یورش ال جی و موتورولا به سامسونگ. اما چگونه؟

4

سامسونگ از زمان معرفی گوشی Galaxy S توانست به جایگاه برتر بازار گوشی‌های اندرویدی دست یابد و در طول سالیان بعد فاصله خود را با سایر رقیبان بیشتر و بیشتر کند.

مسئله سلطه این شرکت بر بازار گوشی‌های اندرویدی زمانی جالب‌توجه‌تر می‌شود که، سامسونگ تنها شرکت تولید تلفن همراه هوشمند بود که در دوران پسا آیفون (بعد از حضور انقلابی گوشی‌های آیفون) توانست به ناگاه سهم بزرگی از بازار را در دست گیرد و به رقیب جدی آیفون تبدیل شود.

دراین‌بین گرچه سامسونگ سلطه بی‌چون‌وچرای خود بر بازار را حفظ کرد اما هم‌زمان شاهد قدرت گرفتن رقیبان دیرینه خود در این صنعت هم بود، ال‌جی و موتورولا.


هر دو رقیب اما از استراتژی‌های  متفاوتی برای قد علم کردن روبروی سامسونگ استفاده کردند، درحالی‌که ال‌جی از راهکارهای اختصاصی سامسونگ برای مقابله با سامسونگ بهره می‌برد! موتورولا روشی دیگر را در پیش گرفت که بعدها به رویکرد ضد سامسونگ این شرکت معروف شد.

ال‌جی و سامسونگ البته رقیبان دیر پایی هستند و این رقابت برای دهه‌های متمادی در طیف وسیع محصولات الکترونیک وجود داشته است.

اما در حوزه گوشی‌های هوشمند، ال‌جی برای حضور در بازار از بسیاری از روش‌های سامسونگ استفاده می‌کند تا بتواند راه سلطه خود بر بازار را هموارتر سازد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نوآوری در اجزا سخت‌افزاری و ایجاد صفحه‌نمایش‌های خاص اشاره کرد.

در مدل‌های G Flex  و G3 این شرکت صفحه‌نمایش‌های انحنا دار و quad-HD را معرفی کرده است. درست مثل سامسونگ، ال‌جی نیز از پوسته اختصاصی خود در سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند و درحالی‌که هنوز فروش و تسلط گوشی‌های هوشمند ال‌جی در بازار به‌اندازه سامسونگ نیست اما این شرکت با ارائه محصولاتی مثل G Pad و G Watch درحال‌توسعه خانواده محصولات ارتباطی هوشمند خود است.

درواقع تلاش دوم این شرکت برای تولید ابزارهای پوشیدنی مبتنی بر اندروید به‌گونه‌ای مؤثر توانست یک طراحی بدون زرق‌وبرق و درعین‌حال جذاب را از G Watch  ارائه کند. روشی که قبل از آن، سامسونگ نیز آن را تجربه کرده بود .

12-30-2014 11-10-25 AM

تلاش‌های دیگر ال‌جی، مثل تولید و پخش انبوه آگهی‌های تلویزیونی که تمرکز خاصی بر پیام‌های کوتاه دارد نیز می‌تواند در قالب حرکت‌های روبه‌جلوی این شرکت ارزیابی شود. بنا بر اعلام IDC: International Data Corporation (شرکت آمریکایی که فعالیت اصلی آن تحقیق بازار است)، توزیع گوشی‌های هوشمند ال‌جی در سه ماه سوم سال 2014 رشد تقریباً 40 درصدی را تجربه کرده است درحالی‌که سامسونگ یک کاهش 8 درصدی را تجربه کرده است.

اما شرکت دیگری که در سه ماه سوم سال 2014 توانست سهم خود را در بازار توسعه دهد، لنوو بود که به‌تازگی مالکیت خود در برند Motorola Mobility قطعی کرده است. برخلاف سامسونگ و ال‌جی ، موتورولا بر تولید صفحات نمایش انحنا دار یا پوسته‌های اختصاصی اندروید تمرکز نکرده است به‌جای آن، این شرکت نه‌تنها به ارائه نسخه خالص اندروید خود را متعهد می‌داند بلکه حتی سعی دارد، شریک تجاری خود یعنی Verizon را هم متقاعد کند تا دست‌کاری در پوسته دیوایس های اندرویدی خود را کمتر کند.

نسل دوم پرچم‌داران موتورولا، – گوشی‌های Moto X – نیز دارای مشخصات فنی رقابتی مناسبی است، اما بازهم به فروش آن‌ها کمک زیادی نکرده است. اگرچه این شرکت حرکت‌های هوشمندانه‌ای را در برخی از بخش‌های کلیدی انجام داده است؛ که شامل اضافه کردن ویژگی‌هایی در هسته اندروید بوده است، نظیر جستارهای جدید یا تنظیمات هوشمندانه‌تر.

موتورولا با ارائه محصولاتی چون Moto E و Moto G به‌شدت به دنبال تسلط بر بازار میان رده و حتی پایین رده است. موتورولا همچنین به دنبال روش‌های جدید توزیع محصولات خود از طریق پیدا کردن همکاران تجاری مختلف است. گوگل، یکی از این شرکا، این شرکت را برای ارائه Nexus 6، انتخاب کرده است.

یکی دیگر از این نوع همکاری‌ها، همکاری موتورولا و ورایزون است که مختص تولید گوشی‌های Droid است.

Droid Turbo با یک باتری قدرتمند 3900 mAh، پوشش نانو ضد آب و دوربین 21 مگا پیکسلی با تثبیت‌کننده اپتیکی، یک گوشی هوشمند بسیار قدرتمند است.

12-30-2014 11-22-16 AM

نه ال‌جی و نه لنوو/ موتورولا، هیچ‌کدام فعلاً تهدید جدی علیه سامسونگ نخواهند بود؛ چرا که این شرکت هنوز سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های اندرویدی را در دست دارد، اما باید این نکته را در نظر داشت که مشتریان همواره به دنبال جایگزین‌ها هستند.

منبع: +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. توتو می گوید

    droid turbo عجب چیز مالیه
    من جی2 داشتم و فوق العاده ازش راضی بودم

  2. فرشاد می گوید

    به نظر میرسه گوگل هم نقش کمی در این کارزار نداشته باشه.

  3. محمد می گوید

    جستار یعنی چی؟ منظور gesture بوده؟

  4. حمید می گوید

    آقای امیریان فر عزیز صرفا اینکه فقط این مطلب از یک سایت خارجی نرجمه بشه، داله بر صحیح بود نیست.
    اینکه الجی نشسته تا از سامسونگ تقلید کنه کاملا اشتباست ! اون گوشی خمیده اولین بار توسط الجی رونمایی شد ! و موارد دیگر!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5