمند و یک ساعت معمولی را شرح دهم. البته این بحث فقط مختص ساعت‌ها نیست؛ یادم می‌آید چند سال پیش که گوشی‌های هوشمند در حال رواج بودند هم این سؤال از طرف خیلی‌ها مطرح می‌شد که اصولاً گوشی هوشمند چه برتری نسبت به گوشی‌های قدیمی‌تر (که اتفاقاً آنها هم دارای سیستم عامل سیمبین بودند) دارد؟ و جوابی که اکثرا به این سوال داده می‌شد این بود که گوشی‌های هوشمند، دارای سیستم عامل پیشرفته‌تر، امکانات سخت افزاری قوی‌تر، و به خصوص قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های متنوع‌تر هستند.

در مورد ساعت هوشمند هم قضیه تقریباً به همین صورت است. شرکت پبل، دو ورژن ساعت هوشمند خود به نامهای Original و Steel را روانه بازار کرده که نسخه ی Original دارای قابلیت‌های سخت افزاری زیر است:

-صفحه نمایش با فناوری کاغذ الکترونیک با وضوح 144 در 168 – پوشش سخت اپتیکال مقاوم به خراش

– بلوتوث نسخه 4.0

– حسگرهای شتاب‌سنج سه‌بعدی، قطب‌نمای الکترونیک، نور

– پردازشگر 80 مگاهرتزی  ARM Cortex-M3

3-19-2014 7-29-13 PM

متوجه می‌شوید که این امکانات سخت افزاری و از همه مهم‌تر، سیستم عامل مخصوص این ساعت، وجه تمایز اصلی ساعت پبل با یک ساعت معمولی است. جالب است بدانید که قیمت ساعت‌های معمولی در بازار (عقربه ای یا دیجیتالی) که صرفاً مارک یک شرکت معروف را بر خود دارند، از حدود 500 هزار تومان تا بیش از 2 میلیون تومان است، پس به قیمت تمام شده ساعت پبل-که امکانات فوق‌العاده بیشتری هم دارد- خرده نگیرید!

طرز کار ساعت:
ساعت هوشمند پبل این قابلیت را دارد که با یک گوشی هوشمند دارای سیستم عامل iOS یا Android ارتباط برقرار کرده، داده‌هایی را رد و بدل کند. هنوز ویندوز فون پشتیبانی نمی‌شود. برای این کار، مثلاً در سیستم عامل iOS، شما نیاز به نصب برنامه مخصوص خود شرکت Pebble را دارید که از فروشگاه App store در دسترس است. پس از نصب این برنامه، در صورتی که بلوتوث ساعت و دستگاهتان روشن باشد، ابتدا ممکن است ورژن سیستم عامل ساعتتان را آپدیت کند. در این صورت با صفحه ی زیر روبرو خواهید شد:

3-19-2014 7-20-05 PM

3-19-2014 7-29-45 PM

که در نتیجه به Firmware v2.0.1 آپدیت میشوید. پس از آن با زدن روی Tap To Connect Your Pebble میتوانید ساعت و گوشیتان را Pair کنید. برنامه ممکن است سؤالاتی نظیر اینکه آیا می‌تواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کند، آیا می‌تواند به شما Notification بدهد و… بپرسد که شما باید قبول کنید. با این کار، هر زمان که پیامک تازه‌ای به دستتان می‌رسد و یا زمانی که تماس دریافتی دارید، ساعت نیز آنرا به نمایش خواهد گذاشت!

در واقع شیوه کار به این صورت است: ساعت پبل، متن پیامک و فرستنده آنرا نمایش می‌دهد و موقع دریافت تماس نیز می‌توانید از طریق ساعت، آنرا رد کنید یا جواب دهید. بدیهی است برای صحبت باید گوشی را بردارید و حرف بزنید!

یکی دیگر از امکانات کلیدی ساعت، امکان کنترل اپلیکیشن موسیقی گوشی است. علاوه بر نمایش نام ترک و آهنگساز آن، با استفاده از ساعتتان میتوانید Play/Pause و Next/Prev را روی مچ دستتان داشته باشید. البته کنترل ولوم صدا وجود ندارد و باید از برنامه های جانبی در فروشگاه ساعت استفاده کنید.

3-19-2014 7-30-18 PM

نکات ناامید کننده در مورد ساعت:
متأسفانه این ساعت فاقد صدای بیپ بوده و هشدارها را از طریق لرزش به شما نمایش می‌دهد. همچنین آلارم آن نیز در واقع ویبره است و هرچند دارای قابلیت Snooze است، اما ما خوشحال می‌شدیم اگر صدای آزاردهنده‌ای را هم موقع بیدار شدن می‌شنیدیم!

