پیشنهاد فیلم: دونده هزارتو

15

فیلم دونده هزارتو را می‌توان از نظر محتوا و کیفی در رده فیلم‌هایی مثل  The Giver یا Hunger Games به شمار آورد.

یعنی ما با پادآرمانشهری روبرو هستیم که از لحاظ روایی و ساخت و پرداخت ژرفای زیادی ندارد و بیشتر نوجوانانه است تا اثری در خور آدم‌های بالغ.

11-27-2014 11-30-25 AM

اما اگر جزو شیفتگان داستان‌های علمی – تخیلی باشید و اصولا آدمی باشید که سعی بر آن داشته باشد که در میان اجزای یک اثر هنری، گوشه‌های زیبای آن را ببیند و مصادره به مطلوب کند، فیلم دونده هزارتو یا The Maze Runner را هم برایتان دیدنی و یا دست‌کم سرگرم‌کننده می‌شود.

«دونده هزارتو» براساس رمانی پرفروش به قلم جیمز دشنر ساخته شده است.

نوجوانی به ناگاه سر از دنیایی عجیب به نام بیشه درمی‌آورد، در حالی که در ابتدا او حتی نام خود را هم به خاطر نمی‌آورد، متوجه می‌شود که او و نوجوان‌هایی مثل او در هزارتویی گرفتار آمده‌اند.

علیرغم زندانی در شدن این قفس عجیب، قفس آنها از چند سال پیش تا به حال از نظمی و ثباتی نسبی برخوردار بوده، تهدید و خطر وجود داشته است، اما راه بقا هم مشخص بوده است.

نوجوان قهرمان داستان به نام توماس مخیر است که به مانند دیگران، باقی زندگی را به نوعی سر کند، یا اینکه تصمیم بگیرد که کنجکاوی کند، تغییر بدهد و خطر کند تا راهی برای گریز پیدا کند …

11-27-2014 11-29-51 AM

فیلم و کتاب تا حدی مفاهیم رمان سالار مگس‌ها را هم دارد.

اگر جزو کسانی باشید که با دیدن و خواندن هر اثر، به دنبال فلسفه‌بافی باشید، از دیدی می‌توانید قهرمانان گرفتار در این هزارتو را به انسان‌های گرفتار در قفس تن و این کره خاکی مانند کنید و دغدغه و جد و جهد آنها را به وسوسه همیشگی انسان برای دانستن و تغییر  و ماجراجویی نزدیک بدانید. در واقع به قول بزرگی، زندگی ما هم شبیه همین فیلم‌های سینمایی پادآرمانشهری است، تنها تفاوت این است که در فیلم‌ها، تدوینگر قسمت‌های خسته‌کننده را قیچی می‌کند، اما ما در فیلم زندگی مجبوریم هم قسمت‌های خسته‌کننده را ببینیم و هم قسمت‌های هیجانی را!

11-27-2014 11-30-53 AM

دونده هزارتو یک تریلوژی است، در واقع نویسنده دو کتاب دیگر هم درادامه همین داستان نوشته است که هر دو قرار است فیلم شوند. علاوه بر این در داستان، دو prequel هم دارد که یکی از آنها منتشر شده است و دیگری در دست انتشار است. (بله! دارم فکر می‌کنم که چه معادلی برای prequel بگذارم، اصولا وقتی بعد از نوشتن یک رمان، نویسنده در یک مسیر زمانی دیگر، رشته ماجراهایی را که قبل از داستان اولیه رخ داده بودند، بنویسد به آن اثر prequel می‌گویند.)

11-27-2014 11-30-06 AM

خوشبختانه کتاب اول این مجموعه آثار به فارسی ترجمه و منتشر شده است. ترجمه کتاب دوم هم تمام شده است، اما هنوز منتشر نشده است.

11-27-2014 11-23-44 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
15 نظرات
  1. http://entertainmentdaily.blog.ir می گوید

    من به کسانی که زبان انگلیسی را میدانند توصیه میکنم که اصل کتاب را بخوانند. این اواخر هر کتاب ترجمه ایی که خوانده ام پر از اشتباه بوده است و حتی در بعضی موارد مترجمین سرشناس داستان را اشتباه ترجمه کرده اند.

