سه خبر حاشیه‌ای در مورد اپل: محموله‌ای از 200 هزار آی‌فون، اپلکیشن هزار دلاری و پاسخی نه‌چندان محکم به تمسخر هفته پیش!

19

عکسی از محموله 200 هزار عددی آی‌فون در پرواز چین به آمریکا

اگردر انتظار خرید آی‌فون 6 یا 6 پلاس هستید، این عکس‌ها باید برایتان جالب هستند. البته شاید شما در خارج کشور هستید و یکی از آن 4 میلیون نفری هستید که در روز اول پیش‌خرید، آی‌فون را سفارش داده‌اید، در این صورت که احتمالا ساعت‌شماری می‌کنید که آی‌فون به دستتان برسد. در این صورت «یک پزشک» را فراموش نکنید و اگر ویدئوی آنباکس یا عکس‌های با کیفیت خوب دارید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

اما عکسی که در اینجا می‌بینید،عکس یک محموله 195 هزار تایی آی‌فون است که تازه بعد از پرواز از روی اقیانوس آرام به مقصد رسیده است.

9-17-2014 9-40-14 AM

وزن این محموله بیش از 116 تُن است. که البته نیمی از وزن وزن بسته‌بندی و جعبه‌های آی‌فون‌هاست.

جالب است بدانید که روزانه پروازهای متعددی از مبدأ چین، مالامال از آی‌فون صورت می‌گیرد.

احتمالا اپل، باید از نظر بیمه قراردادهای مطمئن و خوبی برای این پروازهای مهم بسته باشد، چون اگر هزینه تمام‌شده هر آی‌فون را برای اپل 200 دلار تصور کنیم، زیان تحمیل شده به اپل بابت از دست دادن هر یک از این محموله‌های به میلیون‌ها دلار می‌رسد.

9-17-2014 9-40-41 AM


یک اپلیکیشن 999.99 دلاری

اپلکیشنی به نام Vizzywig 4K این یکی دو روزه بسیار خبرسازی شده است، این اپلیکیشن که با iOS 7 کار می‌کند، نخستین اپلکیشن iOS است که می‌تواند ویدئو با کیفیت 4K ضبط و ویرایش کند.

این اپلکیشن در واقع به جای ضبط ویدئو، در هر ثانیه 24 عکس 4K می‌گیرد و آنها را با صدای ضبط شده، سینک می‌کند.

9-17-2014 10-00-07 AM

در واقع اگر کسی این اپ را داشته باشد و با صحنه مهمی مواجه باشد و تردید داشته باشد که عکس یا ویدئوی باکیفیت تهیه کند یا نگران باشد که سر بزنگاه نتواند دکمه ضبط عکس را بفشارد، نباید هیچ نگرانی داشته باشد.

هیچ پیش آمده است که نگاهی به DVDهای قدیمی خود بیندازید؟ حتما شگفت‌زده شده‌اید که چطور ویدئوهایی با آن کیفیت پایین را تماشا می‌کرده‌اید. در مورد ویدئوهای که شما حالا می‌گیرید، هم تا یک دهه بعد، چنین تفسیری خواهید داشت و آن زمان وقتی پای نمایشگرهای 4K بسیار عریض خود می‌نشینید، از کیفیت پایین ویدئوهای کنونی، شگفت‌زده خواهید شد.

اپلکیشن Vizzywig 4K دقیقا برای پیشگیری از چنین تأسفاتی وارد بازار شده است.

البته دو چیز در مورد این اپ، عجیب است:

1- آیا واقعا با این هزینه، کسی این اپ را می‌خرد؟ و اصولا اگر کسی اینقدر پول داشته باشد، عملا در پی خریدهای دوربین‌های فیلمبرداری پیشرفته با قابلیت پیش‌فرض ضبط ویدئوی 4K نمی‌رود؟

2- نرخ ضبط دیتا با این اپ، 576 مگابیت در ثانیه است و با این حساب اپلکیشن به فضای زیادی برای ضبط ویدئوی نیاز دارد و معلوم هم نیست در صورت ضبط یک ویدئوی نسبتا طولانی، چقدر به دستگاه فشار وارد بیاید.


پاسخ فن‌های اپل به تمسخر هفته پیش فن‌های اندروید

هفته پیش فن‌های اندروید، فن‌های اندروید را مسخره کرده بودند، آنها وجود برخی از ویژگی‌های آی‌فون 6 را در گوشی نکسوس 4 که دو سال پیش روانه بازار شده بود، بهانه کرده بودند و تصویری درست کرده بودند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

9-17-2014 10-06-14 AM

اما حالا فن‌های اپل، به رونمایی آتی اندروید L تاخته‌اند و این تصویر را درست کرده‌اند.

9-17-2014 10-05-42 AM

با توجه به اینکه طرفداران اندروید هم می‌توانند ادعا کنند که iOS بارها از اندروید الهام گرفته است، به احتمال زیاد این چالش ادامه پیدا خواهد کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
19 نظرات
  1. علي آقا می گوید

    جالب بود. من چند وقته کلا علاقه خاصی به نکسوس پیدا کرده ام.

  2. پویا می گوید

    چهار قسمت اولی که اپلی ها به اندروید گفتند که از ورژن 3 در آندروید یا وجود داشته یا با نصب یک اپ میشه استفاده کرد!
    اما اون چیزهایی که اندروید از قبل داشته و تازه در اپل اضافه شده بیشتر سخت افزاری است که با اپ نمیشه به دست اورد!

