مردی که دو بار کیبورد موبایل را متحول کرد!

10

کلیف کوشلر، مردی 58 ساله است که موهای سر و ریش‌اش به سپیدی گراییده است، او در حال حاضر ساکن روستایی به نام «آناندا» در دامنه کوه‌های سیه‌را در نزدیکی «نوادا»ی آمریکا است.

10-8-2014 9-44-10 AM

او در زندگی خود اهداف جالبی و عجیب و غریبی را پی گرفته است. کوشلر در جوانی همراه سگ و گیتار خود، سوار بر یک خودرو خاک آمریکا را طی کرد، تا بتواند دانشمندی را پیدا کند که یک رابط گرافیکی کامپیوتری برایش بنویسد، طوری که بتواند با دلفین‌ها سخن بگوید و ارتباط برقرار کند.

او همیشه معتقد بود که به جز انسان‌، شکل‌های دیگری موجودات با هشیاری روی این کره خاکی وجود دارند و می‌تواند با آنها گفتگو کرد. بنابراین واقعا نیازی نیست که در سودای پیدا کردن موجودات هوشمند در انتظار آمدن «ای تی» بمانیم!

در راستای این هدف، او سرانجام به این نتیجه رسید که اگر خودش دانشی در زمینه علوم کامپیوتر پیدا کند، بهتر به نتیجه می‌رسد و بنابراین به دانشگاه رفت و تحصیل کرد.

بعد از طی کردن یک کلاس کامپیوتر او در ایالت میشگان به گروهی از پژوهشگران به رهبری جان اولنبرگ پیوست که برنامه گفتگو با موجودات آبزی را دنبال می‌کردند.

در ادامه زندگی پرماجرایش، کوشلر به توکیو رفت، در آنجا زبان ژاپنی را به صورت روان آموخت و در رشته علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. تمرکز او در آنجا شیوه‌های برقرار کردن ارتباط با آدم‌های ناتوان بود.

در آنجا او روی ساخت سامانه‌ای فعالیت می‌کرد که به آدم‌های ناتوان از صحبت، امکان می‌داد با فشردن و انتخاب مجموعه از حروف و علایم، منظور خود را از برسانند.

کیبورد مشهور T9 در واقع زاییده سیستم T7 بود، سیستمی که به امکان می‌داد بتوان با پایش کردن حرکات چشم، متن‌ها را وارد کرد. کوشلر کیبورد T9 را در سال‌های میانی دهه 1990 با همکاری «دیل گروور» و «مارتین کینگ» ساخت، با این سیستم دیگر نیازی به فشردن مکرر دکمه‌های کیبورد برای وارد کردن حروف نبود.

نرم‌افزار کیبورد هوشمند بود و مثلا شما وقتی می‌خواستید بنویسید hello مجبور نبودید که 44-33-555-555-666 را تایپ کنید و وفقط کافی بود که 4-3-5-5-6 را تایپ کنید. نرم‌افزار از روی توالی فشرده شدن کیبورد و تطبیق آن با یک دیکشنری، متوجه منظور شما می‌شد!

T9 انقلابی در زمینه ارتباط متنی برقرار کرد. تا قبل از اینکه کوشلر وارد گود شود، کیبورد ابتدایی T9 چیز جالبی نبود و از کیبوردهای استاندارد پشتیبانی نمی‌کرد و بنابراین شرکت‌های بزرگ گوشی‌ساز روی خوشی به آن نشان نمی‌دادند، اما با کارهای کوشلر، همه چیز فرق کرد و سامسونگ نخستین شرکتی شد که با شرکت Tegic Communications که امتیاز این کیبورد را داشت، قرارداد امضا کرد.

بعد از آن شرکت Tegic با شرکت‌های ارتباطی مذاکراتی را شروع کرد، هدف این بود که به آنها مزیت‌های این کیبورد نشان داده شود و آنها متقاعد شوند که با این کیبورد، کاربران پیام‌های متنی بیشتری می‌نویسند و بنابراین پول بیشتری از آن شرکت‌های ارتباطی می‌شود.

شرکت AOL در سال 1999، شرکت Tegic را خرید و هفت سال بعد به نوبه خود Tegic را با مبلغ 265 میلیون دلار فروخت.

در سال‌هایی که AOL صاحب Tegic بود، کوشار سعی کرد که این غول اینترنتی را متقاعد کند که برای کمک به آدم‌ها ناشنوا و تسهیل برقراری ارتباط آنها، سرمایه‌گذاری کند. اما متأسفانه AOL علاقه‌ای نشان داد و کوشلر این شرکت را ترک کرد.


در همین زمان بود که به تدریج سر  کله اشکال ابتدایی گجت‌های با صفحات لمسی پیدا شد. در این زمان HP گوشی iPAQ را با یک صفحه لمسی وارد بازار کرد که می‌شد با یک قلم با آن کار کرد. iPAQ اگر به یاد بیاورید در زمان خودش، گجت شگفت‌انگیزی بود!