از نکات منفی دیگر، عدم نمایش کاراکترهای فارسی (یونیکد) موقع نمایش پیامک‌ها است که هنوز معلوم نیست این مشکل کی حل می‌شود. البته در اینترنت من به افرادی برخوردم که با حذف چند کاراکتر به درد نخور ASCII، کاراکترهای مورد نظر خودشان را (مثل Similyها و Emojiها) به ساعت تزریق کرده بودند. البته اینکار توسط یک developer ممکن است و نیاز به SDK ساعت است.

طراحی و کیفیت ساخت:
از لحاظ طراحی و design، بنده کمی خرده‌گیر و موشکاف هستم. درست است که ساعت دارای وزن 38 گرم بوده و اصلاً مثل ساعت‌های گران قیمت بازار، روی دست سنگینی نمی‌کند، اما در لبه‌ها و گوشه‌ها، نشانه های عدم ظرافت هنگام ساخت مشهود است. در دفعات اول پوشیدن و باز کردن ساعت هم ممکن است دچار دردسر شوید، چون بند پلاستیکی آن کمی سفت است و به این راحتی ها باز نمی‌شود. ولی بعد از چند بار این مشکل رفع می‌شود.

3-19-2014 7-30-51 PM

البته به غیر از اینها، ساعت دارای کیفیت ساخت قابل قبول و محکم است. صفحه نمایش آن دارای جوهر الکترونیک بوده و در طول روز، بدون نیاز به نور پس زمینه، خوانا است. شب‌ها نیز می‌توانید با تکان دادن دست، نور پس زمینه را روشن کنید که برای 3 ثانیه روشن می‌ماند. البته آنهایی که زیاد دستشان را تکان میدهند، می‌توانند در تنظیمات ساعت، این قابلیت را خاموش کنند. در مورد دکمه‌ها هم من شخصا راضی هستم، دکمه‌ها بزرگ بوده و طوری طراحی شده‌اند که موقع فشرده شدن، یک صدای بیپ تولید کنند. (از آن چیزهایی که اپل برایش هزاران دلار خرج می‌کند!) هرچند جای دکمه چپی به نظرم موزون نیست و بهتر بود پایین‌تر قرار گیرد.

3-19-2014 7-31-24 PM

طراحی کلی ساعت طوری است که گمان می‌کنید بند ساعت درست از زیر شیشه رد شده باشد! و طبق ادعای شرکت پبل، تا 50 متر زیر آب نیز Waterproof باقی میماند. ولی به امتحان کردنش نمی‌ارزد!

باتری، باتری، باتری …!
مسلماً یکی از بزرگترین نقاط قوت ساعت پبل در برابر رقبا، عمر باتری فوق العاده آن است. به طوری که در عمل هم مشاهده کردم، پس از یک بار شارژ کامل، ساعت پبل تا یک هفته کار می‌کند و وقتی به 20% شارژ رسید، پیام هشدار می‌دهد. می‌توانید با برنامه‌ای مثل Battery Lifetime همیشه درصد باتری را بدانید. برای شارژ، باید از کابل مخصوص ساعت که در جعبه موجود است استفاده کنید. این کابل بصورت مغناطیسی به ساعت متصل می‌شود! و از این جهت مرا یاد شارژر لپ تاپ‌های اپل می‌اندازد. کافی است سر کابل را به ساعت نزدیک کنید تا زبانه آنرا داخل شیار کوچک کنار ساعت قرار گیرد. طرف دیگر کابل را هم که یک پورت USB است، باید به یک لپ تاپ وصل کنید. در دفترچه همراه ساعت، نکات بیشتری درباره نحوه شارژ کردن گفته شده است.

3-19-2014 7-23-34 PM

3-19-2014 7-24-11 PM

قابلیت های اصلی این ساعت که در اپلیکیشن‌های آن نهفته است:
همانند آیفون که بدون امکانات نرم افزاری زیاد عرضه می‌شود و باید برایش برنامه نصب کنید، ساعت پبل نیز نیاز به برنامه دارد تا از یک گجت که فقط ساعت نمایش می‌دهد، تبدیل به گجتی شود که شاید دیگر هیچ وقت از روی دستتان بازش نکنید!

در فروشگاه Appstore اپل، برنامه‌های مختلفی برای این ساعت عرضه شده اند که تقریباً 90% آنها پولی هستند! و برای ما که نمی‌توانیم/نمی‌خواهیم برای برنامه‌ها پول بپردازیم، مشکل اساسی محسوب می‌شود. البته برنامه‌های رایگان بسیاری هم وجود دارند، اما قابلیت‌های برنامه‌های پولی به مراتب بیشتر است.