  2. مانا می گوید

    دستتون درد نکنه وسپاس برای معرفی فیلمهاتون
    من همیشه کتابخوندن رو بیشتر دوست داشتم احتمالا اول کناب رو بخونم سپس اگر زمانی بود فیلمش رو هم میبینم.
    به گمانم برای prequel میتونید “پیشرویداد” را به کار ببرید

  3. بهادر می گوید

    پیش درآمد؟

  4. علي می گوید

    من کتاب رو با همین ترجمه که معرفی کردید سه روز پیش خریدم و الان تمومش کردم!!! انقدر کتاب خوب بود که نمی شد اصلا زمین گذاشتش. خیلی هیجان داشت. دیوانه شدم تا رسیدم به آخر کتاب. و الان هم در حسرت کتاب بعدی دارم می سوزم…

  5. Rahim می گوید

    یک پزشک پیشنهادهایی می کنه که کسی نتونه رد کنه!(دون کورلئونه)

  6. نمایشگاه مجازی فارس می گوید

    با تشکر از پیشنهاد شما
    فیلم را دانلود کردم و دیدم جالب بود.
    من به فیلمهای علمی، شبه علمی، تخیلی و کاملا تخیلی، خیلی علاقه دارم چون هم باعث زیاد شدن تکه تکه های معلومات عمومی می شه هم با بالا رفتن قدرت تخیل می توانیم خلاقیت خودمان را هم بالا ببریم.

  7. آرمان می گوید

    دکتر جان یک معرفی و نقد از فیلم Predestination (سرنوشت) هم بگذارید یک دنیا ممنون میشیم.

  8. میلاد می گوید

    آقای دکتر به نظر شما پیش‌درآمد نمی‌تونه معادل خوبی برای prequel باشه؟

  9. http://www.hamshahrionline.ir/details/267320/cinema/worldcinema

    اصطلاح « پاد آرمان شهری » فقط به خود شهر محل حادثه اطلاق می شود کل ژانر فیلم«آخرالزمان»نامیده می شود

    اخیراً در سایت شما هنگام درج شرح فیلم برای فیلم های آخر الزمانی به جای درج اصطلاح اصلی و کلی ژانر «آخرالزمان» از اصطلاح جزئی و زیرمجموعه ای ژانر « پاد آرمان شهری » استفاده می گردد.
    در حالیکه همانطور که در پژوهش مقاله زیر تحقیق شده است، مورد استعمال اصطلاح ثقیل و دشوار در تلفظ « پاد آرمان شهری » یکی از زیر مجموعه های اصطلاح عام و کلی آخرالزمان است و شایسته است که از همان اصطلاح «آخرالزمان» در درج شرح فیلمها استفاده گردد.
    زیرا مطابق پژوهش مقاله فوق اصطلاح « پاد آرمان شهری » در اصطلاح علمی فقط به خود شهری که داستان فیلم در آن اتفاق می افتد اطلاق می شود.
    ولی به کل ژانر داستان آن فیلم اصطلاح «آخرالزمان» اطلاق می گردد.
    بنابراین «آخرالزمان» عام و کلی است زیرا به کل ژانر فیلم گفته می شود و اصطلاح « پاد آرمان شهری » خاص و جزئی است زیرا فقط به خود شهر محل وقوع حادثه اطلاق می گردد.
    البته این اصطلاحات ممکن است جابجا استفاده شوند و حتی به جای یکدیگر هم بکار روند ولی به نظر شایسته است جهت سردرگم نشدن خواننده فارسی زبان از همان اصطلاح جا افتاده و رایج تر «آخر الزمان» برای شرح ژانر فیلم استفاده گردد. با تشکر

    مقاله پژوهشی زیر می گوید لغت پیچیده و دشوار در تلفظ « پاد آرمان شهری » فقط به شهر محل وقوع حادثه اطلاق شده ولی کل ژانر فیلم «آخرالزمان» باید نامیده شود:

    http://www.hamshahrionline.ir/details/267320/cinema/worldcinema

  10. پوریا می گوید

    عالیههههه

  11. erfan می گوید

    آیا این فیلم ادامه دارد؟

    1. محمد مهدی می گوید

      تا سه قسمت ادامه داره

  12. ali می گوید

    سلام خداییش فیلم دوندگان هزارتو محشره

  13. حسین می گوید

    بچه کانال تلگرام ما مرجع بروزترین فیم ها از جمله دونده در هزار تو به ما بپیوندید لینک کانال :
    marvelstory@

  14. نيلوفر می گوید

    سلام…هیچ کجا صحبت از رده سنى براى دیدن این فیلم نشده..کسى هست بگه براى چه رده سنى مناسب است..متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5