یک گوشی دیگر از خانوادهٔ HTC One که اولتراپیکسل ندارد

0

htconee8_4

HTC گوشی HTC One mini 2 را چندی پیش عرضه کرد که مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر HTC One M8 است و برخلاف دیگر گوشی‌های خانوادهٔ HTC One دوربین معمولی دارد. در آن زمان احتمال می‌دادیم به خاطر انتقادات زیادی که به دوربین اولتراپیکسل واردشده HTC سعی دارد این نوع دوربین که یکی از مشخصات مخصوص خانوادهٔ HTC One است از مدل‌های بعدی حذف کند. اکنون گوشی جدید HTC One E8 نیز بدون دوربین اولتراپیکسل عرضه‌شده که تأییدی بر پیش‌بینی قبلی است.

HTC One E8 در حقیقت نسخهٔ پلاستیکی HTC One M8 است که ابتدا در چین عرضه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم مقایسه‌ای بین M8 و E8 داشته باشیم.

بدنهٔ پولی کربنات

بزرگ‌ترین ویژگی HTC One M8 که خریداران را جذب می‌کند طراحی بسیار زیبای آن است. بیشتر گوشی‌های جهان در برابر بدنهٔ زیبای آلومینیومی M8 حرفی برای گفتن ندارند.

HTC One E8 به بدنهٔ پلاستیکی روی آورده است. انحنای بدنه E8 مشابه M8 است. یعنی وقتی در دست می‌گیرید مثل M8 خوش‌دست است. هر دو گوشی دارای بلندگوهای پرقدرت BoomSound در جلوی گوشی هستند. به همین خاطر تفاوت آن‌چنانی در ظاهر نمی‌کنند.

1htc-one-e8-beauty-blog

وزن E8 به خاطر استفاده از بدنهٔ پلاستیکی ۱۵ گرم کاهش‌یافته و از ۱۶۰ گرم در M8 به ۱۴۵ گرم رسیده است.

سلامی دوباره به دوربین‌های معمولی

دوربین HTC One M8 بسیار بحث‌برانگیز بوده است. در این گوشی دو دوربین وجود دارد. دوربین دوم اطلاعات مربوط به عمق تصویر را ضبط می‌کند و از این طریق می‌توان جلوه‌های ویژه مربوط به عمق در عکس ایجاد کرد. دوربین اصلی این گوشی از نوع اولتراپیکسل و با وضوح ۴ مگاپیکسل می‌باشد. به خاطر عدم وجود ثابت‌کنندهٔ اپتیکی (OIS) و رزولوشن پایین تصویر از HTC One M8 انتقادات زیادی شده است.

اولتراپیکسل بودن دوربین HTC One M8 به این معنی است که بر روی سنسور دوربین به‌جای استفاده از تعداد زیادی پیکسل کوچک، از تعداد کمی پیکسل بزرگ استفاده‌شده است. به این صورت نوری که وارد هر فتودیود (پیکسل) می‌شود بیشتر است و رنگ‌ها دقیق‌تر و بهتر ضبط می‌شوند و نویز تصویر کمتر خواهد بود. اشکال اینجا است که این دوربین به خاطر کم بودن تعداد پیکسل‌ها نمی‌تواند جزئیات خیلی زیادی از تصویر ضبط کند.

htc-ultrapixel-sensor-size-630x364

استفاده از دوربین معمولی ۱۳ مگاپیکسلی در E8 ممکن است عقب‌نشینی از اولتراپیکسل باشد یا اینکه فقط به خاطر پایین آوردن قیمت دوربین انجام‌شده است. به خاطر عدم وجود دوربین دوم، بسیاری از قابلیت‌های فانتزی M8 در E8 وجود نخواهد داشت. ولی بسیاری از کاربران به خاطر استفاده از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به‌جای ۴ مگاپیکسلی خوشحال خواهند شد.

همانند M8 در E8 دوربین جلو ۵ مگاپیکسل است که باکیفیت FullHD فیلم‌برداری می‌کند و برای گرفتن عکس‌های سلفی (عکس از خود) بسیار مناسب است.

سخت‌افزار

تفاوت زیادی در سخت‌افزار M8 و E8 وجود ندارد. هردو دارای نمایشگر ۵ اینچ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ هستند. هردو پردازندهٔ Snapdragon 801 به همراه ۲ گیگابایت RAM دارند. هردو دارای ۱۶ گیگابایت حافظهٔ داخلی باقابلیت نصب کارت حافظهٔ microSD هستند.

هردو قابلیت اتصال اینترنت نسل چهارم (4G LTE) دارند ولی E8 از دو نانوسیم کارت پشتیبانی می‌کند. البته احتمالاً در مدل‌های اروپایی و آمریکایی E8 این‌گونه نخواهد بود.

به نظر می‌رسد در E8 فرستندهٔ مادون‌قرمز وجود ندارد. اگر این‌گونه باشد نمی‌توان از E8 به‌جای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی (مثل تلویزیون) استفاده کرد.

1htconee8familyblog-header

قابلیت‌های نرم‌افزاری

با اندروید ۴.۴ و رابط کاربری Sense 6.0 تفاوت قابل‌توجهی ازنظر نرم‌افزاری میان E8 و M8 وجود ندارد. بیشترین تفاوت در نرم‌افزار دوربین خواهد بود که برخی قابلیت‌های فانتزی M8 از آن حذف‌شده‌اند.

تمام سنسورهای M8 در E8 نیز وجود خواهند دارند. درنتیجه تمام ژست‌های حرکتی، قابلیت‌های حرکت سنجی و برنامه‌های مربوط به سلامتی و ورزش که در M8 در دسترس هستند در E8 نیز خواهند بود.

یک نکتهٔ مهم پشتیبانی از قاب بسیار زیبای Dot View Case در E8 است. این قاب یکی از تولیدات زیبا و خلاقانهٔ HTC است. در Dot View Case صفحهٔ جلوی قاب پر از سوراخ است. با دو ضربه بر روی این صفحه، نمایشگر روشن‌شده و اطلاعاتی مانند ساعت و آب‌وهوا را از میان سوراخ‌ها نمایش می‌دهد. شکل خاص قاب باعث جلوه‌ای مدرن و هنری بر روی گوشی می‌شود.

htc-one-m8-dot-view-9

Dot View Case از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند. یعنی اگر کسی تماس گرفت با حرکت دادن انگشت بر روی قاب (بااینکه انگشت از نمایشگر فاصله دارد) می‌توانید به تماس پاسخ دهید و یا تماس را قطع کنید.

htc-one-m8-dot-view-14

برای دیدن فیلم این کاور اینجا کلیک کنید.

htc-one-m8-dot-view-10

قیمت

مهم‌ترین بخش خبر معرفی HTC One E8 قیمت آن است. HTC اعلام کرده که این گوشی به قیمت ۲۶۷ یورو فروخته خواهد شد. اگر واقعاً این‌گونه باشد خیلی عالی است. HTC One M8 بیشتر از دو برابر این قیمت یعنی ۵۴۹ یورو فروخته می‌شود. گذشتن از بدنهٔ آلومینیومی و قابلیت‌های فانتزی دوربین ارزش این‌همه تفاوت قیمت را دارد. عرضهٔ HTC One E8 فعلاً در چین آغازشده. چون HTC One mini 2 خیلی از M8 پایین‌تر است و به قیمت ۳۷۹ یورو فروخته می‌شود، احتمال دارد قیمت گفته‌شده برای اروپا و آمریکا نباشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.