مثلاً یکی از برنامه های پولی این امکان را م‌یدهد که از راه دور، دوربین دستگاهتان را کنترل کنید و عکس بگیرید و یا برنامه دیگری که عکس‌ها و ویدئوهای روی گوشی را بصورت سیاه و سفید درآورده و روی ساعت نمایش می‌دهد! به هر حال اگر برایتان مقدور است پیشنهاد میکنم حتما امتحانشان کنید.

اما برای استفاده از برنامه‌های رایگان، برنامه خود شرکت پبل را باز کرده، در قسمت Get Apps وارد شده و هر برنامه‌ای که میخواهید را دانلود کنید. سپس اپلیکیشن گوشی، با استفاده از بلوتوث، برنامه را روی ساعت نصب میکند. البته هرزمان که خواستید می‌توانید در قسمت My Pebble، روی برنامه‌های نصب شده (که در ردیف بالا نمایش داده میشوند) دابل تپ کرده، Unload را انتخاب کنید تا برنامه از روی ساعت پاک شود.
برنامه های مختلفی وجود دارند، اما آنهایی که من ازشان استفاده میکنم اینهاست:

Evernote:
نمایش تمامی یادداشت‌ها و reminderهای evernote در ساعت. (بدون نیاز به نصب خود اپلیکیشن اورنوت)

Find Watch:
موقع باز کردن ساعت، ممکن است فراموش کنید آنرا کجا گذاشته‌اید. برای یافتن آن، داخل اپلیکیشن Pebble روی برنامه فوق تپ کنید تا ساعت به مدتی که قبلاً تعیین کرده اید، به لرزش درآمده و صفحه نمایش آن نیز روشن شود.

Compass:
اگر اجازه دسترسی به موقعیت را به برنامه ساعت داده باشید، میتوانید با این برنامه قطب نمای همراهی با خود داشته باشید. برنامه مشابه دیگری هم وجود دارد که کل نقشه ی GPS را از روی گوشی به روی ساعت نمایش میدهد!

Battery Life:
که شرح آنرا در قسمت های قبل دادم.

Morpheuz:
برنامه‌ای جالب برای تعیین ساعات مناسب خواب. با استفاده از این برنامه میتوانید حتا به چرت‌های کوتاه خود هم مدیریت داشته باشید.

Pebblets:
مجموعه‌ای از ابزارها شامل تقویم میلادی، ماشین حساب، تایمر (کورنومتر)، آب و هواشناسی، شمارش معکوس …

Pebtris:
بله درست می‌بینید! برای این ساعت بازی هم عرضه شده و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین‌هایشان همین بازی تتریس است، منتها این بار روی ساعت!

Wristonome:
برای اهالی موسیقی، داشتن ضرب آهنگ (تمپو) خیلی مهم است. با این برنامه یک مترونوم همراه داشته باشید!

Watchface دیگر چیست؟
قسمت جالب دیگر برنامه پبل، Watchface (ساعت نما) ها هستند. با استفاده از watchfaceها میتوانید تعیین کنید تم و ظاهر ساعت به چه شکل باشد. مثلاً اگر می‌خواهید همیشه از وضعیت آب و هوا باخبر باشید، کافیست یک watchface مناسب اینکار نصب کرده، و البته در داخل گوشی‌تان اجازه ی دسترسی به اپلیکیشن هواشناسی را به ساعت بدهید. از امکانات دیگر watchfaceها، امکان نمایش تعداد پیامک‌های خوانده نشده و تماس های missed شده میباشد که ظاهراً فعلاً فقط در اندروید امکانپذیر است.

watchfaceهای دلخواه من، Fuzzy Text International و Big Time هستند. اولی ساعت را بصورت محاوره‌ای آمریکایی (مثلاً سه و ربع، چهار و نیم، یک ربع به پنج، …) نشان می‌دهد. دومی هم کل صفحه نمایش را بصورت زیر درمی‌آورد که خیلی خواناتر می‌شود:

البته با دکمه‌های بالا و پایین میتوانید هر زمان به یک watchface دیگر سوییچ کنید.

گفتنی است watchfaceهای خود ساعت هم سه عدد هستند:

– Text Watch که ساعت را به حروف می نویسد.
– Classic Analog که یک ساعت عقربه‌ای را نمایش می‌دهد.
– Simplicity که ساعت را به عدد و همراه تاریخ نشان می‌دهد.