    1. همایون می گوید

      تازه خیلی از این‌ امکانات توی رام‌های سامیسونگ و بقیه وجود داشته
      اگه مقایسه نوت ۴ با آیفون ۶ پلاس انجام بشه، اون وقت دیدنی می‌شه

  3. نام می گوید

    آقای مجیدی فکر نمی کنم قسمت دوم این پست واقعا ارزش انتشار داشته باشه.
    از این دست مقایسه ها زیاده و معلومه که طراحش چیزی از روند توسعه تکنولوژی نمیدونه . فکر کنید دو تا طرفدارای! کارخونه یخچال سازی بیان همو مسخره کنن که چرا این یکی یخچال گرد نمیسازه! و …

    1. lind می گوید

      بیشتر مقایسه شما اشتباه فراگیری یخچال با سیستم عامل گوشی اصلن در یه سطح نیستن

  4. مهرداد می گوید

    هفته پیش فن‌های اندروید، فن‌های اندروید را مسخره کرده بودند
    لطفا اصلاح کنید.

    1. خشايار می گوید

      اندرویدین دیگه! خودشونو مسخره می کنن!

      1. ramo می گوید

        خشایار :)))

    2. سعید می گوید

      برا من خیلی جالبه.
      قبل از این هم یه سری اشتباهات تایپی رو یاد آوری می کردیم، اما فقط کامنت ها تایید میشد و اصلاحی صورت نمیگرفت!
      شاید آقای مجیدی معتقد به این هستند :
      “حرف مرد یکیه!”

  5. پویا می گوید

    در مورد پاسخ فن‌های اپل هم باید عرض بشه که بیشتر ویژگیهایی که یاد شده درسته که در اندروید خالص وجود نداشته اما از قبل در رامهای اندروید سامسونگ و کاستوم رامهای دیگر موجود بوده و گوگل از روی آنها تقلید کرده نه از روی اپل!!

  6. هادی می گوید

    به نظر من بهترین قسمتش اینه که: از اندروید ال لذت ببرید، البته اگه برای تلفن شما ارائه بشه!!!

  7. کوروش می گوید

    ببینید دست اپلی ها چقدر خالی بوده که این موارد ریز رو لیست کردن. جالب اینکه همه موارد نرم افزاری هست و تاریخ ها هم خیلی به هم نزدیکه، در حالیکه تیتر اینطور القا میکنه که اندروید 6 سال عقب هست!!!
    لابد وقتی اولین آیفون امکان mms و فیلمبرداری نداشت باید خطاب به طرفداران اپل مینوشتیم به سال 2000 خوش آمدید.
    در ضمن خیلی از موارد ذکر شده در نسخه خام اندروید نبوده ولی در بیشتر گوشی های اندرویدی وجود داشته. مثلا کلید دسترسی سریع به دوربین در صفحه قفل قبل از اندروید 4 در همه گوشیهای سونی وجود داشت.

  8. کاظم می گوید

    یه نگاهی به اهمیت ویژگی هایی که توی آندروئید (اونم خالص) نبوده مینداختن خودشون این مقایسه رو منتشر نمیکردن.
    ماجرای اپلی ها منو یاد داستان لباس نامرئی پادشاه میندازه!
    بابا یارو لخته به خدا! 🙂

  9. ایلا می گوید

    جالبه که با انتشار این پست همینجا هم طرفدارای دو گروه به جون هم افتادن

  10. احمد می گوید

    به عنوان یک برنامه نویس برای هر دو این سیستم عامل ها و کسی که 2 ساله سیستم عامل محبوبش windows phone هست، باید بگم که مقایسه ی اپلی ها واقعا مسخره بود.

    چند مورد نرم افزاری بود که اگه توی اندروید خالص نباشه، توی رام های مختلف هست یا اپ هایی برای این کار وجود داره.

    یک مورد هم کاملا بی مورد بود (64 بیتی بودن) که بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و تاثیر چندانی توی سرعت نداره، مگه اینکه کدنویسی مناسب برای این نوع معماری انجام بشه که تقریبا هیچ کدوم از اپ ها این قابلیت رو ندارند.

    بقیه موارد هم مقایسه های بسیار بچه گانه ای بود، مثلا pinch zoom رو آیفون تو سال 2007 داشته و اندروید تو سال 2008 که من نمیدونم مقایسه اش در حال حاظر چه فایده ای داره، جز اینکه نشون بده تهیه کننده ی این تصویر چقدر دست خالی بوده!

  11. احمد می گوید

    داستان اون اپ 999 دلاری هم، مثل همون اپ I Am Rich هست که چون کاربردی نبود اپل اون رو از اپ استور حذف کرد. حالا این اومده تا کاربردی باشه و اپل نتونه حذف کنه.
    وگرنه بالاترین ظرفیت حافظه رو هم داشته باشید باز هم بیشتر از یکی دو دقیقه نمی تونید ضبط کنید که هیچ فایده ای ندارد.

  12. مهدی می گوید

    یک نکته ای به نظرم رسید.
    در عبارت dear android L users میان L و users نیم فاصله گذاشتند تا عبارت با این شکل خوانده شود:dear android Lusers.

  13. اسماعیل می گوید

    در خصوص هیچکدوم متعصب نیستم ولی آیا واقعا اینکه اندروید زودتر NFC رو داشته مهمتره یا اینکه iOS تو لاک اسکرین نوتیفیکیشن نشون میداده ؟؟؟
    خوب معلومه NFC مهمتره !!!
    تازه نوتیفیکیشن در لاک اسکرین رو اغلب واسط های کاربری شرکت ها که روی اندروید نصب می شدن داشتن ( مثلا TouchWiz در سامسونگ ) .

  14. مجتبی می گوید

    اشکال در ساختار جمله بندی دارید:

    این عکس‌ها باید برایتان جالب هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5