Yahoo Ending؛ خدمات یاهو حتی پس از مرگ کاربران

3

یاهو سرویس جدیدی را برای کسانی که در ژاپن زندگی می‌کنند راه‌اندازی کرده است. این سرویس می‌تواند پس از فوت کاربران، نه تنها داده‌های آنلاین آن‌ها را حذف کند بلکه به سنت ژاپنی مراسم حذف (سوزاندن، حاک سپاری) کالبد فیزیکی آن‌ها را نیز مدیریت می‌کند. این سرویس که Yahoo Ending نام دارد، در هفته گذشته راه‌اندازی شده است و ویدیوی تبلیغاتی آن نشان می‌دهد که اعضای یک خانواده مسیج‌هایی را از پدرشان که به تازگی درگذشته است دریافت می‌کنند و این پیام‌ها زندگی‌شان را ساده‌تر می‌کند.

yahoo-ending

زمانی که یاهو مدرکی رسمی مبنی بر درگذشت یکی از کاربران دریافت کند، تمام داده‌های او را در Yahoo Japan پاک کرده، تمام پرداخت‌های حق اشتراک زمان‌بندی شده او را کنسل می‌کند و فایل‌هایش را نیز از سرویس ذخیره‌سازی Yahoo Box حذف می‌کند.

البته این سرویس از این موارد آنلاین بسیار فراتر می‌رود. این سرویس درواقع براساس مشخصات و نیازهای جامعه ژاپنی طراحی شده است. جایی که میانگین سنی جمعیت بسیار بالا است، نرخ زاد و ولد کاهش یافته و در عوض امید به زندگی به شدت بالا رفته است. به نظر می‌رسد این عوامل باعث شده باشد که فوت کردن یک فرد و کارهایی که به تبع آن باید انجام شود، به دردسری بزرگ تبدیل شود. در این جامعه افرادی با سن بیش از ۶۵ سال یک چهارم جمعیت را تشکیل می‌دهند.

مشترکان این سرویس می‌توانند یک «فضای یادبود» برای خود ایجاد کرده و در آن پیام دعوت به مراسم ختم خودشان و پیام‌هایی برای افراد خانواده و دوستان‌شان ایجاد کنند تا پس از فوت ارسال شوند. همچنین می‌توانند فیلم‌های خانودگی، تاریخچه زندگی و حتی غذاها و موسیقی مورد علاقه‌شان را هم در آن آپلود کنند. درواقع به این ترتیب آن‌ها به نوعی بنای یادبود آنلاین دسترسی خواهند داشت.

Yahoo-ENDING

با همکاری یک سرویس کفن و دفن ژاپنی با نام Kamakura Shinsho یاهو کمک‌هایی را هم در زمینه نوشتن وصیت‌نامه، تهیه قبر و برنامه‌ریزی مراسم ختم به مشترکان ارایه می‌دهد. سخن‌گوی کاماکورا می‌گوید: «در گذشته ژاپنی‌ها می‌توانستند برای برنامه‌ریزی مراسم ختم با بستگان و آشنایان مشورت کنند، اما این سنت از بین رفته است. نگرانی اصلی این است که به سراغ که بروند و این‌که هزینه مراسم چقدر خواهد بود!»

هزینه یک مراسم کامل که شامل شب زنده‌داری، مراسم مذهبی بودایی، سوزاندن مرده و دفن خاکسترها خواهد بود ممکن است تا ۱/۸ میلیون ین (حدود ۱۸ هزار دلار) هزینه در بر داشته باشد. در آمریکا هزینه کامل مراسم ختم در سال ۲۰۱۲ چیزی حدود ۷ هزار دلار بوده است.

سخنگوی Yahoo Japan می‌گوید: «به زودی وارد بیستمین سال پس از عرضه ویندوز ۹۵ می‌شویم و با رشد اینترنت این نگرانی بوجود می‌آید که پس از مرگ یه نفر چه بر سر اطلاعات آنلاین او خواهد آمد.»

در آینده Yahoo Ending می‌تواند دامنه کارش را به کنترل و مسدود کردن حساب‌های کارت‌های اعتباری، بیمه‌ها و . . . نیز گسترش دهد تا سرویس بهتری را برای مدیریت داده‌های برجا مانده از کاربران درگذشته فراهم کند. این سرویس در حال حاضر مردان ۵۰ سال به بالا را هدف گرفته است که غالبا در مراسم ختم والدین‌شان به عنوان صاحب عزا باید به مدیریت کل مراسم بپردازند. البته گرچه این افراد هنوز می‌توانند به زندگی تا ۳۰ سال دیگر امید داشته باشند، اما شاید از همین حالا به زمان فوت خودشان هم فکر کنند.

گرچه پیش از این فیس‌بوک و برخی دبگر از سرویس‌های آنلاین خدماتی را برای زمان فوت کاربران‌شان ارایه می‌دادند، اما به نظر می‌رسد این نخستین باری است که یک شرکت خدمات آنلاین در مراسم فیزیکی و غیردیجیتالی پس از وفات کاربرانش نیز دخالت می‌کند.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. ایلا می گوید

    خیلی جالبه خیلی فقط یه چیزیش برام عجیبه اینکه مثلا اگه یکی از نزدیکان یا عزیزشونو از دست بدن میشه که متوجه نشن؟کلا با این قسمتش که از طرف شخص مرده به خانوادش اس ام اس بدن اصلا درک نمیکنم بنظرم مسخرست با عقل جور درنمیاد

    1. سینا می گوید

      دوست عزیز این اس ام اس دادن برای وصیت، نصیحت و این جور چیزهاست که مرده برای بعد از فوت برای بستگانش می ذاره. معلومه که اگه کسی بمیره نزدیکانش می فهمند.

  2. الهام - روح پرتابل می گوید

    دقیقاً دیروز داشتم به این فکر می‌کردم. وقتی که توی گوگل درایو بودم و داشتم فایل‌هام رو زیر و رو می‌کردم به این فکر می‌کردم که اگر یهو بمیرم اینا چی میشن؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5