3-19-2014 7-31-58 PM

3-19-2014 7-32-33 PM

3-19-2014 7-32-58 PM

3-19-2014 7-33-26 PM

(مخصوص کاربران اپل) آیا در سیدیا چیز خاصی یافت می‌شود؟
بله. در سیدیا چند توییک و یک اپلیکیشن برای این ساعت نوشته شده اند که با یک جستجوی ساده پیدا می‌شوند. البته یکی از آنها به اسم Smart Watch+ را بهتر است پولی بخرید، زیرا در غیر اینصورت به احتمال زیاد کار نخواهد کرد. بقیه ی توییک‌ها بیشتر جنبه ی اضافی دارند و به درد خیلی ها نمی‌خورند. مثلاً یکی از محدودیت‌های ساعت پبل، این است که بیشتر از 8 عدد watchface را نمی‌توانید همزمان نصب کنید. برای غلبه بر این محدودیت میتوانید از PebbleUUIDFix استفاده کنید. توییک‌های دیگری مثل PebbleActivator (کاری از رایان پتریچ، خالق activator و …) هم احتمالاً به کارتان خواهد آمد. اما در مورد وسیله ظریفی مثل ساعت، دقت کنید زیاد از حد آنرا سنگین نکنید.

در پایان امیدوارم توانسته باشم کمکی به شما برای خرید این گجت فوق العاده، که هر گیکی باید داشته باشد، کرده باشم.

 3-19-2014 7-27-07 PM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
24 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    چقدر زمخت و خشن! خالقش 10 دقیقه هم روی ظاهرش وقت نذاشته 😀

  2. alireza می گوید

    به نظر شما ساعت هوشمند سونی ، با توجه به قیمت ، مناسب تر نیست؟

  3. amir می گوید

    در یک کلام : ” یک کالای زشت و بی مصرف می باشد”
    خنده داره حتی صدا هم نداره 🙂
    و از امکانات جالب آن تبدیل فیلم های رنگی به سیاه سفید برای دیدن بر روی ساعت است !!!!!
    واقعا آدم باید به چه دلیل بخواد که بخواد فیلم رنگی روی صفحه رتیا رو تبدیل کنه به سیاه سفید که روی این ساعت ببینه؟

    1. احمدرضا می گوید

      ساعت زیبا و برازنده ایست…
      از دیگر قابلیت هاش نشون دادن نام فرد تماس گیرنده و قابلیت رد تماس هست که هنگام رانندگی خیلی مفید واقع میشه، حیف که نمیتونه فارسی نشون بده،…
      من هم یکی از این ساعت ها میخوام.
      فکر کنم از سایت آل دیجیتال خریداری کردید، درسته؟
      احیانا شما قصد فروش ساعت خودتون رو ندارید؟

  4. عارف می گوید

    بابا مایه دار!
    من ۱۰ سال پیش یه ساعت آنالوگ خریدیم ۱۰ تومن! خیلی هم خوشگله و ظریف با مارک omax !
    ولی یه روز ۱۵ دقیقه زمان رو اشتباه گفت(باتریش داشت تموم میشد) که از اون روز دیگه نبستم به دستم!

  5. حسین می گوید

    1-ظاهرش زیاد جالب نیست .
    2-درباره اندروید هم کاش مینوشتید .
    3-آیا دائما باید با گوشی در ارتباط باشه؟ یعنی بلوتوث گوشی روشن باشه همش ؟
    4- ممنون

    1. بهنام محمدی می گوید

      1- بحث ظاهر یک مقوله سلیقه ای هستش. همین ساعت در آمریکا پیش ثبت نامش هم تموم شد، یعنی طرفداران زیادی هم دارد.
      2-بله باید همیشه بلوتوث گوشی روشن باشه. البته فقط در مواقع رد و بدل دیتا باتری مصرف میشه.

  6. بهزاد می گوید

    ممنون.هنوز زوده برای خرید این ساعت ها ولیReview فارسی به شناختش کمک زیادی کرد

  7. مهدی می گوید

    آدرس سایتی که ازش خریداری شده ؟

    1. بهنام محمدی می گوید

      اینجا بهتره تبلیغ نکنم، چون نه نماینده فروش این ساعت هستم و نه مسئول سایت فروشنده. ولی خودتون با یک جستجو در اینترنت سایت مذکور را پیدا میکنید.

      1. pejman می گوید

        میدونی جالبیش چیه …. وقتی آدم اصلاعاتی رو نمیخواد به زور تبلیغ اون رو بهت میدند …. و وقتی چیزی رو میخوای نمیدند میگند تبلیغ ه
        یعنی حالم از جفت این رفتارا به هم میخوره …
        نترسین اگر یک اسم و یک لینک بدید رتبه اکسا شون 50 پله ترقی نمیکنه ….