اینجا بود که کیبورد محبوب Swype متولد شد، به زودی مایکروسافت به این کبورد علاقه‌مند شد و چند ماه قبل هم سر و کله اپل پیدا شد.

10-8-2014 10-19-22 AM

با Swype کاربر می‌تواند بدون اینکه انگشت از صفحه نمایش بردارد با کشیدن صفحه انگشت روی کیبورد و رساندن انگشت به حروف مورد نظر، عبارات مورد خود را تایپ کند.

با Swype رکوردهای شگفت‌انگیزی در زمینه سرعت ورود کلمات در یک دقیقه ثبت شده است.

Swype نخستین بار به صورت تجاری توسط سامسونگ در گوشی Omnia II مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از خروج Swype از حالت بتا، در آوریل سال 2013 این کیبورد وارد گوگل پلی شد.

10-8-2014 9-44-49 AM

اپل در وهله اول، می‌خواست کل Swype را بخرد، اما بعد با تغییر سیاست و آمدن iOS8، همه چیز فرق کرد و کیبوردهایی به جز کیبورد پیش‌فرض اپل اجازه ورود به اپ استور را پیدا کردند.

حالا کاربران آی‌دیوایس‌ها هم می‌توانند مثل کاربران اندروید، سیمبین، ویندوز 7، میگو و ویندوز فون، این کیبورد را داشته باشند. Swype البته رایگان نیست، اما واقعا ارزش خرید را دارد.

متأسفانه فعلا زبان فارسی در نسخه iOS کیبورد سوایپ فعال نیست، اما کاربران اندروید، مدت‌هاست که می‌توانند از کیبورد فارسی سوایپ هم استفاده کنند.

10-8-2014 10-19-36 AM

Swype البته رقبای زیادی با شیوه کار و کارایی مشابه دارد، از بین آنها می‌شود به SwiftKey Flow, SwipeIt, SlideIT, TouchPal, ShapeWriter, Multiling O Keyboard و Gesture Input اندروید اشاره کرد.

جالب است بدانید که رکورد گینس سرعت تایپ را یک نوجوان 16 ساله برزیلی به نام مارسل فرناندز دارد، او در 25 آوریل امسال یک پاراگراف 25 کلمه‌ای را در 18.19 ثانیه تایپ با کیبورد Fleksy تایپ کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. ایلا می گوید

    چقدر خوبه که دست از تلاش برای رسیدن به هدف برنداشت.دمش گرم.

  2. مهدی ربانی می گوید

    سپاس. جالب بود.

  3. Afshin می گوید

    کیبورد adaptxt در اپ استور قابلیت سوایپ برای زبان فارسی ( و بیشتر زبانها) را دارد.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون.

  4. Hamid می گوید

    کاش راجع به شیوه های گفتگو و نتیجه تحقیقاتش راجع به مکالمه با آبزیها مطلبی بزارید
    من بیشتر به مقدمه علاقه مند شدم

    1. جلال می گوید

      من هم همچنین. واقعا ایده عالی است.

  5. سهیل می گوید

    خسته شدم از زنده بودن
    «از این دم و بازدم بی ثمر»
    ببین چه قدر فکر و افق دید اونها وسیعه و چه اهدافی در زندگی دارند ولی ما … فقط …
    برای خودمون و خودم متاسفم.

    1. محمد می گوید

      ” ولی ما … ”
      “برای خودمون … متاسفم”
      به نظرم اگه میخواین متاسف باشید فقط برای خودتون میتونید متاسف باشید …
      که باز هم توصیه من به شما اینه که برای خودتون هم تاسف نخورید چون هیچ مشکلی رو نمیتونه حل کنه

  6. ashkan می گوید

    منم کلی ایده تو سرم دارم:) ولی با توجه به شرایطی که توش زندگی میکنم مطمئنم به اگه بخوام برم سراغ ایده هام به هیچ جا نمیرسم:(

  7. محسن می گوید

    من از 7 سال قبل یه موبایل دارم که کیبورد t9 هم داره و تا الام طرز استفادشو نفهمیدم!!
    چندین بار هم طی سالهای مختلف تست کردم لی باز اثر نکرد. البته کس دیگه ای رو هم ندیدم که استفاده کنه. اتفاقا چند روز پیش دوباره یادش افتادم و تلاش کردم ولی باز هیچی. الان بلاخره یکی از سولات زندگی من رفع شد ممنون دکتر 🙂
    راستی گفتین “مردی که دو بار کیبورد موبایل را متحول کرد!” ولی در متن فقط اشاره شده که کیبورد t9 توسط کوشلر توسعه داده شده و در قسمت swype به نقش اون اشاره نشده!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5