        1. سیاوش می گوید

          سلام
          ادب هم خوب چیزی بود یه زمانی
          خدا بیامرزتش

          1. ریز بین می گوید

            بیشین بینیم بابا!

      2. شهاب می گوید

        من جستجو کردم و سایت مذکور رو پیدا نکردم.
        لا اقل یک کلاس جستجو برای پیدا کردن سایت‌های مذکور برای ما بگذارید !

  8. ناوارو می گوید

    هر گوشی که امکان نصب نرم افزار و اجرای دستورات را داشته باشه هوشمند محسوب میشه حتی گوشی های قدیمی مثل 6600 که داری سیستم عامل سیمبین بودند

  9. نوید می گوید

    طراحی ظاهری زیبا که تقریبا اصلا نداره ! از نظر کارایی هم هنوز ساعت های هوشمند خیلی کار داره تا تکمیل بشن،و از نظر قیمت هم که خریدش حداقل تو ایران توجیهی نداره .

  10. pouya می گوید

    عجب چیز زشت و بی مصرفی!
    اینگار از تو لپ لپ دراومده!
    کمپانی ها بازم میخوان نیاز های کاذب بین مردم بوجود بیارن و محصولاتشون رو بفروشن.
    تا وقتی کاملا به تکامل نرسیدن ارزش خرید ندارن

  11. ادریس می گوید

    ممنون از این بررسی ، من هم حدود 2 سال هست که تجربه استفاده از sony smartwatch 1 رو دارم ، فکر می کردم پبل شرایط بهتری داشته باشه اما فهمیدم مشکلات خودش رو هم داره ، اسمارت واچ سونی صفحه رنگی داره و در مورد نوشته های فارسی هیچ مشکلی نداره ، با یک کاربری معمول حدود 4 روز شارژ نگه میداره و برنامه های رایگان زیادی در پلی استور داره ، در تجربه یک روزه ای که با نسل دوم اون هم که متعلق به یکی از دوستان بود متوجه شدم که بهبود بسیاری پیدا کرده ،حافظه داخلی ، NFC ، و قابلیت ضد آب بهش اضافه شده و با توجه به قیمت به نظرم از پبل بهتره ، در کل ساعتهای هوشمند چون همراه همیشگی شما در طول روز هستند بسیار مفیدند و از هزینه برای اونها پشیمون نمیشید 🙂

  12. SHahab می گوید

    مرسی از این برسی، تا قبل از خوندن این برسی اصلا فکر نمی‌کردم روزی بخوام ساعت هوشمند ببندم ولی الان از این ساعت خیلی خوشم اومد، میشه آدرس سایتی که سفارش دادید رو به من ایمیل کنید؟
    مرسی

  13. mohamadfar می گوید

    من قصد داشتم حتما ساعت گیر 2 یا گیر فیت سامسونگ را بخرم ولی با آمدن اندروید ویر و ساعت موتورولا و ال اجی باز هم مردد شدم.

  14. نگین خاورمیانه می گوید

    اگه دقت کرده باشین، این گجت های دیجیتال دارن هر چه بیشتر به آدم نزدیکتر میشن! قبلا تلویزیون بود، بعد کامپیوتر، بعد تبلت های هوشمند، حالا هم که عینک و ساعت و دستبند و …

    معلوم نیست بعدا ها میخواد چی بشه!

  15. امين می گوید

    فقط و فقط میخواستم تشکر کنم، در صدد خرید هستم، جستجوهای زیادی انجام دادم تا اینکه کلمه فارسی ‘پبل’ را سرچ کردم و با گزارش کامل شما مواجه شدم، از اینکه زمان گذاشتید و مطالب را نوشتید بسیار سپاسگزارم، پبل مدل استیل رو هم معرفی کرده که طراحی به نسبت بهتری داره، البته پبل منو یاد دوران یونیکس میندازه، البته بد نیست دوستانی که دنبال ساعت هوشمند هستند یک سری هم به 3gwatches.com بزنن، باز هم ممنون و سپاسکزار بابت زمان و ریویو خوبتون.

  16. حمید می گوید

    ممنون از وقتی که گذاشتید
    موفق باشید

  17. reza می گوید

    این ساعت هوشمند مدل fake از شرکت kickstarter هست
    اگه دقت کنید کاملا واضح روش نوشته made in china
    همچنین مدل اورجینال پشت ساعت اصلا پیچی وجود نداره
    کاملا خوش دست هست و بند خشکی هم نداره
    جزیات بیشتر در getpebble.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5